Procedura Administrativa in Unele Tari ale Europei

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1 6
PROCEDURA ADMINISTRATIVA IN UNELE TARI ALE EUROPEI 6
1.1.CONCEPT, SFERA DE APLICARE 6
1.2.NATURA FORMELOR PROCEDURALE 9
1.3. PRINCIPIILE PROCEDURII ADMINISTRATIVE 13
1.4.CONTINUTUL SI ETAPELE PROCEDURII ADMINISTRATIVE 16
1.5.CODIFICAREA PROCEDURII ADMINISTRATIVE 18
1.6. PROCEDURA ADMINISTRATIVA IN GERMANIA,GRECIA,MAREA BRITANIE,
IRLANDA,DANEMARCA,FRANTA SI ITALIA 21
CAPITOLUL 2 24
REGULI PROCEDURALE GENERALE 24
2.1. COMPETENTA EXERCITARII PROCEDURII ADMINISTRATIVE 24
2.2. ROLUL ACTIV AL ADMINISTRATIEI PUBLICE 27
2.3. LIMBA OFICIALA IN ADMINISTRATIA PUBLICA 28
2.4. FORMA SCRISA 30
2.5. ALTE REGULI PROCEDURALE GENERALE 32
2.6. PROCEDURA, CONTENCIOSULUI ADMINISTRATIV 33
2.6.1. Partile in litigiu de contencios administrativ 33
2.6. 2. Obiectul actiunii in contencios administrativ 35
CAPITOLUL 3 38
REGULI PROCEDURALE SPECIALE 38
3.1. REGULI PROCEDURALE PRIVIND PERSONALUL DIN ADMINISTRATIA
PUBLICA 38
3.2. MASURI PENTRU IMBUNATATIREA RELATIILOR CU PUBLICUL 41
3.3.REGULI DE PROCEDURA PRIVIND ACTELE ADMINISTRATIVE 42
3.3.1. Declansarea procedurii de emitere/adoptare a actelor administrative 42
3.3.2. Emiterea/adoptarea actelor administrative 44
3.3.2.1. Procedura, la nivelul Guvernului Romaniei, pentru elaborarea, avizarea,
prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare 45
3.3.2.2. Emiterea adoptarea actelor administrative -urmare a exercitarii dreptului de 
petitionare 58
3.3.2.3. Forme procedurale anterioare, concomitente si ulterioare emiterii/adoptarii actului
administrativ 62
3.3.2.6. Finalizarea procedurii de emitere/adoptare a actelor administrative 71
3.4. INTRAREA IN VIGOARE SI EXECUTAREA ACTELOR ADMINISTRATIVE 72
3.5. INCETAREA EFECTELOR ACTELOR ADMINISTRATIVE, MODIFICAREA SI
COMPLETAREA LOR 73
3.6. REGULI GENERALE DE PROCEDURA PRIVIND OPERATIUNILE 76
ADMINISTRATIVE SI TEHNICO-MATERIALE 76
3.7. REGULI GENERALE DE PROCEDURA PRIVIND CONTRACTELE 
ADMINISTRATIVE 79
3.8. PROCEDURA CONTROLULUI ADMINISTRATIV 80
3.9. REGULI PROCEDURALE PRIVIND CAILE ADMINISTRATIVE DE ATAC 82
3.9.1. Recursul administrativ 82
3.9.2. Jurisdictia administrativa si recursul administrativ-jurisdictional 86
CONCLUZII SI PROPUNERI 90
BIBLIOGRAFIE 94


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
In cercetarile sale privind birocratia, Max Weber vorbea de depersonalizarea care trebuie sa existe in functionarea administratiei. Sarcinile acesteia trebuie duse la bun sfarsit cu ajutorul regulilor si a regulamentelor cu care este inzestrata. Transmiterea comenzilor si strangerea informatiilor se face pe cale ierarhica, interventia fiecarui participant efectuandu-se in cadrul strict care ii este rezervat de aranjamentele formale care stau la baza functionarii institutiilor birocratice, in acest fel se obtine un grad ridicat de eficienta, precizie, precum si o mare predictibilitate a rezultatelor.
De asemenea, in aducerea la indeplinire a sarcinilor sale, administratia publica trebuie sa dea dovada de neutralitate politica si de corectitudine si impartialitate fata de cetateni.
Trasaturile administrtiei au darul de a transforma activitatea administratiei publice intr-una bazata pe o serie de automatisme. De altfel, sociologul german Maw Weber a comparat efectele aparitiei birocratiei asupra societatilor moderne cu cele produse de aparitia masinilor asupra vietii economice. Administratia publica este, in opinia lui Weber, o masina, o unealta eficienta, lipsita de personalitate, la dispozitia societatii si a conducatorilor politici .
Care sunt efectele pe care existenta acestor automatisme le au asupra modului in care birocratia isi indeplineste sarcinile?
De la inceput trebuie sa mentionam ca statul isi poate duce la bun sfarsit sarcinile pe care le are doar in masura in care exista institutiile dedicate acestora si procedurile (rutinele) aferente.
Putem usor intelege ca fara existenta armatei statul nu ar fi capabil sa ne protejeze in fata unor agresiuni straine, asa cum nu ar putea asigura ordinea in absenta justitiei si a politiei.
Multitudinea de alte servicii pe care statul si celelalte auto!ritati publice le asigura populatiei se bazeaza tot pe existenta institutiilor specializate.
Dar simpla existenta a institutiilor nu este suficienta. Mai este nevoie de precizarea formelor concrete prin care sarcinile acestora se duc la indeplinire.
In primul rand este vorba de eficacitatea demersului admi!nistrativ. Situatiile cu care un functionar public sau o institutie publica se confrunta in munca sa de zi cu zi sunt numeroase si existenta unor proceduri standard este de natura sa ii spo!reasca randamentul, mai ales ca de cele mai multe ori, cazurile sunt asemanatoare. Mai mult, uneori inexistenta unei meto!dologii poate duce la imposibilitatea indeplinirii unor sarcini administrative. Tot astfel, absenta unor proceduri prestabilite de catre autoritatea fondatoare sau de catre cea ierarhic supe!rioara ar putea duce la aparitia unora ad-hoc, fapt de natura sa lase loc arbitrariului in functionarea administratiei publice.
In al doilea rand, asa cum s-a mentionat anterior, unul din principiile fundamentale ale unei administratii publice moderne este neutralitatea si impartialitatea fata de clienti (cetateni). Acest principiu este cu atat mai important cu cat finantarea activitatii administratiei se face din bani publici. Rezulta deci ca procedurile sunt necesare pentru a asigura tratarea beneficiarilor administratiei in mod egal, impartial.
Nu in ultimul rand, atat politicienii, cat si societatea civila trebuie sa exercite un control asupra administratiei publice. Acest lucru ar fi foarte dificil in situatia in care fiecare institutie publica sau fiecare functionar ar lucra dupa propriile reguli si metode.
De asemenea, ca fiecare domeniu al vietii sociale si administratia publica trebuie sa-si imbunatateasca modul in care functioneaza, trebuie sa progreseze, sa tina pasul cu evolutia societatii, cu evolutia tehnologiilor fizice sau sociale, intr-un cuvant a noilor nevoi ale comunitatilor pe care le deserveste.
Este evident ca pentru a optimiza functionarea unei institutii trebuie mai intai sa identifice ceea ce nu merge corespunzator, in absenta procedurilor unitare, acest demers ar fi echivalent cu cautarea acului in carul cu fan. Mai mult, odata descoperite, noile solutii administrative pot sa fie mai usor implementate in cazul unei institutii care functioneaza unitar.
Anumite evenimente sau evolutii istorice au favorizat, la randul lor, punerea unui accent sporit pe precizarea stricta a modului in care sarcinile institutiilor publice sau a celor care muncesc in cadrul lor trebuie duse la indeplinire.
Spre sfarsitul secolului XIX in doua dintre cele mai importante state europene, respectiv Franta si Germania, din motive diferite, s-a pus problema excluderii rolului regulilor si procedurilor din activitatea administratiei, in Franta, acest lucru era legat de instaurarea statului de drept dupa abdicarea imparatului Napoleon al III-lea. Multi au considerat atunci birocratia responsabila de derapajele repetate ale Frantei spre regimuri autoritare si au sustinut ca o legislatie mai riguroasa poate elimina bunul plac si arbitrariul din functionarea admi!nistratiei franceze, statul de drept fiind in acest fel mai protejat , in Germania, motivul principal a fost mobilizarea energiilor nationale pentru indeplinirea marilor obiective care stateau in fata poporului german ,,unificarea tarii si includerea ei in randul marilor puteri".
Viata cotidiana ilustreaza curentul raspandit in opinia publica de utilizare a termenului de ,,birocratie" preponderent cu conotatii negative.
Iar procedurile administrative sunt primele acuzate pentru toate relele care sunt atribuite functionarimii. Intr-adevar, incetineala cu care sunt duse la bun sfarsit anumite sarcini, obtuzitatea, rezistenta la schimbare si nu in ultimul rand risipa de resurse pot fi toate legate, intr-un fel sau altul, de existenta acestor rutine.
Construirea unei administratii publice moderne si eficace, stabila si responsabila, reprezinta un obiectiv esential pentru orice stat democratic.
Intr-o societate, un astfel de scop poate fi atins doar cu ajutorul unor institutii administrative adecvate si prin alocarea unor importante resurse acestui obiectiv.
CAPITOLUL 1
PROCEDURA ADMINISTRATIVA IN UNELE TARI ALE EUROPEI 
1.1.CONCEPT, SFERA DE APLICARE
Administrarea treburilor publice implica activitati, actiuni desfasurate, in principal, din oficiu, dar, uneori si la solicitarea celor administrati, de catre persoane administrative - autoritati, institutii publice, organe etc. - in vederea executarii legii, a prestarii de servicii publice in regim de putere publica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Procedura Administrativa in Unele Tari ale Europei.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!