Capitolul I Produse de tip credit corporate. 3 1.1Produse de tip credit corporate generate de operatiuni active. 6 1.1.1Finantarea activitatii curente generate de operatiuni active. 7 1.1.2 Finantarea activitatii de investitii corporate. 11 1.3 Produse noi - credit corporate 15 1.4.1. Carduri de debit 17 1.4.2. Cardul de credit 18 Capitolul II Studiu de caz privind produsele si serviciile Bancii Comerciale Romane oferite sectorului corporate in perioada 2011-2016 18 2.1 Produse de tip credit corporate la Banca Centrala Romana 20 2.2Instrumente de economisire la Banca Centrala Romana 24 2.3 Produse noi credit corporate la Banca Centrala Romana 29 2.4. Carduri corporate la Banca Centrala Romana 30 Capitolul III Calitatea creditarii bancare corpotate si aparitia creditelor bancare neperformant ..34 3.1 Analize privind factori determinanti ai creditelor bancare neperformante in cazul tarilor din 36 3.2 Analize privind factori determinanti ai creditelor bancare neperformante in cazul Romaniei 39
Capitolul I Produse de tip credit corporate. Corporate banking este o activitate de baza pentru institutiile bancare si joaca un rol esential pentru economia unei tari. Aproximativ o treime din totalul creditelor bancare si 20% din baza de active totale sunt dedicate activitatilor bancare corporate. Corporate banking, de asemenea este cunoscut sub numele de bussines banking si se refera la segmental bancar, care se ocupa de clientii corporativi. Termenul a fost folosit initial in SUA pentru al distinge de servicii bancare de investitii, dupa Legea Glass-Steagall din 1933. In timp ce legea a fost abrogata in 1990, servicii bancare si serviciile de investitii bancare corporative au fost oferite timp de mai multi ani sub aceeasi umbrela de cele mai multe banci din SUA si din alte tari. Corporate banking este o cheie, un centru de profit pentru cele mai multe banci. Corporate Banking reprezinta segmentul de banci care serveste de regula, o gama diversa de clienti, variind de la institutii de mici dimensiuni pana la institutii care inregistreaza o cifra de afaceri de cateva milioane. Intreprinderea bancara are drept scop furnizarea unei serii de servicii bancare personalizate, in special imprumuturi, companiilor (mai degraba decat oamenilor) pentru a le ajuta sa isi desfasoare operatiunile zilnice. Bancherii corporatisti numiti adesea "manageri de relatii" (RM), deoarece sunt insarcinati cu relatii de client in crestere pe termen lung, in loc sa se concentreze pe o singura tranzactie. Clientii bancilor comerciale vin in toate formele si dimensiunile, de la conglomerate de miliarde de dolari pana la intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri), cu cateva milioane de venituri. Companiile mai mici pot genera venituri mari pentru banci, daca aveti suficienti clienti, astfel ca unele banci au echipe dedicate IMM-urilor. Furnizarea de imprumuturi este unul dintre principalele servicii pe care majoritatea bancherilor corporativi le ofera indiferent de industrie. Acestia sunt insarcinati cu structurarea si organizarea termenilor imprumutului pentru clientii lor - de exemplu, o singura banca poate aranja un imprumut securizat pentru o companie, ceea ce este relativ simplu. Pe de alta parte, bancile ar putea fi implicate intr-un "imprumut sindicalizat" mai complicat, in care mai multe banci se combina pentru a oferi fondurile pentru un imprumut, raspandind riscul in randul acestora. Un imprumut poate fi, de asemenea, specific pentru ceea ce o utilizeaza societatea - asa cum sugereaza si denumirea, "imprumutul de echipamente" implica personalizarea imprumuturilor si a contractelor de leasing pentru echipamente din sectoare precum productia si transportul. Desi imprumuturile si alte produse de credit formeaza in mod obisnuit cea mai mare parte a afacerii diviziei bancare corporative, acestea sunt, de asemenea, cea mai mare sursa de risc. Bancile comerciale ofera urmatoarele produse si servicii catre corporatii si alte institutii financiare : - Imprumuturi si alte produse de credit - aceasta este de obicei cea mai mare zona de business din cadrul corporate banking, si dupa cum am mentionat anterior, una dintre cele mai mari surse de profit si risc pentru o banca. - Trezorerie si de gestionare a numerarului servicii - utilizate de companii pentru gestionarea lor de capital de lucru cerinte si de conversie valutara. - Echipament de creditare - structura bancilor comerciale personalizate credite si leasing pentru o serie de echipamente folosite de companii din diverse sectoare , cum ar fi de fabricatie, de transport si de tehnologia informatiei. - Comerciale imobiliare - servicii oferite de banci in acest domeniu includ avantaj real analiza, evaluarea portofoliului, datorii si structurarea capitalului propriu. - In domeniul comertului financiar - implica scrisori de credit , colectare a facturilor, si de factoring. - Servicii de angajator - servicii , cum ar fi de salarizare planurile de pensii si de grup sunt de obicei oferite de catre filialele specializate ale unei banci. Gama de servicii si produse bancare este destinata unui segment de clientela foarte diversificat care se diferentiaza in functie de obiectul de activitate, putem astfel identifica doua categorii: persoane fizice (retail) si persoane juridice(corporate).Serviciile si produsele oferite sunt destinate ambelor categorii de clientela atat cea de retail cat si cea de corporate, dar ceea ce le diferentiaza este dorinta pentru un anumit produs sau serviciu care corespunde mai bine cu domeniul si marimea activitatii. Separarea in cele doua categorii se face dupa cifra de afaceri a clientelei, pragul fiind diferit de la tara la tara si destul de mobil. In cadrul segmentului corporate se regasesc urmatoarele categorii de produse:creditelor de trezorerie, credite ipotecare, credite de dezvoltare, credite sindicalizate, garantii bancare, produse derivate, depozite la termen si la vedere, precum si plasamente pe piata de capital, iar in domeniul serviciilor, transferuri si plati electronice, compensari interbancare, colectari de numerar, decontari tranzactii pe piata bursiera, cash management, multicash, consultanta bancara. In aceste activitati sunt necesare aptitudini profesionale de specialitate, intrucat produsele sunt mai complexe si de valori mai mari iar clientii sunt companii mijlocii si mari, iar uneori foarte mari.
Carti: 1.Basno C., Dardac N., Operatiuni bancare si operatuni bancare, Editura Didactica si Pedagogica 2002. 2. Botis S., Produse si servicii bancare, Editura Universitatea Transilvania, Brasov, 2009. 3.Berbec F., Popescu R., Cardul instrument modern de plata, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 1998. 4. Cechin C. P., Bancile si operatiunile bancare, Editura Mirton,Timisoara, 2004 . 5. Danila N., Produse si servicii bancare, Editura Economica, Bucuresti 2007. 6. Diaconescu M., Banci, sisteme de plati, riscuri., Editura Economica, Bucuresti, 1999. 7. Ilie M., Tehnica si managementul operatiunilor bancare, Ed. Ecfonomica, Bucuresti 2003. 8. Gheorghe A., Produse si servicii bancare in relatiile de plati interne si internationale, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2002. 9.Hoye B., Fundamentele profesiunii bancare-bancile si operatiunile bancare, Editura Economica, Bucuresti, 1996. 10. Untaru F., Management financiar-bancar., Editura, Pro Universitaria, Bucuresti, 2012. 11. Stancu, I., Finante Editura. Economica, 2002. 12. Stoica V., Bani si credit. banii, teoriile monetare, administrarea banilor si politica monetara., Editura Economica, Bucuresti, 2003. 13. Tudorache D., Papari G., Dica C., Moneda, Credit, Banci, Editura Fundatiei Andrei Saguna, 2008. 14. Turliuc V., Cocris V., Moneda si credit, Iasi, Editura Universitatii Alexandru Ioan Cuza,2004. 15. Tudorache D., International Banking, Editura. Universul Juridic, Bucuresti, 2006.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.