Cuprins
- Capitolul I. Programul de marketing . 5
- Secţiunea 1. Elemente componente ale programului de marketing . 5
- Secţiunea a 2-a. Programul de marketing privind lansarea pe piaţă a noului produs Coca-Cola Vanila . 13
- Capitolul II. Lansarea pe piaţă a produsului Coca-Cola Vanila . 16
- Secţiunea 1. Denumirea produsului . 16
- Secţiunea a 2-a. Caracteristicile produsului . 17
- 2.1. Caracteristici socio-demografice, economice şi geografice . 17
- 2.2. Caracteristici psihografice . 18
- 2.3. Caracteristici comportamentale . 18
- Secţiunea a 3-a. Poziţionarea pe piaţa românească . 18
- 3.1. Prezentarea produsului . 22
- 3.2. Caracteristici . 22
- 3.3. Caracterizarea consumatorului vizat . 23
- 3.4. Caracteristici socio-demografice, economice şi geografice . 24
- 3.5. Caracteristici psihografice . 24
- 3.6. Caracteristici comportamentale . 25
- Secţiunea a 4-a. Produse similare . 27
- 4.1. Analiza contextului lansării . 27
- Secţiunea a 5-a. Ofertanţi . 33
- 5.1. Analiza mediului extern: Micromediul QAB şi Macromediul QAB . 33
- Secţiunea a 6-a. Locul noului produs pe piaţă . 43
- 6.1. Coca-Cola vs Pepsi . 43
- 6.2. Coca-Cola vs Pepsi Cola . 46
- Secţiunea a 7-a. Identitatea companiei . 48
- CAPITOLUL III. Elaborarea programului de marketing . 51
- Secţiunea 1. Lista de activităţi . 51
- 1.1. Resurse financiare . 54
- 1.2. Resurse umane . 54
- Secţiunea a 2-a. Argumente pro şi contra lansării noului produs . 55
- Secţiunea a 3-a. Lista activităţilor pentru crearea magazinului virtual . 59
- 3.1. Analiza resurselor de care dispune compania . 66
- 3.1.1. Resurse financiare . 66
- 3.1.2. Resurse umane . 66
- Secţiunea a 4-a. Graficul . 67
- Secţiunea a 5-a. Controlul . 71
- Secţiunea a 6-a. Estimări . 71
- Concluzii . 73
- Bibliografie . 76
Extras din disertație
CAPITOLUL I
Programul de marketing
Secţiunea 1. Elementele componente ale programului de marketing
Fiecare plan de marketing trebuie să se potrivească cu nevoile şi cu situaţia dvs. Chiar şi aşa, există componente standard fără de care nu se poate. Un plan de marketing ar trebui să aibă mereu o analiză a situaţiei, o strategie de marketing şi un buget de cheltuieli.
Analiza Situaţiei: în mod normal aceasta ar include o analiză a pieţei, o analiză SWOT şi o analiză a concurenţei. Analiza de piaţă va include şi previziuni ale evoluţiei pieţei segmentare, informarea clienţilor, şi o analiza a nevoilor pieţei.
Strategie de Marketing: aceasta ar trebui să includă cel puţin o mărturie a misiunii obiective, o strategie concentrată pe segmentul de piaţă interesat şi poziţionarea produselor.
Previziuni ale Vânzărilor: acestea ar trebui să includă suficiente detalii pentru a urmări vânzările lună de lună comparând planul cu analiza. În mod normal un plan va include vânzări specifice ale anumitor produse, pe regiuni sau pe segmente de piaţă, pe canale, pe responsabilităţi manageriale, şi alte elemente. Doar previziunea este un minim necesar.
Buget de Cheltuieli: acesta ar trebui să includă suficiente detalii pentru a urmări cheltuielile lună de lună comparând planul cu analiza. În mod normal un plan va include tactici specifice de vânzări, programe, responsabilităţi manageriale, promoţii şi alte elemente. Bugetul de cheltuieli este un minim necesar. În general, planul de marketing poate fi privit ca un instrument prin intermediul caruia organizaţia îşi desemnează obiectivele sale, îşi defineşte activităţile specifice prin intermediul cărora urmează să fie atinse obiectivele formulate, îşi alocă resursele necesare în vederea desfăşurării activităţilor şi precizează modalităţile folosite pentru coordonarea, evaluarea şi controlul modului în care se derulează planul.
Planul de marketing reprezintă documentul pe baza căruia sunt desfăşurate ulterior toate activităţile de marketing ale organizaţiei într-o perioadă dată. Elaborarea sa este absolut necesară în minimum două situaţii:
- atunci când organizaţia urmează să debuteze în sfera afacerilor (planul de afaceri, chiar dacă include în conţinutul său o componentă de marketing, trebuie în mod obligatoriu completat cu un plan distinct de marketing).
- atunci când organizaţia pregăteşte începutul noului an (de obicei, în lunile noiembrie - decembrie ale anului este analizată activitatea de marketing desfăşurată, măsura în care obiectivele acesteia au fost realizate şi este adoptat planul de marketing pentru noul an).
Având în vedere importanţa sa, se poate afirma că planul de marketing este un instrument indispensabil oricărei organizaţii, din oricare domeniu de activitate.
Planul de marketing on-line are acelaşi conţinut informaţional ca şi planul de marketing al organizaţiei, diferenţa majoră dintre acestea reprezentând-o domeniul de aplicabilitate: planul de marketing on-line vizează prezenţa şi acţiunile organizaţiei desfăşurate în spaţiul virtual.
Elaborarea planului de marketing on-line al organizaţiei porneşte de la premisă că internetul reprezintă un mediu de comunicare care poate fi utilizat, în mod independent sau integrat în vederea realizării comunicaţiei de marketing a organizaţiei. Iată de ce, conţinutul planului de marketing on-line al unei organizaţii poate fi asimilat, într-o anumită măsură, conţinutului planului comunicaţiei de marketing a organizaţiei.
Planul de marketing on-line include următoarele componente:
(1) analiza mediului de marketing al organizaţiei
(2) obiectivele planului
(3) audienţa vizată prin intermediul planului
(4) instrumentele de marketing on-line utilizate
(5) mesajul transmis
(6) bugetul planului
(7) elementele de coordonare, evaluare şi control ale planului
Analiza mediului de marketing al organizaţiei - vizează două direcţii majore:
- analiza mediului extern de marketing (cunoaşterea modului în care diferitele componente de micromediu - clienţii, concurenţii, furnizorii, publicul, sau de macromediu - mediul demografic, mediul economic, mediul tehnologic, mediul cultural, mediul politic şi mediul natural, afectează, favorabil sau nefavorabil, organizaţia)
- analiza mediului intern de marketing (cunoaşterea resurselor disponibile sau accesibile organizaţiei - tehnice, financiare, umane, informaţionale, şi a modului în care sunt alocate şi utilizate acestea)
Obiectivele principale ale analizei sunt:
-identificarea oportunităţilor şi ameninţărilor existente în exteriorul organizaţiei
- identificarea punctelor tari şi punctelor slabe ale organizaţiei
Preview document
Conținut arhivă zip
- Program de Marcketing Privind Lansarea pe Piata a unui Nou Produs.docx