Cuprins
- Introducere 2
- Capitolul 1. Program de marketing. Notiuni generale 3
- 1.1 Continutul si importanta programului de marketing 3
- 1.2 Tipologia programelor de marketing 5
- 1.3 Elaborarea programului de marketing 6
- Capitolul 2. Coordonatele pietei de mobila in Romania 8
- 2.1 Caracteristicile mobilierului din PAL la comanda 9
- 2.2 SC PRO DESIGN ART SRL pe piata Romaniei 11
- 2.2.1 Obiectul de activitate al societatii 11
- 2.2.2 Organizarea structurala a societatii 12
- 2.2.3 Probleme cu care se confruntă PRO DESIGN ART 14
- 2.3 Tendintele 2011 in amenajari interioare 15
- Capitolul 3. Analiza mediului de marketing al SC PRO DESIGN ART SRL 17
- 3.1 Micromediul societatii 17
- 3.2 Macromediul societatii 26
- Capitolul 4. Programul de marketing on-line 29
- 4.1 Obiectivele programului de marketing on-line 29
- 4.2 Audienta vizată prin intermediul programului de marketing 30
- 4.3 Instrumente de marketing on-line 31
- 4.4 Mesajul trimis 42
- 4.5 Bugetul programului de marketing 43
- 4.6 Elementele de coordonare, evaluare si control ale programului de marketing 46
- Concluzii 48
- Anexe 50
- Bibliografia 72
Extras din disertație
Introducere
Prin continutul sau, lucrarea isi propune sa identifice, sa contureze si sa evidentieze cat mai clar aspectele cele mai importante ale promovarii pe internet.
Daca cu putin timp in urma gradul de cunoastere si de penetrare a publicitatii pe internet in Romania era relativ redus, se constata ca in prezent, atat la nivel global cat si local, se inregistreaza salturi tehnologice calitative uriase. Alaturi de acestea, si promovarea pe internet se extinde vertiginos iar formele ei se diversifica cu o viteza ce lasa in urma eforturile de teoretizare si sintetizare a fenomenului.
Initial, in Romania, in perioada caracterizata de o slaba dotare cu calculatoare personale a populatiei si de o penetrare neinsemnata a conexiunilor la internet, reticenta de a utiliza internetul ca mijloc de comunicare publicitara, era explicabila si oarecum justificata. In prezent, agentii economici scapaţi de inhibitia initiala, isi manifesta nevoia de a avea acces la solutii rapide si eficiente pentru a se face cunoscuţi în mediul de afaceri, pentru ca afacerea lor sa prospere in cel mai scurt timp.
In prezenta lucrare sunt tratate aspectele teoretice si practice in ceea ce priveste programul de marketing in cadrul societatii PRO DESIGN ART, in vederea dezvoltarii activitatii viitoare a acesteia si a pozitionarii cat mai adecvate pe piata virtuala a mobilei din Romania.
In al doilea capitol sunt atinse aspecte privind prezentarea generala a societatii PRO DESIGN ART SRL cum ar fi obiectul de activitate, structura organizatională, precum si descrierea problemelor cu care se confrunta aceasta.
In cadrul capitolului trei se prezinta elementele micromediului societatii prin detalierea relatiei cu furnizorii, distribuitorii, clientii si concurentii acesteia. O scurtă analiza a macromediului identifica cadrul general al desfasurarii activitatii societatii. In capitolul patru sunt prezentate obiectivele programului de marketing on-line, bugetul, precum instrumentele de promovare pe care le utilizeaza sau care urmeaza sa le utilizeze SC PRO DESIGN ART SRL in cadrul campaniei de promovare on-line a mobilierului din PAL.
Capitolul 1. Program de marketing. Notiuni generale
1.1 Continutul si importanta programului de marketing
Programul de marketing este un plan desfasurat al unei activitati complexe de marketing, alcatuit dintr-un ansamblu de actiuni practice, conducand la atingerea unui obiectiv ori a unui set de obiective, actiuni esalonate in timp, cu indicarea responsabilitatilor, a resurselor umane, materiale si financiare implicate in desfasurarea fiecareia in parte si a activitatii de ansamblu.
Programul de marketing isi gaseste justificare avand la baza o serie de considerente care reflecta necesitatea unei cat mai bune fructificari a potentialului societatii ce-l elaboreaza. In primul rând programul de marketing este justificat de necesitatea sporirii eficientei economice a activitatii de piata, ceea ce, in conditiile modificarilor rapide ce se produc in sfera pietei, determina mai mult ca oricand, fundamentarea corecta a deciziilor, efectuarea si controlul fiecarei actiuni de marketing. In al doilea rand, el devine tot mai important pentru eliminarea dificultatilor de orientare si integrare a mijloacelor de marketing in efortul economic general, pentru coordonarea eficienta a resurselor si eforturilor intr-o anumita perspectiva, cat si pentru eliminarea neintelegerilor si ambiguitatilor. In al treilea rand, programele de marketing trebuie sa asigure colaborarea stransa a tuturor factorilor implicati in diferitele actiuni de marketing, indiferent de pozitia lor in structurile organizatorice ale societatii.
Un program de marketing nu poate fi folosit de mai multe ori decat daca obiectivele raman aceleasi, iar conditiile mediului nu se modifica semnificativ - situatii foarte rare in practica.
Ca instrument al conducerii, programul de marketing ofera avantaje, permitand explorarea alternativelor decizionale, evaluarea sistematica a actiunilor fiecarei alternative, selectarea si utilizarea metodelor specifice pentru atingerea scopului final.
Pentru conducerea societatii elaborarea programului de marketing prezinta o serie de avantaje:
1. asigura definirea cu precizie a obiectivelor de piata;
2. permite alocarea eficienta a resurselor de care va fi nevoie in realizarea diferitelor actiuni si procurarea lor din timp;
3. programarea deciziilor ofera conducerii posibilitatea sa pregateasca toate conditiile necesare executarii lor;
4. fiind prezentate intr-o forma scrisa, programul devine un important instrument de comunicare, in interiorul regiei si de control, in acelasi timp.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Program de Marketing de Promovare a Mobilierului din PAL in Romania.doc