Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România

Disertație
9.3/10 (4 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 57 în total
Cuvinte : 20800
Mărime: 580.63KB (arhivat)
Publicat de: Caterina Nechifor
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Stoica O
Lucrare de disertatie prezentata in anul 2007, sesiunea de vara.

Cuprins

  1. Conceptul de e-Guvernare şi implicaţii în reforma administraţiei publice în România 2
  2. I. 1. e-Guvernarea: între modă şi necesitate 2
  3. I. 2. Necesitatea informatizării administraţiei publice în România 6
  4. I. 3. Îmbunătăţirea administraţiei publice prin e-Guvernare 8
  5. I. 3. Prevederile eEurope şi i2010 10
  6. Progrese ale implementării e-Guvernării în România 13
  7. II. 1. Etape ale implementării e-Guvernării în România 13
  8. II. 2. Aplicaţii şi progrese ale e-Guvernării în România 18
  9. II. 3. Uniunea Europeană şi e-Guvernarea în România 30
  10. Dificultăţi în implementarea e-Guvernării în România 38
  11. III. 1. Bariere în calea implementării e-Guvernării în România 38
  12. III. 2. Soluţii posibile 44
  13. Analiza implementării soluţiilor de administraţie electronică în cadrul Primăriei Municipiului Iaşi 46
  14. Concluzii şi propuneri 51
  15. Bibliografie: 56

Extras din disertație

Capitolul I

Conceptul de e-Guvernare şi implicaţii în reforma administraţiei publice în România

I. 1. e-Guvernarea: între modă şi necesitate

Tradiţional, cetăţenii aveau acces la serviciile guvernamentale numai la un ghişeu sau într-un birou. Odată cu boom–ul tehnologic al secolului al XX-lea care s-a împletit pe plan politic cu afirmarea din ce în ce mai puternică a ideilor liberale despre un stat minimal, „paznic de noapte al democraţiei”, având ca atribute furnizarea de servicii către cetăţenii plătitori de taxe şi impozite, conceptul de „guvernare” a suferit mutaţii semnificative. Tehnologia informaţiei reprezintă de câteva decenii noua provocare a economiei mondiale. Progresele rapide în acest domeniu influenţează din ce în ce mai mult modul în care trăim, lucrăm, învăţăm sau ne distrăm. Prin impactul profund asupra societăţii fenomenul este unanim apreciat ca o trăsătură a noii revoluţii industriale „societatea informaţională”.

Conceptul de societate informaţională , a devenit cunoscută în anii 1990, fiind de fapt, o extensie naturală a ideilor mai vechi cu privire la apariţia societăţii post-industriale, în care economia bazată pe producţie este treptat înlocuită de economia bazată pe servicii. În contrast cu societatea industrială, societatea post-industrială se bazează pe cunoaştere, şi nu pe muncă. Cunoaşterea, îndeosebi cunoaşterea ştiinţifică şi practică, devine principalul mijloc de producţie în societatea post-industrială, aşa cum capitalul şi munca au constituit resursele strategice şi de dezvoltare a societăţii industriale. Desemnează elementul central al societăţii post-industriale: informaţia (producerea, utilizarea şi diseminarea), sub orice formă—hârtie, suport magnetic, optic, microfişe şi microfilme, sau deţinută direct de factorul uman. Societatea informaţională este bazată pe Internet şi în corelaţie cu globalizarea—fenomen specific societăţii informaţionale . Societatea informaţională este societatea în care producerea şi consumul de informaţie este cel mai important tip de activitate, informaţia este recunoscută drept resursă principală, tehnologiile informaţiei şi comunicaţiilor sunt tehnologii de bază, iar mediul informaţional, împreună cu cel social şi cel ecologic – un mediu de existenţă a omului.

Avansul către societatea informaţională, bazată pe cunoaştere este considerat, la nivel global, ca o evoluţie necesară pentru asigurarea dezvoltării durabile în contextul „noii economii”, bazată pe produse şi activităţi intelectual-intensive. Noutatea noii societăţi este viteza cu care se înnoiesc cunoştinţele (volumul de cunoştinţe avut la dispoziţie se dublează la fiecare cinci ani). Pe de altă parte, natura forţei motrice ce animează schimbările sociale, economice şi culturale, depăşeşte lumea tehnologiilor informaţionale.

Societatea informaţională bazată pe cunoaştere înseamnă mai mult decât progresul tehnologiei si aplicaţiilor informaticii şi comunicaţiilor, ea integrând şi dimensiunile socială (sănătate, solidaritate, protecţie sociale, muncă, educaţia şi formarea continuă, etc.), ambientală (utilizarea resurselor şi protecţia mediului), culturala (conservarea şi dezvoltarea patrimoniului cultural naţional şi internaţional, promovarea pluralismului cultural, protecţia minorilor, dezvoltarea industriei multimedia şi producţia de conţinut informaţional) şi economică (dezvoltarea noilor paradigme ale economiei digitale si ale noii economii bazate pe cunoaştere, inovare, cultură antreprenorială şi managerială, educaţie a cetăţeanului şi a consumatorului).

Un rol important în acest proces îl au guvernele, instituţiile guvernamentale şi sectorul public care, prin politicile adoptate, trebuie să asigure cadrul de reglementari specific noului tip de societate, dezvoltarea infrastructurii naţionale informaţionale şi de comunicaţii, accesul nediscriminatoriu la informaţia publică, ;i să ofere un model de utilizare eficientă a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor în propriile instituţii şi în serviciile publice (sănătate, educaţie, cultură, transporturi, etc.).

În urma celor analizate, se pot desprinde trăsăturile societăţii informaţionale:

- informaţia ca bun economic, o resursă folosită de factorul uman;

- resursele informaţionale deţin ponderea principală în totalitatea resurselor utilizate în societate;

- rol de prim rang în economie o are cercetarea ştiinţifică şi inovaţia tehnologică;

- sectorul producerii şi difuzării de bunuri informaţionale înregistrează o dinamică remarcabilă;

- calculatorul asistă cvasi-permanent activităţile şi deciziile umane;

- lucrul interactiv, accesul la distanţă, video-conferinţele, comerţul electronic sunt activităţi ce capătă amploare;

- infrastructura specifică (reţelele de calculatoare şi de telecomunicaţii, staţiile de lucru inteligente, pe care rulează şi sisteme-expert), este folosită pentru asistarea proceselor de cunoaştere, concepţie, decizie şi acţiune.

Preview document

Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 1
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 2
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 3
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 4
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 5
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 6
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 7
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 8
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 9
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 10
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 11
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 12
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 13
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 14
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 15
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 16
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 17
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 18
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 19
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 20
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 21
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 22
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 23
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 24
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 25
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 26
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 27
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 28
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 29
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 30
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 31
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 32
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 33
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 34
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 35
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 36
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 37
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 38
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 39
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 40
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 41
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 42
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 43
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 44
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 45
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 46
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 47
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 48
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 49
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 50
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 51
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 52
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 53
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 54
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 55
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 56
Progrese și dificultăți în implementarea e-guvernării în România - Pagina 57

Conținut arhivă zip

  • Progrese si Dificultati in Implementarea E-guvernarii in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Administrația Publică Locală și Cooperarea Transfrontalieră

Omenirea este într-un punct în care, reprezentând împlinirea a doua milenii de la începutul erei noastre, îsi face un bilant al drumului parcurs de...

Actori ai Dezvoltării Urbane

1.1. Dezvoltare locală Shimbările intervenite după 1989 au determinat o creştere semnificativă în România pentru interesul care este acordat...

Optimizarea Funcționalității Administrației Publice prin Utilizarea Tehnologiei Informației

INTRODUCERE Tehnologia informaţiei reprezintă pentru administraţia publică un domeniu de interes major, domeniu care influenţează în mod direct...

Guvernarea Electronica și Implicațiile Sale în Instituțiile Administrației Publice din România

INTRODUCERE Administraţia publica reprezintă acea activitate care constă în principal în organizarea şi executarea prevederilor Constituţiei, a...

Funcția publică în context european - studiu de caz - Franța și Germania

I. NOŢIUNI INTRODUCTIVE: FUNCŢIA PUBLICĂ, FUNCŢIONARUL PUBLIC I.1. FUNCŢIA PUBLICĂ Noţiunea de funcţie publică reprezintă o noţiune fundamentală...

Principiile Administrației Publice Locale

I. ADMINISTRAŢIA PUBLICĂ LOCALĂ 1. Noţiunea de administraţie publică locală Prin administraţie publică locală se înţelege totalitatea...

Administrația națională vs administrația europeană

1.INTRODUCERE: In aceasta lucrare am incercat sa raspundem la intrebarea: “Administratia nationala versus administratia europeana?” Clarificarea...

Riscurile Procesului de Reformă în Domeniul Administrației Publice

1. Reforma administraţiei publice locale 1.1. Definirea conceptului de descentralizare Descentralizarea reprezinta transferul de autoritate si...

Te-ar putea interesa și

Politici Publice și Schimbare Instituțională

Introducere Începând cu data de 1 ianuarie 2007 România este membră a Uniunii Europene. Agenda publică din ultimii ani a fost ocupată într-o...

Bariere în Implementarea e-Guvernării în România

Cap.1. Implicaţii ale implementării e-Guvernării în reforma administraţiei publice în România 1.1. e-Guvernarea: între modă şi necesitate...

Banca Mondială

Trăim într-o lume atât de bogată încât venitul global este de peste 31 trilioane dolari pe an. În această lume, persoanele cu venit mediu, în...

Administrație electronică

Capitolul 1 – Societatea cunoaşterii şi guvernarea electronică 1. Care dintre următoarele afirmaţii cu privire la societatea informaţională sunt...

Ai nevoie de altceva?