Psihopedagogie

Cuprins disertatie Cum descarc?

1. INTRODUCERE
2. SCURT ISTORIC
3. FACTORI IMPLICATI IN CONSILIEREA SI ORIENTAREA CARIEREI
4. PRINCIPIILE CONSILIERII SI ORIENTARII CARIEREI
5. OBIECTIVELE ORIENTARII SCOLARE SI PROFESIONALE
6. FUNCTIILE ORIENTARII SCOLARE SI PROFESIONALE
7. ELABORAREA TESTELOR DE ORIENTARE SCOLARA SI PROFESIONALA
8. EVALUAREA COMPETENTELOR COMPONENTA ESENTIALA A PROCESULUI DE ORIENTARE SCOLARA SI PROFESIONALA
9. STUDIU DE CAZ
10. CONCLUZII
11. BIBLIOGRAFIE


Extras din disertatie Cum descarc?

1. INTRODUCERE
In prezent, alegerea unui drum de viata, care sa asigure si sa raspunda tuturor exigentelor legate de integrarea socio-profesionala a individului, de dezvoltarea si valorizarea sa pe planuri multiple, a devenit una dintre preocuparile majore ale tuturor membrilor societatii noastre si in special a copiilor din clasa a 8-a. Societatea contemporana, in dezvoltarea sa accelerata, a complicat foarte mult luarea celei mai bune decizii privind alegerea sau schimbarea carierei, atat in functie de interesele, motivatiile, aptitudinile personale, cat si de cerintele reale ale pietei muncii. Alegerea, ocuparea dar si pastrarea unui loc de munca, devine din ce in ce mai dificila in actualul context economic, depasind de multe ori posibilitatile individului, care are nevoie de tot mai mult sprijin. Aceasta nevoie de sprijin o resimtim fiecare dintre noi in anumite momente de viata. Problema nu este de fapt noua. Pentru ca acest sprijin sa fie eficient, de-a lungul anilor au fost elaborate diverse teorii legate de orientarea si consilierea in cariera, bazate pe dezvoltare personala ,autocunoastere si identificarea punctelor forte, stabilirea scopurilor, a planurilor de viitor privind cariera, precum si a modalitatilor concrete de realizare a acestora. Desi aceste teorii si-au dovedit eficienta in perioadele respective, dinamica dezvoltarii sociale, schimbarile in domeniul muncii ca urmare a dezvoltarii tehnologice, diversificarea cerintelor angajatorilor, transformari proprii a persoanelor, legate de mentalitate, interese si motivatii, fac ca multe dintre acestea sa devina tot mai putin adecvate contextului actual, fiind deci necesara revizuirea si readaptarea lor la noile cerinte ale unei societati din ce in mai dinamice, atat din punct de vedere economic, cat si social.
2. SCURT ISTORIC
De fapt nevoia de sprijin nu este noua, primele activitati de evaluare si selectie psihologica fiind initiate de catre Alfred Binet inca din 1900, acesta realizand in colaborare cu psihiatrul Simon, in 1905, primul test mental de depistare a copiilor cu dificultati scolare. In Romania inceputurile activitatii de orientare profesionala sunt legate de infiintarea, dupa primul razboi mondial, a primelor Laboratoare psihotehnice la Universitatile din Cluj ( Fl. Stefanescu-Goanga ) si Bucuresti ( C. Radulescu-Motru ). Acestea s-au transformat ulterior in Institute psihotehnice, exemplul lor fiind preluat si de centrele universitare din Iasi si Timisoara. Principala lor activitate viza orientarea si selectia profesionala a persoanelor care sa corespunda cel mai bine cerintelor unei anumite profesii. Ca urmare a rezultatelor obtinute, apar apoi primele laboratoare psihologice, din afara mediului universitar, la Societatea de Tramvaie Bucuresti (1926), la Caile Ferate Romane (1936), precum si la alte intreprinderi. Pana in 1940,activitatea Institutelor Psihotehnice si a Oficiilor de Orientare Profesionala aflate in subordinea Ministerului Muncii promoveaza din plin activitatea de selectie si orientare profesionala. Dupa 1945, aceste preocupari au intrat in regres o perioada lunga de timp, exceptie facand laboratoarele psihologice din transporturi care, fara intrerupere, functioneaza si in prezent.
Treptat, apar si se dezvolta Laboratoarele de psihologie industriala, unde specialistii au realizat activitati legate de orientarea si selectia profesionala, dar in acelasi timp si studii teoretice, care au contribuit la dezvoltarea psihologiei muncii si a celei organizationale. Incepand cu anul 1960, aceasta activitate cunoaste o noua ascensiune prin aparitia Laboratoarele de Orientare Scolara si Profesionala ( OSP ) aflate in subordinea Inspectoratelor Scolare si a Institutului de Stiinte ale Educatiei, cu sediul la Casa Corpului Didactic. In ciuda rezultatelor obtinute, activitatea acestora cunoaste o perioada de regres, fiind apoi reluata dupa 1990, pe noi coordonate. Constituirea Centrelor de Asistenta Psihopedagogica ( CAPP ) organizate pe structura vechilor laboratoare de OSP, precum si a Cabinetelor Scolare si Interscolare de Asistenta Psihopedagogica, a dus la dezvoltarea activitatii de asistenta psihopedagogica si consiliere profesionala. In paralel si in stransa legatura cu actiunile din invatamant, in urma evaluarii situatiei din Romania de catre expertii Bancii Mondiale (1992-1993), se constata necesitatea implementarii unui sistem coerent de informare si consiliere profesionala, de nivel European, care sa se adreseze atat elevilor, tinerilor cat si adultilor. Aceasta actiune, a fost realizata de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, in colaborare cu Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul Tineretului si Sportului, in cadrul proiectului cofinantat de Banca Mondiala RO 3849 "Ocuparea fortei de munca si protectia sociala", subproiect "Informare si consiliere privind cariera".


Fisiere in arhiva (1):

  • Psihopedagogie.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

Aslett D. , 1999, Ghidul Carierei de succes, Editura Alex 2000
Baban A. ,2001, Consiliere educationala, Cluj Napoca , Ed. Ardealul
Bocsa E, Munteanu R., Consiliere si orientare in cariera 
Eggert M., 2000, Interviul perfect, Bucuresti, Ed. National
Jigau,2005,Consilierea carierei. Un model deschis si flexibil, Bucuresti, Euroguidance
Jigau Mihai, 2001, Consilierea carierei, Bucuresti, Ed. Sigma
Parkinson Mark , 2002, Ghidul carierei, Bucuresti , Ed. All Beck
Paus V. , 2005, Managementul carierei,, 
Salade D., 1978, Ce profesiune sa-mi aleg, Idei noi in orientarea scolara si profesionala
Schiopu Ursula, 1997, Dictionar de psihologie, Bucuresti, Ed. Babel
Tomsa G., 1996, Dictionar de orientare scolara si profesionala, Bucuresti, Ed. Afelin
Ghidul carierei mele, 2003, Centrul Educatia 2000+ 
Ghid metodologic, 2010, Orientarea Carierei, ISE, proiectul GIANT


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!