INTRODUCERE Tulburarea de limbaj poate constitui un factor stresant, atunci când subiectul nu găseşte înţelegerea necesară faţă de dificultatea sa în vorbire sau când acesta nu întrevede perspectiva corectării ei. În asemenea situaţii, subiectul trăieşte emoţii-şoc, stări prelungite şi dureroase, manifestă nesiguranţă nu numai în vorbire, dar şi în alte activităţi; apare surmenajul fizic şi intelectual, care îşi pune amprenta pe întreaga sa activitate. În cazurile mai grave sau prin existenţa şi a altor handicapuri, suferinţa psihică se accentuează prin instalarea nevrozei, a anxietăţii şi... vezi detalii
ARGUMENT Identificarea stilurilor de învăţare şi a stilurilor cognitive se impune ca necesitate în vederea optimizării stilurilor de predare şi pentru accelerarea actului învăţării. Cercetările au relevat faptul că oamenii învaţă în moduri diferite, fiecare având un stil propriu de învăţare. Totuşi există oameni care sunt apropiaţi prin modalitatea de procesare a datelor şi pot fi grupaţi după anumite caracteristici ale comportamentului de învăţare. Aşa cum în câmp didactic putem vorbi de un stil de învăţare al elevilor ce influenţează rezultatele învăţării, formarea şi dezvoltarea compet... vezi detalii
Introducere ,, Adolescenta este pasarea care zboara uneori cu capul in nori si uneori prea aproape de pamant " (Victoria Morozan) Am optat pentru aceasta tema, plecand de la ideea ca alegerea carierei la adolescenti este o problema si o actiune complexa , de o importanta majora pentru societate ,in masura in care in functie de deciziile acestor tineri ,piata muncii de maine are asigurata forta de munca si specialistii .Problema alegerii profesiei debuteaza in jurul virstei de patru sau cinci ani,de la intrebarea ,,-Tu ce vrei sa te faci cand o sa fii mare"? Mai tarziu ,in adolescenta,una di... vezi detalii
1. INTRODUCERE În prezent, alegerea unui drum de viaţă, care să asigure şi să răspundă tuturor exigenţelor legate de integrarea socio-profesională a individului, de dezvoltarea şi valorizarea sa pe planuri multiple, a devenit una dintre preocupările majore ale tuturor membrilor societății noastre și în special a copiilor din clasa a 8-a. Societatea contemporană, în dezvoltarea sa accelerată, a complicat foarte mult luarea celei mai bune decizii privind alegerea sau schimbarea carierei, atât în funcţie de interesele, motivaţiile, aptitudinile personale, cât şi de cerinţele reale ale pieţei ... vezi detalii
ARGUMENT Personalitatea este calitatea cea mai valoroasa pe care individul si-o insuseste prin autocunoastere,prin efort propriu,prin dorinta de a se autodepasi. Fiecare om are personalitatea sa.Caracteristicile personale sunt observate inca de la copiii mici.Bazele personalitatii se pun inca de la varsta prescolara,atunci cand se contureaza trasaturile de caracter si cele temperamentale. Personalitatea este,in esenta,un termen extins,care este folosit in viata cotidiana. Ceea ce este omul, ce gandeste ca este el, ce doreste sa fie, ce gandeste despre altii, ce crede el ca ceilalti gandesc ... vezi detalii
1. Familia, structura si functiile familiei In societatile moderne, familia reprezinta “nucleul instrumental fundamental al structurii sociale mai largi, in sensul ca toate celelalte institutii depind de influentele acesteia” (W. Good). De aici, rolul primordial universal si permanent al familiei, ca si numeroase si importante consecinte in cele mai variate domenii socio-culturale. Malinovski (1944) considera ca educatia, este una dintre nevoile fundamentale, alaturi de nevoia de subzistenta, inrudire, adapost, protectie, activitate, igiena ale fiintei umane de pretutindeni si din totdeaun... vezi detalii
CAPITOLUL I NOTIUNI INTRODUCTIVE 1.1 IMPORTANTA TEMEI Generatii dupa generatii de invatatori si de elevi s-au format si au format pe cele care le-au succedat acumuland o experienta cu totul deosebita in domeniul instruirii. Formarea este o sarcina complexa care implica o mare raspundere si trebuie realizata fara rebuturi sau pierderi de valori umane. Indeplinirea acestei misiuni nobile, cu dezideratul sau major de a ameliora progresiv capacitatea de adaptare a omului la cerintele impuse de complexitatea si mobilitatea vietii sociale, revine in primul rand scolii, respectiv cadrelor didactic... vezi detalii