Lucrari de Disertatie pentru Psihopedagogie

doc

Disfunctionalitatile si Managementul Conflictului Scolar

Gasirea modalitatilor prin care performanta oamenilor poate fi amplificata constituie una din problemele cu care se confrunta, printre multe altele, si unitatile scolare in societatea actuala. Stabilirea unor repere teoretice si practice care sa favorizeze dezvoltarea spiritului de echipa este piatra unghiulara in rezolvarea diverselor probleme cu care se confrunta echipa manageriala a unei scoli in toate situatiile si activitatile intreprinse. Am ales aceasta tema, referitoare la managementul prevenirii conflictelor determinate de anumite disfunctionalitati scolare, bazandu-ma in primul ... vezi detalii

doc

Limbajul si Metodica Dezvoltarii Vorbirii

INTRODUCERE Tulburarea de limbaj poate constitui un factor stresant, atunci cand subiectul nu gaseste intelegerea necesara fata de dificultatea sa in vorbire sau cand acesta nu intrevede perspectiva corectarii ei. In asemenea situatii, subiectul traieste emotii-soc, stari prelungite si dureroase, manifesta nesiguranta nu numai in vorbire, dar si in alte activitati; apare surmenajul fizic si intelectual, care isi pune amprenta pe intreaga sa activitate. In cazurile mai grave sau prin existenta si a altor handicapuri, suferinta psihica se accentueaza prin instalarea nevrozei, a anxietatii si... vezi detalii

docx

Rolul Familiei in Integrarea Sociala a Copiilor si Cerintele Educationale Speciale

1. Familia, structura si functiile familiei In societatile moderne, familia reprezinta "nucleul instrumental fundamental al structurii sociale mai largi, in sensul ca toate celelalte institutii depind de influentele acesteia" (W. Good). De aici, rolul primordial universal si permanent al familiei, ca si numeroase si importante consecinte in cele mai variate domenii socio-culturale. Malinovski (1944) considera ca educatia, este una dintre nevoile fundamentale, alaturi de nevoia de subzistenta, inrudire, adapost, protectie, activitate, igiena ale fiintei umane de pretutindeni si di... vezi detalii

doc

Psihopedagogie

1. INTRODUCERE In prezent, alegerea unui drum de viata, care sa asigure si sa raspunda tuturor exigentelor legate de integrarea socio-profesionala a individului, de dezvoltarea si valorizarea sa pe planuri multiple, a devenit una dintre preocuparile majore ale tuturor membrilor societatii noastre si in special a copiilor din clasa a 8-a. Societatea contemporana, in dezvoltarea sa accelerata, a complicat foarte mult luarea celei mai bune decizii privind alegerea sau schimbarea carierei, atat in functie de interesele, motivatiile, aptitudinile personale, cat si de cerintele reale ale pietei ... vezi detalii

doc

Tipul Preferential Senzorial si Cerebral in Procesul de Predare

ARGUMENT Identificarea stilurilor de invatare si a stilurilor cognitive se impune ca necesitate in vederea optimizarii stilurilor de predare si pentru accelerarea actului invatarii. Cercetarile au relevat faptul ca oamenii invata in moduri diferite, fiecare avand un stil propriu de invatare. Totusi exista oameni care sunt apropiati prin modalitatea de procesare a datelor si pot fi grupati dupa anumite caracteristici ale comportamentului de invatare. Asa cum in camp didactic putem vorbi de un stil de invatare al elevilor ce influenteaza rezultatele invatarii, formarea si dezvoltarea compet... vezi detalii

doc

Cauze si consecinte ale insuccesului scolar in ciclul primar

CAPITOLUL I NOTIUNI INTRODUCTIVE 1.1 IMPORTANTA TEMEI Generatii dupa generatii de invatatori si de elevi s-au format si au format pe cele care le-au succedat acumuland o experienta cu totul deosebita in domeniul instruirii. Formarea este o sarcina complexa care implica o mare raspundere si trebuie realizata fara rebuturi sau pierderi de valori umane. Indeplinirea acestei misiuni nobile, cu dezideratul sau major de a ameliora progresiv capacitatea de adaptare a omului la cerintele impuse de complexitatea si mobilitatea vietii sociale, revine in primul rand scolii, respectiv cadrelor didactic... vezi detalii

docx

Dezvoltarea personalitatii in invatamantul primar

ARGUMENT Personalitatea este calitatea cea mai valoroasa pe care individul si-o insuseste prin autocunoastere,prin efort propriu,prin dorinta de a se autodepasi. Fiecare om are personalitatea sa.Caracteristicile personale sunt observate inca de la copiii mici.Bazele personalitatii se pun inca de la varsta prescolara,atunci cand se contureaza trasaturile de caracter si cele temperamentale. Personalitatea este,in esenta,un termen extins,care este folosit in viata cotidiana. Ceea ce este omul, ce gandeste ca este el, ce doreste sa fie, ce gandeste despre altii, ce crede el ca ceilalti gandesc ... vezi detalii

Hopa sus!