Publicitatea ca Mijloc de Manipulare

Cuprins disertatie Cum descarc?

I OMUL SI MANIPULAREA 2
II APARITIA SI EVOLUTIA PUBLICITATII 6
III RECLAMA - PARTE INTEGRANTA A EXISTENTEI MODERNE 10
IV ECHIVALENTA PUBLICITATE - MANIPULARE 18
V CONCLUZII 46


Extras din disertatie Cum descarc?

PUBLICITATEA CA MIJLOC DE MANIPULARE
MOTTO: ,,Descoperiti mijloacele de convingere disponibile intr-un caz"
(Aristotel)
I. OMUL SI MANIPULAREA
Iata cum a reusit sa condenseze celebrul retor grec, intr-o singura propozitie, chintesenta existentei umane. Desprins de lumea animala (de care-l despart nu chiar atat de multe cum ar vrea el sa creada), omul s-a confruntat mereu cu o problema majora: ,,obtine!" Hrana, apa, o femeie, un loc mai bun in pestera. ,,Mijloacele de convingere disponibile"- La inceput, forta. Dar nu i-a luat mult lui ,,homo sapiens" sa observe ca un om puternic il poate domina pe unul slab, insa zece oameni slabi il pot invinge. Forta nu mai era suficienta pentru a asigura suprematia. Atunci inteligenta i-a pus fiintei umane la dispozitie o arma pe cat de puternica si de subtila, pe atat de periculoasa: MANIPULAREA. De cand a inceput sa gandeasca, omul a fost nevoit sa manipuleze: vanatul sa-i intre in capcana, tovarasii sa-i satisfaca dorintele, chiar ploaia sa cada. Poate ca n-am gresi prea mult daca am afirma ca progresul omenirii consta, de fapt, in progresul formelor de manipulare.
Chiar si fauna se supune aceluiasi principiu. Ce altceva reprezinta etalarea formidabilei cozi de paun, dansul ceremonios al strutului sau cantecul straniu al balenei decat incercari de a convinge ca ei, si nu altii, sunt partenerii de imperechere ideali- Se pare, asadar, ca de la ceilalti locuitori ai Terrei am mostenit cea mai uzitata forma de manipulare - seductia, pe care, ca latura definitorie a fiintei umane, o pomeneste intreaga literatura a lumii, inca din cea mai veche opera literara pastrata, Epopeea lui Ghilgames. Enkidu, uriasul faurit de zei pentru a-l invinge pe Ghilgames, trufasul rege al Uruk-ului, este imblanzit nu prin forta, ci de farmecele unei curtezane. Mitologiile tuturor popoarelor si ale tuturor timpurilor ofera modele de manipulare prin seductie. Homer il infatiseaza pe tanarul si naivul Paris convins de Afrodita sa o declare cea mai frumoasa zeita din Olimp, in schimbul iubirii preafrumoasei Elena. Ahile este umanizat de dragostea unei sclave si chiar inteleptul Odiseu cade prada ,,magiei" feminine pe insula lui Circe. Si fiintele imaginare pot fi seducatoare; sirenele din mitologia greaca uzau de frumusetea chipului si a glasului lor pentru a-i ademeni pe marinari in apa iar lostrita lui Vasile Voiculescu ii tulbura mintea si viata pescarului Aliman si-l face, in final, sa se inece.
Fiind un mijloc de a-i determina pe oameni sa adopte in mod inconstient anumite atitudini, manipularea se adreseaza in primul rand laturii noastre afective si subconstientului. Prin urmare, abilitatea de a stimula emotii si sentimente este o calitate esentiala a manipulatorului. Una dintre celebrele manipulari ale lumii este infatisata in mitologicul episod al calului plin cu soldati ahei, pe care Ulise ii convinge pe troieni sa-l primeasca in cetate, ca dar. Facand apel la emotiile si la bunacredinta a inamicilor, vicleanul grec distruge o cetate pe care numeroasa armata ahee nu reusise s-o infranga in zece ani de razboi. Tot sentimente si emotii face sa vibreze si batranul Priam, regele Troiei, cand il indupleca pe crancenul Ahile sa-i inapoieze trupul lui Hector, evocand amintirea lui Peleu, tatal razboinicului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea ca Mijloc de Manipulare.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!