INRODUCERE ...2 CAP I. INTRODUCERE IN PUBLICITATE .4 1.1. Istoria publicitatii .4 1.2. Continut, caracteristici si principii ale publicitatii 1.3. Publicitatea la scara mondiala CAP.II. PLANIFICAREA BUGETULUI DE PROMOVARE SI A STRATEGIILOR DE PUBLICITATE 2.1. Stabilirea bugetului de publicitate 2.2. Stabilirea tintei activitatii de publicitate 2.3. Prezentarea creativa CAP.III. STUDIU DE CAZ PRIVIND ECONOMISIREA-CREDITAREA IN DOMENIUL LOCATIV - BCR BANCA PENTRU LOCUINTE 3.1. Cine este BCR - BpL 3.2. Locuinta Plus si Economii Plus CONCLUZII BIBLIOGRAFIE ANEXE
INTRODUCERE Marketingul modern este considerat astazi factorul esential al succesului unei organizatii, indispensabil in dezvoltarea sa economico-sociala, solutie miraculoasa ce rezolva problemele acesteia, instrument de baza in atingerea marilor performante, dar si in evitarea riscului. El a devenit omniprezent intrucat "infuenteaza viata fiecaruia, fiind mijlocul prin care se ofera oamenilor nivelul de trai". Viziunea de marketing impune un nou comportament al producatorului, care produce numai in functie de cerintele consumatorului, ceea ce il solicita continuu, nu numai sub aspectul cunoasterii mediului extern, ci si al adaptarii permanente la schimbarile aparute in cadrul acestuia. Transpunerea conceptului de marketing in realitate, transformarea ideilor generale despre marketing privit descriptiv, in actiuni, programe si rezolvari de probleme constituie obiectul activitatii practice de marketing. Se constata ca adoptarea viziunii de marketing impune desfasurarea, alaturi de activitatile "traditionale", normale ce decurg din natura activitatii economice a fiecarui agent economic, si a altor activitati "moderne" (specifice), cum ar fi: cercetarile de piata, actiunile promotionale si de plasare directa a produselor, studiul comportarii produselor la utilizator si al comportamentului consumatorilor, etc. Conducerea tuturor acestor activitati din cadrul intreprinderii presupune crearea unui cadru propice de desfasurare a acestora, astfel incat sa se poata opera modificarile necesare in raporturile dintre acestea, precum si dintre functiunile intreprinderii. La o prima analiza, marketingul si profitul par doua notiuni interdependente. Totusi, marketingul s-a dovedit util si in sectorul non-profit, prin organizatiile devotate altor cauze decat castigul comercial. Iata cateva din principalele lor argumente si obiectii: - daca sanatatea buna si educatia superioara sunt evidente de la sine, atunci marketingul nu este necesar; - daca se consuma din putinele resurse ale organizatiei, care ar fi utilizate mai bine la indeplinirea misiunii acesteia, atunci marketingul este inutil; - daca se reduce numai la tranzactiile vanzare-cumparare, atunci marketingul manipuleaza. Cel mai potrivit mod de a le identifica este de a analiza cei patru piloni (cei 4P) pe care se sprijina marketingul. Astfel: - produsul. In organizatiile non-profit, locul produsului din marketingul din sfera lucrativa este luat de o cauza, de o idee, de un anumit comportament social, de adeziunea la acestea; - pretul. In locul banilor din primul caz, marketingul urmareste aici atragerea cator mai multi adepti la ideea, cauza, comportamentul invocat sau programul lansat de o organizatie; - plasarea (in sens de distributie). Organizatiile non-profit, similar celor comerciale, trebuie sa se afle la dispozitia clientilor in locuri si momente convenabile acestora. Plasarea sediilor in locuri aglomerate si existenta liniilor de comunicatie sunt doar doua dintre cele mai simple moduri de a imbina comoditatea pentru clienti si rationalizarea costurilor pentru organizatie; - promovarea. Activitatile non-profit au, in general, bugete mai mici decat cele comerciale si se bazeaza mai mult pe relatiile cu publicul decat pe publicitate. Alegerea formei de publicitate, atunci cand este cazul, trebuie facuta cu multa grija, pentru a nu fi contra-productiva. CAPITOLUL I INTRODUCERE IN PUBLICITATE 1.1. Istoria publicitatii 3000 - 500 i.e.n. Cele mai vechi semne au fost descoperite in ruinele Babilonului, Romei Antice si ale orasului Pompei. 500 de ani mai tarziu, comerciantii egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice bucati de stanca in care erau sculptate diverse mesaje in scopul informarii calatorilor in legatura cu produsele sau serviciile oferite. In perioada anilor 500 i.e.n., in vechea Roma, mesajele erau pictate pe pereti in scopul promovarii jocurilor publice, afacerilor locale sau pentru a chema alegatorii la vot. Perioada medievala se caracterizeaza prin aparitia unor noi forme de publicitate, simpla, dar eficienta: folosirea asa-numitilor "strigatori". Acestia erau cetateni, angajati de catre comercianti, care laudau prin strigate calitatile marfurilor acestora. Mai tarziu, ei au devenit figuri familiare si pe strazile asezarilor coloniale americane. Acesti "strigatori" sunt predecesorii crainicilor moderni care difuzeaza reclame radio sau TV. 1453 - o data cu inventarea presei tipografice de catre Johann Gutenberg, tipografii si mai tarziu comerciantii, incep sa utilizeze mici "fluturasi" pentru a-si promova produsele. Aceste mici bucati de hartie adesea contineau simboluri specifice breslei si de multe ori erau lipite pe zidurile orasului. Aceasta forma de publicitate a fost folosita foarte mult timp,pana in epoca moderna si s-a caracterizat printr-o flexibilitate deosebita, afisele putand fi purtate cu usurinta dintr-o zona in alta :
1. Anghel Constantinescu D. Management general, Ed.Colectia Nationala, Bucuresti, 1999 2. Adascalitei Virgil Tehnici comerciale, Ed.Uranus, Bucuresti, 2000 3. Ameriein P. Manual de marketing, Ed. Teora, Bucuresti, 2002 4. Anghel L. Aplicatii in marketing, Ed.Expert, Bucuresti, 1999 5. Anghel., L. Marketing, Editura ASE, 2000; 6. Asandei Mihaela Strategii de management si marketing in comert contemporan, Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2000 7. Bacal Laura Promovarea marketingului in managementul romanesc contemporan, Ed. Economica, Bucuresti, 1999 8. Bacanu Bogdan Management strategic, Ed.Teora, Bucuresti, 1996 9. Balaure, V. Marketing, Ed.Uranus, Bucuresti, 2000; 10. Blythe, J. Comportamentul consumatorului, Ed.Teora, Bucuresti; 11. Burdus Eugen Management comparat international, Ed.Economica, Bucuresti, 2001 12. Catoiu I., Teodorescu N. Comportamentul consumatorului. Teorie si practica, Ed.Economica, Bucuresti, 1997; 13. Emilian Radu Managementul serviciilor. Tratat de baza, Ed.Expert, Bucuresti, 2000 14. Florescu, C. Marketing, Ed. Uranus, Bucuresti, 2001; 15. Ionescu Gheorghe Cultura afacerilor. Modelul american, Ed.Economica, Bucuresti, 1997 16. Johns Gary Comportamentul organizational, Ed.Economica, Bucuresti, 1999 17. Kotler , Ph. Armstrong, G. Principiile marketingului, Editia Europeana, Ed. Teora, Bucuresti, 1998; 18. Kotler, Ph. Managementul marketingului, Ed.Teora, Bucuresti, 1997 19. Meghisan, Gh. Nistorescu, T. Bazele marketingului, Ed.Economica, Bucuresti, 1998; 20. Mercioiu Vasile Management comercial, Ed.Economica, Bucuresti, 1998 21. Nicolescu Ovidiu Management comparat, Ed.Economica, Bucuresti, 1997 22. Pop, N. Al.. Marketing, Ed.Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1994; 23. Popa Ioan, Radu Filip Management international, Ed.Economica, Bucuresti, 1999 24. Prutianu, St. Munteanu,C. Inteligenta Marketing Plus, Ed.Polirom, Bucuresti, 1999; 25. Puiu Alexandru Management, Ed.Independenta Economica, Pitesti, 2001 26. Puiu Alexandru Management, Ed.Independenta Economica, Braila, 1999 27. Puiu Alexandru Management - analize si studii comparative, Ed.Independenta Economica, Pitesti, 2003 28. Stancioiu, A.-F. Strategii de marketing in turism, Ed. Economica, Bucuresti, 2000;
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.