Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 59 în total
Cuvinte : 15244
Mărime: 1.01MB (arhivat)
Publicat de: Carmen I.
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. INRODUCERE ...2
  2. CAP I. INTRODUCERE IN PUBLICITATE .4
  3. 1.1. Istoria publicității .4
  4. 1.2. Conținut, caracteristici și principii ale publicității
  5. 1.3. Publicitatea la scară mondială
  6. CAP.II. PLANIFICAREA BUGETULUI DE PROMOVARE ȘI A STRATEGIILOR DE PUBLICITATE
  7. 2.1. Stabilirea bugetului de publicitate
  8. 2.2. Stabilirea țintei activității de publicitate
  9. 2.3. Prezentarea creativă
  10. CAP.III. STUDIU DE CAZ PRIVIND ECONOMISIREA-CREDITAREA IN DOMENIUL LOCATIV - BCR BANCA PENTRU LOCUINȚE
  11. 3.1. Cine este BCR - BpL
  12. 3.2. Locuința Plus și Economii Plus
  13. CONCLUZII
  14. BIBLIOGRAFIE
  15. ANEXE

Extras din disertație

INTRODUCERE

Marketingul modern este considerat astăzi factorul esențial al succesului unei organizații, indispensabil în dezvoltarea sa economico-socială, soluție miraculoasă ce rezolvă problemele acesteia, instrument de bază în atingerea marilor performanțe, dar și în evitarea riscului.

El a devenit omniprezent întrucât “infuențează viața fiecăruia, fiind mijlocul prin care se oferă oamenilor nivelul de trai”.

Viziunea de marketing impune un nou comportament al producătorului, care produce numai în funcție de cerințele consumatorului, ceea ce îl solicită continuu, nu numai sub aspectul cunoașterii mediului extern, ci și al adaptării permanente la schimbările apărute în cadrul acestuia.

Transpunerea conceptului de marketing în realitate, transformarea ideilor generale despre marketing privit descriptiv, în acțiuni, programe și rezolvări de probleme constituie obiectul activității practice de marketing.

Se constată că adoptarea viziunii de marketing impune desfășurarea, alături de activitățile “tradiționale”, normale ce decurg din natura activității economice a fiecărui agent economic, și a altor activități “moderne” (specifice), cum ar fi: cercetările de piață, acțiunile promoționale și de plasare directă a produselor, studiul comportării produselor la utilizator și al comportamentului consumatorilor, etc.

Conducerea tuturor acestor activități din cadrul întreprinderii presupune crearea unui cadru propice de desfășurare a acestora, astfel încât să se poată opera modificările necesare în raporturile dintre acestea, precum și dintre funcțiunile întreprinderii.

La o primă analiză, marketingul și profitul par două noțiuni interdependente. Totuși, marketingul s-a dovedit util și în sectorul non-profit, prin organizațiile devotate altor cauze decât câștigul comercial. Iată câteva din principalele lor argumente și obiecții:

- dacă sănătatea bună și educația superioară sunt evidente de la sine, atunci marketingul nu este necesar;

- dacă se consumă din puținele resurse ale organizației, care ar fi utilizate mai bine la îndeplinirea misiunii acesteia, atunci marketingul este inutil;

- dacă se reduce numai la tranzacțiile vânzare-cumpărare, atunci marketingul manipulează.

Cel mai potrivit mod de a le identifica este de a analiza cei patru piloni (cei 4P) pe care se sprijină marketingul. Astfel:

- produsul. În organizațiile non-profit, locul produsului din marketingul din sfera lucrativă este luat de o cauză, de o idee, de un anumit comportament social, de adeziunea la acestea;

- prețul. În locul banilor din primul caz, marketingul urmărește aici atragerea câtor mai mulți adepți la ideea, cauza, comportamentul invocat sau programul lansat de o organizație;

- plasarea (în sens de distribuție). Organizațiile non-profit, similar celor comerciale, trebuie să se afle la dispoziția clienților în locuri și momente convenabile acestora. Plasarea sediilor în locuri aglomerate și existența liniilor de comunicație sunt doar două dintre cele mai simple moduri de a îmbina comoditatea pentru clienți și raționalizarea costurilor pentru organizație;

- promovarea. Activitățile non-profit au, în general, bugete mai mici decât cele comerciale și se bazează mai mult pe relațiile cu publicul decât pe publicitate. Alegerea formei de publicitate, atunci când este cazul, trebuie făcută cu multă grijă, pentru a nu fi contra-productivă.

CAPITOLUL I

INTRODUCERE IN PUBLICITATE

1.1. Istoria publicității

3000 - 500 î.e.n. Cele mai vechi semne au fost descoperite în ruinele Babilonului, Romei Antice și ale orașului Pompei. 500 de ani mai târziu, comercianții egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice bucăți de stâncă în care erau sculptate diverse mesaje în scopul informării călătorilor în legătură cu produsele sau serviciile oferite. În perioada anilor 500 î.e.n., în vechea Romă, mesajele erau pictate pe pereți în scopul promovării jocurilor publice, afacerilor locale sau pentru a chema alegătorii la vot.

Perioada medievală se caracterizează prin apariția unor noi forme de publicitate, simplă, dar eficientă: folosirea așa-numiților "strigători". Aceștia erau cetățeni, angajați de către comercianți, care lăudau prin strigăte calitățile mărfurilor acestora. Mai târziu, ei au devenit figuri familiare și pe străzile așezărilor coloniale americane. Acești "strigători" sunt predecesorii crainicilor moderni care difuzează reclame radio sau TV.

1453 - o dată cu inventarea presei tipografice de către Johann Gutenberg, tipografii și mai târziu comercianții, încep să utilizeze mici "fluturași" pentru a-și promova produsele. Aceste mici bucăți de hârtie adesea conțineau simboluri specifice breslei și de multe ori erau lipite pe zidurile orașului. Această formă de publicitate a fost folosită foarte mult timp,până în epoca modernă și s-a caracterizat printr-o flexibilitate deosebită, afișele putând fi purtate cu ușurință dintr-o zonă în alta :

Bibliografie

1. Anghel Constantinescu D. Management general, Ed.Colecția Națională, București, 1999

2. Adascăliței Virgil Tehnici comerciale, Ed.Uranus, București, 2000

3. Ameriein P. Manual de marketing, Ed. Teora, București, 2002

4. Anghel L. Aplicații în marketing, Ed.Expert, București, 1999

5. Anghel., L. Marketing, Editura ASE, 2000;

6. Asandei Mihaela Strategii de management și marketing în comerț contemporan, Ed. Independența Economică, Pitești, 2000

7. Bacal Laura Promovarea marketingului în managementul românesc contemporan, Ed. Economică, București, 1999

8. Băcanu Bogdan Management strategic, Ed.Teora, București, 1996

9. Balaure, V. Marketing, Ed.Uranus, Bucuresti, 2000;

10. Blythe, J. Comportamentul consumatorului, Ed.Teora, Bucuresti;

11. Burduș Eugen Management comparat internațional, Ed.Economică, București, 2001

12. Catoiu I., Teodorescu N. Comportamentul consumatorului. Teorie si practica, Ed.Economica, Bucuresti, 1997;

13. Emilian Radu Managementul serviciilor. Tratat de bază, Ed.Expert, București, 2000

14. Florescu, C. Marketing, Ed. Uranus, Bucuresti, 2001;

15. Ionescu Gheorghe Cultura afacerilor. Modelul american, Ed.Economică, București, 1997

16. Johns Gary Comportamentul organizațional, Ed.Economică, București, 1999

17. Kotler , Ph.

Armstrong, G. Principiile marketingului, Editia Europeana, Ed. Teora, Bucuresti, 1998;

18. Kotler, Ph. Managementul marketingului, Ed.Teora, Bucuresti, 1997

19. Meghisan, Gh. Nistorescu, T. Bazele marketingului, Ed.Economica, Bucuresti, 1998;

20. Mercioiu Vasile Management comercial, Ed.Economică, București, 1998

21. Nicolescu Ovidiu Management comparat, Ed.Economică, București, 1997

22. Pop, N. Al.. Marketing, Ed.Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1994;

23. Popa Ioan, Radu Filip Management internațional, Ed.Economică, București, 1999

24. Prutianu, Șt.

Munteanu,C. Inteligenta Marketing Plus, Ed.Polirom, Bucuresti, 1999;

25. Puiu Alexandru Management, Ed.Independența Economică, Pitești, 2001

26. Puiu Alexandru Management, Ed.Independența Economică, Brăila, 1999

27. Puiu Alexandru Management - analize și studii comparative, Ed.Independența Economică, Pitești, 2003

28. Stancioiu, A.-F. Strategii de marketing in turism, Ed. Economica, Bucuresti, 2000;

Preview document

Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 1
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 2
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 3
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 4
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 5
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 6
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 7
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 8
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 9
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 10
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 11
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 12
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 13
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 14
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 15
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 16
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 17
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 18
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 19
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 20
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 21
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 22
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 23
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 24
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 25
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 26
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 27
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 28
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 29
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 30
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 31
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 32
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 33
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 34
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 35
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 36
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 37
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 38
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 39
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 40
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 41
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 42
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 43
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 44
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 45
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 46
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 47
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 48
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 49
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 50
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 51
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 52
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 53
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 54
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 55
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 56
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 57
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 58
Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme - Pagina 59

Conținut arhivă zip

  • Publicitatea - pilon de baza in activitatea unei firme.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul Serviciilor Educaționale

INTRODUCERE Problematica studiată, motivaţia şi importanţa temei de cercetare Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor este una...

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în patru capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Analiza afișelor publicitare ale brandului Tazovsky utilizând metoda eye tracking

Introducere Prezenta lucrare își propune să prezinte principalele aspecte teoretice dar și practice ale importanței alegerii vizualurilor în...

Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor

NTRODUCERE Dintre cele patru elemente primordiale, apa a fost probabil cea mai preţuită de către umanitate de-a lungul veacurilor. Apa a fost...

Analiza unei acțiuni promoționale studiu de caz - reclamă

REZUMAT Cuvinte cheie: reclamă, publicitate, televiziune, apa minerală, Aqua Carpatica. Primul capitol, intitulat „Publicitatea – instrument de...

Tehnici de promovare a vânzărilor în cadrul companiei SC Niran Co Products SRL

CAPITOLUL I. Politica de promovare 1.1. Continutul si rolul politicii de promovare În sistemul relaţiilor cu mediul economico-social, cu piaţa,...

Studiu asupra managementul relației cu clienții în cadrul P&G România

Capitolul I: Managementul relațiilor cu clienții cheia succesului în afaceri I.1. Introducere CRM Literatura de specialitate ne oferă mai multe...

Focus Grup

Focus Grup Focus Grupul este o tehnica de cercetare calitativa de culegere a datelor necesare pentru a analiza percepţiile, motivaţiile,...

Te-ar putea interesa și

Posibilități de Raționalizare a Managementului Vânzărilor în Întreprinderile de Prelucrare a Lemnului

INTRODUCERE Ideea realizarii unui studiu privind managementul vânzãrilor, mai corect a posibilitãtilor de rationalizare a acestuia a fost...

Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme

INTRODUCERE Începând din anii ’20, tehnica publicității s-a îmbogățit cu un nou și puternic instrument: radioul. Pe această cale, un rol decisiv...

Strategii de marketing în turism - studiu de caz Grand Hotel Italia Cluj-Napoca

INTRODUCERE Cluj-Napoca nu este recunoscut pentru atracții turistice naturale importante, din simplul motiv că nu a fost înzestrat, cum este spre...

Analiza procesului de vânzare Avon

Capitolul I Prezentarea societatii - S.C. AVON COSMETICS (ROMANIA) S.R.L. - 1.1. Pasi in istoria societatii Povestea Avon Cosmetics incepe in...

Piața muncii - reglementată sau nu

1. Piata muncii Piaţa muncii reprezintă locul abstract în care se întâlneşte cererea de muncă cu oferta de muncă. Piaţa muncii nu poate fi...

Analiza comparativă între China și S.U.A. în ierarhia competitivității pentru anii 2005- 2015

Analiza comparativă între China și SUA în ierarhia competitivității pentru anii 2005-2015 S.U.A. și China: sunt cele două mari puteri ale lumii,...

Conceptul de Guvernanță Corporativă

INTRODUCERE Guvernare corporativă este ramura economiei care studiază modul în care companiile pot deveni mai eficiente prin folosirea unor...

Procesul de vânzare la Bricostore

Capitolul 1. Descrierea societătii 1.1 Pasi în istoria societătii Grupul francez Bricostore face parte din compania BRESSON, o companie care a...

Ai nevoie de altceva?