Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 12128
Mărime: 125.67KB (arhivat)
Puncte necesare: 9
Universitatea Spiru Haret București Facultatea de Management financiar contabil Specializare: Audit financiar contabil

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul 1 - Controlul fiscal. Noţiuni generale 5
  3. 1.1 Obiective, funcţii 7
  4. Capitolul 2 - Metodologia de exercitare a controlului fiscal 17
  5. 2.1 Etapa programării activităţii de control fiscal 17
  6. 2.2 Etapa pregatirii actiunii de control fiscal 19
  7. 2.3 Etapa efectuării controlului fiscal 22
  8. 2.4 Etapa întocmirii actelor de control fiscal 23
  9. Capitolul 3 - Conceptul de audit. Activitatea de audit. 29
  10. 3.1 Clasificarea şi domeniile de aplicare ale auditului 30
  11. 3.2 Principii de bază privind auditarea. Caracteristicile auditului. 31
  12. Capitolul 4 - Metode şi tehnici utilizate în auditul fiscal 33
  13. 4.1 Metode utilizate în auditul fiscal 33
  14. 4.1.1 Metoda confirmării directe 33
  15. 4.1.2 Metode suplimentare de verificare a conturilor anuale 35
  16. 4.1.3 Metoda examinării evenimentelor posterioare închiderii exerciţiului financiar 38
  17. 4.2. Tehnici utilizate în auditul fiscal 41
  18. 4.2.1 Tehnica sondajului 41
  19. 4.2.2 Tehnica observării fizice 42
  20. 4.2.3 Tehnica interviului 44
  21. 4.2.4 Tehnica examinării analitice 45
  22. 4.2.5 Tehnica testării sistemelor şi conturilor semnificative 47
  23. 4.2.6 Tehnica examinării conturilor anuale 48
  24. Bibliografie 51

Extras din disertație

Introducere

În condiţiile globalizării, contabilitatea şi controlul de gestiune, evoluează în permanenţă, pentru a putea răspunde nevoilor în continuă schimbare ale managementului conducerii eficiente a fluxurilor economice. Astfel apare necesitatea implementării unor variante optime ale dezvoltării controlului în general şi a controlului financiar şi de gestiune în special, care să permită realizarea unor activităţi de monitorizare a actului economic şi a înregistrării operaţiunilor patrimoniale care angajează entitatea economică sau publică din toate punctele de vedere: etnic, social, investiţional, comercial, economic; pentru atingerea target-ului final de maximizare a profitului şi a întăririi poziţiei pe piaţa de capital şi pe piaţa afacerilor şi cucerirea altor pieţe de afaceri mai dezvoltate, fără a neglija însă, principalul segment motoriu al desfăşurării acestor strategii, care este clientul-consumătorul final şi nu în ultimul rând de a organiza aceste strategii şi activităţi mai bine; de a le conserva pe cele pozitive şi de a preveni şi elimina apariţia unor elemente perturbatorii negative generatoare de contravenţii şi infracţiuni economice, de evaziune fiscală şi gestiune frauduloasă, patrimonială şi materială, care să limiteze şi chiar să întrerupă fluxul activităţilor economice, până la falimentare, devalizare, dizolvare, lichidare sau crah financiar.

Aceste deziderate sunt pertinente în domeniul luării deciziilor, ale exercitării actului managerial de conducere şi care se concretizează, prin organizarea şi exercitarea unui sistem de control intern, cu toate formele lui de exprimare (control financiar preventiv, anticipat, ulterior, etc.), a unor proceduri de audit intern, contabil, financiar şi fiscal, precum şi a organizării şi efectuării anumitor lucrări de expertiză contabilă de către persoane sau societăţi profesioniste, specializate pentru clarificarea anumitor aspecte reclamate de litigii în care poate fi angrenată entitatea economică, de la organizarea sau neorganizarea acţiunilor de control de gestiune, auditare şi expertizare şi căile de realizare a acestor acţiuni pentru eficientizarea actului de conducere managerială.

Capitolul 1 - Controlul fiscal. Noţiuni generale

Controlul fiscal, prin acţiunile practice ale statului sau ale persoanelor cu sarcini de conducere din entităţile economice, reprezintă prin rezultatele sale, una din cele mai importante surse de informaţii necesare desfăşurării, în condiţii de maximă eficienţă, a acţiunii de management general. Principalul scop, atât la nivelul instituţiilor statului cât şi la nivelul conducătorului de activităţi economice, îl constituie stabilirea deciziilor optime pentru realizarea obiectivelor din programele propuse.

Controlul este un proces de măsurare a performanţei, de iniţiere şi întreprindere a unor acţiuni care să asigure rezultatele dorite.

Privit prin prisme diferite, controlul este considerat: funcţie a managementului – prin el fiecare manager vrea să se asigure că activitatea decurge conform programului prestabilit, că resursele sunt utilizate conform destinaţiei stabilite şi că în final performanţa reală va atinge sau va depăşi obiectivele fixate iniţial; atribut al conducerii – mijloc de perfecţionare a activităţii entităţilor publice şi private exercitat sub forme diferite de structuri organizate piramidal, cu responsabilităţi şi obiective clar precizate de lege; metoda de verificare a modului de gestionare a resurselor.

Controlul este acţiunea de stabilire a exactităţii operaţiunilor materiale, care se efectuează anticipat executării acestora, concomitent sau la scurt interval de la desfăşurarea operaţiunilor şi constă în a verifica dacă totul a fost efectuat în conformitate cu programul fixat, după ordinile date şi principiile stabilite. De asemenea, poate fi considerate o acţiune de control, supravegherea sistematică şi continuă a unei activităţi. Controlul se poate exercita personal sau cu ajutorul unor aparate speciale de control.

Privit drep componentă a controlului economic – are ca obiectiv cunoaşterea de către stat a modului cum sunt administrate mijloacele materiale şi financiare, de către societăţile comerciale, publice, modul de realizare şi cheltuire a banului public, urmăreşte asigurarea şi consolidarea echilibrului financiar, asigurarea eficienţei economicofinanciare, dezvoltarea economiei naţionale şi serveşte unui triplu sistem de interese: agenţilor economici atât prin acţiunea de evitare a situaţiilor de disfuncţionalitate în procesul de gestionare a patrimoniului, cât şi prin posibilitatea remedierii unor abateri de la prevederile legale; agenţilor economici parteneri, cărora le oferă informaţii exacte asupra stării patrimoniului unităţii economice, la care se desfăşoară verificarea; statului pentru realizarea obiectivelor propuse pe termen lung în ceea ce priveşte politica economică. Având în vedere toate aceste aspecte, controlul fiscal se defineşte ca fiind „acţiunea legiferată de determinare a unor adevăruri în legătură cu starea unor proiecte de activităţi economice sau cu a celor care au fost efectuate, prin compararea modului efectiv de prezentare sau manifestare al acestora cu prevederile şi normele legale prin care au fost definite şi instituţionalizate, în vederea preîntâmpinării sau depistării şi remedierii abaterilor de la aceste prevederi şi norme”.

Bibliografie

1.Ciobanu E. Documentarea si auditul sistemelor calitãtii, Managementul calitãtii si protectia consumatorilor, vol. 2 Centrul editorial poligrafic A.S.E. Bucuresti, 1997

2.Cîrţînă L.M., Rădulescu C. Managementul calităţii Aplicaţii practice, Ed. Academica Brâncuşi, Tg. Jiu 2003

3. Drãgulãnescu, N., Drăgulănescu M. Managementul calităţii serviciilor, Ed. AGIR, Bucureşti, 2003

4.Hargie, O and Tourish D. Handbook of Communication Audits for Organization, 20023. Hargie, O and Tourish D. Handbook of Communication Audits for Organization, 2002, pg. 106107

5.Horvath, Eniko Auditul – ca tehnică de control managerial, lucrare prezentată la simpozionul multidisciplinar internaţional Universitaria 2005, Ed. Universitas, Petroşani

6. Motoiu, Radu Ingineria calitãtii, Editura CHIMINFORM DATA, 1994

7.Juran, J.M. Calitatea produselor, Editura Tehnicã, Bucuresti, 1973

8. Juran, J.M Planificarea calitãtii, Editura Teora, Bucuresti, 2000

7. Oakland, J Total Quality Management, BH Business Series, 1996

9. Olaru, Marieta Managementul calitãtii, Ed. Economicã, Bucuresti, 1995

10Popa, H.L. - coordonator Management strategic, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2002

11. Rusu, C. - coordonator Bazele managementului calitãtii, Manual de inginerie economicã, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2002

* * * Manualul sistemului calitãtii, Ghid pentru implementarea standardelor internationale ISO 9000, Editura Tehnicã, Bucuresti, 1997

* * * Revista Calitate si management, 2004, 2005

* * * Legis , Monitorul Oficial al Romaniei

Preview document

Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 1
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 2
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 3
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 4
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 5
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 6
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 7
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 8
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 9
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 10
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 11
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 12
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 13
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 14
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 15
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 16
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 17
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 18
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 19
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 20
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 21
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 22
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 23
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 24
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 25
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 26
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 27
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 28
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 29
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 30
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 31
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 32
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 33
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 34
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 35
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 36
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 37
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 38
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 39
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 40
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 41
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 42
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 43
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 44
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 45
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 46
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 47
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 48
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 49
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 50
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 51
Realizarea Controlului Fiscal și Cea a Auditului Fiscal - Pagina 52

Conținut arhivă zip

  • Realizarea Controlului Fiscal si Cea a Auditului Fiscal.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Locul și Rolul CECCAR în Dezvoltarea Profesiunii Contabile în România

INTRODUCERE “Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România a devenit o organizaţie extraordinară, dar nu numai datorită...

Veniturile bugetului local - așezare și administrare pe exemplul Comunei Miroslava

Capitolul I BUGETELE LOCALE ŞI ROLUL LOR ÎN REALIZAREA AUTONOMIEI LOCALE 1.1. Bugetele locale. Conţinut economic, funcţii şi rol Finanţele...

Analiza indicatorilor economico-financiari pe bază de bilanț

INTRODUCERE Realităţile actuale ne arată că dezvoltarea economiei de piaţă şi sporirea gradului de complexitate a acesteia necesită asigurarea...

Audit Financiar SC Crimpex Service SRL

Societatea de audit financiar-contabil :SC PRIM-AUDIT SRL Sediul :Bd. Dimitrie Cantemir, nr 20, bl. D, scara 3, parter E-mail...

Controlul Financiar

Introducere Controlul fiscal trebuie văzut , mai întâi , ca un concept juridic El este definit ca fiind ’’puterea recunoscută a administraţiei...

Organizarea și Efectuarea Auditului Financiar Contabil la SC Zenon Connections SA

CE ESTE AUDITUL ? „ O examinare metodică realizată în vederea determinării dacă activităţile şi rezultatele relative la subiectul examinat...

Controlul, evaluarea și auditul grupurilor multinaționale

CAPITOLUL I GRUPURILE DE SOCIETĂŢII, ENTITATE DISTINCTĂ ÎN MEDIUL ECONOMIC 1.1.Apariţia grupului de societăţi: o nouă treaptă în evoluţia...

Drept European

INTRODUCERE Aplicarea principiilor bugetare conferă documentului bugetar o anumită configuraţie. El nu reprezintă însă o simplă listă de venituri...

Ai nevoie de altceva?