Introducere pag. 3 Capitolul 1 Reclama comerciala – principii si definitii 1.1 Definitia reclamei comerciale si clasificarea ei pag. 1.1.1 Definitia reclamei comerciale pag. 1.1.2 Clasificarea reclamei pag 1.1.3 Exemple si tipuri de reclama pag 1.2. Contextul istoric al reclamei : aparitia ei si etapele de dezvoltare pag 1.3.Formula succesului mesajului publicitar pag. Capitolul 2 Publicitatea moderna- studii de caz. Rolul femeii in publicitate 2.1 Campania publicitara Cosmorom “ Blondele si telefonia mobila” – esec total sau punct ochit- pag 2.2. Rolul istoric al femeii in publicitatea americana pag. 2.3 Publicitatea traditionala versus publicitatea on-line, avantaje si dezavantaje pag Capitolul 3 Publicitatea in Republica Moldova, particularitati si perspective pag 3.1. Particularitatile publicitatii in Republica Moldova, comparatie cu alte tari europene pag 3.2. Cele mai reusite si nereusite campanii publicitare in Moldova. Factorii principal ce stau la baza esecului publicitar in Moldova pag 3.3 Cele mai raspindite 3 mituri despre publicitate in Moldova pag Concluzie pag Bibliografie pag.
Introducere “Publicitatea este cea mai importanta problema a timpului nostru. Ea este Zeita Comertului si a Industriei moderne. O arta deloc usoara ce necesita mult tact si care are scopul de a atrage atentia publicului – mai intii sa il socheze si apoi sa il convinga. Arta publicitatii consta anume in alegerea unei metode optime de obtinere a acestui rezultat, metoda ce difera in dependenta de produsul promovat. Guy de Maupeasant O initiere in lumea reclamei nu ar parea multora dintre noi prea necesara, asa cum majoritatea populatiei considera ca cunoaste tot ce ar trebui de stiut apartinind acestui domeniu. Despre reclama se vorbeste deseori cu o oarecare doza de ironie, mai ales cind ne apar asemenea capodopere publicitare ca : Toata ziua eu as bea laptele “Vacuta mea”. La intrebarea daca cumparatorii tin cont de sfaturile publicitatii, multi ar raspunde ca o marfa calitativa nu are nevoie de publicitate, asa deci reclama este vazuta de unii ca un ultim strigat de disperare al vinzatorilor ce vor sa-si realizeze produsele. Despre publicitate sau reclama ( minima diferenta dintre aceste notiuni o voi descrie in aceasta lucrare) nu putem afirma ca este o stiinta sau o arta. Reclama in realitate este o dificila si complexa combinatie dintre anumite stiinte, dintre economie si matematica, dintre psihologie, estetica si lingvistica. Toate aceste domenii formeaza acest magnific fenomen ce a devenit cu timpul un element cheie in succesul unei afaceri. Un paradox evident este faptul ca in general, se cunoaste mai multa informatie despre recentele invetii ale tehnologiei moderne decit despre lucruri atit de prezente in viata de zi cu zi ca publicitatea.In intreaga lume sume astronomice sunt allocate acestei ramuri si totusi procesul de creare a reclamei, principiile si legile ei ramin necunoscute. In aceasta lucrare am incercat sa cuprind trasaturile cele mai importante ale unei publicitati de success, bazindu-ma pe istoria publicitatii, esecuri si succese publicitare pe o comparatie intre strategiile publicitare ale diferitor tari. Nu in cele din urma, am incercat sa analizez situatia Republicii Moldova in acest domeniu, si particularitatile publicitatii in tara noastra. Scopul lucrariii date a fost de a familiarize cu fenomenul numit reclama de a-l face mai interesant pentru mai multi. Teza este formata din 3 capitole, in primul capitol, am analizat diferite aspecte ale definitiei reclamei, exemple de reclama si felul in care ele actioneaza aspura psiholigiei cumparatorului. De asemenea, a fost analizata clasificarea ei dupa anumite principii si roul istoric al publicitatii si etapele ei de dezvoltare. In capitolul 2, am efectuat un studiu de caz asupra campaniei publicitare Cosmorom, analizindu-i avantajele si dezavantajele. De asemenea, am evidentiat rolul istoric al femeii in publicitatea Americana si importanta lui pentru rolul femeii in societate in general. Ultimul punct al capitolului 2 este o comparatie intre publicitatea traditionala si cea on-line, aspectele positive si negative ale ambelor. Ultimul capitol a fost axat pe trasaturile distinctive ale publicitatii, comparatia stadiei de dezvoltare a publicitatii in Moldova comparativ cu alte tari straine si factorii ce stau la baza escului publicitar in Moldova. Ultimul punct al capitolului 3 analizeaza cele mai raspindite 3 mituri despre publicitate in moldova si caile lor de rezolvare. Astfel, am incercat sa cuprind principalele aspecte ale publicitatii si informatii aditionale care ar prezenta interes. In sfirsit, sper ca aceasta sinteza sa aduca mai multa lumina si simpatie in acel univers, ce este considerat nesuferit si irritant de cei ce nu-i cunosc farmecul ascuns.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.