Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar

Disertație
4.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Bănci
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 45 în total
Cuvinte : 13095
Mărime: 234.42KB (arhivat)
Publicat de: Dochia Sârbu
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. Tema: Relaţia motivare- performanţã în cadrul sistemului bancar
  2. Cap. I Motivaţia angajaţilor
  3. I.1 Conceptul de motivaţie
  4. I.2 Tipuri de motivaţie
  5. I.3 Strategii de motivare a personalului
  6. Cap. II Evaluarea performanţelor angajaţilor
  7. II.1 Rolul şi semnificaţia evaluãrii performanţelor
  8. II.2 Metode şi tehnici de evaluare a performanţelor
  9. II.3 Obiectivele evaluãrii performanţelor
  10. Cap.III Relaţia motivare – performanţã
  11. III.1 Performanţa şi parghia salarialã
  12. III.2 Provocarea performanţelor
  13. Cap.IV Particularitãţi ale sistemului bancar privind relaţia motivare – performanţã
  14. IV.1 Prezentarea organizaţiei şi metodologia cercetãrii relaţiei motivare- performanţã
  15. IV.2 Cerectare a corelaţiei motivare – performanţã în cadrul sistemului bancar: prezentarea şi prelucrarea rezultatelor
  16. Concluzii şi propuneri
  17. Anexe
  18. Bibliografie

Extras din disertație

Lista figurilor:

Introducere

Tema aleasã este denumitã : Relaţia motivare- performanţã în cadrul sistemului bancar. Este cunoscut faptul cã investiţia în resursa umanã este esenţialã ca factor de progres îi civilizaţie.Prin alegerea acestei teme am dorit sã înteleg mai bine opţiunile unor persoane, sã înţeleg pozitia pe care o adoptã în diferite situaţii cât şi motivele prin care diferite situaţii care ne influenţeazã. Pentru realizarea cercetãrii au fost utilizate ca instrumente de investigare ancheta pe bazã de chestionar, iar ca metodã de evaluarea a performanţelor s-a ales metoda scãrilor de evaluare graficã. S-a ales aceastã organizaţie, respectiv domeniul bancar deoarece în acesta lucrez.

Se ştie cã oamenii îşi petrec cea mai mare parte a timpului muncind în cadrul unor organizaţii. Fiecare dintre noi experimenteazã anumite atitudini faţã de muncã sau faţã de anumite aspecte organizaţionale. Motivaţia profesionalã - definitã ca set de atitudini ale unei persoane faţã de propria activitate profesionalã - are o importanţã deosebitã, întrucât ea influenţeazã nu doar calitatea vieţii profesionale, asa cum este resimţitã ea subiectiv de cãtre orice angajat, ci şi aspecte organizaţionale mai generale.

În aceastã lucrare ne propunem să studiem legătura pozitivă sau negativă dintre motivare şi performanţă din perspectiva:

- investigarea relaţiei motivare din prisma diferitelor sale forme şi performanţa angajaţilor ca obiectiv al procesului managerial;

- conceperea de noi ipoteze de cercetare care au în rolul de a scoate în evidenţă a relaţiei de convergenţă sau divergenţă dintre motivare şi performanţă;

- importanţa caracteristicilor individului cu rol în obţinerea motivaţiei si performanţei;

- măsurile concrete care pot duce la creşterea motivaţiei şi performanţelor angajatului;

- de măsuri care să ducă la o mai mare motivare şi o mai bună performaţă a angajaţilor tinând seama de specificul muncii lor: munca rutinieră/nonrutinieră; munca intelectuală/nonintelectuală; munca creativă; munca monotonă/activă.

Cap I. Motivarea angajaţilor

O problemã deosebit de importantă în derularea activităţii de fiecare zi a omului o reprezintă motivarea pe care el o resimte în legătură cu ceea ce face sau urmeaza să întreprindă.

Motivarea este un termen general ce descrie procesul începerii, orientãrii şi menţinerii unor activitãţi fizice şi psihologice. El este un concept larg ce cuprinde o serie de mecanisme interne cum ar fi:

a) preferinţa pentru o activitate faţã de alta;

b) entuziasmul şi vigoarea reacţiilor unei persoane;

c) persistenţa unor modele (tipare) organizate de acţiune pentru îndeplinirea unor obiective relevante

Motivaţia în organizaţii constituie o noţiune complexã, al cãrei conţinut nu poate fi riguros disecat şi evidenţiat, întrucât motivele de acţiune ale angajaţilor nu pot fi observate şi mãsurate direct, ci sunt deduse din comportamentul oamenilor.

Cap I.1 Conceptul de motivare

Conceptul de motivaţie reprezentat de „gradul de orientare a unui efort persistent spre realizarea unuia sau mai multor obiective’’. Motivaţia prezintã în principal urmãtoarele caracteristici:

1.Efortul pe care persoana trebuie sã-l depunã pe perioada de desfãşurare a muncii pe care o presteazã, care este specific fiecãrei munci desfãşurate într-un anumit domeniu.

2.Perseverenţa cu care persoana care depune un anumit efort cautã sã-şi îndeplineascã obiectivele, care este mult mai apreciatã decât obţinerea unor rezultate superioare, dupã care persoana respectivã evitã sã se mai implice în realizarea obiectivelor.

3.Orientarea(direcţia) efortului depus, cãtre realizarea obiectivelor organizaţiei, care presupune sã se lucreze inteligent, nu sã se depunã un efort fãrã rezultate.

Orice comportament are la bazã o motivaţie. Oamenii au de fiecare datã motive pentru tot ceea ce fac sau pentru modul în care se comportã. Astfel, comportamentul uman este direcţionat spre îndeplinirea anumitor sarcini şi obiective. Comportamentele îndreptate spre îndeplinirea unor scopuri sunt centrate pe nevoia de satisfacţii. O nevoie reprezintã o dorinţã fiziologicã, psihologicã sau sociologicã ce poate fi satisfãcutã prin atingerea scopului propus.

Componentele motivaţiei:

Motivele ca expresie a nevoilor şi asteptãrilor indivizilor, ce provin din lipsurile de la un moment dat şi din credinţele cã în urma unui efort se pot obţine anumite performanţe.

Stimulente de naturã materialã şi psihosocialã prin care indivizii sunt determinaţi sã depunã efort susţinut pentru realizarea obiectivelor urmãrite de cãtre cel care-i motiveazã.

Cap I.2 Tipuri de motivaţie

Diversitatea motivelor pentru care oamenii acţioneazã de o anumitã manierã, precum şi diversitatea stimulentelor care pot fi utilizate de cãtre manageri pentru a motiva personalul conduc la existenţa mai multor forme ale motivãrii.

În raport de nevoia resimţitã de cãtre executant de a realiza sau nu sarcina pe care o are, motivaţia poate fi:

Motivaţia intrinsecã este reprezentatã de „un proces de angajare a persoanei la un efort susţinut, datoritã sentimentului de realizare , împlinire pe care-l resimte în urma indeplinirii sarcinilor ce-i revin”

Motivaţia extrinsecã reprezintã „un proces de determinare a unei persoane sã depunã un efort susţinut pentru îndeplinirea unei sarcini, prin care anumite stimulente care provin din afara mediului de muncã reprezentat de sarcina pe care o are de îndeplinit.

În raport de tipul factorilor motivaţionali folosiţi de cãtre cei care motiveazã personalul, motivaţia poate fi:

Motivaţia pozitivã constã în „amplificarea recompenselor inclusiv a satisfacţiilor personale, pe masurã ce persoanle îşi intensificã eforturile pentru îndeplinirea unei sarcini şi obţinerea rezultatelor superioare.

Motivaţia negativã constã în „ameninţarea cu sancţiuni în cazul neparticipãrii persoanelor cu un efort susţinut la realizarea sarcinilor ce-i revin”

O altã clasificare a motivaţiei poate fi : motivarea financiarã şi motivarea non financiarã.

Motivarea non financiarã înseamnã stimularea angajatului sã lucreze mai bine, mai mult, mai eficient, cu drag, cu tragere de inimã, fãra sã fie vorba de stimulente financiare.Politica de motivare non financiarã în cadrul fiecãrei companii revine departamentului de resurse umane sau managerului. Motivarea non financiarã reprezintã atât o responsabilitate cât şi un plus din partea angajatorului.

Preview document

Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 1
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 2
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 3
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 4
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 5
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 6
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 7
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 8
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 9
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 10
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 11
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 12
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 13
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 14
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 15
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 16
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 17
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 18
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 19
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 20
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 21
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 22
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 23
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 24
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 25
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 26
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 27
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 28
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 29
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 30
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 31
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 32
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 33
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 34
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 35
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 36
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 37
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 38
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 39
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 40
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 41
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 42
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 43
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 44
Relația motivare-performanță în cadrul sistemului bancar - Pagina 45

Conținut arhivă zip

  • Relatia Motivare-Performanta in Cadrul Sistemului Bancar.doc

Alții au mai descărcat și

Evaluarea Performanțelor Personalului din Domeniul Bancar

Rezumat Mi-am ales tema cu titlul “Evaluarea performanţelor personalului din domeniul bancar” deoarece am considerat că este necesară o...

Calitatea managementului educațional în învățământul preșcolar

Capіtοlul І. Fundamеntе tеοrеtіcе І.1. Calіtatеa şі managеmеntul calіtăţіі - cοnѕtrucţіе şі rеcοnѕtrucţіе cοncеptuală Calіtatеa arе ο prοfundă...

Organizarea și funcționarea băncilor comerciale din România pe exemplul Băncii Transilvania

INTRODUCERE Lucrarea Organizarea și funcționarea băncilor comerciale din România pe exemplul Banca Transilvania dorește să evidențieze progresele...

Gestionarea riscului operațional bancar

Intrοduсere Асtivitɑteɑ bɑnсɑră este înсοnjurɑtă de ɑpɑriţiɑ risсului, сɑre pοɑte ɑveɑ un impɑсt сοnsiderɑbil ɑsuprɑ ɑсesteiɑ, negɑtiv sɑu...

Produse bancare de corporate

Capitolul I Produse de tip credit corporate. Corporate banking este o activitate de bază pentru instituțiile bancare și joacă un rol esențial...

Proiecte Sapard Dezvoltate în România

1.SAPARD – prezentare generala, conditii de implemantare a programului Programul SAPARD (Special Accession Programme for Agriculture and Rural...

BCR practică

Mesajul Presedintelui Banca Comerciala Romana încheie anul 2003 cu rezultate financiare pozitive, care ne multumesc si care confirma strategia si...

Proiect economie bancară

1.1. Prezentarea capitolului din acquis-ul comunitar care priveste activitatea financiar bancara: Pentru aderarea la Uniunea Economica si...

Te-ar putea interesa și

Contribuții privind asigurarea calității în serviciile bancare din România

Introducere 16 CAPITOLUL 1 – PREOCUPARI ACTUALE PRIVIND ASIGURAREA CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR ÎN UNIUNEA EUROPEANA SI LA NIVEL...

Interdependența mediului intern și extern în dezvoltarea unei organizații de succes în baza BC Victoriabank SA

Introducere Actualitatea temei. Într-o lume din ce în ce mai globalizată, în care consumatorii deţin o putere tot mai mare şi îşi schimbă...

Noutăți și tendințe în managementul actual al băncilor comerciale

INTRODUCERE Termenul de management utilizat în exces astăzi pentru a explica o stare de spirit modernă este necesar pentru a induce celor aflaţi...

Practică - Alpha Bank

1.PREZENTAREA DE ANSAMBLU A 1.1 Profilul de activitate,statutul juridic,dimensiune si complexitatea activitatii Alpha Bank S.A este o societeate...

Piața de capital în România - evoluții și perspective

1. Aspecte generale 1.1. Aspecte generale privind problematica pietelor financiare Teritoriu aflat prin excelenta sub imperiul pragmatismului,...

Managementul Resurselor Umane la BRD

CAPITOLUL I BRD Finance este o companie mixtă, creată de BRD-Groupe Societe Generale împreună cu Franfinance, filiala Grupului SocGen specializată...

Banca Românească

Scurt istoric Banca Românească a fost înfiinţată în anul 1993 ca bancă comercială universală, în totalitate cu capital privat, lărgindu-şi treptat...

Tendințe privind alternativă bănci universale - bănci specializate

1. Aspecte generale ale sistemului bancar 1.1. Structura sistemelor bancare, tipuri de banci În contextul procesului actual de globalizare...

Ai nevoie de altceva?