Relatia Motivare-Performanta in Cadrul Sistemului Bancar

Cuprins disertatie Cum descarc?

Tema: Relatia motivare- performanta in cadrul sistemului bancar
Cap. I Motivatia angajatilor
I.1 Conceptul de motivatie
I.2 Tipuri de motivatie
I.3 Strategii de motivare a personalului
Cap. II Evaluarea performantelor angajatilor
II.1 Rolul si semnificatia evaluarii performantelor
II.2 Metode si tehnici de evaluare a performantelor
II.3 Obiectivele evaluarii performantelor
Cap.III Relatia motivare - performanta
III.1 Performanta si parghia salariala
III.2 Provocarea performantelor
Cap.IV Particularitati ale sistemului bancar privind relatia motivare - performanta
IV.1 Prezentarea organizatiei si metodologia cercetarii relatiei motivare- performanta
IV.2 Cerectare a corelatiei motivare - performanta in cadrul sistemului bancar: prezentarea si prelucrarea rezultatelor 
Concluzii si propuneri
Anexe
Bibliografie


Extras din disertatie Cum descarc?

Lista figurilor:
Introducere
Tema aleasa este denumita : Relatia motivare- performanta in cadrul sistemului bancar. Este cunoscut faptul ca investitia in resursa umana este esentiala ca factor de progres ii civilizatie.Prin alegerea acestei teme am dorit sa inteleg mai bine optiunile unor persoane, sa inteleg pozitia pe care o adopta in diferite situatii cat si motivele prin care diferite situatii care ne influenteaza. Pentru realizarea cercetarii au fost utilizate ca instrumente de investigare ancheta pe baza de chestionar, iar ca metoda de evaluarea a performantelor s-a ales metoda scarilor de evaluare grafica. S-a ales aceasta organizatie, respectiv domeniul bancar deoarece in acesta lucrez.
Se stie ca oamenii isi petrec cea mai mare parte a timpului muncind in cadrul unor organizatii. Fiecare dintre noi experimenteaza anumite atitudini fata de munca sau fata de anumite aspecte organizationale. Motivatia profesionala - definita ca set de atitudini ale unei persoane fata de propria activitate profesionala - are o importanta deosebita, intrucat ea influenteaza nu doar calitatea vietii profesionale, asa cum este resimtita ea subiectiv de catre orice angajat, ci si aspecte organizationale mai generale.
In aceasta lucrare ne propunem sa studiem legatura pozitiva sau negativa dintre motivare si performanta din perspectiva:
- investigarea relatiei motivare din prisma diferitelor sale forme si performanta angajatilor ca obiectiv al procesului managerial; 
- conceperea de noi ipoteze de cercetare care au in rolul de a scoate in evidenta a relatiei de convergenta sau divergenta dintre motivare si performanta; 
- importanta caracteristicilor individului cu rol in obtinerea motivatiei si performantei; 
- masurile concrete care pot duce la cresterea motivatiei si performantelor angajatului;
- de masuri care sa duca la o mai mare motivare si o mai buna performata a angajatilor tinand seama de specificul muncii lor: munca rutiniera/nonrutiniera; munca intelectuala/nonintelectuala; munca creativa; munca monotona/activa.
Cap I. Motivarea angajatilor
O problema deosebit de importanta in derularea activitatii de fiecare zi a omului o reprezinta motivarea pe care el o resimte in legatura cu ceea ce face sau urmeaza sa intreprinda.
Motivarea este un termen general ce descrie procesul inceperii, orientarii si mentinerii unor activitati fizice si psihologice. El este un concept larg ce cuprinde o serie de mecanisme interne cum ar fi:
a) preferinta pentru o activitate fata de alta; 
b) entuziasmul si vigoarea reactiilor unei persoane; 
c) persistenta unor modele (tipare) organizate de actiune pentru indeplinirea unor obiective relevante
Motivatia in organizatii constituie o notiune complexa, al carei continut nu poate fi riguros disecat si evidentiat, intrucat motivele de actiune ale angajatilor nu pot fi observate si masurate direct, ci sunt deduse din comportamentul oamenilor.
Cap I.1 Conceptul de motivare
Conceptul de motivatie reprezentat de ,,gradul de orientare a unui efort persistent spre realizarea unuia sau mai multor obiective''. Motivatia prezinta in principal urmatoarele caracteristici:
1.Efortul pe care persoana trebuie sa-l depuna pe perioada de desfasurare a muncii pe care o presteaza, care este specific fiecarei munci desfasurate intr-un anumit domeniu.
2.Perseverenta cu care persoana care depune un anumit efort cauta sa-si indeplineasca obiectivele, care este mult mai apreciata decat obtinerea unor rezultate superioare, dupa care persoana respectiva evita sa se mai implice in realizarea obiectivelor.
3.Orientarea(directia) efortului depus, catre realizarea obiectivelor organizatiei, care presupune sa se lucreze inteligent, nu sa se depuna un efort fara rezultate.
Orice comportament are la baza o motivatie. Oamenii au de fiecare data motive pentru tot ceea ce fac sau pentru modul in care se comporta. Astfel, comportamentul uman este directionat spre indeplinirea anumitor sarcini si obiective. Comportamentele indreptate spre indeplinirea unor scopuri sunt centrate pe nevoia de satisfactii. O nevoie reprezinta o dorinta fiziologica, psihologica sau sociologica ce poate fi satisfacuta prin atingerea scopului propus. 
Componentele motivatiei:
Motivele ca expresie a nevoilor si asteptarilor indivizilor, ce provin din lipsurile de la un moment dat si din credintele ca in urma unui efort se pot obtine anumite performante.
Stimulente de natura materiala si psihosociala prin care indivizii sunt determinati sa depuna efort sustinut pentru realizarea obiectivelor urmarite de catre cel care-i motiveaza.
Cap I.2 Tipuri de motivatie
Diversitatea motivelor pentru care oamenii actioneaza de o anumita maniera, precum si diversitatea stimulentelor care pot fi utilizate de catre manageri pentru a motiva personalul conduc la existenta mai multor forme ale motivarii.
In raport de nevoia resimtita de catre executant de a realiza sau nu sarcina pe care o are, motivatia poate fi:
Motivatia intrinseca este reprezentata de ,,un proces de angajare a persoanei la un efort sustinut, datorita sentimentului de realizare , implinire pe care-l resimte in urma indeplinirii sarcinilor ce-i revin"
Motivatia extrinseca reprezinta ,,un proces de determinare a unei persoane sa depuna un efort sustinut pentru indeplinirea unei sarcini, prin care anumite stimulente care provin din afara mediului de munca reprezentat de sarcina pe care o are de indeplinit.
In raport de tipul factorilor motivationali folositi de catre cei care motiveaza personalul, motivatia poate fi:
Motivatia pozitiva consta in ,,amplificarea recompenselor inclusiv a satisfactiilor personale, pe masura ce persoanle isi intensifica eforturile pentru indeplinirea unei sarcini si obtinerea rezultatelor superioare.
Motivatia negativa consta in ,,amenintarea cu sanctiuni in cazul neparticiparii persoanelor cu un efort sustinut la realizarea sarcinilor ce-i revin"
O alta clasificare a motivatiei poate fi : motivarea financiara si motivarea non financiara.
Motivarea non financiara inseamna stimularea angajatului sa lucreze mai bine, mai mult, mai eficient, cu drag, cu tragere de inima, fara sa fie vorba de stimulente financiare.Politica de motivare non financiara in cadrul fiecarei companii revine departamentului de resurse umane sau managerului. Motivarea non financiara reprezinta atat o responsabilitate cat si un plus din partea angajatorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatia Motivare-Performanta in Cadrul Sistemului Bancar.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!