Reprezentari si Perceptii ale Populatiei din Romania Fata de Homosexuali

Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul I
Perspective teoretice asupra homosexualitatii
1.1 Etimologia si istoria homosexualitatii masculine
,,Homosexualitatea a existat dintotdeauna in istorie, in toate tipurile de societate, in toate clasele sociale si a supravietuit aprobarii tacite, indiferentei, ca si celor mai dure persecutii. Ceea ce a variat insa enorm este modul in care diferite societati au privit homosexualitatea, semnificatiile pe care i le-au dat si cum se definesc pe ele insele persoanele implicate in relatii homosexuale" .
Etimologie 
Termenul homosexual are o etimologie neobisnuita, partile lui componente provenind din limbi diferite: prefixul grec homo si radicalul latin sexualis. In Grecia Antica, aceasta inadvertenta lingvistica a fost rezolvata prin adoptarea unui cuvant in intregime grecesc, constand din trei elemente: 
o Prefixul homo, care inseamna acelasi;
o Partea mediana filo care inseamna sex sau gen (sexul feminin si sexul masculuin);
o Sufixul file, care, in greaca veche, inseamna a iubi.
Deci, cuvantul homofilofile inseamna cel ce iubeste pe cel de acelasi sex.
Homosexualitatea este definita ca o activitate sexuala deviata, spre un partener de acelsi sex spre a realiza acte sexuale.
Homosexualitatea se poate afirma doar atunci cand atractia sexuala pentru acelasi sex determina un raspuns erotic spontan, tot atat de intens ca si in cazul persoanelor heterosexuale in contact cu sexul opus.
Istorie
,,Cele mai vechi documente ale culturii europene cu acesta tema vin din Grecia Antica, unde relatiile de iubire homosexuala, atat emotionala cat si fizica, faceau parte din normele sociale. Ele erau cultivate atat pentru valoarea lor pedagogica , cat si ca o metoda de a limita cresterea populatiei. Aceste relatii, in mare parte de natura pederastica, co-existau cu mariajul, impreuna cu care constituiau un univers bisexual. Ele erau uneori impuse de lege, care, in Sparta de exemplu, obliga barbatii sa cultive asemenea relatii cu tinerii cetateni" . De asemenea, indicatiile literare si mitologice arata ca aceste legaturi se faceau numai cu aprobarea tatalui baiatului. Religia greaca binecuvanta aceste relatii prin miturile care functionau atat ca ,,indrumar" cat si ca exemplu rau, precum mitul lui Laios si Crisippos, in care Laios in loc sa-l iubeasca precum cereau legile pe tanarul Crisppos il rapeste si il violeaza, crima pe care o va plati, fiind blestemat de zei, blestem care va ajunge sa distruga pana si viata fiului sau, Oedip. Pe langa Laius, grecii ii mai considerau fie pe Orfeu fie pe Tamiras drept initiatorii pamanteni ai pederastiei.
Unii sunt de parere ca in Grecia preistorica, dragostea masculina era parte integranta din riturile de initiere. Astfel, in Creta, dupa o rapire rituala (consimtita in prealabil) si doua luni de ucenicie in lumea barbatilor, iubitorul ii dadea tanarului trei daruri traditionale care ii permiteau sa-si ocupe locul printre barbatii din comunitate. Pana in perioada Greciei clasice, insa, iubitorii adulti curtau iubiti adolescenti - cu exceptia Spartei, unde baiatul era cel care trebuia sa solicite relatia. Conform traditiilor si, uneori legilor, aceste relatii erau obligatorii atat pentru barbati cat si pentru baieti. Dragostea barbateasca era considerata o ucenicie intr-ale barbatiei, un mod de a deprinde arta razboiului, cultura si masculinitatea. Caracteristice relatiei erau si schimburile de daruri: barbatii atenieni le ofereau tinerilor animale de companie sau delicatese, iar baietii le daruiau iubitorilor lor prajituri. Pe de alta parte, iubitorii raspundeau de comportamentul iubitilor: in Sparta, daca acestia dadeau dovada de slabiciune, cel pedepsit era mai varstnicul din cuplu. Iubitorul se ingrijea de asemenea, de instruirea artistica si filosofica a iubitului. 
Pe langa aceste relatii tipic grecesti mai existau si relatii "egalitare" in care partenerii erau de o varsta. Exemple se gasesc si in mitologie (Ahile si Patrocle) si in istorie ( Alexandru cel Mare). Dar aceste relatii erau prost vazute de societate, care incerca sa gaseasca moduri de a le vedea prin prisma traditionala a dragostei inter-generationale. Astfel, se purtau discutii in care fie Ahile, fie Patrocle reiesea ca mai in varsta. Dar grecii mai aveau o vorba (redata in latina ca "Taurum tollet qui vitulum sustulerit" ), prin care lasau sa se inteleaga ca relatiile intime puteau sa continue si cand cel tanar ajungea la maturitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reprezentari si Perceptii ale Populatiei din Romania Fata de Homosexuali.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!