Responsabilitatea Sociala a Firmei

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 4
1. Responsabilitatea sociala a firmei 5
1.1 CSR - coordonate si principii 5
1.2 CSR in Romania 11
2. Studiu de caz - Philip Morris 17
2.1 Imaginea actuala a companiei 17
2.2 Chestiuni controversate 18
2.2.1 Fumatul pasiv 19
2.2.2 Campaniile antifumat adresate tinerilor 23
2.2.3 Cercetari efectuate asupra creierului
pentru stabilirea nivelului de nicotina
ce creeaza dependenta 30
Concluzii 31
Bibliografie 33
Anexe 36


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Daca Milton Friedman afirma ca ,,singura responsabilitate sociala in
managementul afacerilor este maximizarea profitului"1, astazi responsabilitatea sociala a
corporatiei (CSR - Corporate Social Responsibility) poate fi definita ca ,,un concept prin
care companiile integreaza preocupari sociale si de mediu in strategiile de afaceri si la
nivelul relatiilor cu celelalte parti interesate, in mod voluntar, in incercarea continua de
imbunatatire a performantelor, de crestere a profitului si de dezvoltare."2 Este un
angajament asumat de companii de a avea un comportament etic si de a-si aduce
contributia la dezvoltarea economica, imbunatatind, in acelasi timp, calitatea vietii
angajatilor, a familiilor acestora, a comunitatilor locale si a societatii in general. Este
vorba despre ce pot face firmele, nu despre ce trebuie sa faca ele, despre oportunitati, nu
despre obligatii sau noi reguli, despre modurile in care se poate adauga valoare firmei
acordand o mai mare atentie unei serii de aspecte sociale si de mediu ale activitatilor
acesteia.
,,Responsabilitatea sociala a companiilor inseamna alinierea operatiunilor
companiei la valorile sociale. Aceasta consta in integrarea intereselor tuturor celor
afectati de conduita unei companii in politicile si actiunile acesteia. Responsabilitatea
sociala a companiilor se concentreaza pe asa-numitii indicatori tripli (triple bottom line),
care vizeaza rezultatele sociale, ecologice, si financiare al companiei, in scopul de a avea
un impact pozitiv asupra societatii inregistrand in acelasi timp succes in afaceri."3
CSR inseamna preocuparea continua pentru o dezvoltare durabila, pentru viitor,
pentru imbunatatirea generala a performantelor sociale si economice. In lumea timpurilor
noastre au aparut si au devenit globale mari probleme. Multe intreprinderi au fost
implicate in evenimente ce au provocat daune sociale sau ecologice. Altele au fost
victime, in urma declansarii unor conflicte intre grupuri de interese, ca urmare a unor
scandaluri de presa, a unor investigatii, greve, probleme de mediu, reclamatii ale
clientilor, schimbari in legislatie etc. Iar surd cu adevarat este cel ce nu vrea sa auda, orb
este cu adevarat cel ce nu vrea sa vada.
Iata cateva teme de discutie: Are o firma si alte responsabilitati in afare celor fata
de actionari? Pot fi acceptate in afaceri duplicitatea, bluff-ul in negocieri, adaosurile
comerciale exagerat de mari, mita, manipularea consumatorilor si a altor publicuri tinta
prin mass-media, tehnologiile ce provoaca accidente ecologice si, in final, la nivel global,
schimbarile ireversibile ale mediului si ale climei. Si toate acestea in numele obtinerii de
profit? Cresterea economica, guvernata de legile pietei libere si de competitie este
suficienta pentru a asigura dezvoltarea umana? Sau trebuie sa ne gandim si la oameni, la
generatiile actuale si la cele viitoare?
1 Donnelly, J.H., Fundamentals of Management, Eight Edition, IRWIN Homewood, IL, 1992
2 Definitia CSR data de Comisia Europeana, Promoting an European Framework for Social Corporate
Responsibility, Green Paper, Brussels, COM(2001)366, 18.07.2001
3 Meghan Conolly, Ce este Responsabilitatea Sociala a Corporatiilor?, Corporate Social Responsibility
Newswire Service
1. Responsabilitatea sociala a firmei
1.1 CSR - coordonate si principii
Responsabilitatea sociala echivaleaza compania cu un cetatean, iar acesta, care
orice cetatean, are si drepturi, si indatoriri in societatea in care este parte integranta si are
in vedere faptul ca bunastarea comunitatii in care isi desfasoara activitatea influenteaza
nemijlocit capacitatea firmei de a obtine profit. Cele patru elemente principale care ne
ajuta sa operationalizam conceptul de responsabilitate sociala corporatista sunt:
responsabilitatea economica, responsabilitatea legala, responsabilitatea etica si
responsabilitatea filantropica.
- Responsabilitatea economica reprezinta fundatia tuturor celorlalte tipuri de
responsabilitati si se refera la responsabilitatea companiei de a fi profitabila;
- Responsabilitatea legala se refera la respectarea legilor si a obligatiilor
contractuale;
- Responsabilitatea etica implica respectarea unui cod de buna practica in afaceri si
in relatiile cu mediul extern si intern al companiei;
- Iar responsabilitatea filantropica cuprinde aspectele legate de implicarea
companiei in dezvoltarea comunitatii, in cresterea calitatii vietii in comunitatea
din care face parte.
Prin asumarea si respectarea celor patru tipuri de responsabilitati, compania poate
deveni un bun cetatean corporatist 4. Primele doua tipuri de responsabilitati sunt
obligatorii, a treia este de asteptat, iar ultima, responsabilitatea filantropica, este optionala
si recomandata.
Piramida CSR
4 Archie B. Caroll, The Pyramid of Social Corporate Responsibility: Toward the Moral Management of
Organizational Stakeholders in ,,Business Horizons", iulie - august 1991


Fisiere in arhiva (1):

  • Responsabilitatea Sociala a Firmei.pdf

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Archie B. Caroll, The Pyramid of Social Corporate Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, in ,,Business Horizons", iulie - august 1991
2. Belluzzi, J.D., Wang, R., Leslie, F.M. Acetaldehyde enhances acquisition of nicotine self-administration in adolescent rats, Neuropsychopharmacology 30(4):705-712, 2005
3. Besques, J., Minutes of EEMA/EEC, ETS Strategy Meeting Held on 870511, Strictly Confidential Memo, 26 May 1987, www.pmdocs.com, documentul nr. 2046754737
4. Boucher, P., A Marlboro Girl Speaks Out, International Tobacco Accountability Bulletin, October 2001, www.essentialaction.org 
5. Boyse, S., Note on a Special Meeting of the UK Industry on Environmental Tobacco Smoke, London, 17 February 1988, www.pmdocs.com, documentul nr. 2063791181
6. Callahan, P., Manier, J., Alexander, D., Where there's smoke, there might be food research, too, Chicago Tribune, January 29, 2006
7. Ciucan, Liviu, Elemente de marketing, http://www.ea.upm.ro/cip/elearning/
8. David, R., Dunn, W.L., Finch, A., Gay, E., and Ryan, F., Smoker Psychology Behavioral Research Annual Report, 13 June 1977, www.pmdocs.com, documentul nr. 2048370187
9. Donnelly, J.H., Fundamentals of Management, Eight Edition, IRWIN Homewood, IL, 1992
10. Farrelly, M. C., Healton, C.G., Davis, K.C., Messeri, P., Hersey, J.C., Haviland, M.L., Getting to the Truth: Evaluating National Tobacco Countermarketing Campaigns, 2002, www.comminit.com
11. Herasim, A., Experienta responsabilitatii sociale a companiilor in context romanesc, American Chamber of Commerce in Romania, Prezentare Power Point
12. Hirschhorn, N., Corporate social responsibility and the tabacco industry: hope or hype? Tob Control 2004; 13(4):447-53
13. Horovitz, B., Ad Experts' Best & Worst of 1998, USA Today, 12/21/98 34
14. Johnston, M., Re: Young Smokers-Prevalence, Trends, Implications, and Related Demographic Trends, 31 March 1981, Minnesota Trial Exhibit 10,339, www.pmdocs.com, documentul nr. 1000390803
15. McQueen, A., Philip Morris draws fire for anti-smoking freebies to schools, 5.01.2001, www.mindfully.org
16. Meghan Conolly, Ce este Responsabilitatea Sociala a Corporatiilor?, Corporate Social Responsibility Newswire Service
17. Osdene, T., Why One Smokes, First Draft, 1969, Trial Exhibit 3681, www.pmdocs.com, documentul nr. 1003287836
18. Pecoreillo, B., Philip Morris Image Campaign is Part of Long Term Solution, No Quick Fixes; Outperform. October 13, 2003, www.pmdocs.com, document nr. 2065594267
19. Szczypka, G., Working to make an image: Television exposure to Philip Morris's youth smoking prevention and public relations campaigns, National Conference on Tobacco or Health, San Francisco, CA, 2002
20. Warrignton, D., New Philip Morris Website Position on ETS, A forwarded email from D. Warrignton to Stanton Glantz, October 6 1999, www.pmdocs.com, documentul nr. 2072365128
21. Zadek, Simon, The Path to Corporate Responsibility, in Harvard Business Reviw, Vol. 82, No. 12, December 2004
22. Autor necunoscut, ETS, Lung Cancer and Heart Disease, 1999, www.pmdocs.com, documentul nr. 2083480334
23. Autor necunoscut, Managing Secondhand Smoke: Our Commitments and Actions to Reduce Unwanted ETS (8/12/99 Privileged and Confidential), www.pmdocs.com, document nr. 2073564894
24. Autor necunoscut, Philip Morris, PMI 'Matches' Copy Research, 1994, www.pmdocs.com, documentul nr 2503007035
25. ***"Most Wanted" Corporate Human Rights Violators of 2005, Global Exchange, February 08, 2006
26. ***Preventing Tobacco Use Among Young People, U.S. Surgeon General Report, 1994
27. http://www.bigtobaccosucks.org/home/print/big_phillip.html
28. http://preventdisease.com
29. http://www.philipmorrisusa.com/en/policies_practices/ysp/talk_theyll_listen.asp
30. http://www.policy.hu/cnicolescu/2%20About%20CSR/CSR_in_Romania.html
31. www.arcromania.ro
32. www.ash.org.uk
33. www.avoncosmetics.ro
34. www.brauunion.ro
35. www.doilasuta.ro
36. www.euractiv.ro, preluat din Capital, Carmen Paraschiveanu, www.capital.ro
37. www.hr-romania.ro
38. www.no-smoking.org
39. www.nsc.org/ehc/indoor/ets.htm
40. www.onepercent.hu
41. www.orange.ro
42. www.perkel.com/politics/issues/smoke.htm
43. www.philipmorrisinternational.com
44. www.philipmorrisinternational.com
45. www.philipmorrisinternational.com
46. www.philipmorrisinternational.com
47. www.recromania.ro
48. www.globalexchange.org


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!