Responsabilitatea sociala a organizatiilor la nivelul Uniunii Europene

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere pag. 2
Cap. I Responsabilitatea sociala in teoria si practica economica 
1.1Necesitatea aparitiei responsabilitatii sociale pag. 4
1.2Evolutia conceptului de responsabilitate sociala pag. 8
1.3Responsabilitate - ca actiune voluntara pag. 14
Cap. II Responsabilitatea sociala la nivelul Uniunii Europene 
2.1. CSR - Corporate Social Responsability. Responsabilitatea sociala corporatista in context european 
pag. 18
2.2.Rolul comunitatii europene in promovarea responsabilitatii sociale pag. 25
Cap III Responsabilitatea sociala in Romania 
3.1.Antreprenoriatul social - notiuni generale pag. 29
3.2Tendinte in economia sociala - Unitatea Protejata pag. 31 3.2.1.Facilitati fiscale pentru unitatile protejate pag. 33
3.3. Unitatea protejata"IMPREUNA" pag. 33
Provocari pag. 39
Concluzii pag. 41
Anexe pag. 46
Bibliografie pag. 49


Extras din disertatie Cum descarc?

Am ales tema cu titlul"Responsabilitatea sociala a organizatiilor la nivelul Uniunii Europene" deoarece, desi termenul a aparut dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, in Romania este considerat un domeniu nou, care in ultimii ani a cunoscut o dezvoltare semnificativa. Avand contact cu domeniul social, am putut observa beneficiile aduse de dezvoltarea economiei sociale si contributia acesteia la dezvoltarea economiei nationale in general.
Acest concept defineste capacitatea intreprinderilor de a face, in mod voluntar, mai mult decat prevede cadrul legal, pentru a indeplini obiective sociale si de mediu in activitatea lor cotidiana, in diverse domenii.
Comisia Europeana incurajeaza intreprinderile sa asigure conditii de munca echitabile, care sa respecte drepturile omului, in special atunci cand este vorba de produse importate din tari din afara UE.
Lucrarea este structurata pe trei capitole. In primul capitol mi-am propus sa abordez problematica responsabilitatii sociale in mod general, in teoria si practica economica.
Voi prezenta necesitatea aparitiei responsabilitatii sociale, deoarece, odata cu cresterea concurentei pe piata si a nevoii de diferentiere, companiile au observant efectele pozitivepe care le poate avea responsabilitatea social asupra firmei , fiind nevoita sa tina cont de aceasta in planificarea lor strategica. Totodata, presiunea exercitata de elementele de mediu extern a facut necesara trecerea la aceasta noua viziunea supra afacerilor. Necesitatea abordarii corespunzatoare a orientarii sociale si managementului social constituie o problem importanta cu care se confrunta societatea moderna, ce afecteaza direct si imediat, dar si indirect, pe termen nedeterminat, viata indivizilor, a colectivelor si a societatii in ansamblu.
Ma voi referi, de asemenea, la evolutia responsabilitatii sociale la nivel global. Unul din principalele repere in istoria RSC a fost reprezentat de pozitia lui Howard R. Bowen, care sublinia faptul ca responsabilitatea social reprezinta "obligatiile oamenilor de afaceri de a urma acele politici, de a lua acele decizii, sau de a urma acele directii care sunt agreate in termeni de valori si obiective de catre societate. Acesta dorea sa evidentieze ca afacerile functioneaza sub presiunea societatii, compotamentul companiilor si modul de operare trebuie sa fie in acordul societatii si totodata, companiile trebuie sa adere moral la valorile acesteia. Bowen avea sa fie numit ,,parintele responsabilitatii sociale a companiei".
In capitolul II mi-am propus sa prezint activitatea de responsabilitate sociala la nivelul Uniunii Europene, rolul ei in promovarea acestui gen de activitati si totodata, desfasurarea RS in practica europeana.
In ceea ce priveste rolul comunitatii europene in pomovarea acestui fenomen, voi face o scurta paralela intre modul cum privesc companiile din cateva state europene acest fenomen. Voi urmarii cum privesc companiile acest fenomen si modalitatile de a-l introduce in strategiile lor.
Studiul de caz, capitolul III al lucrarii, va prezenta responsabilitatea sociala in Romania, ca tara membra a UE. Voi pune accentul pe dezvoltarea economiei sociale, in special sectorul intreprinderilor sociale, unitatile si atelierele protejate.
CAP 1 RESPONSABILITATEA SOCIALA IN TEORIA SI PRACTICA ECONOMICA
1.1 Necesitatea aparitiei responsabiliatii sociale
Dezbatearea in legatura cu responsabilitatea sociala pleaca de la rolul pe care trebuie sa il aiba o companie in societate. Cresterea impactului companiilor asupra mediului inconjurator, a presiunii exercitate de catre stakeholderi, precum si identificarea elementelor pozitive ale demersului responsabil social au fost principalii stimuli ai dezvoltarii responsabilitatii sociale.
Odata cu cresterea concurentei pe piata si a nevoii de diferentiere, companiile au observat efectele pozitive pe care le poate avea responsabilitatea sociala asupra firmei, fiind nevoita sa tina cont de aceasta in planificarea lor strategica. Totodata, presiunea exercitata de elementele din mediul extern a facut necesara trecerea la aceasta noua viziune asupra afacerilor. Astfel, putem identifica trei mari categorii de factori care au stimulat aparitia si dezvoltarea conceptului de responsabilitate sociala:
a.Deteriorarea mediului inconjurator
b.Cresterea implicarii sociale a companiilor
c.Cresterea presiunii exercitate de catre stakeholderi 
Problemele orientarii sociale constituie un imperativ acut de natura sa determine esecul sau succesul aplicarii unui mecanism de rezolvare a problemelor sociale luand in considerare dimensiunile economice, sociale, politice si de mediu. Necesitatea abordarii corespunzatoare a orientarii sociale si managementului social constituie o problema importanta cu care se confrunta societatea moderna, ce afecteaza direct si imediat, dar si indirect, pe termen nedeterminat, viata indivizilor, a colectivelor si a societatii in ansamblu 
Fie ca poarta numele de responsabilitate sociala corporativa (RSC) sau de responsabilitate sociala, fie ca sunt numite civism corporatist (corporate citizenship) sau sustenabilitate, principiile managementului responsabil sunt astazi general acceptate de mediul de afaceri, cat si in spatiul academic, in scolile de management, in zona politicilor publice si in randul teroreticienilor din domeniul economic si social.


Fisiere in arhiva (1):

  • Responsabilitatea sociala a organizatiilor la nivelul Uniunii Europene.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1.Albareda Laura, Lozano M. Josep, Ysa Tamyko,Public Policies on Corporate Social Responsibility: The Role of Governments in Europe, Journal of Business Ethics 2007, Nr. 74
2.Bortun DumitruResponsabilitatea Sociala Corporativa. Dela relatii publice la dezvoltare durabila, Editura Tritonic, Bucuresti ,2012
3.Cohen ElaineResponsabilitatea sociala corporatista in sprijinul resurselor umane, Editura Curtea Veche, Bucuresti, 2011
4.Fairbrass JennyExploring Corporate Social ResponsibilityPolicy in the European Union: A Discursive Institutionalist Analysis, Journal of Common Market Studies, 2011 Volum 49. Numar 5
5.Habisch Andre, Jonker Jan, Wegner Martina, 
Schmidpeter ReneCorporate Social Responsibility Across Europe, Springer Berlin - Heidelberg, 2005
6.Iamandi Irina Eugenia, Filip RaduEtica si responsabilitate sociala corporativa in afacerile internationale, Editura Economica, Bucuresti 2008
7.Kinderman Daniel Corporate Social Responsibility in the EU, 1993 - 2013: Institutional Ambiguity, Economic Crises, Business Legitimacy and Bureaucratic Politics, Journal of Common Market Studies 2013 Volum 51 Nr. 4
8.Lis ElenaOrientarea sociala si managementul social in actiune, Editura Tritonic,Bucuresti 2012
9.Matten Dirk, Moon Jeremy Corporate Social Responsibility Education in Europe Journal Of Business Ethics, Nr. 54, 2004
10.Moss W. Todd, Short C. Jeremy, Payne G.Tyge, Lumpkin G.T.Dual Identities in Social Ventures: An Exploratory Study, Journal of Entrepreneurship Theory and Practice ET&P), Vol. 35 Nr.4 2010
11.Munoz Sarah-AnneTowards a geographical research agenda for social enterprise, Area - Royal Geographical Society, Vol. 41, Nr. 4, 2009
12.Paltanea Corneliu, 
Andronache Cristina
Organizatiile neguvernamentale - complemetaritate politica sau putere? , Editura Fundatia ,,Coloana Infinitului" Bucuresti 1999
13.Peredo Ana Maria, 
McLean Murdith,
Social entrepreneurship: A critical review of the concept, Journal of World Business, Nr. 41, 2006
14.Stancu AlinMarketing si responsabilitate sociala, Editura ASE Bucuresti, 2002
Stancu Alin, Orzan Mihai , Responsabilitatea social a companiilor romanesti, un pas pentru dezvoltare durabila, Revista de Marketing Online, Vol. 1, Nr. 2
15.Legea 448 / 2006 republicata cu cmpletarile ulterioare
16.Responsibilitate Sociala (Corporativa) in Romania Analiza situationala si recenzie a practicilor actuale. Focalizare asupra intreprinderilor mici si mijlocii, Versiune Limba Romana 1, Noiembrie 2011
Surse web:
http://eurlex.europa.eu
2.http://responsabilitatesociala.ro
3.http://europa.eu
4.http://www.ies.org.ro
5.http://www.unitate-protejata.com


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!