Retardul Mintal - Dezvoltarea Limbajului

Cuprins disertatie Cum descarc?

Capitolul I. Aspecte teoretice ale conceptului de limbaj verbal la copiii cu retard mintal
1. Limbajul si gandirea. Delimitari conceptuale
2. Limbajul-particularitati de formare si functii de baza
3. Educarea limbajului la copiii cu retard mintal
Capitolul II. Modalitati de interventie in cazul copiilor cu retard mintal. Terapia integrativa
1. Delimitari conceptuale ale jocului didactic
2. Terapia de expresie grafica si plastica
Capitolul III. Designul cercetarii
1. Metodologia cercetarii
2. Aplicarea experimentului
3. Analiza, prelucrarea si interpretarea rezultatelor
Concluzii si recomandari
Bibliografie


Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul I. Aspecte teoretice ale conceptului de limbaj verbal la copiii cu retard mintal
1. Limbajul si gindirea. Delimitari conceptuale
Individul constituie acea parte a structurii umane care actioneaza autonom si constient fata de toate solicitarile mediului, societatii si propriei persoane. Se adapteaza usor, se ajusteaza la diverse situatii, denota abilitati de analiza rationala, stie ce doreste, ce mecanisme sa foloseasca pentru a-si indeplini scopul, si nu in ultimul rand aplica limbajul ca suport in obtinerea celor nazuite. Datorita limbajului specific individul uman se diferentiaza de ceilalti insi si capata o conotatie unica, originala care il caracterizeaza de deplin.
Semiotica reprezinta acea stiinta care se ocupa de studierea limbajului. Astfel se presupune ca este un sistem de semne tintite dupa anumite reguli in vederea fixarii, prelucrarii si transmiterii de informatii. Semnele vin ca compensare, anumite substitute pentru alte neclaritati. Regulule fundamentale sunt: reguli sintactice care de fapt privesc relatiile dintre semne; regulele semantice privesc atat legaturile dintre semne, cat si semnificatia continutului acestora; regulele pragmatice, ca atare sunt cele care vin in folosirea semnelor in comportamente lingvistice. 
Limbajul verbal se activeaza in momentul intersectiei functiei semiotice cu comunicarea. De fapt, constituie un tip de limbaj care indeplineste ambele procese, o focalizare pe principalele resurse.
Individul insusind o limba anumita, totodata obtine un continut semnificativ, pe cand limbajul verbal reorganizeaza intreaga activitate psihica a persoanei cutare. 
Natura verbala privind procesele, starile si insusirile psihice ale individului, conditioneaza specificul social a psihicului uman. 
Daca abordam limbajul di perspectiva psihologica putem observa ca acesta se include in clasa majora de fenomene, de conduite simbolice, pe langa gesturi, arte figurative, mimica. 
Prin lucrarea initiata tind sa abordez notiunea de limbaj fiind corelata semnificativ cu cea de limbaj comun, prin continut, caracter si forma.
2. Limbajul-particularitati de formare si functii de baza
De fapt, gandirea reprezinta acel proces de constientizare a mediului prin propriul creier uman, o constientizare generalizata, directa, orientata spre un anumit scop. Specific este faptul ca intervine nemijlocit cu limbajul, deci atat gandirea, cat si limbajul raspandindu-se odata cu individul.
Actul vorbirii este un act de gandire, formulare si intelegere, relatie care a fost intuita inca din antichitate. Astfel cuvantul grecesc ,,logos" inseamna in acelasi timp ,,idee" si ,,cuvant", continut semantic ce ne dezvaluie o legatura profunda intre cele doua procese psihice, de care anticii au fost perfect constienti.
Notiunile, judecatile si rationamentele fiind obiectele ideale ale gandirii, limbajul verbal detine rolul de instrument fundamental al gandirii. Desi intre gandire si limbaj exista o stransa legatura, ele nu se identifica, nu coincid. Nu gandirea determina vorbirea, ci vorbirea determina gandirea. Modul de a gandi depinde de modul de a vorbi. ,,Forma gandirii este configurata de structura limbii" (Emile Benveguite, dupa C.Paunescu, I.Musu, 1997).
Limbajul ofera posibilitatea trairilor sa se transforme in ganduri. El este deci nu numai un instrument de exprimare a unor ganduri gata formate, ci este si un instrument de formare a lor. Ideea apare numai printr-o cristalizare intr-o anumita forma verbala, caci, fara aceasta exprimare, avem de-a face doar cu un sentiment de neliniste intelectuala, nu cu o idee.
Gandirea nu este niciodata pura - afirma H. Delacroix (dupa C.Paunescu, I.Musu, 1997). In orice imprejurare gandirea opereaza cu un dat, cu un oarecare obiect, cu un semn. Datele obtinute pe cale perceptiva se prelucreaza cu ajutorul gandirii si se generalizeaza in notiuni. Gandurile si cunostintele se exteriorizeaza si se pastreaza prin si in limba. Formularea lor verbala este precedata in timp de formularea simbolica a gandirii. Acesta formulare nu este altceva decat vorbirea interioara, pe cand formularea verbala este legata de vorbirea exterioara.
Subiectul care gandeste trebuie sa-si vorbeasca, sa se situeze in limbajul interior. Cel care vorbeste trebuie sa fie inteligibil, cel care asculta trebuie sa inteleaga ce se spune. Daca vorbeste fara sa se gandeasca pronunta cuvinte, fraze, dar fara inteles.


Fisiere in arhiva (1):

  • Retardul Mintal - Dezvoltarea Limbajului.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!