Riscul de Tara si Modalitati de Gestionare a Acestuia

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
1. RISCUL IN MARKETINGUL INTERNATIONAL 4
1.1. Acceptiuni ale conceptului de risc 4
1.2. Riscurile in afacerile internationale 5
Riscuri neidentificate 6
1.3. Riscul de tara 7
1.3.1. Definire 7
1.3.2. Forme de manifestare a riscului de tara 8
1.3.3. Scopul si importanta analizei riscului de tara 9
1.4. Internationalizarea in functie de risc 10
2. EVALUAREA RISCULUI DE TARA 11
2.1. Aspecte metodologice ale analizei factorilor riscului de tara 11
2.1.1. Particularitati ale analizei factorilor riscului de tara 11
2.1.2. Factori si indicatori de risc 13
2.2. Factori si indicatori economici ai riscului de tara 14
2.2.1. Factori si indicatori economici interni ai riscului de tara 14
2.2.2. Factori si indicatori economici externi ai riscului de tara 15
2.3. Factori si indicatori politici ai riscului de tara 16
2.4. Metode de analiza si evaluare a riscului de tara 18
2.5. Modalitati de evaluare a riscului de tara utilizate de institutii specializate 19
3. MODALITATI DE GESTIONARE A RISCULUI DE TARA 20
3.1. Elemente definitorii ale sistemului de management al riscului de tara 20
3.2. Elemente de constructie ale unei strategii de risc de tara 20
3.3. Masuri preinvestitionale de gestionare a riscului de tara 21
3.3.1. Evitarea riscului 21
3.3.2. Asigurarea impotriva riscului 22
3.3.3. Negocierea cadrului de actiune 22
3.3.4. Adaptarea (restructurarea) proiectului de investitii 23
3.4. Masuri postinvestitionale de gestionare a riscului de tara 23
3.4.1. Dezinvestirea 24
3.4.2. Diversificarea 24
3.4.3. Maximizarea profitului pe termen scurt 24
3.4.4. Promovarea de relatii stranse cu entitati locale puternice 24
3.4.5. Adaptarea ulterioara 25
3.5. Masuri organizationale de diminuare a riscului de tara 25
3.5.1. Investitii directe in strainatate 25
3.5.2. Societatile mixte (joint-ventures) 26
3.5.3. Alte forme organizationale 27
4. CONCLUZII SI RECOMANDARI 28
Anexa 1 31
Anexa 2 32
Anexa 3 34
Anexa 4 35
Anexa 5 36
Anexa 6 37
Anexa 7 39
Anexa 8 40
Anexa 9 42


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Comertul in sistem deschis, libertatea circulatiei capitalului, cooperarea in dezvoltare sunt subiecte foarte abordate in economia contemporana. Ultimele decenii au aruncat o noua provocare in lumea industrializata, aceea a globalizarii. Astfel au fost create pe pietele internationale noi oportunitati, prin piete noi, cerinte noi, comportamente de consum noi, irezistibile pentru firmele orientate spre succes. Pe masura ce orizontul international se largeste, informatiile devin incomplete si tot mai dificil de obtinut, mediul in care se desfasoara activitatea economica devenind tot mai riscant. Activitatea unei firme multinationale va fi influentata de numeroase variabile endogene si exogene care se pot constitui in factori de risc. Inainte de a decide patrunderea pe o piata straina, se impune o identificare a riscurilor ce pot aparea, eliminarea sau reducerea lor pe cat posibil, acceptandu-se doar acele riscuri care nu afecteaza decat in mica masura activitatea firmei. 
Lucrarea de fata isi propune sa analizeze care sunt riscurile cu care se confrunta o firma care actioneaza pe o piata internationala, si in special cele la care este supusa o investitie straina directa. Datorita caracteristicilor specifice, investitia straina directa este forma de internationalizare cea mai expusa la aparitia riscurilor si de aceea este necesara includerea notiunii de risc si incertitudine in procesul decizional. Accentul acestei analize cade pe riscul de tara, componenta de baza a riscului general in afacerile internationale. Pentru reusita in afaceri, orice firma trebuie sa gaseasca modalitati adecvate de management al acestuia. Gestionarea corecta a riscului duce la minimizarea pierderilor potentiale si la gasirea de noi oportunitati pe pietele internationale. 
Prima parte a lucrarii analizeaza riscurile cu care se confrunta o firma care realizeaza activitati in strainatate si efectele acestora asupra activitatii sale. Analiza riscului de tara are un rol determinant in selectarea afacerii la nivel de firma, reprezentand o etapa importanta in luarea deciziei de internationalizare. 
A doua parte a lucrarii analizeaza factorii care influenteaza in mod negativ actiunea firmei pe piata externa, constituindu-se in surse de risc pentru agentul economic, precum si modalitatile de evaluare a acestora.
Partea a treia detaliaza masurile de diminuare a riscului de tara pe care poate lua firma care se internationalizeaza. 
Pentru a exemplifica procesul prin in care firmele internationale analizeaza riscul de tara si adopta masuri concrete de gestionare a acestuia, in ultima parte a lucrarii am realizat un studiu de caz privind etapele procesului de luare a deciziei de internationalizare in functie de risc la DELTA HOLDING S.A., Grecia, companie ce a investit in Romania, unde a castigat pozitia de lider pe piata la produsul ,,inghetata".
1. RISCUL IN MARKETINGUL INTERNATIONAL
1.1. Acceptiuni ale conceptului de risc
Orice activitate economica este supusa unui risc inerent care poate fi mai mult sau mai putin cunoscut, care poate avea diferite forme de manifestare si niveluri de intensitate si care poate fi evitat sau nu. Pentru buna desfasurare a oricarei activitati economice riscurile care pot aparea trebuie identificate si evaluate, eliminate sau reduse in limita posibilitatilor, acceptandu-se doar acele riscuri care afecteaza activitatea firmei doar intr-o mica masura. Daca riscul nu este cunoscut suficient, nu este evaluat corect si daca nu se iau masuri adecvate pentru corecta gestionare a lui, rezultatul final al activitatii desfasurate va fi afectat.
Riscul reprezinta probabilitatea producerii unor efecte negative ca urmare a materializarii unui pericol. Riscul implica ideea de pierdere potentiala (de orice tip), generat de o evolutie a unui factor in sens contrar asteptarilor decidentului. Definirea riscului implica trei elemente esentiale: perioada de timp in care se considera ca se va materializa riscul, probabilitatea producerii acestuia si masurarea efectelor. 
Fig. 1.1. Certitudine, risc si incertitudine
Riscul deriva din incertitudine (Figura 1.1.). Intre risc si incertitudine exista o relatie complexa. Incertitudinea este situatia in care decidentul nu poate identifica toate sau nici unul dintre evenimentele posibile a se produce si cu atat mai putin de a putea estima probabilitatea producerii lor. Incertitudinea are doua componente - una subiectiva si alta obiectiva. Componenta subiectiva se refera la faptul ca presupunerea cu privire la producerea unui eveniment se bazeaza pe aprecierile proprii ale decidentului, pe baza informatiilor de care dispune. Componenta obiectiva presupune ca toate rezultatele posibile sunt cunoscute. Pentru o mai buna fundamentare a deciziilor economice si pentru reducerea numarului de necunoscute cu care se opereaza este necesara o imbunatatire a cantitatii si calitatii informatiilor pentru transformarea incertitudinii in risc. 
1.2. Riscurile in afacerile internationale
Riscurile cu care se confrunta firmele transnationale sunt mult mai complexe si mai variate decat cele cu care se confrunta firmele care s-au limitat doar la piata nationala. 
o In functie de perspectiva din care sunt abordate, riscurile cu care se confrunta o firma care desfasoara activitati pe piata internationala pot fi macroriscuri si microriscuri:
Macroriscul este rezultatul evolutiei intr-un anumit sens a conditiilor de mediu de afaceri in care este localizata activitatea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Riscul de Tara si Modalitati de Gestionare a Acestuia.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!