Rolul Capacitatii de Autofinantare si a Cash-Flow-lui in Caracterizarea Performantelor Economico-Financiare ale Firmei

Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I: ROLUL CAPACITATII DE AUTOFINANTARE SI A CASH-FLOW-LUI IN CARACTERIZAREA PERFORMANTELOR ECONOMICO-FINANCIARE ALE FIRMEI
1.1. CONCEPTUL DE PERFORMANTE ECONOMICO FINANCIARE
Termenul de performanta este folosit intr-o varietate de acceptiuni si domenii, considerandu-se ca are capacitatea de a desemna excelenta atinsa in urma desfasurarii unei activitati. El sintetizeaza recunoasterea din partea tertilor a rezultatelor obtinute care depasesc nivelul comun si usor de atins de catre ceilalti parteneri.
Activitatea umana, indiferent de domeniul in care se desfasoara, poate fi caracterizata in functie de realizari, de efectele ei, de modul de indeplinire a obiectivelor prestabilite. In domeniul economic, activitatea poate fi cuantificata prin diversi indicatori si apreciata prin compararea valorilor atinse de acesti indicatori sau prin raportarea lor la o baza stabilita anterior.
Intr-un asemenea context, se impune necesitatea de a cunoaste care din rezultatele inregistrate constituie performanta in conditiile asigurarii viabilitatii firmei in cadrul competitiei interne si internationale, cu respectarea restrictiilor impuse de dezvoltarea durabila.
Cum performanta reprezinta rezultatul deosebit obtinut, reliefarea acesteia se obtine numai prin comparatie cu alte rezultate inregistrate intr-un anumit domeniu de activitate. Raportarea la un referential constituie una din cerintele conceptului de performanta, iar identificarea unui optim reprezinta o problema deschisa in teorie si practica.
Determinarea performantei se face in raport de un grup de indicatori cu semnificatii apropiate sau complementare la acelasi moment. Insa, referentialul folosit ca baza de comparatie are caracter dinamic si, ca atare, performanta poate fi apreciata in mai multe momente si analizata in evolutie.
Referentialul ales poate fi nu numai obiectivul de atins, ci si rezultatele agentilor economici ce activeaza in acelasi sector. Aprecierea nivelului indicatorilor realizati de un agent economic in raport de cel al partenerilor ce activeaza in acelasi sector de activitate are caracter relativ, deoarece este posibil ca nici unul dintre actorii pietei sa nu fie capabil de performanta in anumite conditii.
In literatura de specialitate, nu exista o viziune unitara asupra conceptului de performanta, intalnindu-se fie definitii particularizate ale acestuia, ce surprind anumite laturi ale sale, fie definitii generale si care sunt greu cuantificabile:
- nivelul de indeplinire a obiectivelor (Alain Burland - Controle de gestion);
- rezultatele obtinute de intreprindere in raport cu resursele utilizate (Elie Cohen - Analyse financiere);
- tot ce contribuie la imbunatatirea cuplului valoare - cost (Philippe Lorino -Methodes et practiques de la performance).
In prezent, profesorii Niculescu si Lavalette definesc performanta economica a unei firme ca reprezentand echilibrul instabil rezultat din evolutia conceptelor de eficienta si eficacitate.
Termenul de eficienta cunoaste mai multe acceptiuni in literatura de specialitate. Astfel, unii autori considera ca o activitate este eficienta atunci cand se atinge scopul dorit cu efort minim. Principala problema pusa in acest caz este delimitarea gradului de concordanta dintre rezultatele obtinute si scopul propus de la care incepe eficienta.
In acceptiunea cea mai generala, eficienta este definita ca raportul direct sau
indirect dintre efectele utile obtinute si efortul depus:
Alti cercetatori au asociat si un caracter temporal acestui raport, definind eficienta ca efectul maxim obtinut la un anumit nivel al cheltuielilor si in timpul cel mai scurt.
Din punct de vedere managerial, prin eficienta se are in vedere masura in care au fost realizate obiectivele sau scopurile propuse. Performanta manageriala apare, in aceasta situatie, in punctul de intersectie dintre calitatea rezultatelor deciziilor si actiunilor manageriale si calitatea scopurilor sistemului managerial.
Eficienta cunoaste forme diverse, in functie de domeniul sau activitatea care se urmareste si de natura efectelor care se obtin, delimitandu-se urmatoarele forme principale:
o productivitatea - cand se evalueaza eficienta muncii cheltuite in procesul de productie;
o rentabilitatea - cand se evalueaza capacitatea unei firme de a obtine profit;
o randamentul - in privinta eficientei utilizarii mijloacelor fixe.
Eficacitatea poate fi definita ca nivelul de satisfacere a exigentelor externe, respectiv ale clientilor, statului, furnizorilor, salariatilor, actionarilor. O intreprindere devine eficace atunci cand reuseste sa identifice si sa controleze interactivitatea dintre sursele externe si interne de dezvoltare, raspunzand cat mai bine asteptarilor partenerilor externi.
In mod traditional, eficienta si eficacitatea au fost evaluate pe baza unor indicatori financiari, data fiind inclinatia economistilor de a converti efectele, chiar si cele indirecte (tehnice, ecologice, sociale, informationale) in economii de bani. In ultima vreme, analiza eficientei s-a extins la aspectele calitative ale activitatii unei firme, o importanta deosebita capatand-o, astfel, indicatorii non-financiari, precum gradul de satisfactie a clientilor, calitatea produselor, gradul de pregatire si specializare a personalului, flexibilitatea structurii organizatorice, imaginea de piata a firmei si a produselor sale, calitatea sistemului managerial etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Capacitatii de Autofinantare si a Cash-Flow-lui in Caracterizarea Performantelor Economico-Financiare ale Firmei.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!