Rolul Comunicarii Manageriale in Motivarea Angajatilor

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE . 3
CAPITOLUL I - Comunicarea manageriala si rolul comunicarii in activitatea managerului . 5
1.1 Comunicarea manageriala. 5
1.2 De ce comunica managerul?. 7
1.3 Rolurile managerului. 12
1.4 Fereastra lui Johari. 15
CAPITOLUL II - Rolul comunicarii manageriale in motivarea angajatilor. 18
2.1 Motivarea angajatilor. 18
2.2 Utilizarea recompensei pentru a motiva angajatii. 22
CAPITOLUL III - STUDIU DE CAZ 
(aplicat pe compania CBRE/EURISKO ) . 24
CONCLUZII SI RECOMANDARI. 39
BIBLIOGRAFIE. 41


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
In procesul amplu de transformare si restructurare pe care il traverseaza economia nationala, un rol fundamental ii revine activitatii manageriale, care se impune a fi modernizata si eficientizata, tinand cont de conditiile concrete si de realizarile din acest domeniu. Astazi, mai mult ca oricand, managerii necesita o pregatire de performanta - multilaterala, pentru a face fata problemelor ce tin de reusita de ansamblu a unei organizatii. 
Motivul pentru care mi-am ales tema de mai sus, este dorinta mea de a demonstra importanta comunicarii manageriale in evolutia plina de succes a unei companii prin motivarea angajatilor. Voi folosi instrumentul de investigare, chestionarul, pe care il voi aplica pe un numar de 25 de persoane din compania unde activez, iar mai apoi cu ajutorul programului SPSS, voi interpreta rezultatele acestuia. Tot pe baza chestionarului, voi reda rolul managerului in compania CBRE/Eurisko.
Ipoteza lucrarii este ca, o comunicare manageriala eficienta, duce la motivarea angajatilor si implicit la evolutia organizatiei.
Este bine cunoscut ca pentru orice organizatie este de dorit sa existe o buna comunicare intre manager si subordonat insa pot exista si factori disturbatori ce provoaca probleme. Cazul ideal de functionare a unei organizatii este acela unde orice manager reuseste in orice moment sa indeparteze orice fel de probleme existente in companie.
Lucrarea am structurat-o pe capitole astfel: 
Capitolul 1 - COMUNICAREA MANAGERIALA SI ROLUL COMUNICARII IN ACTIVITATEA MANAGERULUI, sunt fundamentate abordarile privind comunicarea manageriala si intelegerea rolului comunicarii organizationale, relatia intre manageri si subordonat, precum si rolurile managerului intr-o companie.
Capitolul II - ROLUL COMUNICARII MANAGERIALE IN MOTIVAREA ANGAJATILOR, sunt tratate abordari privind motivarea angajatilor, strategiile de motivare, precum si detalii despre utilizarea recompenselor pentru acestia.
Capitolul III - Studiul de caz- contine o investigatie empirica, legata de rolurile managerului in compania CBRE/Eurisko, precum si comportamentul si calitatile de bun comunicator ale unor persoane aflate in functiile de conducere in compania CBRE/Eurisko si felul in care acestia ii motiveaza pe angajatii companiei.
In conditiile complexe ale economiei si in general ale societatii contemporane, sunt necesari manageri profesionisti care sa aplice metode stiintifice de conducere si sa stie in orice moment cum sa se adapteze schimbarilor. Insa cea mai importanta, este comunicarea manageriala, calea prin care subordonatii pot fi motivati si li se poate influenta comportamentul si atitudinea.
CAPITOLUL I
COMUNICAREA MANAGERIALA SI ROLUL COMUNICARII IN ACTIVITATEA MANAGERULUI
1.1 Comunicarea manageriala
Particularitatile comunicarii manageriale relativ la alte feluri de comunicare sunt generate de scopul, obiectivele si rolurile acestei comunicari, de cadrul si structura organizatiei si de contextul culturii organizationale. Comunicarea face parte din "infrastructura" organizatiei. Orice efort de dezvoltare a unei organizatii trebuie sa aiba in vedere cu prioritate latura umana a dezvoltarii ei, iar comunicarea eficace si eficienta este singura cale prin care oamenii isi pot corela in mod sinergetic eforturile.
Comunicarea rationala poate convinge mintile oamenilor sa se schimbe, dar pentru a schimba si "inimile" oamenilor trebuie folosit limbajul emotiilor. Orice schimbare structurala presupune o schimbare radicala de atitudine si aceasta este cel mai dificil de realizat. Fara o comunicare deschisa, permanenta, precisa si suportiva, rezultata dintr-o gandire strategica, respectiva schimbare de atitudine este imposibil de realizat.
Comunicarea manageriala (apud Rodica Candea, Comunicarea manageriala) reprezinta o forma a comunicarii interumane, un instrument de conducere cu ajutorul caruia managerul isi poate exercita atributiile specifice: previziune, antrenare, organizare, coordonare, control, evaluare. Comunicarea manageriala este un proces fundamental de interactiune reciproca bazata pe feed-back, in care managerii de la orice nivel transmit idei, sentimente, decizii subordonatilor cu posibilitatea verificarii manierei de receptare a mesajului de catre acestia.
Este un sistem complex de raporturi mutuale ce apar intre membrii organizatiei, presupune cunoasterea reciproca a acestora, confruntarea, concilierea si armonizarea opiniilor lor.
Este un important instrument de implementare a schimbarilor, a strategiilor, avand implicatii majore asupra calitatii si eficientei managementului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Comunicarii Manageriale in Motivarea Angajatilor.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!