Rolul Culturii in Mediul International de Afaceri

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere - pg. 4
Cap. I Cultura afacerilor - parte integrata a culturii organizationale
1.1. Elementele componente si tipologii ale culturii afacerilor - pg. 8
1.2. Factori care influenteaza cultura afacerilor
1.3. Dinamica culturii de afaceri
Cap. II. Influenta culturii asupra afacerilor internationale
2.1. Influenta culturii asupra managementului international
2.2. Influenta culturii asupra marketingului international
Cap. III. Studiu de caz - Negocierile internationale de afaceri sub impactul culturii - pg. 
Cap. IV. Concluzii - pg. 
Bibliografie - pg.


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Prin lucrarea de fata "Rolul culturii in mediul international de afaceri" s-a urmarit stabilirea influentei culturii in globalizarea si internationalizarea afacerilor.
Fenomenul globalizarii da lumii o noua forma si deschide noi perspective in arena relatiilor internationale. Acest fenomen, desi economic in sine, prezinta implicatii si genereaza efecte in toate domeniile vietii oamenilor. 
Astfel, fenomenul globalizarii are un impact major la nivel social, cultural si politic. Intr-un asemenea context, firmele private sunt delegate cu puterea legitimarii propriilor reguli si cu dreptul de a interveni atunci cand este cazul, desigur in armonie universala cu celelalte firme. 
Cum fenomenul globalizarii prezinta interese dincolo de interesele nationale, firmele private vor fi investite cu puterea necesara desfasurarii propriilor activitati, conform propriilor reguli, intr-un cadru propus de guvernarea locala. Adica, firmele vor lucra atat in beneficiul propriu, cat si al tarii de origine.
In prezent toate tarile, indiferent ca sunt dezvoltate, in curs de dezvoltare, mai putin dezvoltate sau in tranzitie, urmeaza politici orientate spre piata globala, deschizand intreprinderilor lor accesul la competitia internationala. 
Astfel, in special, in tarile aflate in tranzitie, toate firmele, mari sau mici, depind de lumea afacerilor internationale. Acestea au aceleasi interese vitale ca si intreprinderile din tarile dezvoltate, sau in curs de dezvoltare.
Globalizarea reprezinta un progres, un schimb de informatii, o economie fara frontiere si fara implicatii politice. Desigur, globalizarea prezinta si aspecte negative asupra natiunilor.
Pe masura globalizarii afacerilor, regulile sistemului mondial al afacerilor traverseaza un proces continuu de rafinare. Comunitatea internationala de afaceri se confrunta intr-o masura din ce in ce mai mare cu impactul acestui proces. 
Pentru o participare mai buna la afacerile internationale este astfel necesar, in acest secol mai mult decat oricand, sa se inteleaga clar implicatiile pe care aceste reguli le au asupra intreprinderilor, in particular asupra firmelor din cadrul tarilor in curs de dezvoltare si in tranzitie.
Diferentele dintre pietele nationale se reduc, cererea si oferta manifestandu-se la nivel mondial. In aceste conditii, globalizarea afacerilor este un proces care se impune cu necesitate.
In contextul globalizarii afacerilor are loc formarea si dezvoltarea cu precadere a firmelor multinationale. 
Formarea firmelor multinationale se produce prin transformarea firmelor nationale in firme multinationale, printr-un proces de multinationalizare a firmelor. 
Este cunoscut faptul ca, intreprinderile multinationale integreaza diviziunea internationala a muncii in propriul plan de productie si de distributie.
Incapacitatea adaptarii angajatilor la mediul organizational induce stres, tensiune, anxietate, conducand la ineficienta muncii lor si la ineficienta intreprinderii comerciale a caror membrii sunt.
Adaptarea la mediul organizational presupune acceptarea (si/sau identificarea cu) elementelor componente ale culturii unei intreprinderi comerciale. 
Cu cat componentele unei culturi sunt mai intens raspandite intr-o intreprindere comerciala, cu atat aceasta va avea un succes mai mare. Pentru intreprinderile mici si mijlocii acest deziderat are mai mare sanse de reusita datorita numarului mai mic de membri. 
Ca raspuns la globalizarea afacerilor, oamenii de afaceri incearca sa se apropie de guvernele nationale care sa le ofere o oarecare siguranta. Desigur, este usor de realizat acest deziderat pentru acele afaceri care nu ti-au pierdut identitatea national.
Eficacitatea firmelor inseamna mai mult decat eficienta economica si sociala. De aceea, in asigurarea eficacitatii oricarei firme comerciale, un rol deosebit de important ii revine culturii acesteia in intregime, nu numai unei anumite parti. 
Cultura unei firme este atat ceea ce firma are, cat si ceea ce este aceasta firma. Firma poseda resurse materiale, umane si financiare si un anumit mod de a se manifesta pe piata si in relatia cu toti partenerii ei. De altfel, orice firma reprezinta un ansamblu de comportamente, atitudini, reactii, relatii, actiuni, semnificatii, sisteme care trec prin timp, servind membrilor ei si societatii in general ca ghid pentru adaptare si supravietuire. 
Aparent irelevanta pentru afaceri, ,,personalitatea" unei firme, complexa si sofisticata uneori, se manifesta concret si imediat, ca element central pentru stabilirea strategiei si functionarii eficace si eficiente a firmei. 
In practica, exista evidente care demonstreaza ca numai culturile adecvate din punct de vedere al strategiei pot fi asociate pe termen lung cu un grad inalt de performanta. 
In studiul legaturilor dintre cultura si performanta, J. P. Kotter si J. L. Heskett apreciaza ca, performanta pe termen lung este asigurata de culturile care faciliteaza schimbarea si adaptarea la mediu. 
La randul lor, culturile firmelor comerciale pot avea subculturi multiple, asociate diferitelor grupari functionale sau pozitionarii geografice, tipurilor diferite de activitate sau conditiilor socio-economice si educationale, diferentiate de la o grupare la alta. 
Daca cultura unei firme este puternica si diferentele culturale inregistrate sunt legitime si bine echilibrate, atunci ea capata noi valente, fiind imbogatita pe masura ce subculturile sunt bine valorificate, fapt ce contribuie la atingerea obiectivelor propuse, respectiv la eficacitatea firmei in cauza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Culturii in Mediul International de Afaceri.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!