Rolul Cursurilor de Training si Teambuilding in Motivarea Resurselor Umane la SC Zumzi SRL

Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Organizatiile acestor timpuri sunt caracterizate de schimbari ireversibile, de prioritati adesea conflictuale, de presiuni pentru obtinerea rezultatelor. Nici un domeniu de activitate nu ramane imun. Managerul modern trebuie sa micsoreze costurile, sa fie permanent informat asupra progreselor tehnologice si sa inteleaga dinamica rapidelor schimbari ale pietei si ale cererii clientilor. Activitatea de conducere nu a fost niciodata mai solicitanta.
Succesul sau esecul unei organizatii sunt intrinsec legate de modul in care actioneaza angajatii acesteia. Managerii pot fi tentati sa se retraga in aparenta siguranta a "buncarului" lor de unde sa emita ordine. Insa ei trebuie sa fie constienti ca nu se mai pot folosi de autoritate si coercitie asa cum se intampla odinioara.
Motivarea angajatilor nu reprezinta altceva decat procesul prin care ne asiguram ca toti angajatii lucreaza si colaboreaza pentru atingerea obiectivelor companiei sau organizatiei. Acesta este de fapt scopul motivarii angajatilor. Motivarea este procesul de selectie, orientare si mentinere a comportamentului uman.
De aceea, cuvantul care desemneaza solutia aplicabila in acest nou context este implicarea. Managerii trebuie sa-si motiveze angajatii, insuflandu-le angajament si dorinta de actiune si incurajandu-le creativitatea. Trebuie sa exploateze experienta, energia si aptitudinile diverselor grupuri de angajati si sa alcatuiasca echipe de prima mana pentru a rezolva probleme, pentru a identifica oportunitati si pentru a da sens uriasului volum de informatii disponibile in prezent.
Rolul motivatiei nu este doar acela de a-i face pe oameni sa munceasca, ci de a-i face sa munceasca bine, de a-i determina sa-si utilizeze integral resursele fizice si intelectuale. Acolo unde exista motivatie, exista productivitate si performanta, iar oamenii sunt multumiti.
Cu alte cuvinte, toata lumea castiga. Motivatia este cruciala in succesul privit nu doar la nivelul organizatiei, ci si la nivelul oricarui departament, proiect sau plan si, indiscutabil, reprezinta unul din cele mai importante domenii de responsabilitate ale unui manager.
Problema esentiala a motivatiei se refera la determinarea mijloacelor prin care membrii organizatiei, fiecare cu propriile necesitati si cu propria personalitate, pot fi stimulati sa contribuie pozitiv si eficient la indeplinirea obiectivelor generale si specifice stabilite.
Nu de putine ori ne lovim de adevarate mituri privind motivarea angajatilor, mituri de a caror constientizare depinde, in mare masura, calitatea demersului pe care il urmam.
MITUL I - "Eu pot sa motivez oamenii". Nu chiar. Angajatii trebuie sa se motiveze pe ei insisi. Totusi ce putem noi sa facem este sa construim o ambianta propice, facila pentru dezvoltarea motivatiei. Secretul consta in a sti cum sa construim o ambianta pentru fiecare angajat.
MITUL II - "Banii sunt un foarte bun factor motivational". Anumite lucruri, precum banii, un birou bine dotat si securitatea jobului, pot ajuta oamenii sa nu devina demotivati, insa nu-i ajuta sa devina mai motivati. Un obiectiv-cheie este sa intelegem motivatia fiecarui angajat.
MITUL III - "Frica este un foarte bun factor motivational". Frica este un foarte bun factor motivational - pentru o scurta perioada de timp. Din aceasta cauza tipetele sefului te pot motiva pe moment, dar te demotiveaza daca este aplicat pentru o perioada medie.
MITUL IV - "Eu stiu ce ma motiveaza pe mine, deci stiu ce-i motiveaza si pe angajatii mei". Acest mit nu este deloc adevarat. Persoane diferite sunt motivate de lucruri diferite. Pe mine, de exemplu, pot sa ma motiveze zilele libere, oferite ca bonus, pentru a le petrece impreuna cu familia. Altii pot fi motivati de recunoasterea sociala. Din nou, un obiectiv-cheie este sa intelegem motivatia fiecarui angajat in parte.
MITUL V - "Cresterea satisfactiei muncii inseamna cresterea performantei". Cercetarile arata ca aceasta idee nu este in mod necesar adevarata. Cresterea satisfactiei muncii nu inseamna in mod necesar cresterea performantei. Daca scopurile organizatiei nu sunt complementare cu scopurile angajatilor, atunci angajatii nu lucreaza in vederea realizarii misiunii organizatiei .
Organizatiile prezentului functioneaza intr-un mediu atat de complex incat trebuie sa infrunte aproape zilnic o multitudine de provocari. De aceea este vital ca angajatii sa aiba un nivel inalt al performantei pentru a le putea face fata si pentru a atinge obiectivele organizationale. In acest sens dezvoltarea profesionala joaca un rol extrem de important fiind atat un factor care determina motivatia angajatilor cat si un instrument de management al performantei angajatilor.
CAPITOLUL I
NOTIUNI GENERALE DESPRE MOTIVARE, TRAINING SI TEAMBUILDING
I.1 Motivatia in munca - premisa a reusitei si a succesului profesional
Motivatia este ratiunea de a face ceva, motorul oricarei actiuni umane, ansamblul factorilor interni (trebuinte, nevoi, motive) care-i determina pe oameni sa se comporte in diferite moduri.
Din pacate, abordarile motivatiei sunt adesea intemeiate pe ipoteze simpliste privind modul in care functioneaza. Procesul motivatiei este mult mai complex decat pare - oamenii au nevoi diferite, isi fixeaza obiective diferitesi moduri de actiune variate pentru satisfacerea acestor nevoi.
Problemei motivatiei personalului i se atribuie o mare importanta atat in sectorul privat cat si in cel bugetar. Toti managerii sunt de acord ca atingerea obiectivelor organizationale depinde foarte mult de comportamentul si atitudinea subordonatilor lor fata de sarcinile ce le revin. Dar cand se incearca sa se raspunda la intrebari de genul: "Cum poti sa-i determini pe oameni sa faca ceea ce doresti tu?" sau "de ce A lucreazamai mult si mai bine decat B in aceleasi conditii de munca?" se ajunge la concluzia ca problema este destul de complexa si dificila. De asemenea, trebuie spulberata de la inceput iluzia ca ar exista o reteta sigura, de succes, care sa asigure rezolvarea problemei motivatiei pentru oricare dintre situatii sau subiecti. De ce? Pentru ca oamenii sunt diferiti. Fiecare are o personalitate bine definita, cu nevoile, aptitudinile, valorile si aspiratiile sale. Aceste calitati individuale se combina apoi cu conditii si aspecte legate de locul de munca. Pe langa aceasta mai actioneaza inca un factor important, si anume dinamica personalitatii si cea a mediului. Indivizii nu-si pastreaza in mod conservator toate caracteristicile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Cursurilor de Training si Teambuilding in Motivarea Resurselor Umane la SC Zumzi SRL.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!