Rolul Impozitelor si Taxelor Locale in Alimentarea cu Resurse Financiare la Primaria Municipiului Dragasani

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul 1.Consideratii generale privind impozitele si taxele 3
1.1 Scurt istoric al impozitelor si taxelor 3
1.2 Caracteristici generale ale impozitelor si taxelor 5
1.3 Elementele impozitului 7
1.4 Principiile impunerii 8 
1.5 Clasificarea impozitelor 10
Capitolul 2. Evolutia cadrului legal al impozitelor si taxelor locale 12
2.1 Initiative legislative in domeniul impozitelor si taxelor locale 12
2.2 Reglementari actuale in domeniul impozitelor si taxelor locale 17
2.3 Bugetul Local 19
Capitolul 3. Rolul impozitelor si taxelor locale in alimentarea cu resurse financiare a bugetului local al municipiului Dragasani 24
3.1 Administratia publica locala a municipiului Dragasani 24
3.2 Rolul impozitelor si taxelor locale in alimentarea cu resurse financiare a bugetului local 28
Capitolul 4. Concluzii privind posibilitatile de crestere a volumului impozitelor si taxelor locale in alimentarea cu resurse financiare a bugetului local 46 
4.1 Posibilitati de crestere a volumului impozitelor si taxelor locale in alimentarea cu resurse financiare a bugetului local 46
4.2 Concluzii 51
Lista tabelelor si a graficelor 52
Bibliografie 53


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE,
,,Impozitele inseamna ceea ce platim pentru o
Societate civilizata."
(Justice Oliver Wendell Holmes)
Viata curenta a oamenilor presupune satisfacerea atat a nevoilor individuale procurate prin mecanismul pietei - haine, imbracaminte, adapost, cat si a nevoilor sociale care sunt furnizate de autoritatile publice pe seama unor activitati vizand asigurarea apararii nationale, ordinea publica, protectie sociala, mentinerea echilibrului ecologic, asistenta sanitara si educatie.
Finantele publice constituie o componenta de mare importanta a vietii social-economice a fiecarei tari, iar impactul lor asupra economiei nationale are conotatii atat in proportiile redistribuirii PIB, cat si modul concret de realizare a acestui proces.
In societatea contemporana, in conditiile revolutiei tehnico-stiintifica, raspunderea sociala a omului primeste o semnificatie deosebita. Raspunderea sociala se refera la comportamentul pe care il aleg membrii societatii din multiple variante posibile in cadrul determinismului social. Acesta presupune o atitudine constienta intr-un comportament care corespunde cerintelor, necesitatilor sociale obiective, atitudine ce rezulta dintr-o hotarare, act de constiinta si vointa a individului.
Problemele fiscale joaca un rol esential in economia de piata. In acest context, impozitul constituie un instrument cu caracter istoric si cu implicatii asupra sferei economico-sociale, fiind intotdeauna un mijloc traditional de constituire a veniturilor statului.
CAPITOLUL 1.CONSIDERATII GENERALE PRIVIND IMPOZITELE SI TAXELE
1.1 Scurt istoric al impozitelor si taxelor
Impozitul este o categorie financiara, cu caracter istoric, a carui aparitie este legata de existenta statului si a banilor.
De la aparitia lor, impozitele au fost concepute si aplicate diferit, in functie de dezvoltarea economico-sociala si de cheltuielile publice acceptate in fiecare stat. Informatii despre impozitele, taxele si cheltuielile publice din antichitate provin, in special, din istoria statelor antice, grec si roman.
In Grecia Antica erau considerate publice cheltuielile pentru organele de conducere ale statului, pentru intretinerea si dotarea fortelor armate si de ordine publica, pentru construirea si inarmarea corabiilor de razboi, pentru temple, serbari religioase si distractii publice, pentru construirea de drumuri si lucrari de utilizare comunala.
Pentru acoperirea cheltuielilor publice se foloseau atat resursele domeniale, obtinute prin exploatarea unor bogatii naturale aflate in patrimoniul statului (cum ar fi, de pilda, minele de argint, carierele de marmura), cat si diferitele impozite ordinare si extraordinare (cum ar fi, de exemplu, impozitul pe terenuri, pe veniturile meseriasilor, taxele pentru vanzarea, in piata, a produselor agricole, impozitul extraordinar pe veniturile cetatenilor bogati perceput in timp de razboi, ca o indatorire de onoare a acestor cetateni).
In statul roman antic, in toate etapele evolutive, principalul impozit a fost tributul. Initial, acest impozit era perceput numai de la locuitorii provinciilor cucerite, fie pe valoarea pamantului stapanit in mod individual, fie ca zecime din produsul brut obtinut. Ulterior, tributul a fost generalizat si permanentizat, el fiind perceput obligatoriu de la toti cetatenii statului roman care detineau proprietati imobiliare si, mai tarziu, bunuri mobile. In afara acestui impozit, se mai percepeau un impozit asupra vanzarilor de bunuri, un impozit pe mestesugari si, temporar, un impozit datorat de celibatari si un impozit pe numarul sclavilor.
In Evul Mediu, datorita dezvoltarii organizarii statale, impozitul trebuie sa finanteze o administratie tot mai complexa. Astfel, in Anglia, favorizata de conjunctura ca era o tara cu putine framantari sociale, prin Magna Charta Libertate, din 1215, 
S-a interzis instituirea impozitelor de catre monarhi fara aprobarea poporului. Alaturi de impozitul perceput proprietarilor de pamant in functie de venitul ie si i prin exploatarea proprie si in arenda, in Anglia secolului XIII si in cele urmatoare se mai percepeau impozit pe venit diferentiat pentru nobili, clerici si tarani, impozite pe cladiri, pe veniturile mestesugarilor, ca si impozite incluse in preturile de vanzare ale sarii, carbunilor, pieilor si altor bunuri.
In Principatele Romane, sirul mare al darilor ordinare includeau birul asezat ca ,,cisla" asupra localitatilor si perceput cu denumirea de ,,sferturi", vacaritul, vinaritul, tutunaritul, oieritul. Acestora li s-au adaugat dari extraordinare cum erau ploconul steagului la urcarea pe tron a domnitorului, ajutorintele. Deseori, stabilirea si perceperea acestor dari erau arbitrare si abuzive.
In Franta, pana la Revolutia din 1789, in categoria impozitelor se includeau: impozitul la tainele in variantele: reala, pentru proprietarii de terenuri si personala, pe veniturile cetatenilor, impozitul de a douazecea parte din venit, sporit ulterior, la a zecea parte din venit; capitatia, datorata de toti locuitorii in cuantum banesc diferentiat in raport cu rangul social; patenta, datorata in folosul monarhului de catre cei ce executau meserii si comert, pe cont propriu; impozite percepute la vanzarea sarii, bauturilor si tutunului; impozitele percepute la tranzactiile de bunuri; impozitele de inregistrare sau de timbru; alte taxe. 
Dupa Revolutia franceza din 1789, datorita numarului mare al impozitelor si taxelor, Adunarea Constituanta a Frantei a inlaturat privilegiile avute pana atunci de nobili si clerici, a suprimat arbitrari ul in stabilirea si perceperea impozitelor si a inlaturat anumite impozite pe vanzari ale bunurilor de consum. Totodata, prin Constitutia franceza din 1793, s-au pus bazele conceptiei instituirii impozitelor cu consimtamantul contribuabililor. Aplicarea practica a acestei conceptii s-a limitat, insa, doar la rezervarea in competenta parlamentelor a dreptului de a reglementa impozitele, taxele si alte venituri bugetare.
In perioada contemporana, exercitarea dreptului parlamentelor de a institui si modifica impozitele a fost dominata de cresterea permanenta a cheltuielilor publice in toate statele. De aceea, parlamentele statelor contemporane au fost si sunt nevoite sa sporeasca impozitele si taxele, iar consimtamantul cetatenilor la aceste impozite se considera exprimat prin votarea, de catre reprezentantii lor in parlament, a legilor referitoare la impozite si taxe. 
1.2. Continutul impozitelor si taxelor
Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea impozitului si precizarea continutului sau, atat din punct de vedere juridic si economic, cat si tehnic.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Impozitelor si Taxelor Locale in Alimentarea cu Resurse Financiare la Primaria Municipiului Dragasani.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!