Rolul Jocului Didactic in Formarea Competentelor de Comunicare
- 90 pagini
- Pedagogie
Cuprins disertatie Cum descarc?
ARGUMENT 6 CAPITOLUL I- GRADINITA CADRU SI FACTOR PRINCIPAL AL COPILULUI PRESCOLAR 8 CAPITOLUL II- CARACTERISTICILE PSIHOLOGICE ALE COPILULUI LA VARSTA PRESCOLARA 13 CAPITOLUL III- JOCUL, ACTIVITATE DOMINANTA IN ANII PRESCOLARITATII III.1.- JOCUL, ACTIVITATE SPECIFIC UMANA 28 III.2.- CARACTERISTICILE JOCULUI DIDACTIC 31 III.3.- CLASIFICAREA JOCURILOR DIDACTICE 33 III.4.- STRUCTURA JOCULUI DIDACTIC 35 CAPITOLUL IV- EVOLUTIA JOCULUI LA VARSTA COPILARIEI IV.1.- EVOLUTIA JOCULUI LA VARSTA ANTEPRESCOLARA 38 IV.2.- EVOLUTIA JOCULUI LA VARSTA PRESCOLARA 41 IV.3.- ROLUL ADULTULUI IN ORGANIZAREA SI DESFASURAREA JOCULUI COPILULUI 43 IV.4.- PREMISELE APARITIEI JOCULUI CU ROLURI SI CREAREA SITUATIEI DE JOC 45 CAPITOLUL V- JOCUL DIDACTIC, FACTOR DE DEZVOLTARE VI.1.- VALENTELE FORMATIVE ALE JOCULUI DIDACTIC 49 CAPITOLUL VI- METODOLOGIA CERCETARII VI.1.- SCOPUL CERCETARII 52 VI.2. OBIECTIVELE CERCETARII 52 VI.3.-IPOTEZA CERCETARII 52 VI.4.- ESANTIONUL 52 VI.5. -METODELE CERCETARII 53 VI.6. - CERCETAREA PSIHO-PEDAGOGICA 55 VI.7. - PLANUL CERCETARII 55 VI.8. - REZULTATELE CERCETARII 55 VI.9. - CONCLUZIILE CERCETARII 66 CONCLUZII- 67 ANEXE 70 BIBLIOGRAFIE 88
Extras din disertatie Cum descarc?
In activitatea de zi a copilului jocul ocupa, in mod evident, locul perfect, jucandu-se el isi satisface nevoia de activitate, de a actiona, cu obiecte reale sau imaginare, de a se transpune in diferite roluri si situatii care il apropie de realitatile inconjuratoare. Pentru un copil, aproape orice activitate este un joc. Tocmai prin joc el prefigureaza, anticipeaza conduitele superioare. La copil, scria Claparede ,, jocul este munca, este binele, este datoria, este idealul vietii. Jocul este singura atmosfera in care fiinta sa ,,psihologica'' poate sa respire si in consecinta poate sa actioneze'' (Eduard Claparede- Psihologia copilului 1981, pg.341.) De asemenea, jocul este o oglinda fidela a personalitatii sale in ansamblu. Astfel se stie ca in joc copilul pune in actiune posibilitatile care decurg din structura sa particular, transform in fapte potentele virtuale care apar succesiv la suprafata fiintei sale, le asimileaza, le dezvolta, le imbina si le complica, coordonandu-si astfel fiinta si devenirea. Prin urmare, jocul dezvolta functiile latent ale psihicului. Pentru copil jocul are aceeasi importanta si acelasi rol pe care munca o are in cazul adultului. Asa cum adultul se simte mandru si valorizat de lucrarile sale, tot asa si copilul se simte mare prin succesele sale ludice. Jocul didactic reprezinta una dintre activitatile didactice frecvent utilizate in gradinita si indragite de copii. Termenul ,,didactic'' asociat celui de joc accentueaza partea instructiva a activitatii, deoarece, indifferent de etapa de varsta la care este utilizat, jocul didactic favorizeaza atat aspectul informative cat si formative ale procesului de invatamant. Spre deosebire de celelalte activitati, jocul didactic are acea particularitate esentiala de a imbina armonios partea instructiva si exercitiul cu partea distractiva. Copilul, prin joc, intr-un mod placut si distractiv invata. Imbinarea elementului instructiv cu cel distractiv conduce la aparitia unor stari emotive complexe, care stimuleaza si exerseaza procesele de dezvoltare psihica. Avand in vedere aceste considerente legate de locul, rolul si importanta jocului in viata copilului, imi doresc sa aprofundez studiul jocului didactic la copiii de varsta prescolara, sa identific rolul si functiile acestuia, precum si implicatiile pedagogice ale jocului didactic. Un motiv subiectiv ce m-a determinat sa optez pentru o astfel de tema a fost acela ca de-a lungul timpului am observat ca jocul didactic este activitatea pe care copiii o realizeaza cu placere cu educatoarea, imi ating obiectivele propuse dar descopar si noi abordari, posibilitati de a realiza jocul didactic. Jocul didactic isi dovedeste eficienta in orice situatie de invatare, facand predarea mai atractiva pentru copiii care nu tin cont de efortul depus ori de durata si dificultatea activitatii. Consider ca dupa studierea unui vast material bibliografic, pot proiecta si derula activitati didactice atractive si dinamice si chiar abordarea si realizarea cat mai eficienta a jocului didactic. Posibilitatea de a aplica practic ideile despre jocul didactic si analiza teoretica a subiectului, impunerea exemplificarii unor jocuri didactice folosite in gradinita, m-au determinat sa optez pentru aceasta tema.
Fisiere in arhiva (1):
- Rolul Jocului Didactic in Formarea Competentelor de Comunicare.doc
Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.