Rolul Jocului Didactic in Formarea Competentelor de Comunicare

Cuprins disertatie Cum descarc?

ARGUMENT 6
CAPITOLUL I- GRADINITA CADRU SI FACTOR PRINCIPAL AL COPILULUI PRESCOLAR 8
CAPITOLUL II- CARACTERISTICILE PSIHOLOGICE ALE COPILULUI LA VARSTA PRESCOLARA 13
CAPITOLUL III- JOCUL, ACTIVITATE DOMINANTA IN ANII PRESCOLARITATII
III.1.- JOCUL, ACTIVITATE SPECIFIC UMANA 28
III.2.- CARACTERISTICILE JOCULUI DIDACTIC 31
III.3.- CLASIFICAREA JOCURILOR DIDACTICE 33
III.4.- STRUCTURA JOCULUI DIDACTIC 35
CAPITOLUL IV- EVOLUTIA JOCULUI LA VARSTA COPILARIEI
IV.1.- EVOLUTIA JOCULUI LA VARSTA ANTEPRESCOLARA 38
IV.2.- EVOLUTIA JOCULUI LA VARSTA PRESCOLARA 41
IV.3.- ROLUL ADULTULUI IN ORGANIZAREA SI DESFASURAREA JOCULUI COPILULUI 43
IV.4.- PREMISELE APARITIEI JOCULUI CU ROLURI SI CREAREA SITUATIEI DE JOC 45
CAPITOLUL V- JOCUL DIDACTIC, FACTOR DE DEZVOLTARE
VI.1.- VALENTELE FORMATIVE ALE JOCULUI DIDACTIC 49
CAPITOLUL VI- METODOLOGIA CERCETARII
VI.1.- SCOPUL CERCETARII 52
VI.2. OBIECTIVELE CERCETARII 52
VI.3.-IPOTEZA CERCETARII 52
VI.4.- ESANTIONUL 52
VI.5. -METODELE CERCETARII 53
VI.6. - CERCETAREA PSIHO-PEDAGOGICA 55
VI.7. - PLANUL CERCETARII 55
VI.8. - REZULTATELE CERCETARII 55
VI.9. - CONCLUZIILE CERCETARII 66
CONCLUZII- 67
ANEXE 70
BIBLIOGRAFIE 88


Extras din disertatie Cum descarc?

In activitatea de zi a copilului jocul ocupa, in mod evident, locul perfect, jucandu-se el isi satisface nevoia de activitate, de a actiona, cu obiecte reale sau imaginare, de a se transpune in diferite roluri si situatii care il apropie de realitatile inconjuratoare.
Pentru un copil, aproape orice activitate este un joc. Tocmai prin joc el prefigureaza, anticipeaza conduitele superioare. 
La copil, scria Claparede ,, jocul este munca, este binele, este datoria, este idealul vietii. Jocul este singura atmosfera in care fiinta sa ,,psihologica'' poate sa respire si in consecinta poate sa actioneze'' (Eduard Claparede- Psihologia copilului 1981, pg.341.)
De asemenea, jocul este o oglinda fidela a personalitatii sale in ansamblu. 
Astfel se stie ca in joc copilul pune in actiune posibilitatile care decurg din structura sa particular, transform in fapte potentele virtuale care apar succesiv la suprafata fiintei sale, le asimileaza, le dezvolta, le imbina si le complica, coordonandu-si astfel fiinta si devenirea. 
Prin urmare, jocul dezvolta functiile latent ale psihicului.
Pentru copil jocul are aceeasi importanta si acelasi rol pe care munca o are in cazul adultului. 
Asa cum adultul se simte mandru si valorizat de lucrarile sale, tot asa si copilul se simte mare prin succesele sale ludice. 
Jocul didactic reprezinta una dintre activitatile didactice frecvent utilizate in gradinita si indragite de copii.
Termenul ,,didactic'' asociat celui de joc accentueaza partea instructiva a activitatii, deoarece, indifferent de etapa de varsta la care este utilizat, jocul didactic favorizeaza atat aspectul informative cat si formative ale procesului de invatamant.
Spre deosebire de celelalte activitati, jocul didactic are acea particularitate esentiala de a imbina armonios partea instructiva si exercitiul cu partea distractiva. 
Copilul, prin joc, intr-un mod placut si distractiv invata.
Imbinarea elementului instructiv cu cel distractiv conduce la aparitia unor stari emotive complexe, care stimuleaza si exerseaza procesele de dezvoltare psihica.
Avand in vedere aceste considerente legate de locul, rolul si importanta jocului in viata copilului, imi doresc sa aprofundez studiul jocului didactic la copiii de varsta prescolara, sa identific rolul si functiile acestuia, precum si implicatiile pedagogice ale jocului didactic.
Un motiv subiectiv ce m-a determinat sa optez pentru o astfel de tema a fost acela ca de-a lungul timpului am observat ca jocul didactic este activitatea pe care copiii o realizeaza cu placere cu educatoarea, imi ating obiectivele propuse dar descopar si noi abordari, posibilitati de a realiza jocul didactic. 
Jocul didactic isi dovedeste eficienta in orice situatie de invatare, facand predarea mai atractiva pentru copiii care nu tin cont de efortul depus ori de durata si dificultatea activitatii.
Consider ca dupa studierea unui vast material bibliografic, pot proiecta si derula activitati didactice atractive si dinamice si chiar abordarea si realizarea cat mai eficienta a jocului didactic.
Posibilitatea de a aplica practic ideile despre jocul didactic si analiza teoretica a subiectului, impunerea exemplificarii unor jocuri didactice folosite in gradinita, m-au determinat sa optez pentru aceasta tema.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Jocului Didactic in Formarea Competentelor de Comunicare.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!