Rolul managerului in cresterea performantelor organizatiilor

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I. CAPACITATEA MANAGERIALA A CONDUCATORILOR 5
1.1 Definirea managementului 5
1.2 Rolurile managerului 8
1.3 Metode de conducere in managementul contemporan 14
CAPITOLUL II. ACTIVITATILE ESENTIALE DESFASURATE DE MANAGERII DE SUCCES. LEADERSHIP-UL 18
2.1 Clasificarea managerilor 18
2.2 Definirea notiunii de leadership 24
2.3 Competentele si performantele manageriale prin leadership 28
CAPITOLUL III. IMPACTUL MANAGEMENTULUI SI LEADERSHIPULUI ASUPRA PERFORMANTELOR S.C. LISA DRAXLMAIER AUTOPART ROMANIA S.R.L. 39
3.1 Scurt istoric al companiei DRAXLMAIER 39
3.2 Caracteristicile managementului superior in cadrul organizatiei 44
3.3 Rolul culturii organizationale LA S.C. LISA DRAXLMAIER AUTOPART ROMANIA SRL 48
CONCLUZII 52
BIBLIOGRAFIE 55


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Teoriile contemporane ale managementului sunt ultimele din lungul sir de idei si practici de management. Aplicarea principiilor de management ne determina sa ne intoarcem in antichitate si chiar in comuna primitiva. Pentru a putea trai, supravietui si rezista omul a fost nevoit sa munceasca la inceput singur si apoi in comunitati pentru a obtine rezultate superioare. Astfel primele forme ale activitatii de management apar in cadrul primelor comunitati umane (ginta, tribul, matriarhatul) in comuna primitiva. Pentru ca sa-si poata eticheta actiunile drept ,,management",vechii lideri au practicat cateva din functiile managementului care sunt studiate si aplicate si astazi de managerii moderni. Aceste prime elemente de management se refera la alegerea conducatorului,la stabilirea sarcinilor, limitelor si responsabilitatilor lui, la modul de conducere si organizare a coletivului, la modul in care se iau deciziile, etc.
Managementul ca activitate de sine statatoare apare si se dezvolta plecand de la munca ca activitate fizica si activitate de conducere.
Inca din anul 5000 I.Hr, preotii Templelor Sumeriene tineau documente scrise pentru a-si controla sistemul complicat de taxe,proprietatile banesti si financiare. Egiptenii antici erau capabili sa inalte piramide folosind functii de management pentru planificarea,organizarea si controlul acestor proiecte la scara larga. Mai tarziu,Hammurabi a guvernat Regatul Babilonian in functie de colectia de 282 legi si reguli,numita Codul lui Hammurabi. Una din cele mai vechi organizatii neguvernamentale,Biserica Romano Catolica de asemenea a avut o indelungata istorie in management.
Ca urmare a evolutiei societatii prin trecerea de la o oranduire si de la un sistem economic la altul,are loc o trecere spre un nivel superior al activitatii de management.
Datorita accentuarii diviziunii mondiale a muncii si a aparitiei intreprinderii se inpune ca necesar un nou mod de conducere format din indivizi,altii decat proprietarul pentru a administra corespunzator intreprinderea si a-i usura acestuia sarcinile devenite prea complexe.
Lucrarea ,,Rolul managerului in cresterea performantelor organizatiilor" am abordat-o fiind convins ca este o necesitate pentru organizatie. Centrele de performanta reprezinta un ansamblu de elemente dependente intre ele, care formeaza un tot unitar, avand un grad de autonomie in utilizarea si optimizarea resurselor de asigurare a performantei. In acest scop se apeleaza la o serie de metode si tehnici, care sunt specfice unei anumite probleme, sau intregului sistem al managementului performantei. 
Integrarea sistemelor de management in cadrul organizatiilor este o tendinta fireasca intr-o lume care se globalizeaza. Un sistem de management corect proiectat si dezvoltat este o unealta la dispozitia organizatiei, utilizata pentru a comunica interdependenta persoanelor si a proceselor, precum si a permite luarea deciziilor in conditiile unei corecte analize ce va face posibila cresterea profitului.
Motivatia alegerii acestei teme consta in faptul ca, pe parcursul anilor de studiu am acumulat foarte multe cunostinte teoretice referitoare la aceste sisteme si metode de management, iar posibilitatea punerii lor in practica m-a ajutat foarte mult, atat pentru intelegerea modului lor de functionare, cat si pentru descoperirea importantei cruciale pe care o au in activitatea organizatiilor dar si in imbunatatirea competentelor si performantelor manageriale.
Un alt argument al abordarii acestei teme il reprezinta faptul ca, prin cunoasterea metodelor, tehnicilor si instrumentelor specifice sistemelor de management voi putea desfasura o activitate eficienta si eficace in organizatia in care voi activa, contribuind la obtinerea performantelor acesteia.
In concluzie, integrarea sistemelor de management reprezinta o abordare manageriala logica si sistematica, ceea ce permite luarea de decizii strategice si operationale optime care iau in considerare toate aspectele esentiale ce conduc la functionarea eficienta a unei organizatii si ajuta la imbunatatirea competentelor si performantelor manageriale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul managerului in cresterea performantelor organizatiilor.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Bucur V., Management. Managementul firmei, Editura Napoca Star, Cluj-Napoca, 2002
2. Cornescu V., Management, Editura Actami, Bucuresti, 1996
3. Ganescu C., Cultura Organizationala si competitivitatea, Editura Universitara, Bucuresti, 2011.
4. Harrison, R. - How to develop your organization , Harvard Business Review, 1972 .
5. Hobeanu T., Hobeanu L., Management. Fundamentele managementului organizatiei, Editia a II-a Editura Sitech, Craiova, 2007
6. Mereuta C.,(coordonator), Tranzitia managementului in societatile comerciale romanesti. Perioada 1990-2000, Editura Economica, Bucuresti, 2000
7. Mereuta, C. -  Simulari decizionale, Suport de curs pentru master, Universitatea Pitesti, Facultatea de Stiinte Economice, 2004
8. Mihalcea R., Androniceanu A., Management, Editura Economica, Bucuresti, 2000,
9. Nancy Adler, International Dimensions of Organizational Behaviour, Boston, 1986.
10. Nastase, M. Cultura organizationala si manageriala, Editura ASE, Bucuresti 2004.
11. Nicolescu O., Verboncu I., Fundamentele managementului organizatiei, Ed. Universitara, Bucuresti, 2008.
12. Nicolescu Ov., Management, Editura Economica, Bucuresti, 1997
13. Nicolescu Ov., Verboncu I., Fundamentele managementului organizatiei, Editura Universitara, Bucuresti, 2008
14. Nicolescu Ov.,Verboncu I., Management, Editia a III-a revizuita, Editura Economica, Bucuresti, 1999 
15. Nicolescu, O., Verboncu, I., Management, Editura Economica, Bucuresti, 1997.
16. Puiu Al Management - analize si studii compatative, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2007.
17. Radulescu I., Simionescu A., Introducere in management, Editura Edmund, Braila, 2002
18. Smith, D. - Organization culture and management development in building societies.- Personel Review, 1986 .
19. Tripon C., Dodu M., Roboaca H., Dezvoltarea organizationala. Masurarea porformantelor.
20. Verboncu I., Cum conducem ? Ghid Metodologic pentru manageri, Editura Tehnica, Bucuresti, 1999 
21. http://doingbusiness.ro/financiar/raport/1540128/
22. http://en.oboulo.com/management-by-objectives-63786.html
23. http://scholar.google.ro/scholar?q=management+by+objectives


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!