Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor

Disertație
9/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 56 în total
Cuvinte : 12732
Mărime: 352.33KB (arhivat)
Publicat de: Costin C.
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. CAPITOLUL I. CAPACITATEA MANAGERIALĂ A CONDUCĂTORILOR 5
  3. 1.1 Definirea managementului 5
  4. 1.2 Rolurile managerului 8
  5. 1.3 Metode de conducere în managementul contemporan 14
  6. CAPITOLUL II. ACTIVITĂȚILE ESENȚIALE DESFĂȘURATE DE MANAGERII DE SUCCES. LEADERSHIP-UL 18
  7. 2.1 Clasificarea managerilor 18
  8. 2.2 Definirea noțiunii de leadership 24
  9. 2.3 Competențele și performanțele manageriale prin leadership 28
  10. CAPITOLUL III. IMPACTUL MANAGEMENTULUI ȘI LEADERSHIPULUI ASUPRA PERFORMANȚELOR S.C. LISA DRAXLMAIER AUTOPART ROMÂNIA S.R.L. 39
  11. 3.1 Scurt istoric al companiei DRAXLMAIER 39
  12. 3.2 Caracteristicile managementului superior în cadrul organizației 44
  13. 3.3 Rolul culturii organizaționale LA S.C. LISA DRAXLMAIER AUTOPART ROMÂNIA SRL 48
  14. CONCLUZII 52
  15. BIBLIOGRAFIE 55

Extras din disertație

INTRODUCERE

Teoriile contemporane ale managementului sunt ultimele din lungul șir de idei și practici de management. Aplicarea principiilor de management ne determină să ne întoarcem în antichitate și chiar în comuna primitivă. Pentru a putea trăi, supraviețui și rezista omul a fost nevoit să muncească la început singur și apoi în comunități pentru a obține rezultate superioare. Astfel primele forme ale activității de management apar în cadrul primelor comunitați umane (ginta, tribul, matriarhatul) în comuna primitivă. Pentru ca să-și poată eticheta acțiunile drept „management”,vechii lideri au practicat câteva din funcțiile managementului care sunt studiate și aplicate și astăzi de managerii moderni. Aceste prime elemente de management se referă la alegerea conducătorului,la stabilirea sarcinilor, limitelor și responsabilităților lui, la modul de conducere și organizare a coletivului, la modul în care se iau deciziile, etc.

Managementul ca activitate de sine stătătoare apare și se dezvoltă plecând de la munca ca activitate fizică și activitate de conducere.

Încă din anul 5000 I.Hr, preoții Templelor Sumeriene țineau documente scrise pentru a-și controla sistemul complicat de taxe,proprietățile bănești și financiare. Egiptenii antici erau capabili să înalțe piramide folosind funcții de management pentru planificarea,organizarea și controlul acestor proiecte la scară largă. Mai târziu,Hammurabi a guvernat Regatul Babilonian în funcție de colecția de 282 legi și reguli,numită Codul lui Hammurabi. Una din cele mai vechi organizații neguvernamentale,Biserica Romano Catolică de asemenea a avut o îndelungată istorie în management.

Ca urmare a evoluției societății prin trecerea de la o orânduire și de la un sistem economic la altul,are loc o trecere spre un nivel superior al activității de management.

Datorită accentuării diviziunii mondiale a muncii și a apariției întreprinderii se inpune ca necesar un nou mod de conducere format din indivizi,alții decât proprietarul pentru a administra corespunzător întreprinderea și a-i ușura acestuia sarcinile devenite prea complexe.

Lucrarea „Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor” am abordat-o fiind convins că este o necesitate pentru organizație. Centrele de performanță reprezintă un ansamblu de elemente dependente între ele, care formează un tot unitar, având un grad de autonomie în utilizarea și optimizarea resurselor de asigurare a performanței. În acest scop se apelează la o serie de metode și tehnici, care sunt specfice unei anumite probleme, sau întregului sistem al managementului performanței.

Integrarea sistemelor de management în cadrul organizațiilor este o tendință firească într-o lume care se globalizează. Un sistem de management corect proiectat și dezvoltat este o unealtă la dispoziția organizației, utilizată pentru a comunica interdependența persoanelor și a proceselor, precum și a permite luarea deciziilor în condițiile unei corecte analize ce va face posibilă creșterea profitului.

Motivația alegerii acestei teme constă în faptul că, pe parcursul anilor de studiu am acumulat foarte multe cunoștințe teoretice referitoare la aceste sisteme și metode de management, iar posibilitatea punerii lor în practică m-a ajutat foarte mult, atât pentru înțelegerea modului lor de funcționare, cât și pentru descoperirea importanței cruciale pe care o au în activitatea organizațiilor dar și în îmbunătățirea competențelor și performanțelor manageriale.

Un alt argument al abordării acestei teme îl reprezintă faptul că, prin cunoașterea metodelor, tehnicilor și instrumentelor specifice sistemelor de management voi putea desfășura o activitate eficientă și eficace în organizația în care voi activa, contribuind la obținerea performanțelor acesteia.

În concluzie, integrarea sistemelor de management reprezintă o abordare managerială logică și sistematică, ceea ce permite luarea de decizii strategice și operaționale optime care iau în considerare toate aspectele esențiale ce conduc la funcționarea eficientă a unei organizații și ajută la îmbunătățirea competențelor și performanțelor manageriale.

Bibliografie

1. Bucur V., Management. Managementul firmei, Editura Napoca Star, Cluj-Napoca, 2002

2. Cornescu V., Management, Editura Actami, București, 1996

3. Gănescu C., Cultura Organizațională și competitivitatea, Editura Universitară, București, 2011.

4. Harrison, R. - How to develop your organization , Harvard Business Review, 1972 .

5. Hobeanu T., Hobeanu L., Management. Fundamentele managementului organizației, Ediția a II-a Editura Sitech, Craiova, 2007

6. Mereuță C.,(coordonator), Tranziția managementului în societățile comerciale românești. Perioada 1990-2000, Editura Economică, București, 2000

7. Mereuță, C. - Simulări decizionale, Suport de curs pentru master, Universitatea Pitești, Facultatea de Științe Economice, 2004

8. Mihalcea R., Androniceanu A., Management, Editura Economică, București, 2000,

9. Nancy Adler, International Dimensions of Organizational Behaviour, Boston, 1986.

10. Năstase, M. Cultura organizațională și managerială, Editura ASE, Bucuresti 2004.

11. Nicolescu O., Verboncu I., Fundamentele managementului organizației, Ed. Universitară, București, 2008.

12. Nicolescu Ov., Management, Editura Economică, București, 1997

13. Nicolescu Ov., Verboncu I., Fundamentele managementului organizației, Editura Universitară, București, 2008

14. Nicolescu Ov.,Verboncu I., Management, Ediția a III-a revizuită, Editura Economică, București, 1999

15. Nicolescu, O., Verboncu, I., Management, Editura Economică, București, 1997.

16. Puiu Al Management - analize și studii compatative, Editura Independența Economică, Pitești, 2007.

17. Rădulescu I., Simionescu A., Introducere în management, Editura Edmund, Brăila, 2002

18. Smith, D. - Organization culture and management development in building societies.- Personel Review, 1986 .

19. Tripon C., Dodu M., Roboacă H., Dezvoltarea organizațională. Măsurarea porformanțelor.

20. Verboncu I., Cum conducem ? Ghid Metodologic pentru manageri, Editura Tehnică, București, 1999

21. http://doingbusiness.ro/financiar/raport/1540128/

22. http://en.oboulo.com/management-by-objectives-63786.html

23. http://scholar.google.ro/scholar?q=management+by+objectives

Preview document

Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 1
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 2
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 3
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 4
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 5
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 6
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 7
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 8
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 9
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 10
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 11
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 12
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 13
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 14
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 15
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 16
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 17
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 18
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 19
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 20
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 21
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 22
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 23
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 24
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 25
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 26
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 27
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 28
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 29
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 30
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 31
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 32
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 33
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 34
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 35
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 36
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 37
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 38
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 39
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 40
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 41
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 42
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 43
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 44
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 45
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 46
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 47
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 48
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 49
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 50
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 51
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 52
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 53
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 54
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 55
Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor - Pagina 56

Conținut arhivă zip

  • Rolul managerului in cresterea performantelor organizatiilor.docx

Alții au mai descărcat și

Managementul Carierei

Cap. I: Abordări teoretice asupra managementului carierei 1.1. Introducere in managementul carierei Managementul carierei este procesul de...

Managementul Riscului în Afaceri

I. INTRODUCERE Tema lucrarii de fata este “Managementul Riscului în Afaceri” cu aplicatie pe IMM , domeniul servicii de divertisment. Alegerea...

Reproiectarea Sistemului de Management

Cap. 1. Diagnosticarea potentialului de viabilitate economico-financiara si manageriala a S.C. Hidroconstructia S.A. A. Documentare preliminara...

Calitățile și rolurile managerilor

I. NOTIUNI GENERALE 1. Despre management Managementul este un termen englezesc de origine franceza. Autorul francez Jean Chevalier, in lucrarea...

Analiza stilurilor de management și a impactului acestora asupra performanțelor organizaționale

INTRODUCERE Tema centrală a acestei lucrări o reprezintă stilurile de management care se regăsesc într-o organizație. Mi-am ales această temă,...

Studiu privind rolul comunicării în motivarea angajaților

Introducere “Nimic nu este mai greu în lume decât a înţelege pe altul, şi iarăşi, fără a-l înţelege, este peste putinţă să-l convingi. “ Titu...

Importanța planificării strategice în organizații

Introducere Prin această lucrare îmi propun să prezint aspectele teoretice și practice cele mai importante referitoare la planificarea strategică....

Aspecte ale Analizei Managementului

INTRODUCERE Creşterea continuă a eficienţei analizei manageriale, reprezintă o lege obiectivă generală care acţionează în formaţiunile social –...

Te-ar putea interesa și

Analiza Stilurilor de Management

INTRODUCERE Motivul pentru care mi-am ales această temă este în principal dorinţa de a aprofunda stilurile de management deoarece, în scurt timp,...

Impactul evaluării performanței la SC Chemark Rom SA Târnăveni

CAPITOLUL 1. IMPORTANŢA RESURSELOR UMANE ÎN ORGANIZAŢIE 1.1. Definirea conceptului de resursă umană Evoluţia practicii şi gândirii manageriale a...

Managementul Recompenselor

CAP.1. PREZENTAREA FIRMEI În realizarea studiului am pornit de la firma: Sc. StarNet Srl. ce constituie un furnizor de soluţii de comunicaţii si...

Management și Leadership

Introducere Această lucrare doreşte să definească conceptele „management” respectiv „leadership” dar şi „manager” şi „leader” pentru a face mult...

Provocări globale de securitate cibernetică în logistică

Introducere Datorită evoluției tehnologiei informațiilor și telecomunicațiilor, astăzi, trăim într-o lume din ce în ce mai interdependentă. În...

Motivarea Resurselor Umane

Motivarea resurselor umane in cadrul institutiilor publice 1. CONCEPTUL DE MOTIVARE Functia de motivare a managementului public consta in...

Structura de conducere a firmei

Argument În societatea contemporană, importanţa marketingului este esenţială pentru supravieţuirea firmelor, având în vedere faptul că acestea îşi...

Managementul organizațional la SC Rox Nik SRL

Capitolul I. Aspecte teoretice privind managementul organizaţional În orice societate o activitate importantă este realizată de către persoane...

Ai nevoie de altceva?