Cuprins
- INTRODUCERE 3
- CAPITOLUL I. CAPACITATEA MANAGERIALĂ A CONDUCĂTORILOR 5
- 1.1 Definirea managementului 5
- 1.2 Rolurile managerului 8
- 1.3 Metode de conducere în managementul contemporan 14
- CAPITOLUL II. ACTIVITĂȚILE ESENȚIALE DESFĂȘURATE DE MANAGERII DE SUCCES. LEADERSHIP-UL 18
- 2.1 Clasificarea managerilor 18
- 2.2 Definirea noțiunii de leadership 24
- 2.3 Competențele și performanțele manageriale prin leadership 28
- CAPITOLUL III. IMPACTUL MANAGEMENTULUI ȘI LEADERSHIPULUI ASUPRA PERFORMANȚELOR S.C. LISA DRAXLMAIER AUTOPART ROMÂNIA S.R.L. 39
- 3.1 Scurt istoric al companiei DRAXLMAIER 39
- 3.2 Caracteristicile managementului superior în cadrul organizației 44
- 3.3 Rolul culturii organizaționale LA S.C. LISA DRAXLMAIER AUTOPART ROMÂNIA SRL 48
- CONCLUZII 52
- BIBLIOGRAFIE 55
Extras din disertație
INTRODUCERE
Teoriile contemporane ale managementului sunt ultimele din lungul șir de idei și practici de management. Aplicarea principiilor de management ne determină să ne întoarcem în antichitate și chiar în comuna primitivă. Pentru a putea trăi, supraviețui și rezista omul a fost nevoit să muncească la început singur și apoi în comunități pentru a obține rezultate superioare. Astfel primele forme ale activității de management apar în cadrul primelor comunitați umane (ginta, tribul, matriarhatul) în comuna primitivă. Pentru ca să-și poată eticheta acțiunile drept „management”,vechii lideri au practicat câteva din funcțiile managementului care sunt studiate și aplicate și astăzi de managerii moderni. Aceste prime elemente de management se referă la alegerea conducătorului,la stabilirea sarcinilor, limitelor și responsabilităților lui, la modul de conducere și organizare a coletivului, la modul în care se iau deciziile, etc.
Managementul ca activitate de sine stătătoare apare și se dezvoltă plecând de la munca ca activitate fizică și activitate de conducere.
Încă din anul 5000 I.Hr, preoții Templelor Sumeriene țineau documente scrise pentru a-și controla sistemul complicat de taxe,proprietățile bănești și financiare. Egiptenii antici erau capabili să înalțe piramide folosind funcții de management pentru planificarea,organizarea și controlul acestor proiecte la scară largă. Mai târziu,Hammurabi a guvernat Regatul Babilonian în funcție de colecția de 282 legi și reguli,numită Codul lui Hammurabi. Una din cele mai vechi organizații neguvernamentale,Biserica Romano Catolică de asemenea a avut o îndelungată istorie în management.
Ca urmare a evoluției societății prin trecerea de la o orânduire și de la un sistem economic la altul,are loc o trecere spre un nivel superior al activității de management.
Datorită accentuării diviziunii mondiale a muncii și a apariției întreprinderii se inpune ca necesar un nou mod de conducere format din indivizi,alții decât proprietarul pentru a administra corespunzător întreprinderea și a-i ușura acestuia sarcinile devenite prea complexe.
Lucrarea „Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor” am abordat-o fiind convins că este o necesitate pentru organizație. Centrele de performanță reprezintă un ansamblu de elemente dependente între ele, care formează un tot unitar, având un grad de autonomie în utilizarea și optimizarea resurselor de asigurare a performanței. În acest scop se apelează la o serie de metode și tehnici, care sunt specfice unei anumite probleme, sau întregului sistem al managementului performanței.
Integrarea sistemelor de management în cadrul organizațiilor este o tendință firească într-o lume care se globalizează. Un sistem de management corect proiectat și dezvoltat este o unealtă la dispoziția organizației, utilizată pentru a comunica interdependența persoanelor și a proceselor, precum și a permite luarea deciziilor în condițiile unei corecte analize ce va face posibilă creșterea profitului.
Motivația alegerii acestei teme constă în faptul că, pe parcursul anilor de studiu am acumulat foarte multe cunoștințe teoretice referitoare la aceste sisteme și metode de management, iar posibilitatea punerii lor în practică m-a ajutat foarte mult, atât pentru înțelegerea modului lor de funcționare, cât și pentru descoperirea importanței cruciale pe care o au în activitatea organizațiilor dar și în îmbunătățirea competențelor și performanțelor manageriale.
Un alt argument al abordării acestei teme îl reprezintă faptul că, prin cunoașterea metodelor, tehnicilor și instrumentelor specifice sistemelor de management voi putea desfășura o activitate eficientă și eficace în organizația în care voi activa, contribuind la obținerea performanțelor acesteia.
În concluzie, integrarea sistemelor de management reprezintă o abordare managerială logică și sistematică, ceea ce permite luarea de decizii strategice și operaționale optime care iau în considerare toate aspectele esențiale ce conduc la funcționarea eficientă a unei organizații și ajută la îmbunătățirea competențelor și performanțelor manageriale.
Bibliografie
1. Bucur V., Management. Managementul firmei, Editura Napoca Star, Cluj-Napoca, 2002
2. Cornescu V., Management, Editura Actami, București, 1996
3. Gănescu C., Cultura Organizațională și competitivitatea, Editura Universitară, București, 2011.
4. Harrison, R. - How to develop your organization , Harvard Business Review, 1972 .
5. Hobeanu T., Hobeanu L., Management. Fundamentele managementului organizației, Ediția a II-a Editura Sitech, Craiova, 2007
6. Mereuță C.,(coordonator), Tranziția managementului în societățile comerciale românești. Perioada 1990-2000, Editura Economică, București, 2000
7. Mereuță, C. - Simulări decizionale, Suport de curs pentru master, Universitatea Pitești, Facultatea de Științe Economice, 2004
8. Mihalcea R., Androniceanu A., Management, Editura Economică, București, 2000,
9. Nancy Adler, International Dimensions of Organizational Behaviour, Boston, 1986.
10. Năstase, M. Cultura organizațională și managerială, Editura ASE, Bucuresti 2004.
11. Nicolescu O., Verboncu I., Fundamentele managementului organizației, Ed. Universitară, București, 2008.
12. Nicolescu Ov., Management, Editura Economică, București, 1997
13. Nicolescu Ov., Verboncu I., Fundamentele managementului organizației, Editura Universitară, București, 2008
14. Nicolescu Ov.,Verboncu I., Management, Ediția a III-a revizuită, Editura Economică, București, 1999
15. Nicolescu, O., Verboncu, I., Management, Editura Economică, București, 1997.
16. Puiu Al Management - analize și studii compatative, Editura Independența Economică, Pitești, 2007.
17. Rădulescu I., Simionescu A., Introducere în management, Editura Edmund, Brăila, 2002
18. Smith, D. - Organization culture and management development in building societies.- Personel Review, 1986 .
19. Tripon C., Dodu M., Roboacă H., Dezvoltarea organizațională. Măsurarea porformanțelor.
20. Verboncu I., Cum conducem ? Ghid Metodologic pentru manageri, Editura Tehnică, București, 1999
21. http://doingbusiness.ro/financiar/raport/1540128/
22. http://en.oboulo.com/management-by-objectives-63786.html
23. http://scholar.google.ro/scholar?q=management+by+objectives
Preview document
Conținut arhivă zip
- Rolul managerului in cresterea performantelor organizatiilor.docx