Rolul Mass-Mediei in Promovarea a Doua Zone cu Potential Turistic Similar. Studiu de Caz - Valea Prahovei si Ceahlau-Bicaz

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAP. 1. INTRODUCERE 3
1.1. Metodologie 3
1.2. Scopul lucrarii 3
1.3. Principalele tendinte la nivel european 7
1.4. Privire de ansamblu asupra mediului economico-social in judetele Prahova si Neamt 11
1.5. Stadiul prezent de dezvoltare a turismului in cele doua zone turistice 13
CAP. 2. COMPONENTELE PATRIMONIULUI TURISTIC SI AL UTILIZARII ACESTEIA 14
2.1. Caracteristici generale 14
2.2. Descriere sintetica a resurselor turistice naturale 15
2.3. Descriere sintetica a resurselor turistice antropice 21
2.4. Descriere sintetica a infrastructurii de cazare 24
2.5. Privire de ansamblu asupra altor structuri turistice 27
2.6. Infrastructura de transport 29
2.7. Cererea turistica in judetele analizate 31
2.7.1. Repere statistice privind cererea turistica 31
2.7.2. Forme de turism practicate 34
CAP. 4. ROLUL MASS-MEDIEI IN PROMOVAREA PRODUSULUI TURISTIC 34
4.1. Rolul promovarii in desfasurarea activitatii firmelor turistice 34
4.1.1. Consideratii generale privind promovarea turistica si obiectivele acesteia 35
4.1.2. Rolul promovarii in dezvoltarea activitatii firmelor de turism 40
4.2. Structura activitatii promotionale in sectorul turistic 42
4.2.1. Publicitatea 42
4.2.2. Promovarea vanzarilor 52
4.2.3. Relatiile publice 52
4.2.4. Marketingul direct 53
CAP. 5. CONCLUZII 55
CAP. 6. BIBLIOGRAFIE 57
ANEXE 59


Extras din disertatie Cum descarc?

CAP. 1. INTRODUCERE
1.1. Metodologie
Realizarea lucrarii de fata "Rolul mass-mediei in promovarea turismului a doua zone cu potential turistic similar. Studiu de caz: Valea Prahovei si Ceahlau-Bicaz" a presupus obtinerea unui suport informational care sa includa o evaluare a patrimoniului turistic al ariilor analizate si a cererii pentru produsele si serviciile turistice, un studiu al promovarii pe baza mass-mediei a produsului turistic oferit de cele doua zone analizate din judetele Neamt si Prahova.
Analiza lucrarii se constituie intr-o cercetare sintetica, ale carui metodologie a inclus:
-cercetare de birou (identificare si evaluare de surse de informatii secundare, culegere si analiza de informatii secundare, etc.);
-studii, analize, rapoarte si materiale de prezentare ale diverselor autoritati si organizatii relevante (de exemplu Consiliul Judetean Neamt, Consiliul Judetean Prahova, Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-2026 emis de catre Ministerul Turismului si Dezvoltarii Regionale, etc.);
-portaluri cu informatii turistice (http://www.anat.ro/, http://www.turism.gov.ro/, s.a.);
-date statistice (Institutul National de Statistica, Directia Judeteana de Statistica Prahova, Directia Judeteana de Statistica Neamt).
1.2. Scopul lucrarii
Scopul alegerii acestei teme pentru realizarea lucrarii de dizertatie intitulata "Rolul mass-mediei in promovarea turismului a doua zone cu potential turistic similar. Studiu de caz: Valea Prahovei si Ceahlau-Bicaz" se datoreaza faptului ca cele doua zone reprezinta unul din cele mai importante destinatii turistice din Romania cu un remarcabil potential de dezvoltare economica, cu un bogat patrimoniu cultural-istoric, dar mai ales al potentialului dat de cadrul natural, deoarece cele doua zone turistice analizate sunt de fapt zone cu un relief predominant muntos; zona turistica Valea Prahovei se afla pozitionata in aria muntilor Bucegi iar zona Ceahlau-Bicaz, se desfasoara pe cuprinsul muntilor Ceahlau.
Fig.1. Reprezentarea pozitiei geografice a judetelor Neamt si Prahova si a municipiilor acestora, 
harti realizate in Philcarto 4.5.x si prelucrate in PC Microsoft Paint
Promovarea in sectorul ospitalitatii si turismului se refera la oricine este implicat direct sau indirect in sectorul ospitalitatii si turismului: furnizorii de servicii si primarii, primari si ministri, angajati din industrie, investitori in hoteluri si in facilitati turistice, urbanisti locali si regionali, soferi de taxi, politisti, politia de frontiera si vamesii, precum si mass-media si publicul in general.
Toate persoanele implicate direct si indirect in sectorul ospitalitatii si turismului si in procesul de creare a unei impresii pozitive asupra turismului, trebuie sa cunoasca rolul si influenta pe care o au. Aceasta face din constientizarea turismului o cerinta de baza pentru succesul dezvoltarii durabile a turismului.
Turismul implica toti cetatenii. Aceasta indica faptul ca oricine din tara, din diferite tari, din orase si sate au un rol in industria turismului. Dezvoltarea turismului nu adduce beneficii doar celor implicati direct in sectorul turistic, ci si indirect tuturor celorlalti.


Fisiere in arhiva (2):

  • Cuprins.doc
  • Rolul Mass-Mediei in Promovarea a Doua Zone cu Potential Turistic Similar. Studiu de Caz - Valea Prahovei si Ceahlau-Bicaz.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!