Cuprins
- CAP. 1. INTRODUCERE 3
- 1.1. Metodologie 3
- 1.2. Scopul lucrării 3
- 1.3. Principalele tendinţe la nivel european 7
- 1.4. Privire de ansamblu asupra mediului economico-social în judeţele Prahova şi Neamţ 11
- 1.5. Stadiul prezent de dezvoltare a turismului în cele două zone turistice 13
- CAP. 2. COMPONENTELE PATRIMONIULUI TURISTIC ŞI AL UTILIZĂRII ACESTEIA 14
- 2.1. Caracteristici generale 14
- 2.2. Descriere sintetică a resurselor turistice naturale 15
- 2.3. Descriere sintetică a resurselor turistice antropice 21
- 2.4. Descriere sintetică a infrastructurii de cazare 24
- 2.5. Privire de ansamblu asupra altor structuri turistice 27
- 2.6. Infrastructura de transport 29
- 2.7. Cererea turistică în judeţele analizate 31
- 2.7.1. Repere statistice privind cererea turistică 31
- 2.7.2. Forme de turism practicate 34
- CAP. 4. ROLUL MASS-MEDIEI ÎN PROMOVAREA PRODUSULUI TURISTIC 34
- 4.1. Rolul promovării în desfăşurarea activităţii firmelor turistice 34
- 4.1.1. Consideraţii generale privind promovarea turistică şi obiectivele acesteia 35
- 4.1.2. Rolul promovării în dezvoltarea activităţii firmelor de turism 40
- 4.2. Structura activităţii promoţionale în sectorul turistic 42
- 4.2.1. Publicitatea 42
- 4.2.2. Promovarea vânzărilor 52
- 4.2.3. Relaţiile publice 52
- 4.2.4. Marketingul direct 53
- CAP. 5. CONCLUZII 55
- CAP. 6. BIBLIOGRAFIE 57
- ANEXE 59
Extras din disertație
CAP. 1. INTRODUCERE
1.1. Metodologie
Realizarea lucrării de faţă “Rolul mass-mediei în promovarea turismului a două zone cu potenţial turistic similar. Studiu de caz: Valea Prahovei şi Ceahlău-Bicaz” a presupus obţinerea unui suport informaţional care să includă o evaluare a patrimoniului turistic al ariilor analizate şi a cererii pentru produsele şi serviciile turistice, un studiu al promovării pe baza mass-mediei a produsului turistic oferit de cele două zone analizate din judeţele Neamţ şi Prahova.
Analiza lucrării se constituie într-o cercetare sintetică, ale cărui metodologie a inclus:
-cercetare de birou (identificare şi evaluare de surse de informaţii secundare, culegere şi analiză de informaţii secundare, etc.);
-studii, analize, rapoarte şi materiale de prezentare ale diverselor autorităţi şi organizaţii relevante (de exemplu Consiliul Judeţean Neamţ, Consiliul Judeţean Prahova, Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026 emis de către Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale, etc.);
-portaluri cu informaţii turistice (http://www.anat.ro/, http://www.turism.gov.ro/, ş.a.);
-date statistice (Institutul Naţional de Statistică, Direcţia Judeţeană de Statistică Prahova, Direcţia Judeţeană de Statistică Neamţ).
1.2. Scopul lucrării
Scopul alegerii acestei teme pentru realizarea lucrării de dizertaţie intitulată “Rolul mass-mediei în promovarea turismului a două zone cu potenţial turistic similar. Studiu de caz: Valea Prahovei şi Ceahlău-Bicaz” se datorează faptului că cele două zone reprezintă unul din cele mai importante destinaţii turistice din România cu un remarcabil potenţial de dezvoltare economică, cu un bogat patrimoniu cultural-istoric, dar mai ales al potenţialului dat de cadrul natural, deoarece cele două zone turistice analizate sunt de fapt zone cu un relief predominant muntos; zona turistică Valea Prahovei se află poziţionată în aria munţilor Bucegi iar zona Ceahlău-Bicaz, se desfăşoară pe cuprinsul munţilor Ceahlău.
Fig.1. Reprezentarea poziţiei geografice a judeţelor Neamţ şi Prahova şi a municipiilor acestora,
hărţi realizate în Philcarto 4.5.x şi prelucrate în PC Microsoft Paint
Promovarea în sectorul ospitalităţii şi turismului se referă la oricine este implicat direct sau indirect în sectorul ospitalităţii şi turismului: furnizorii de servicii şi primării, primari şi miniştri, angajaţi din industrie, investitori în hoteluri şi în facilităţi turistice, urbanişti locali şi regionali, şoferi de taxi, poliţişti, poliţia de frontieră şi vameşii, precum şi mass-media şi publicul în general.
Toate persoanele implicate direct şi indirect în sectorul ospitalităţii şi turismului şi în procesul de creare a unei impresii pozitive asupra turismului, trebuie să cunoască rolul şi influenţa pe care o au. Aceasta face din conştientizarea turismului o cerinţă de bază pentru succesul dezvoltării durabile a turismului.
Turismul implică toţi cetăţenii. Aceasta indică faptul că oricine din ţară, din diferite ţări, din oraşe şi sate au un rol în industria turismului. Dezvoltarea turismului nu adduce beneficii doar celor implicaţi direct în sectorul turistic, ci şi indirect tuturor celorlalţi.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cuprins.doc
- Rolul Mass-Mediei in Promovarea a Doua Zone cu Potential Turistic Similar. Studiu de Caz - Valea Prahovei si Ceahlau-Bicaz.doc