Segmentarea Pietii si Alegerea Pietii Tinta - Metoda Contemporana de Cercetare in Cadrul Managementului si Marketingului Corporativ

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I. CONCEPTUL DEZVOLTARII METODELOR DE SEGMENTARE SI ALEGEREA PIETEI TINTEI IN MANAGEMENTUL CORPORATIV.5
1.1. Tendintele actuale in evolutia managementului corporativ si metode de segmentarea pietei tinte.5
1.2. Contradictii intre interesele corporative in Romania.22
CAPITOLUL II. CADRUL METODIC A EFICIENTEI CERCETARILOR DE MANAGEMENT SI MARKETING IN GESTIUNEA FINANCIARA A CORPORATIEI.37
2.1. Probleme ale metodelor contemporane de cercetare in cadrul teorilor gestiunii financiare a companiilor si corporatiilor in conditiile reformarearii economiei.37
2.2. Esenta si particularitatile metodelor de cercetare management si marketing in cadrul finantelor corporative 47
CAPITOLUL III. PERFECTIONAREA GESTIUNII FINANTELOR IN ADMINISTRAREA CORPORATIVA DIN ROMANIA 55
3.1. Experienta acumulata si probleme in procesul de dezvoltare a gestiunii corporative din Romania 55
3.2. Formarea sistemului de gestiune corporativa a societatilor pe actiuni in Romania 77
CONCLUZII SI RECOMANDARI.81
BIBLIOGRAFIA 82


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei de cercetare. In procesul actual de evolutie a economiei Romaniei aspectul gestiunii financiare in administrarea corporativa inca nu e clarificat pe deplin. Aceasta se explica prin cauze obiective: faptul ca deja al 13-lea in tara se mai afla in proces de restructurare, dar si prin cauze subiective. Actualmente economia nationala se afla intr-o faza critica: si-a pierdut pozitia prioritara intr-o serie de ramuri industriale importante, uzura morala si fizica a utilajelor la multe societati pe actiuni atinge cote ale Romaniei, ideile si elaborarile stiintifice autohtone nu tin pasul cu ritmul actual accelerat al progresului tehnico-stiintific, producatorii straini cuceresc tot mai mult piata interna a Romaniei, adesea franand competitivitatea si initiativa locala, primitivizand cerintele si posibilitatile intreprinderilor mixte, ceea ce duce la degradarea potentialului economic al tarii. Dezvoltarea sistemului economic, potentialul si competitivitatea economiei depind esential de caracteristicile cantitative si calitative ale complexului agro-industrial.
Specialistii autohtoni au acumulat experienta in ce priveste solutionarea problemelor stiintifice, tehnice si tehnologice in diverse ramuri ale economiei, insa momentele ce tin de gestiunea financiara a corporatiilor, mai ales avand in vedere specificul dezvoltarii contemporane, in special in perioada de tranzitie, practic nu sunt abordate de stiinta nationala, ceea ce a si determinat alegerea temei pentru prezenta teza si actualitatea investigatiilor.
Scopul lucrarii si problemele investigate. Scopul prezentei teze il constituie elaborarea si fundamentarea stiintifica a indicatiilor metodice si recomandarilor practice privind gestiunea financiara in administrarea corporativa, in special al societatiilor pe actiuni.
Pentru atingerea scopului tezei au fost investigate si solutionate urmatoarele sarcini:
o evidentierea aspectelor financiare ale dezvoltarii administrarii corporative nationale in conditiile perioadei de tranzitie;
o analiza tendintelor principale de dezvoltare a managementului financiar in cadrul administrarii corporative din strainatate, precum si a criteriilor metodice actuale de studiere a problemelor in domeniul administrarii financiare a corporatiilor;
o precizarea esentei notiunii de finante ale corporatiei si evidentierea particularitatilor acestora;
o clasificarea riscurilor financiare ale corporatiilor, tinand cont de specificul corporatiilor nationale, sistematizarea riscurilor financiare ale corporatiilor si elaborarea metodicii de apreciere a riscurilor;
o formularea propunerilor si recomandarilor privind perfectionarea gestiunii financiare in administrarea corporativa.
Obiectul investigatiilor il constituie corporatiile contemporane, societatile pe actiuni din Romania.
Baza teoretica si metodologica a cercetarilor. Drept fundament teoretic al prezentei teze au servit lucrarile economistilor autohtoni si straini in materie de finante, referitoare la finantele intreprinderilor si corporatiilor, managementul financiar si riscurile financiare. Pentru atingerea obiectivelor propuse in lucrare s-au aplicat metoda dialectica si metode de analiza sistemica. Baza inforomationala a investigatiilor au constituit-o legile Romaniei, decretele Presedintelui republicii, hotararile Guvernului Romaniei, instructiunile, regulamentele si scrisorile diverselor ministere si departamente, precum si datele statistice privind starea financiara si economica a societatilor pe actiuni din Romania.
Structura lucrarii. Teza de disertatie se compune din: introducere, trei capitole, incheiere, bibliografie si anexe.
In Introducere se argumenteaza actualitatea temei de cercetare, sunt formulate obiectivele, sarcinile si obiectul investigatiilor, se da o caracterizare succinta a lucrarii, subliniindu-se noutatea stiintifica si valoarea ei practica.
In primul capitol - "Administrarea corporativa a societatilor pe actiuni in conditiile economiei de piata" sunt generalizate problemele acestora in conditiile perioadei de tranzitie; este facuta analiza experientei straine de gestiune financiara a corporatiilor; sunt generalizate conceptele teoretice privind studierea finantelor corporatiilor. Este formulata concluzia referitoare la nivelul insuficient al studierii aspectului financiar in cadrul administrarii corporative. 
In capitolul al doilea - "Cadrul metodic de apreciere a eficientei gestiunii financiare in administrarea corporativa" sunt analizate criteriile de determinare a esentei corporatiilor financiare, non-financiare sunt evidentiate particularitatle resurselor financiare in administrarea corporativa, sunt sistematizate riscurile financiare ale corporatiilor si este propusa metodica de apreciere a acestora, sunt elaborate indicatiile metodice pentru aprecierea eficientei in gestiunea financiara a corporatiilor.
In Concluzii si recomandari sunt expuse rezultatele investigatiilor.
Bibliografia include 77 de titluri.
CAPITOLUL I. CONCEPTUL DEZVOLTARII METODELOR DE SEGMENTARE SI ALEGEREA PIETEI TINTEI IN MANAGEMENTUL CORPORATIV
1. Tendintele actuale in evolutia managementului corporativ si metode de segmentarea pietei tinte
Notiunea de corporatie in mod obisnuit inseamna formarea optima de organizare in proportii mari a productiei de marfuri industriale si servicii. Multi cercetatori , printre care si asemenea autoritati ca J. K. Galbrait, au definit sistemul industrial ca parte a economiei ce se caracterizeaza prin activitatea unor structuri corporative mari. Intr-adevar, formarea si dezvoltarea sectorului industrial au fost si raman strans legate de functionarea administrarii corporative.
Concomitent trebuie sa se aiba in vedere ca corporatia inca de la inceput reprezenta o asociere a agentilor economici, uniti pentru a-si atinge obiectivele economice. Cu trecerea timpului au aparut tipuri de corporatii calitativ diferite, deosebindu-se in functie de obiectivele urmarite: cucerirea in comun a unor piete noi, confruntarea cu circumstantele externe etc.
Principiul esential al corporatiei industriale este, inca de la inceputul aparitiei ei, eficienta maximala a productiei (reducerea cheltuielilor, majorarea volumului de productie si profitul maximal). Ca urmmare, unul din indicatorii principali ai succesului corporatiei este tendinta acesteia de a detine lideratul intr-o anumita sfera. Structura corporativa clasica presupune delimitarea clara a proprietatii si gestiunii, opunand angajatii in raport cu proprietarii companiei. Esenta ei reflecta adecvat notiunea "fordism", ce s-a format pe la mijlocul secolului XX in sociologie [57, p.110]. Trasaturile fundamentale ale agentilor economici de acest tip si logica evolutiei lor sunt descrise reusit in doua lucrari, ce au devenit carti de baza pentru generatii intregi de manageri. Prima lucrare este a juristului Adolf Berle si economistului Gardiner Minz, cea de a doua - a prezidentului concernului "General Motors" Alfred Sloun [17, p.425].


Fisiere in arhiva (1):

  • Segmentarea Pietii si Alegerea Pietii Tinta - Metoda Contemporana de Cercetare in Cadrul Managementului si Marketingului Corporativ.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!