Sistemul Bugetului Public

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAP.I Consideratii generale 4
1.1 Sistemul bugetului public 4
1.2 Rolul si importanta bugetului public national consolidat 6
1.3 Bugetul local -definitie si continut 8
CAP.II Bugetul local -Instrument de planificare financiara 11
2.1 Principiile elaborarii bugetului local 11
2.2 Principalii actori si responsabilitati in elaborarea bugetului local 12
2.2.1 Legislativul 12
2.2.2 Primarul 13
2.2.3 Cetatenii 14
CAP.III Politica financiara 16
3.1 Cine elaboreaza politica financiara ? 16
3.2 Conceptul de politica financiara si utilitatea acestuia 16
3.3 Structura politicii financiare 18
3.4 Continutul si modalitatile de prezentare ale politicilor financiare 19
CAP.IV Planificarea financiara 20
4.1 Relatia dintre planificare financiara si politica financiara 20
4.2 Instrumente, tehnici de planificare financiara 21
4.3 Elaborarea bugetului local 22
4.3.1 Etapele calendarului bugetar 23
CAP.V Metode de elaborare a bugetelor locale 28
5.1 Bugetul Functional (Line-Item Budget) 28
5.1.1 Fundamentarea veniturilor bugetelor locale 28
5.1.2 Fundamentarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat 30
5.1.3 Transferuri consolidabile pentru bugetele locale 30
5.1.4 Fundamentarea cheltuielilor bugetelor locale 30
5.2 Metoda Buget Baza Zero (ZBB) 35
5.3 Metoda Bugetelor de Performanta 37
CAP.VI Elaborarea si aprobarea bugetului propriu al Consiliului Judetean Salaj, pe anul 2007 40
6.1 Responsabilitati in cadrul procesului de intocmire a bugetului propriu 40
6.1.1 Consiliul Judetean 40
6.1.2 Presedintele Consiliului Judetean 41
6.1.3 Conducatorii institutiilor publice din subordinea Consiliului Judetean 42
6.2 Procesul de intocmire a bugetului propriu al judetului 43 
6.2.1 Elaborarea proiectului de buget propriu al judetului 43
6.3 Aprobarea bugetului 57
6.3.1 Definitivarea proiectului de buget 57 
6.3.2 Discutarea proiectului de buget in Comisia pentru studiu 58 
6.3.3 Inaintarea proiectului de buget spre aprobarea Consiliului Judetean 59 
6.4 Adoptarea bugetului 59 
6.5 Repartizarea pe trimestre a veniturilor si cheltuielile bugetare 61 
CAP. VII Concluzii si propuneri 62
7.1 Concluzii 62
7.2 Propuneri 64
Bibliografie 69


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I
CONSIDERATII GENERALE
1.1. Sistemul bugetului public 
Originea cuvantului "buget" se gaseste in vechea limba franceza si anume in expresiile "bouge", "bougette", intelesul carora desemnau o punga de piele sau o punga cu bani.
Anglo-saxonii au imprumutat notiunea de la francezi in perioada cuceririlor normande, iar de acolo s-a raspandit in toata lumea cu semnificatia ei financiara. Desi bugetul ca instrument financiar este cunoscut si folosit in toata lumea, existau state europene care au folosit alte notiuni, ca de exemplu: "presupuesto" sau "presupuestos generales del estado" in Spania, "bilacio", "progetto di bilacio" sau "preventivo" in Italia, "budget" , "zum budget gherig" sau "Reichsanchaltsetat" in Germania.
In Romania, termenul de "buget" apare pentru prima oara in Regulamentul Organic al Munteniei si Moldovei in 1831-1832, in care la capitolul 3 art.117 apare termenul de "biudge", dar si expresia " inchipuirea cheltuielilor anului viitor".
Inainte de aparitia Regulamentului Organic, pe teritoriul Romaniei de astazi nu a existat un buget in intelesul actual al cuvantului Pot fi mentionate totusi condicele de venituri si cheltuieli aparute prima oara in Moldova in timpul domniei lui Stefan Voda (1654) iar apoi in Muntenia in timpul lui Constatin Brancoveanu (1694-1704). Respectivele condice nu aveau un caracter obligatoriu, executoriu, ci reprezentau acte de gestiune in care se reflectau veniturile si cheltuielile trecute.
Incercarea de a realiza un document financiar de factura moderna apartine lui Voda N. Mavrocordat , care la 1712 a prezentat Sfatului Domnesc asa - numita "sama" sau "samile visteriei" cu privire la natura veniturilor si cheltuielilor tarii.
Asadar, in Romania , se poate vorbi de buget de stat in intelesul juridic si financiar actual o data cu Regulamentul Organic, care instituie controlul asupra veniturilor si cheltuielilor publice. Tot atunci are loc separarea gestiunii domeniului public de gestiunea domnitorului. 
In evolutia istorica a relatiilor politice si economice, continutul relatiilor financiare si indeosebi a celor bugetare devine din ce in ce mai complex, aliniidu-se nivelului de dezvoltare al societatii. Astfel in 1859, cand s-a incheiat Conventia de la Paris, se stabileste principiul liberei administratii a Principatelor Romane pe linie financiara, iar Domnul avand initiativa pregatirii bugetului, care trebuie supus Adunarii Elective spre a fi votat.
Sub domnia lui Alexandru Ioan Cuza, la 29 Noiembrie 1860 s-a votat "Regulamentul de Finante", considerat prima lege de organizare financiara, care prevedea ca : "recentele venituri si cheltuieli publice ce au a se efectua pentru serviciul fiecarui exercitiu vor fi autorizate prin legile de finante si vor forma bugetul general al statului ".
Constitutia Romana din 1866 in titlul "Despre finante" reglementeaza ca: "In fiecare an adunarea deputatilor incheie socotelile si voteaza bugetul iar la aliniatul urmator: toate veniturile sau cheltuielile statului trebuie trecute in buget si socoteli". Aceste texte sunt preluate apoi si in Constitutiile Romaniei din 1923 si 1938 cu referire la bugetul de stat.
Constitutia Republicii Populare Romane din 1948 sta la baza legii nr.3/ 1949 care introduce notiunea de buget de stat unic.
In reglementarea actuala, sistemul bugetar al tarii este organizat intr-o conceptie noua, impusa de economica de piata, reglementare ce-si gaseste locul in Legea nr. 10 / 1991 care introduce notiunea de Buget public national.
Bugetul public reflecta actul de vointa prin care se stabilesc sursele de venituri, inclusiv cuantumul acestora, precum si destinatiile precise pentru care se vor aloca ele, tinandu-se seama de nevoile publice reclamate de functionarea institutiilor publice si interventia statului in sferele de strategie economica. Ca act de vointa de o nuanta juridica speciala, bugetul public devine lege, prin adoptarea sa de Parlament, imprimandu-i-se caracter obligatoriu si executoriu.
Conceput de Guvern si aprobat de Parlament, bugetul de stat reprezinta actul cel mai important din viata publica, deoarece el este expresia financiara a programului de actiune a statului pe o perioada de un an. 
Bugetul public national consolidat exprima, in forma generala, ansamblul verigilor si corelatiilor dintre acestea in procesul mobilizarii, repartizarii si consolidarii fondurilor publice. In Romania, ca si in alte state unitare, sistemul bugetar corespunde structurii de organizare teritorial- administrativa, prerogativelor si autonomiei organelor puterii legislative si executive, centrale si locale, existand o legislatie unica pentru elaborarea si executarea bugetelor. O astfel de organizare unitara a politicii bugetare corespunde existentei organelor centrale unice ale puterii si administratiei de stat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul Bugetului Public.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!