Stilul managerial în IMM

Cuprins disertație Cum descarc?

INTRODUCERE 5
LISTA NOTATIILOR (ABREVIERILOR) 6
LISTA FIGURIILOR 6
CAPITOLUL I
CULTURA ORGANIZATIONALA SI CULTURA MANAGERIALA 7
1.1. Notiuni teoretice privind conceptul de "cultura organizationala" si "cultura manageriala" 7
1.2. Forme de manifestare ale culturii organizationale 12
1.3. Determinantii culturii organizationale 15
1.4. Adaptarea culturii manageriale la cerintele organizatiei 17
CAPITOLUL II
STUDIUL CONDUCERII IN ORGANIZATII 20
2.1. Problematica stilurilor de conducere 20
2.1.1. Stilul de conducere democratic 20
2.1.2. Stilul de conducere autoritar 20
2.1.3. Stilul de conducere participativ 21
2.1.4. Stilul de conducere permisiv (laissez - faire) 22
2.2. Portretul managerului 23
2.3. Caracteristicile mediului in care intreprinderea isi desfasoara activitatea 28
2.3.1. Mediul extern al firmei 32
2.3.2. Mediul intern al firmei 37
2.4. Caracteristicile managementului in fazele ciclului de viata al intreprinderii 38
2.4.1. Managementul intreprinderii in faza de lansare 38
2.4.2. Managementul intreprinderii in faza de crestere 40
2.4.3. Managementul intreprinderii in faza de maturitate 43
2.4.4. Managementul intreprinderii in faza de consolidare 43
2.5. Stilul de management in IMM-uri 45
CAPITOLUL III
FACTORI DE INFLUENTA AI STILULUI MANAGERIAL IN IMM-URI. STUDIU DE CAZ: SC RECOVERY CARS SRL 51
3.1. Prezentarea generala a intreprinderii 51
3.2. Politica de resurse umane a intreprinderii 52
3.3. Factorii care influenteaza stilul managerial 55
3.3.1. Influenta domeniului de activitate si a dimensiunii intreprinderii asupra stilului managerial 55
3.3.2. Perspective manageriale privind evolutia economico - financiara a intreprinderii. Consecinte asupra stilului de management 56
3.3.3. Influenta abilitatilor si aptitudinilor managerului asupra stilului managerial 58
3.3.4. Influenta abilitatilor si aptitudinilor subordonatilor asupra stilului managerial 59
3.3.5. Influenta caracteristicilor etapei de viata a intreprinderii asupra stilului managerial 60
3.3.6. Influenta elementelor mediului intreprinderii asupra stilului managerial 61
3.3.6.1. Influenta elementelor mediului intern 61
3.3.6.2. Influenta elementelor mediului extern 63
3.4. Concluziile studiului de caz 68
CONCLUZII 72
BIBLIOGRAFIE 75


Extras din disertație Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de licenta cu titlul STILUL MANAGERIAL IN IMM, a fost elaborata cu scopul de a evidentia importanta stilului managerial in IMM-uri si factorii de influenta. 
Primul capitol, denumit, Cultura organizationala si cultura manageriala, am realizat abordari conceptuale prezentand notiunile teoretice privind conceptul de "cultura organizationala" si "cultura manageriala", forme de manifestare ale culturii organizationale, determinantii culturii organizationale si adaptarea culturii manageriale la cerintele organizatiei.
Cel de-al doilea capitol, intitulat, Studiul conducerii in organizatii, abordeaza problematica stilurilor de conducere, portretul managerului, caracteristicile mediului in care intreprinderea isi desfasoara activitatea, caracteristicile managementului in fazele ciclului de viata al intreprinderii si stilul de management in IMM-uri.
In capitolul al treilea, STILUL MANAGERIAL IN IMM. Studiu de caz: SC Recovery Cars SRL, am intocmit cercetarea aplicativa a lucrarii prezentand intreprinderea , evidentiind politica de resurse umane a intreprinderii, factorii care influenteaza stilul managerial, si am aratat concluziile studiului de caz.
Cuvinte cheie: management, IMM, organizatie, stil managerial, marketing, resurse umane.
CAPITOLUL I
CULTURA ORGANIZATIONALA SI CULTURA MANAGERIALA
1.1. Notiuni teoretice privind conceptul de" cultura organizationala" si" cultura manageriala"
Cultura organizationala este definita drept un complex specific de valori, credinte conducatoare, reprezentari, intelesuri, cai de gandire impartasite de membrii unei companii, ce determina felurile unde acestia se vor comporta in interiorul si in afara organizatiei respective ce sunt transmise noilor membrii drept corecte .
Orice incercare de a defini culturii organizationale nu poate reusi decat plecand de la om, de la existenta istorica a acestuia, de la psihologia poporului din ce face parte si, nu in ultimul rand, de la cultura lui nationala . 
Cultura organizatiei esteprodusul oamenilor si actiunilor acestora sociale, insa si a celor materiale si spirituale.
Cultura organizationala este "mediul intern" , care caracterizeaza fiecare societate unde sunt implicati indivizii ce determina comportamentul in societate si, in ultima instanta, eficienta organizatiei respective. Ea este rodul istoriei proprii, prin determinari si conditionari externe. 
Dintre numeroasele definitii ale culturii organizatiei reiau si prezint doua:
Potrivit lui N. Oliver cultura organizationala rezida intr-un set de credinte partajat de cea mai mare parte a culturii organizatiei unei companii, referitoare la cum oamenii ar trebui sa se comporte in procesul muncii si la cele mai importante obiective si sarcini de realizat.
In opinia lui O. Nicolescu cultura organizatonala desemneaza sistemul de valori, simboluri, convingeri, aspiratii, asteptari, modalitati de gandire si comportamentul acceptat de membrii organizatiei ca baza comuna de actiune .
Cultura organizationala este asemuita unui aisberg: ce are o parte "vizibila" - ale carei elemente sunt secundare, derivate - si o parte "ascunsa" - care, insa, include "elementele primare".
Din punct de vedere al elementelor cultura organizationala are elemente sensuri si subiective. 
. Elementele scopuri-reflecta aspectul material al vietii organizatiei si se refera la simbolica, culorile, confortul interiorului si exteriorului edificiilor, a mobilei si utilajului. 
. Elementele subiective se refera la aspectul nematerial al organizatiei cum ar fi: credintele, valorile, ritualurile, normele de comportament etc.


Fisiere în arhivă (1):

  • Stilul managerial in IMM.doc

Imagini din acest disertație Cum descarc?

Bibliografie

1) Anton Sandu (coord.), Dezvoltarea organizationala centrata pe succes si apreciere, Editura Lumen, Iasi 2010;
2) Bacanu, B., Practici de management strategic, Editura Polirom, Iasi 2006;
3) Barbulescu, Constantin, Diagnosticarea intreprinderilor in dificultate economica: strategii si politici de redresare si dinamizare a activitatii, Editura Economica, Bucuresti 2002;
4) Borza, A., Bordean, O., Mitra, C., Dobocan, C., Management strategic. Concepte si studii de caz, Editura Risoprint, Cluj-Napoca 2008
5) Carmen-Aida Hutu, Cultura organizationala si leadership: fundamentarea capacitatii competitive a firmei, Editura Economica, Bucuresti 2007;
6) Georgeta Panisoara, Ion-Ovidiu Panisoara, Managementul resurselor umane. Ghid practic, editia a II-a, Editura Polirom, Iasi 2005;
7) Horia D Pitariu, Andrea D Budean, Cultura organizationala: modele si metode de interventie, A.S.C.R [Asociatia de Stiinte Cognitive din Romania], Cluj-Napoca 2007;
8) Manoela Popescu-Nistor, Cultura Afacerilor. Sinteze, Editura Economica, Bucuresti, 2005;
9) Nastase M., "Cultura manageriala si organizationala", Ed. Economica, Bucuresti, 2004;
10) Nicolescu O., Managementul organizatiei, Editura Economica, Bucuresti 2007;
11) Nicolescu, O., Verboncu, I., Fundamentele Managementului Organizatiei, Bucuresti, Editura Tribuna Economica, 2001;
12) Kotler Ph., Management si marketing in era turbulentelor, Editura Publica, Bucuresti 2009;
13) Kotler Ph., Managementul Marketingului, Editura Pearson, Paris, Franta 2006; 
14) Popa, I., Management larg, Editura ASE, Bucuresti, 2005;
15) Rindasu Venera Cristina, Management antreprenorial si inovator, Editura Eftimie Murgu, Resita 2007;
16) Tatiana Gavrila, Viorel Lefter, Managementul organizatiilor, Editura Economica, Bucuresti 2007;
17) Zlate Mielu, Leadership si management, Editura Polirom, Iasi 2004;
PUBLICATII ONLINE:
http://www.mfinante.ro/infocodfiscal.html, accesat la data de 23.03.2016
Planificarea si organizarea serviciilor de biblioteca, http://ebooks.unibuc.ro/StiinteCOM/planif/4.htm, accesat la data de 23.03.2016
Fundamentele managementului organizational, http://www.biblioteca-digitala.ase.ro/biblioteca/carte2.asp?id=60, accesat la data de 23.03.2016


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această disertație cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!