Strategia de internaționalizare a firmei - studiu de caz - Grupul Carrefour

Cuprins disertație Cum descarc?

1. Elemente generale privind internationalizarea unei firme 
1.1 Introducere
1.2. Obiectivele cercetarii
1.3. Conceptul de Internationalizare -  Definitie
1.4. Internationalizarea -  origini si evolutie
2. Formularea strategiei de internationalizare a firmei
2.1. Analiza strategica a orientarii internationale
2.1.1. Studierea mediul international
2.1.2. Analiza diagnostic a potentialului firmei (puncte tari si puncte slabe)
2.1.3. Identificarea factorilor de internationalizare
2.1.4. Determinarea obiectivelor internationale ale firmei
2.2. Analiza alternativelor strategice 
2.2.1. Segmentarea pietelor si selectarea partenerilor
2.2.2. Stabilirea metodelor de operarea 
2.3. Decizia de internationalizare a firmei
3. Mecanisme privind internationalizarea firmei
3.1. Dimensiunile internationalizarii
3.2. Analiza ciclului de productie
3.3. Stadiile dezvoltarii firmei
3.4. Tipologia firmelor care actioneaza la nivel Mondial, Modelul EPG -  Etnocentrism Policentrism Geocentrism
3.5. Strategiile de marketing international privind internationalizarea unei firme
3.6. Comunicarea in procesul de internationalizare
4. STUDIU DE CAZ (Carrefour)
5. Concluzii si propuneri
Bibliografie


Extras din disertație Cum descarc?

Capitolul 1. Elemente generale privind internationalizarea unei firme
1.1 Introducere
Tema ,,Strategia de internationalizare a firmei" a fost aleasa, deoarece, este un subiect care trebuie aprofundat de catre toti cei care vor sa-si extinda afacerea in afara granitelor tarii, sau chiar in afara localitatii de origine. Traim in niste perioade in care consumatorii au devenit pretentiosi si selectivi, concurenta este din ce in ce mai mare iar clientii trebuie sa simta ca acel produs este facut special pentru ei.
In contextul internationalizarii companiei, cultura, intelegerea comportamentului cumparatorului precum si strategiile de marketing international sunt elemente cheie care duc la decriptarea procesului internationalizarii. 
Obiectivul studiului este de a extinde cunostintele in domeniul afacerilor internationale prin analizarea acestui fenomen al internationalizarii in domeniul distributiei alimentare. Astfel, am ales sa analizez grupul Carrefour care se situeaza pe locul doi mondial si pe locul 1 in Europa, prin strategiile de internationalizare adoptate, dificultatile intalnite si prin noile strategii spre care s-a orientat.
In primul capitol mi-am propus o familiarizare a notiunii de internationalizare prin intermediul elementelor introductive, originilor conceptului si a abordarii diversilor autori cu privire la definirea termenului.
Contextul, cauzele obiectivele si factorii determinati ai acestui proces de internationalizare se regasesc in cel de-al doilea capitol.
Studierea mediului international presupune o abordare complexa si realista tinand cont de influentele politice, culturale, economice si tehnologice. 
Capitolul al treilea prezinta punctul central al procesului si instrumentele necesare pentru a pune in functiune mecanismele internationalizarii.
Cel de-al patrulea capitol este dedicat studiului de caz, gruparii Carrefour, un exemplu concludent, un model de urmat pentru toate afacerile care doresc sa se extinda pe plan international.
Sper ca prin aceasta lucrare sa evidentiez elementele cheie care duc la succesul internationalizarii si sa ofer o intelegere de ansamblu a etapelor care duc la dezvoltarea afacerilor pe plan international. 
1.2. Obiectivele cercetarii
Cresterea comertului international de bunuri si intr-o masura mai mica a serviciilor este, fara indoiala, una dintre cele mai importante tulburari care au marcat economia mondiala in ultimele decenii. Raportul comertului international de bunuri si servicii la PIB-ul mondial, inregistrat in bilantul de plati, este astazi cu peste 30% in scadere fata de 13% la inceputul anilor '70.
Globalizarea este astfel un fenomen macroeconomic atat de vizibil, incat il imaginam peste tot si se impune tuturor. Cu toate acestea, datele microeconomice ofera o imagine mai nuantata a realitatii. Analiza datelor microeconomice privind comertul international releva unele reguli statistice originale: in toate tarile lumii, dezvoltate sau emergente, proportia companiilor implicate direct intr-o relatie internationala este scazuta. Rareori depaseste 20%. In plus, majoritatea exportatorilor au o prezenta extrem de limitata pe pietele mondiale, fiind activi doar in cateva piete, invecinate cu tara de origine
Acest lucru ne aminteste puternic de evident: chiar daca globalizarea este un fenomen macroeconomic major, chiar daca economistii si factorii de decizie politici s-au obisnuit sa abordeze problemele de competitivitate din unghiul concurentei dintre natiuni , nu tarile care fac comert intre ele, ci companiile. Prin utilizarea de noi instrumente teoretice si date individuale originale, evolutiile recente ale cercetarii in economia internationala restabilesc echilibrul, lasand mai mult loc analizei microeconomice a globalizarii.
Internationalizarea productiei este considerata inima procesului de globalizare. In cadrul procesului de internationalizare a productiei, de fapt de globalizare a procesului de productie, corporatiile transnationale reprezinta elementul esential. Peste 800000 de filiale, apartinand celor peste 60000 de corporatii formeaza un univers care implica atat relatii pe baza de transferuri de capital cat si asa numitele non-equity relations, respectiv relatii care nu implica transferuri de capital. Dimensiunea procesului de globalizare la nivelul productiei este reflectata de amploarea procesului de transantionalizare a economiei mondiale. Companiile transnationale detin active in strainatate in valoare de 30 trilioane USD, exporta produse care valoreaza 3,1 trilioane USD, au un personal in strainatate de peste 54 milioane persoane.


Fisiere în arhivă (1):

  • Strategia de internationalizare a firmei - studiu de caz - Grupul Carrefour.docx

Imagini din acest disertație Cum descarc?

Bibliografie

1. John D. Daniels, International Business: Environments and Operations, Global Edition Paperback, 2014
2. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Managementul Marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 2012
3. Kanther Andreas, Aplicaciones Sectoriales al Marketing, curs, Universidad Miguel Hernandez, 2008
4. Peter J. Buckley, Peter Enderwick, Adam R. Cros, International Business, Oxford University Press, 2018
5. Dr. Suzanne Kane (business Education Research Group), Internationalization of U.K. University Business Schools A Survey of Current Practice, 2011
6. Maria Voinea, Sociologie generala si juridica, Editura Titu Maiorescu, Bucuresti, 2000
7. Adrian Neculau, Dinamica grupurilor restranse in Psihologia sociala, Editura Polirom, Iasi, 1996
8. Buigues Pierre, Lacoste D, Strategies d'internationalisation des entreprises, De Boeck - 2011 
9. David Ricardo, Principles of Political Economy and Taxation, Editura Bertrams Print On Demand, 2014
10. The Heckscher-Ohlin-Samuelson Model and the Cambridge Capital Controversies, April 2014 
11. Porter, M. E., Competitive Strategy, The Free Press, New York, 1985
12. Van den Bossche, Peter, "Dispute Settlement - World Trade Organization", Foreign Affairs Newsroom, Belgium, 2018
13. Popa I., Tranzactii comerciale internationale, Editura Economica, Bucuresti, 1997
14. Constantinescu, D. A., Management strategic, Bucuresti, Editura National, 2000
15. Constanta Aurelia Chitiba, Economia mondiala din viziune globala, Editura Pro Universitaria, 2017
16. Dragos Gabriel Mecu, Obiectul principal al operatiunilor de swap si switch, Revista Romana de Statistica, Supliment, Trim. III/2013
17. Sasu C., Marketing international, Editura Polirom, Iasi, 1998.
18. Jaba O., Analiza strategica a intreprinderii, Editura Sedcom Libris, Iasi, 1999
19. Dinu E., Analiza economica si financiara a firmei, Editura ASE, Bucuresti, 2001
20. Buckley Peter J., The Internationalization of the Firm, Cengage Learning EMEA, 1998
21. Topan Mihai-Vladimir, Intreprinzatorul in firma internationala, Editura ASE, Bucuresti, 2013
22. Popa I., Filip R., Managementul international, Editura Economica, Bucuresti, 1999
23. Zaharia V., Marketing, editura Pro Universitaria, 2013
24. Paillart I., Spatiul public si comunicarea, Editura Polirom, Iasi, 2002
25. Brun P., Marketing international, Editura Ellipses Marketing, 2014
www.carrefour.fr
www.marketing91.com/
https://qykysojulyw.degisiktatlar.com/epg-model-3157tn.html 
https://ro.wikipedia.org/wiki/Matrice_Boston
https://www.mbaknol.com/strategic-management/adl-matrix/


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această disertație cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!