Strategia de marketing direct a organizației - studiu de caz Today Advertising

Cuprins disertație

INTRODUCERE . 3
CAPITOLUL 1. STRATEGIA DE MARKETING DIRECT -  CONTINUT SI IMPLEMENTARE .. 4
1.1 Conceptul de marketing direct .. 4
1.2 Integrarea marketingului direct in cadrul organizatiei .. 8
1.3. Strategia de marketing direct a organizatiei ... 10
CAPITOLUL 2. TODAY ADVERTISING PE PIATA ROMANEASCA A MATERIALELOR PROMOTIONALE ... 20
2.1. Today Advertising -  scurt istoric, domeniu de activitate, misiune, valori si obiective . 20
2.2. Dimensiunile si caracteristicile pietei romanesti a materialelor promotionale .. 23
2.3 Analiza distributiei produselor si serviciilor la Today Advertising 25
2.4. Analiza comunicarii de marketing la Today Advertising .. 27
CAPITOL 3. STUDIU DE CAZ: STRATEGIA DE MARKETING DIRECT RECOMANDATA ORGANIZATIEI TODAY ADVERTISING 30
3.1. Contextul de marketing al proiectarii strategiei de marketing direct (analiza SWOT) .. 30
3.2. Continutul strategiei de marketing direct recomandate .. 31
3.3. Impactul estimat al implementarii strategiei de marketing direct .. 34
CONCLUZII . 36
BIBLIOGRAFIE ... 37


Extras din disertație

INTRODUCERE
Marketingul direct eficient depinde, mai mult decat orice, de capacitatea noastra de a percepe cat mai bine nevoile consumatorilor, precum si de abilitatea noastra de a decide care va fi comportamentul clientilor si in ce mod, cand, unde si de ce ne asteptam ca ei sa se comporte altfel. Cheia dezvoltarii unui avantaj concurential o constituie intelegrea comportamentului consumatorilor. Daca nu ne intelegem clientii, nu putem sa ne asteptam ca marketingul adresat lor sa aiba succes. Vom avea succes numai daca le propunem clientilor oferte relevante si daca interactionam cu ei in moduri pe care ei le gasesc simple, eficiente din punctul de vedere al costului si chiar distractive. Marketingul direct nu este un mijloc de comunicare in masa. El este adeseori confundat cu posta directa. Desi aceasta antreneaza aproximativ jumatate din investitiile de marketing direct, si alte mijloace de comunicare sunt utilizate in mod curent. Prin lucrarea de fata, ,,Strategia de marketing direct a organizatiei -  studiu de caz: Today Advertising", am recomandat o strategie de marketing direct care urmareste valorificarea cat mai multor oportunitati oferite de mediul extern de marketing folosind toate practicile acesteia in raport cu resursele, proprii sau atrase, tehnice, financiare, umane sau informationale. Relatia dintre strategia de marketing direct si strategia de marketing este determinanta in perspectiva viitorului marketingului direct la nivelul organizatiei. Ea trebuie sa considere pentru elaborarea strategiei de marketing direct o serie de elemente de referinta printre care se numara: obiectivele majore urmarite prin intermediul campaniilor si activitatilor specifice, publicul vizat si segmentele majore abordate, pozitionarea in raport cu concurentii, continuitatea desfasurarii si suportul campaniilor si activitatilor specifice sau integrarea cu activitatea traditionala de marketing a organizatiei.
CAPITOLUL 1. STRATEGIA DE MARKETING DIRECT -  CONTINUT SI IMPLEMENTARE
1.1 Conceptul de marketing direct
Marketingul direct are peste cinci secole de existenta, in Venetia anilor 1500 apareau primele cataloage tiparite care apoi erau expediate prin posta posibililor clienti din provincie. Asa a luat fiinta prima forma de marketing direct ,,vanzare prin corespondenta", un sistem ce se bazeaza pe comunicarea directa cu potentialul client, fara intermediari, adaptat si personalizat in functie de nevoile si posibilitatile acestuia.
Primul catalog francez de vanzare prin corespondenta, apartinand firmei Vilmorin a fost tiparit in anul 1771, spre deosebire de primului catalog american, al firmei Montgomery Ward, care apare in anul 1872. Odata cu dezvoltarea serviciilor prin posta in anul 1917 in Statele Unite apare Asociatia de Publicitate Directa.(Le Men & Bruzeau,2000)
Sfera de cuprindere a marketingului direct este extrem de vasta, fiind utilizat de comerciantii cu amanuntul, centrele comerciale, companiile de telecomunicatii, de comunicatii prin cablu, cele de servicii publice, liniile aeriene, companiile de carti de credit, de investitii, de asigurari, uzinele constructoare de masini etc.
Exista o multitudine de puncte de vedere asupra continutului marketingului direct, fiecare autor care a abordat domeniul incercand sa elaboreze o definitie proprie a acestuia avand ca suport diferite elemente de referinta. Mai mult, se poate vorbi despre o evolutie in timp a modului in care a fost definit marketingul direct in functie, pe de o parte, de perceptia asociata acestuia in plan teoretic si, pe de alta parte, de misiunile acoperite prin campaniile de marketing direct realizate de catre diferite organizatii.( Anton, s.a.)
Pana la inceputul anilor '90, marketingul direct era considerat o modalitate prin care firmele isi distribuiau produsele si realizau planul de vanzari. La baza acestor lucruri stau marturie urmatoarele definitii:


Fisiere în arhivă (1):

  • Strategia de marketing direct a organizatiei - studiu de caz Today Advertising.pdf

Imagini din acest disertație

Bibliografie

1. Anton, L., V.,s.a., Marketing direct
2. Articol Britannica -  Lotha, G. (2015). Mail-order business [Online] disponibil pe: https://www.britannica.com/topic/mail-order-business
3. Balaure, V., et. all, 2003, Marketing, editia a II-a revazuta si adaugita, Uranus, Bucuresti
4. Bird, D., 2007, Marketing direct pe intelesul tuturor, Publica, Bucuresti, 2007
5. Claeyssen, Y., Deydier, A., Riquet, Y., 2009, Marketingul direct multicanal. Prospectarea, fidelizarea si recastigarea clientului, Polirom, Iasi
6. Cociuban, A., s.a., Marketing direct -  Sinteza
7. Constantinescu, M., 2016, Marketing direct. Evolutii de la tipar la societatea digitala, Pro Universitaria, Bucuresti
8. Ferry J. L., 1987, Le Guide du marketting direct, Les editions d'Organisation, Paris
9. Hatch, D., Jackson, D., 2007, 2239 de secrete testate pentru un marketing direct de succes, Brandbuilders Grup, Bucuresti
10. Hermel L., Quioc J.P., 1994, Le marketting direct, Economica, Paris
11. Hirschmann, W., R., 2012, Marketing direct.Secretele corespondentei si comunicarii de succes, All Educational, Bucuresti
12. Karabanda, R.,P.,S., 2010, Will predictive behavioral targeting change online&direct marketing ways?, Diplomica Verlag, Hamburg
13. Kotler Ph., 2002, Managementul marketingului, editia a III-a, Editura Teora, Bucuresti
14. Krishnan, N.,2017, Marketing Aptitude for Bank Clerk/ PO/ Specialist Officer Exam, Disha, New Delhi
15. Le Men,Y.,Bruzeau, M., 2000, Marketing direct curs practic, Editura Teora,Bucuresti
16. McCorkell G., 1997, Direct and Database Marketing, Kogan Page, London
17. Popescu, I. C., 2003, - Comunicarea in marketing - concepte, tehnici, strategii, editia a II-a revazuta si adaugita, Uranus, Bucuresti
18. Prezentare Today Advertising (2018) [Online] disponibil pe: https://www.todayadvertising.ro/blog/noulsediutoday
19. Pride W., Ferrel O.C0, 1991., Marketing -  Concepts and Strategies, 7th edition, Hoghton Mifflin Company, Boston
20. Stone, B., Jacobs, R., 2004, Metode de succes in marketingul direct, editia a7-a, Arc, Chisinau
21. Stone, M., Bond, A., Blake, E. , 2006, Ghidul complet al marketingului direct si interactiv.Cum sa selectati, sa dobanditi si sa pastrati clientii potriviti, Editura Bic All, Bucuresti
22. Tasner, M., 2015, Marketing in the Moment: The Digital Marketing Guide to Generating More Sales and Reaching Your Customers First (2nd Edition), editia a II-a, Pearson Education, New Jersey
23. Veghes, C., 2003, Marketing Direct, Editura Uranus, Bucuresti
24. Veghes, C., 2017, Strategii de marketing direct. Note de curs
25. Yamamoto , G., T., 2010, Mobilized Marketing and the Consumer: Technological Developments and Challenges, Business Science Reference, Hershey


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!