INTRODUCERE 3 Capitolul I Aspecte conceptuale privind distributia fizica 7 1.1. Sistemul de distributie fizica utilizat de organizatie (planificare, procesare, desfasurare, transport, depozitare) 9 1.2. Importanta sistemelor de distributie si noi elemente integrate pentru cresterea eficientei organizatiei 12 Capitolul II Studiu de caz al organizatiei PLASTIC LEGNO 23 2.1. Prezentarea generala (de la istoric) 23 2.2. Analiza economico-financiara a organizatiei in perioada 2016-2017 (bilant contabil) 24 Capitolul III Analiza sistemelor de distributie utilizat de PLASTIC LEGNO 36 3.1. Derularea operatiilor de distributie ale companiei PLASTIC LEGNO 36 3.2. Analiza strategiilor de distributie ale companiei PLASTIC LEGNO 40 ANALIZA SWOT A S.C. PLASTIC LEGNO S.R.L. 42 CONCLUZII SI PROPUNERI 43 BIBLIOGRAFIE 47 ANEXE 49
INTRODUCERE In vreme ce previziunile economice sunt pesimiste, in schimb cele demografice sunt promitatoare, astfel ca, pana in 2020, numarul consumatorilor va creste cu peste 700 de milioane. Principala ingrijorare pe aceasta linie este cresterea segmentului populatiei varstnice, care va cheltui mai mult pe medicamente si serviciile de mentinere a sanatatii In ciuda situatiilor economice neincurajatoare, comerciantii globului au raspuns cu promptitudine la schimbarile survenite in comportamentul consumatorilor, prin noi tipuri de magazine, gama variata de produse- a sortimentului si diversificarea serviciilor oferite consumatorilor, de la acordarea de credite pana la servicii de Internet. Consumatorii se asteapta sa comande un produs prin telefon sau Internet si pe care sa-l poata returna. Totusi, in ultima perioada putem semnala o incapacitate a micilor comercianti de a face fata cererii scazute, fapt ce duce la cresterea ratei falimentelor, in schimb marile companii comerciale multi- continentale, chiar daca s-au domolit in procesul abuzurilor, ele se dezvolta organic prin deschiderea de noi magazine, ajutand din plin procesul globalizarii. De altfel, inovatiile tehnologice pe care marile companii comerciale le-au adoptat cu succes, au facut ca eforturile de globalizare sa fie mai ieftine, in timp ce eficienta este mai mare astfel, lantul de distributie prin procesele de mercantizare noi adoptate devin un intreg eficient. Deoarece este imposibil de estimat puterea de cumparare a populatiei prin canalele de distributie, vor circula marfuri intr-o gama variata (atat) ca articole, sortimente, raport pret-calitate, creandu-se un asortiment complet de marfuri, care sa corespunda in mare parte intregii categorii de venituri a cumparatorilor. Copiii ca si clienti sunt usor de influentat, dificili, isi doresc sa aiba mereu jucarii noi, in conformitate cu schimbarile de pe piata si trendurile moderne. Piata jucariilor in Romania a ajuns la aproape 1 mld de lei in 2018. Exista o oferta de jocuri si jucarii foarte variata, pentru ca exista o serie de produse diferentiate in functie de varsta si preferinte, punand accent pe jocuri cu eroi din filme, jocuri de logica sau jocuri de dezvoltare a inteligentei. Se poate observa o crestere sistematica incepand cu anul 2015, atingand cea mai mare crestere in 2018. Ca urmare a emanciparii consumatorilor si a exploziei tehnologiei digitale, care a adus pe piata multe produse noi, ce concureaza pe acelasi palier de pret, determina, din partea distribuitorilor, o atentie sporita pentru reusita vanzarilor, mai ales in ceea ce priveste segmental de consumatori copii, care sunt din ce in ce mai interesati de tehnologie. Intreprinderile de productie este necesar sa se adapteze restrictiilor pietei pentru a putea oferi produse de calitate, utilizand resursele de care dispune. Astfel,distributia marfurilor se va face coreland oferta cu cerintele pietei. Distributia marfurilor implica toate activitatile care au ca scop transferul marfurilor din sfera consumului in sfera productiei, Un produs isi va indeplini rolul sau atunci cand intra in consum, dar drumul sau pana acolo este destul de complicat. Cei mai important factori care au ajutat la dezvoltarea distributiei au fost dezvoltarea productiei si evolutia produselor. Distributia se afla la mijloc, intre productie si consum ,astfel aceasta asigura eficienta economica a unei intreprinderi, prin vanzarea produselor in scopul obtinerii de profit. Distributia incheie ciclul de productie si asigura resursele necesare unui nou ciclu economic. Tot din tendintele manifestate in contextul cresterii exigentelor consumatorilor, raman in continuare gradul de noutate a produselor, care capteaza atentia atat a bunurilor materiale de stricta necesitate, cat si a celor care necesita tehnologii avansate. Luand in considerare aceste aspecte, in primul capitol am prezentat aspectele conceptuale privind distributia fizica, accentuand sistemul de distributie utilizat si importanta sistemelor de distributie, in capitolul II am prezentat organizatia PLASTIC LEGNO un producator si distribuitor de jucarii, prezentare generala si analiza economico-financiara, iar in capitolul III am prezentat sistemele de distributie utilizate de PLASTIC LEGNO, incepand cu derularea operatiilor de distributie si continuand cu analiza strategiilor ale companiei PLASTIC LEGNO. La sfarsitul lucrarii am prezentat concluzii si recomandarile pentru imbunatatirea activitatii organizatiei analizate PLASTIC LEGNO.
1. Balaure V.Marketing -Editura Uranus, Bucuresti, 2000; 2. Balan C. Logistica .-Editura URANUS, Bucuresti, 2006 3. Bruhn M. Marketing- Editura Economica, Bucuresti, 1999; 4. Carmen Balan-Logistica, Editura Uranus, Bucuresti, 2001; 5. Consiliul Concurentei, Raport al investigatiei privind sectorul comertului electronic, martie 2018; 6. Cretoiu, G. Bucur I.-Contabilitate : Fundamentele si noul cadru juridic - Ed.a II-a, Editura C. H. Beck, Bucuresti, 2007; 7. Danciu V., Grigorescu, A.- Revista "Marketing-Management, ", nr.1 (61)/2001, art."Marketing si Internet. Actualitati si perspective"; 8. Davies G., K.Hawis: Small Business: The Independent Retailer, MacMillan Education Ltd., London, 2000; 9. Florescu, C.Strategii in conducerea activitatii intreprinderii -Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1987; 10. Fundatura D., G. Basanu, M. Pricop, D. Popescu, Dictionar de management - Editura Diacon Coresi, Bucuresti, 1992; 11. Gnetta J.: A chaque type de client, un marche specialise, Rev. "Le nouvel economiste" nr.932/2004; 12. Kotler Ph. Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1997. 13. Kotler Ph.. Principiile marketingului -Editura Teora, 1998; 14. Malcomete P.Marketing.- Fundatia Academica "Gheorghe Zane", Iasi, 1993. 15. Michael Thomas-Manual de Marketing, Editura Codecs, 2008, 16. Montgomery St. L. : Profitable Pricing Strategies, Mc Graw-Hill Book Company, New York, Hamburg, London, Paris, Milan, Montreal, Toronto, 1988, 17. Patriche D. Economie comerciala. Editura Economica, Bucuresti, 1998; 18. Patriche D. Forme ale marelui comert integrat, Rev. "Tribuna economica", nr. 21-22/1994, Romania 19. Patriche D. Marketing industrial- Ed. Marketer - Expert, Bucuresti, 1994; 20. Patriche D.Elemente de economie comerciala .- Editura Sylvi Bucuresti, 2001; 21. Pop N. Al. Marketing- Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1994; 22. Popa I.Tranzactii internationale- Editura Recif, 1992; 23. Revista CAPITAL - nr. 39 din 27 septembrie 2018, pag. 14; 24. Ristea A.L. Rolul si functiile distributiei in economia de piata// in Comertul modern. Bucuresti, nr.1-2, 1991 25. Spataru L. Analiza economica-financiara. -Bucuresti: Editura Economica 2005; 26. Sursa - A.C. Nielsen - Central East Europe, Global Sevices 2001; 27. Vilceanu Gh. Analiza economica financiara.-:Editura Economica Bucuresti 2004; 28. Gheorghe C., -Analiza economico-financiara a intreprinderii-Universitatea Transilvania, Facultatea de Inginerie Tehnologica, Brasov, 2009; 29. Ilie V. -Gestiunea financiara a intreprinderii, Editura Meteor Press, Bucuresti, 2010; 30. Hoanta N. -Gestiunea financiara a intreprinderii, Editura Ch. Beck, Bucuresti, 2011; 31. Munteanu V., coordonator- Contabilitatea financiara a intreprinderii, editura Universitara,Bucuresti, 2015; 32. Turkes Mirela Catalina, Bazele Marketingului, editura Pro Universitaria, Bucuresti, 2013 Site-uri: 1. http://www.grupposunino.com/eng/plr/index.html accesat la 14.03.2019 2. https://www.retail-fmcg.ro/fmcg/piata-jucariilor-romania-miliard.html accesat 02.03.2019 3. http://www.biblioteca-digitala.ase.ro/biblioteca/carte2.asp?id=306&idb=, Manole V., Stoian M. , Marketing accesat la 23.03.2019 4. http://www.gemius.ro/all-reader-news/cele-mai-vizitate-magazine-online-din-romania.html, Articol "Cele mai vizitate magazine din Romania", 07.01.2016 accesat la 15.03.2019 5. https://www.romanian-companies.eu/plastic-legno-romania-srl-8746767/ accesat la 04.03.2019
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.