Strategii de Internationalizare

Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I
STRATEGIA DE INTERNATIONALIZARE A FIRMEI
Internationalizarea este un proces obiectiv. Realitatea istorica arata faptul ca, pe masura dezvoltarii sale, firma tinde sa depaseasca limitele locale, nationale si regionale ale mediului de afaceri, sa-si extinda activitatea in spatiul economic global, a carei formare este posibila prin chiar miscarea inspre exterior a firmei. La baza acestui proces sta expansionismul imanent al fortelor pietei, tendinta acestora de a invada mediul inconjurator, ,,nemarketizat", si a-l include intr-un sistem economic bazat pe mecanismul pietei.
1.1. Natura procesului internationalizarii
Internationalizarea a fost definita, aparent tautologic, drept ,,un proces de crestere a implicarii firmei in operatiuni internationale"[(1), p.156]
Caracterizarea naturii procesului internationalizarii se poate face prin evidentierea a ceea ce unii autori numesc dimensiunile internationalizarii [S. Welch/ R. Luistarinen in (1), pp. 157-169] (Vezi Figura 1.1.).
Figura 1.1. - Dimensiuni ale internationalizarii, Sursa: Buckley, Peter J., - The Internationalization of the Firm
1.2. Strategia internationalizarii
Formularea unei strategii de internationalizare presupune parcurgerea mai multor faze [(4), pp.86-87]: analiza datelor externe si a potentialului firmei; determinarea obiectivelor internationale ale intreprinderii, studiul alternativelor strategice; elaborarea si realizarea programului de internationalizare.
Pe de alta parte se pot evidentia diferite tipuri de strategii de internationalizare , intre care un loc aparte revine strategiilor societatilor multinationale si globale.
1.2.1. Premisele strategiei de internationalizare
Etapele preliminare ale formularii strategiei de internationalizare sunt: identificarea oportunitatilor si evaluarea riscurilor internationale; diagnosticul resurselor firmei. Parcurgerea acestor etape reprezinta premisa pentru definirea strategiei de internationalizare in limitele careia se vor inscrie deciziile cheie si se va asigura suportul tehnic, comercial si financiar al operatiunilor. [(2), p.270 si passim]
Strategia de ansamblu, pe termen lung, a firmei este determinata de trei tipuri de factori cu componenta internationala:
o Istoria firmei - respectiv experienta acumulata in strainatate, succese in dezvoltarea anumitor relatii, esecuri inregistrate etc;
o Cultura corporationala - adica traditiile de deschidere internationala, interes pentru pietele straine, extinderea geografica a retelei sale de contacte etc;
o Personalitatea diferitelor parti implicate in activitatea firmei - actionari, manageri, salariati.
Ansamblul acestor elemente influenteaza optiunile strategice ale firmei pe termen lung, stimuland sau, dimpotriva, descurajand implicarea sa internationala.
Incadrarea strategiei de internationalizare in strategia de ansamblu a firmei se realizeaza atat in procesul de formulare a strategiei, cat si in cel de implementare a acesteia.
In abordarea lui J.P. Lemaire, care distinge trei mai stadii de internationalizare, analiza se poate face la trei niveluri. [(4), Cap.7]
Diagnosticul internationalizarii initiale este destinat firmei cu o deschidere redusa catre exterior sau fara experienta internationala, care incearca sa intre pe piata externa sau sa-si diversifice debuseele sau sursele de aprovizionare. Elementele cheie ale analizei sunt prezentate in Tabelul 1.2.1.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Internationalizare.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!