Strategii de Marketing ale Companiilor Multinationale pe Piata Produselor de Tutun din Romania

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL I 3
1.1. Philip Morris International(SUA) 3
1.2.British American Tobacco (usa-uk) 4
1.3. Japan Tobacco International 6
1.4. Cadrul legal 7
CAPITOLUL II 8
ROMANIA, PIATA-TINTA PENTRU CORPORATIILE MULTINATIONALE DIN INDUSTRIA MONDIALA A TUTUNULUI. 8
2.1. Procesul competitional din tara-gazda 8
2.1. Avantajele Romaniei ca locatie pentru investitiile corporatiilor multinationale 9
2.2. Strategiile de intrarea pe piata romaneasca a marilor giganti mondiali din Industria Tutunului 11
2.3. Pozitionarea companiilor multinationale pe piata de tigarete din Romania 13
CAPITOLUL III 16
STRATEGII COMPETITIVE IN MARKETINGUL INTERNATIONAL 16
3.1. Strategii competitive de comportamentul concurential pe pietele internationale 18
3.1.1. Strategiile de marketing partiale ale companiilor multinationale aplicate pe piata tigaretelor din Romania. 21
3.1.2. Strategii de produs aplicate de companiile multinationale 22
3.2. Strategia de produs 28
3.2.1. Standardizare versus Adaptare 29
3.2.2. Strategii de pret aplicate de companiile multinationale pe piata de tigarete din Romania 34
3.2.3. Strategiile de comunicare ale companiilor multinationale 36
3.2.4 Strategii de distributie aplicate de companiile multinationale 36
3.3. Particularitati ale strategiilor de marketing aplicate de companiile multinationale pe piata de tutun din romania 36
3.3.1. Evolutia industriei de tutun din Romania 37
3.3.2 Analiza comparativa a strategiilor de marketing aplicate de companiile multinationale prezente in industria tutunului din Romania 39
3.4. Analiza firmei philip morris 46
CAPITOLUL IV 53
CONCLUZII SI PROPUNERI 53
Bibliografie 60


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Piata a aparut cu multe secole in urma ca o punte de legatura intre productie si consum. Alvin Toffler considera ca premisa ce a stat la baza aparitiei pietei a fost sciziunea dintre producatori si consumatori ce este necesara atunci cand se separa functia productiva de cea a consumatorului.
Piata poate fi definita in diverse moduri. In general, ,,este considerata locul de intalnire dintre oferta vanzatorilor si cererea cumparatorilor, prima reprezentand forma de manifestare a productiei in conditiile economiei de piata, iar cererea cumparatorilor reprezentand nevoia umana solvabila, deci nevoia insotita de capacitatea oamenilor de a cumpara marfurile dorite" (E.Ungureanu, 2003) .
Prezenta cercetare intitulata ,,Strategii de marketing ale companiilor multinationale pe piata produselor de tutun din Romania" are ca scop analiza Industriei de Tutun din Romania sub aspectul strategiilor de marketing aplicate de companiile multinationale prezente in cadrul acesteia, reprezentand un model de analiza ce poate fi folosit drept reper pentru orice alta industrie din Romania. Pentru realizarea acestui demers, lucrarea este structurata in patru capitole. 
Trei dintre acestea abordeaza diferite aspecte ale temei cercetate, ultimul capitol contine concluzii personale cu privire la strategiile de marketing ale companiilor multinationale pe piata produselor de tutun din Romania. 
Primul capitol, cuprinde prezentarea celor mai importante companii multinationale prezente in cadrul acestei industrii, analiza structurala a productiei si ofertei de tigarete, precum si cadrul legislativ ce reglementeaza acesta industrie.
In continuare, sunt prezentate in detaliu cele trei companii multinationale, selectate ca baza a cercetarii (istoric, situatia internationala, portofoliul international de marci, coordonatele temporale ale patrunderii pe piata romaneasca, portofoliul de marci cu care acestea sunt prezente in Romania).
Capitolul doi, denumit Romania, piata-tinta pentru corporatiile multinationale din industria mondiala a tutunului", trateaza toate aspectele importante privind selectarea si segmentarea pietelor externe pe care compania multinationala urmeaza sa-si extinda operatiunile. 
Capitolul trei, " Strategii competitive in marketingul international" analizeaza cele mai importante decizii strategice legate de produs, pret, promovare, distributie ce alcatuiesc mix-ul de marketing international. 
Strategia de produs este cea mai importanta strategie a mix-ului de marketing, principalele decizii strategice legate de aceasta se refera la: adaptare vs. standardizare; strategia de marca. 
Principalele aspecte care merita atentie in abordarea strategiilor de preturi pe pietele internationale sunt legate de : escaladarea preturilor, preturile de transfer, preturile de dumping si pietele paralele. In literatura de specialitate exista mai multe tipuri de strategii de pret recomandate firmelor, ce actioneaza pe piata internationala: pretul standardizat global, preturi adaptate la specificul fiecarei piete externe, determinarea preturilor pe baza costurilor din fiecare tara. 
Promovarea este una dintre cele mai provocatoare zone ale marketingului international. Este cea mai sensibila variabila a mixului de marketing la factorii socio-culturali, economici, tehnologici si politici. Principalele decizii strategice privind comunicarea se refera la: standardizare vs. adaptare, obiectivele comunicarii, cum se va realiza comunicarea. 
Distributia internationala reprezinta activitatile ce se desfasoara si relatiile ce se stabilesc intre parteneri situati pe piete nationale diferite, in vederea punerii marfii la dispozitia consumatorilor sau utilizatorilor straini. Optiunile strategice privind canalele de distributie sunt numeroase si urmaresc diferite aspecte ale procesului de distributie, in ansamblul sau: gradul de acoperire a pietei, gradul de uniformizare strategica si numarul de piete abordate, in functie de timp. In elaborarea strategiei de distributie, firma internationala va opta pentru acele variante strategice ce se potrivesc cel mai bine cu obiectivele sale de marketing, cu situatia din interiorul sau si cu elementele specifice fiecarei piete. 
Ultimul capitol: Concluzii privind strategiile de marketing aplicate de companiile multinationale pe piata produselor de tutun din Romania, cuprinde mai multe puncte de vedere personale privind evolutia Industria de Tutun din Romania si a strategiilor de marketing aplicate de companiile multinationale ce actioneaza in cadrul acestei industrii. 
CAPITOLUL I
PRINCIPALELE COMPANII MULTINATIONALE CE ACTIONEAZA IN INDUSTRIA TUTUNULUI DIN ROMANIA
1.1. PHILIP MORRIS INTERNATIONAL(SUA)
Philip Morris International este parte a grupului de firme Altria. Altria Group reuneste mai multe companii:Kraft Foods North America; Kraft Foods international; Philip Morris USA si Philip Morris International. Insa practic, brandul Philip Morris, dupa 2002 nu a mai reunit toate operatiile derulate de acest grup de companii, el fiind folosit doar pentru operatiile cu tigarete. 
Philip Morris, a investit mult in redefinirea imaginii, pentru a deveni mai mult decat un producator de tigarete. In acest sens a achizitionat compania Nabisco, si detine gigantul de produse alimentare Kraft precum si compania de bere Miller. Cu toate acestea, veniturile companiei sunt realizate in proportie de 61,2% din operatiile cu tigarete.
Philip Morris se confrunta practic cu doua probleme. In primul rand, tigaretele reprezinta astazi o afacere fara viitor. Astfel, schimbarea brandului Philip Morris reprezinta o necesitate. In al doilea rand legislatia din ce in ce mai restrictiva cu privire la promovarea tigaretelor practicata la ora aceasta pe foarte multe piete nationale a fost un alt motiv pentru care a trebuit construit un nou brand care sa il inlocuiasca pe cel de Philip Morris ce este asociat in intreaga lume cu marca Marlboro. Aceasta redefinire de imagine a gigantului PM vine sa sustina previziunile pe termen lung asupra industriei tutunului la nivel mondial.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Marketing ale Companiilor Multinationale pe Piata Produselor de Tutun din Romania.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!