Strategii Decizionale de Pret Utilizand Capacitatea Firmei

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I PRETUL IN ECONOMIA CONTEMPORANA 5
I.1.Pretul - instrument de marketing 6
I.1.1 Importanta si rolul pretului 6
I.1. 2. Obiectivele stabilirii pretului 9
I.1.3. Factorii ce influenteaza marimea si dinamica pretului 13
I.2. Factorii interni determinanti ai pretului 13
I.3. Factorii externi ce determina pretul 14
I. 4. Strategii de pret 17
I. 5. Obiectivele deciziei de pret 23
CAPITOLUL II MODELE SI METODE DE STABILIRE A PRETULUI 25
II. 1. Metoda "cost-plus" 25
II. 2. Metoda costului incremental 28
II.3. Tehnici de discriminare a pretului 29
II. 4. Stabilirea pretului in cazul mai multor produse 30
II.4.1 Stabilirea pretului in cazul produselor substituibile sau complementare 31
CAPITOLUL III STRATEGII DECIZIONALE DE PRET UTILIZAND CAPACITATEA FIRMEI 33
III.1 Stabilirea pretului pentru produse fabricate impreuna 34
CONCLUZII 38BIBLIOGRAFIE 39


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Progresul continuu al societatii contemporane este strans legat de realizarea a numeroase obiective in diferite sectoare de activitate. Modelele traditionale fac fata cu greu complexitatii mereu crescande a proiectelor, a cerintelor sporite privind obtinerea unor parametri economici corespunzatori. Din aceasta perspectiva, rezolvarea problemelor economice este o lupta cu timpul si cu eforturile materiale sau costurile. Tendintele negative care conduc la depasiri de termene si de costuri se manifesta tot mai intens pe masura avansarii lucrarilor, singura cale de evitare sau atenuare a lor fiind folosirea unor metode stiintifice de previziune, planificare, decizie si control.
In incercarea de a rezolva problemele ivite pana in prezent cercetarea stiintifica ofera solutii adecvate intreprinzatorilor pentru organizarea si desfasurarea activitatii sociale si economice, la nivel micro sau macro. Astfel, in momentul actual, sunt structurate teorii coerente si unitare care asigura optimizarea si eficientizarea actiunilor umane, sub raport economic, tehnologic si chiar ecologic. Intre acestea enumeram modelarea matematica si simularea electronica, calculul operational si teoria deciziei, utilizate pentru fundamentarea, elaborarea si infaptuirea strategiilor de dezvoltare economico-sociala. 
Structurata pe trei capitole, lucrarea ,, Strategii decizionale de pret utilizand capacita-tea firmei " isi propune sa sublinieze importanta utilizarii modelelor in cadrul teoriei deciziei, al procesului decizional in managementul firmei. Definirea conceptelor particularizante ale deciziei sunt prezentate in primul capitol - Pretul in economia contemporana 
In cadrul Capitolului II Modele si metode de stabilire a pretului - este subliniata importanta utilizarii modelarii in management si sunt prezentate principalele modele de fundamentare a deciziei.
In Capitolul III Strategii decizionale de pret este realizat un studiu de caz. Plecandu-se de la un caz concret, in care managerul unei firme trebuie sa ia o decizie asupra capacitatii de productie a unei firme cunoscandu-se vanzarile se ajunge la gasirea unei decizii optime prin intermediul modelarii. Probleme decizionala este modelata apelandu-se la modelul programarii liniare. Modelele de programare implica anumite aspecte, conditii si componente. Acestea includ o functie obiectiv care trebuie optimizata prin minimizare sau maximizare. Aceasta functie este determinata, gasindu-se astfel drumul spre solutia optima.
CAPITOLUL I
PRETUL IN ECONOMIA CONTEMPORANA
Pretul este un instrument al pietei si un indicator al realitatii. In virtutea functiei de corelare a cererii cu oferta el capata un caracter complex, ce este amplificat in contextul actualului dinamism economico-social, atat de caracteristicile pietei pe care se manifesta, cat si de cadrul legislativ care reglementeaza formarea preturilor, el insusi perfectibil.
Pretul nu reprezinta doar un indicator valoric ci si o parghie economica de influentare a dinamicii productiei. Interventia statului in economie poate imbraca diverse forme, in functie de obiectivele urmarite si de realitatile economice din fiecare tara: asigurarea unor preturi avantajoase la materiile prime de baza, practicarea unor tarife relativ reduse la transporturi si alte servicii industriale, mentinerea la un nivel scazut a preturilor din sectorul de stat (industria extractiva, cercetare stiintifica etc.). Tinand seama de faptul ca evolutia raportului dintre cerere si oferta (principal factor al formarii preturilor) este direct influentata de volumul de produse si de resursele financiare de care dispune statul, se poate afirma faptul ca o forma de manifestare a interventiei statului asupra mecanismului de formare a preturilor o constituie achizitionarea de catre acesta a unor importante cantitati de materii prime minerale, cereale, materiale strategice la preturi minime garantate precum si exercitarea unui control asupra acestor preturi. 
Pretul este singura variabila a mixului de marketing care conduce la obtinerea profitului, toate celelalte (produs, distributie, promovare) negenerand decat cheltuieli sau investitii. In acest context pretul devine deosebit de important pentru orice firma moderna. In general se pleaca de la ideea ca toate organizatiile lucrative si multe din cele nelucrative stabilesc preturile si tarifele produselor si serviciilor lor. 
Se poate spune ca pretul produce efecte mult mai rapide decat celelalte variabile ale mixului de marketing. Cererea dar si concurenta sunt in general mai prompte si actioneaza la modificari ale imaginii produsului. Determinarea pretului trebuie sa fie coerenta cu alegerea altor variabile ale mixului de marketing.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii Decizionale de Pret Utilizand Capacitatea Firmei.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!