Strategii pe piața românească a publicității

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 46 în total
Cuvinte : 14472
Mărime: 77.06KB (arhivat)
Publicat de: Frusina Burlacu
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ana-Maria P
Dizertatie - Masterat de comunicare in afaceri - Universitatea Romano-Americana

Cuprins

  1. 1. CONTINUTUL, FORMELE SI MIJLOACELE PUBLICITATII
  2. 1.1 Continutul si importanta publicitatii
  3. 1.2 Caracteristici si principii ale publicitatii
  4. 1.3 Formele publicitatii
  5. 1.4 Conceperea strategiei media
  6. 1.5 Principalele mijloace publicitare
  7. 1.5.1 Publicitatea media
  8. 1.5.2 Publicitatea prin tiparituri
  9. 1.5.3 Publicitatea exterioara Publicitatea gratuita
  10. 2. AGENTIILE DE PUBLICITATE
  11. 2.1 Prezentarea generala a agentiilor de publicitate
  12. 2.2 Bugetele publicitare ale celor mai importante agentii de publicitate din Romania
  13. 2.3 Topul celor mai importante agentii de publicitate din Romania pe anul 2003
  14. 3. PUBLICITATEA PE INTERNET
  15. 4.1 Introducere
  16. 4.2 Marketing sau publicitate
  17. 4.3 Tipuri de retele publicitare
  18. 5. ALTERNATIVE DE ACTIUNE STRATEGICA PE PIATA PUBLICITATII
  19. 5.1 Starategii de publicitate
  20. 5.1.1 Promovara in retea
  21. 5.1.2 Stategii de promovare
  22. 5.1.3 Oferta de produse gratuite
  23. 5.1.4 Crearea propriilor premii
  24. 5.2 Strategii de promovare a vizitelor de revenire
  25. 5.2.1 Deciderea continutului
  26. 5.2.2 Link-uri (adrese web)
  27. 5.2.3 Email
  28. 5.2.4 Liste de discutie
  29. 5.2.5 Anunturi publicitare
  30. 5.2.6 Contacte on-line
  31. 5.3 Televiziunea versus internet
  32. 5.4 Perspective
  33. 5.5 Concluzii
  34. 6. BIBLIOGRAFIE

Extras din disertație

1. CONŢINUTUL FORMELE SI MIJLOACELE PUBLICITĂŢII

1.1 Conţinutul şi importanţa publicităţii

Considerate nervul politicii de comunicare a firmei, publicitatea pentru un produs, serviciu, acţiune sau idee implică o serie de activităţi distincte de transmitere directă şi nepersonală a informaţiei, activităţi elaborate ca o politică, cu mult inainte, sau cel tarziu concomitent cu lansarea produselor pe piata.

Importanţa ce se acorda problemelor legate de publicitate rezulta, printre altele, din faptul ca in literatura de specialitate, se avanseaza tot mai frecvent ideea unui marketing publicitar, deci a unei veritabile stiinte a publicitatii, context in care se considera ca publicitatea este o variabila distincta a mixului de marketing.

Pornind de la acest aspect, constatam ca in ultimii ani publicitatea tinde sa devina (in mai multe domenii chiar a devenit) mai mult decat un mijloc de comunicare, ea este considerata ca un sector economic distinct, cu specialistii ei, angrenand un numar mare de artizani, artisti, societati de productie si prestatori de tot felul.

In literature de specialitate din Romania se apreciaza ca publicitatea reprezinta un ansamblu de actiuni, care au drept scop prezentarea indirecta (nepersonala) — orala — sau vizuala — a unui mesaj in legatura cu un produs, serviciu sau firma de catre orice sustinator (platitor) identificat.

De asemenea autorii din tara, apreciaza ca publicitatea este un ansamblu de actiuni, altele decat propaganda personala folosite pentru a face cunoscute si apreciate de consumatori/utilizatori produsele sau serviciile puse spre vanzare pentru formarea unei atitudini favorabile fata de o idee, actiune deosebita, teorie, etc.

Date fiind complexitatea acestui concept si permanenta sa evolutie, definitiile care s-au formulat in diferite lucrari nu au putut surprinde toate aspectele sale, toate implicatiile asupra firmei si s-au orientat, dupa cum chiar autorii afrma catre esenta termenului.

Avand in vedere aceste definitii, consideram ca publicitatea este o actiune impersonala, dar apta sa personalizeze; prin publicitate firmele sau organizatiile cauta sa informeze cat mai exact si cuprinzator publicul, vizand pe termen lung, modificari la nivelul atitudinii si comportamentului acestuia, crearea si mentinerea fidelitatii fata de marca sau produsele in cauza. Adresandu-se publicului intr-o formula organizata, cu un scop bine definit, promotorii actiunii publicitare trebuie sa tina seama de o serie de caracteristici ale publicului in calitatea sa de receptor de informatie.

In primul rand publicul, in ipostaza mentionata, trebuie tratat cu solicitudine, dar si cu o oarecare circumspectie; lui nu i se transmite o informatie neutral si dezinteresata, ci una menita sa il implice si sa il determine sa actioneze, ceea ce presupune evaluare, investitie, risc, etc. In acest context, cercetarile realizate au demonstrat ca abordarea publicului prin informatie publicitara pierde o parte din impact tocmai prin faptul ca publicitatea este interesata, standardizata, iar indivizii manifesta disponibilitati diferite fata de fenomenul publicitar. Mai mult pentru anumite cumparaturi, nivelul de implicare creste considerabil. Dar aceasta implicare este "asistata" de sursele de informatie puternic personalizate.

Aceleasi studii realizate, care au vizat publicul ca receptor de publicitate, demonstreaza suficient de clar ca acesta trebuie tratat ca un partener activ si exigent — desi relativ neimplicat datorita faptului ca are posibilitatea de a evalua informatia folosind — pe langa publicitatea prin mijloace media — alte surse (cataloage, prospecte, parerea si sfaturile prietenilor, anturajul, etc). Se poate afirma, deci, fara rezerve semnificative, ca barierele precepute ale individului ca receptor de informatie raman intredeschise.

0 alta caracteristica a publicului este aceea ca in paralel cu manifestarile prezentate, isi poate prezenta propriile idei fata de activitatea publicitara, intervenind astfel o multitudine de determinari subjective, dar si altele indirecte, provenite de la un sistem de valori dat. Impactul informatiei intr-un mediu inca turbulent, in care consumatorii au o experienta redusa, in raport cu multitudinea si deiversitatea mesajelor comerciale a rezultat dintr-o serie de studii realizate in Romania si al caror scop a fost analiza impactului comunicarii promotionale asupra comportamentuluj de cumparare si consum.

Rolul publicitatii in cadrul strategiilor de marketing ale diferitelor firme este evidentiat si de sumele tot mai mari care se aloca in ultimul timp acestei tehnici.

Avand astfel de roluri si implicatii, fiind utilizata intr-un context concurential extrem de dinamic si greu previzibil, publicitatea se poate construi, din perspectiva firmei moderne, intr-un instrument strategic si tactic, deopotriva. Rezulta asadar, ca actiunile publicitare urmaresc scopuri multiple, se adreseaza diferentiat pietei si au posibilitatea sa declanseze reactii variate.

Dar, atunci cand fenomenul publicitar este abordat intr-o viziune strategica, este foarte probabil sa se ajunga efectiv la stimularea cererii de consum indiferent de natura acesteia. In afara unor demersuri strategice coerente, publicitatea ramane fara rezultat, fiind practic un nonsens, mai mult practica a demonstrat ca, de regula, comunicarea publicitara este apta sa transforme – pe termen lung – cererea de consum in comportament de cumparare tocmai pentru faptul ca analiza incepe cu oamenii intorcandu-se apoi la ceea ce li se poate oferii.

Preview document

Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 1
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 2
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 3
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 4
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 5
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 6
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 7
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 8
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 9
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 10
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 11
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 12
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 13
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 14
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 15
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 16
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 17
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 18
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 19
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 20
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 21
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 22
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 23
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 24
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 25
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 26
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 27
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 28
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 29
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 30
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 31
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 32
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 33
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 34
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 35
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 36
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 37
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 38
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 39
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 40
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 41
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 42
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 43
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 44
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 45
Strategii pe piața românească a publicității - Pagina 46

Conținut arhivă zip

  • Strategii pe Piata Romaneasca a Publicitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici de vânzare în hypermarketuri

1. Hipermarketul Acest tip de magazin, inventat în Franta, în anul 1963, de catre firma CARREFOUR realizeaza aplicarea principiului autoservirii,...

Analiza Swot Oriflame

ARGUMENT Un pas important în analiza situţiei unei firme este stabilirea calităţilor firmei, defectele, oportunităţile de piaţă si ameninţări,...

Analiza unui site web - Castellini Tailoring

I. Descrierea firmei și a site-ului În anul 2014, s-a lansat pe piața românească unul dintre magazinele destinate exclusiv bărbaților în ceea ce...

Comunicarea în Marketing

ARGUMENT Lucrarea de faţă se intitulează”Comunicarea în marketing”şi este structurată în patru capitole.Acestea sunt structurate in felul...

Piața cosmeticelor

Cap 1. Cosmeticele Scurt istoric al cosmeticelor Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai...

Importanța promovării online a unei companii prin optimizarea motoarele de căutare

Abstract În domeniul marketingului online, o majoră problemă pentru unele firmele ce își promovează activitatea online o prezintă lipsa...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Aspecte Privind Promovarea Vânzărilor

În conditiile de piata actuale caracterizate printr-o concurenta puternica, modernitate, progres tehnologic etc., este foarte important pentru...

Campanie de Publicitate Coca-Cola

Oricât de bun ar fi un produs sub aspect calitativ, cu toată superioritatea sa faţa de alte produse similare este greu sa se impună de la sine în...

Analiza Pieței Serviciilor de Telefonie Mobilă din România

ANALIZA PIEŢEI SERVICIILOR DE TELEFONIE MOBILĂ Scurt istoric al telefoniei mobile Primul sistem radio şi de telefonie disponibil comercializat...

Piața Românească a Agențiilor de Publicitate

Capitolul I Despre publicitate şi realităţile ei “Advertisingul este rock’n’roll-ul lumii de afaceri” Tom Monahan 1.1 Concept si scurt...

Piața detergenților

1.Scurt istoric Nu se cunoaste cu exactitate aparitia detergentilor pe piata romaneasca, dar se apreciaza o varsta considerabila iar scurtul...

Tehnici promoționale utilizate în procesul comunicării de compania Avon Cosmetics România

Capitolul I. Prezentarea firmei AVON Cosmetics 1.1.Principalele coordonate ale companiei AVON Scurt istoric Istoria Avon a inceput in urma cu...

Etică versus profitabilitate în România contemporană

1. Introducere Tema aleasă pentru realizarea acestui proiect, ”Etică vs. profitabilitate”, a avut parte de foarte multe abordări, mai ales în...

Campania de relații publice a lanțului de hipermarketuri Wal-Mart România

Capitolul I Campania de relaţii publice reprezintă totalitatea operaţiilor coordonate de comunicare derulate într-o perioadă de timp determinată,...

Ai nevoie de altceva?