Strategiile de Marketing Abordate de o Companie

Disertație
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 65 în total
Cuvinte : 14745
Mărime: 1.11MB (arhivat)
Publicat de: Marinescu A.
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Teodor Alexandra

Cuprins

  1. INTRODUCERE 1
  2. CAP. 1 ASPECTE CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE PRIVIND STRATEGIILE DE MARKETING 2
  3. 1.1 POLITICA DE PRODUS 5
  4. 1.2 POLITICA DE PREŢ 6
  5. 1.3 POLITICA DE DISTRIBUŢIE 8
  6. 1.4 POLITICA DE PROMOVARE 10
  7. BIBLIOGRAFIA CAP. 1 13
  8. CAP.2 SC ROMTRANS SA – IMPORTANT PRESTATOR DE SERVICII PE PIAŢA INTERNĂ ŞI INTERNAŢIONALĂ A TRANSPORTULUI DE MĂRFURI 14
  9. 2.1 CADRUL LEGAL DE FUNCŢIONARE ŞI OBIECTUL DE ACTIVITATE AL SOCIETĂŢII 14
  10. 2.2 RESURSELE S.C. ROMTRANS S.A. 16
  11. 2.3 AMPLOAREA ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢII SOCIETĂŢII – OFERTA DE SERVICII 17
  12. 2.4 CLIENŢII ŞI CONCURENŢII SOCIETĂŢII – PROMOVAREA ACTIVITĂŢII 22
  13. 2.6 ANALIZA SWOT 26
  14. BIBLIOGRAFIA CAP.2 28
  15. CAP.3 CERCETARE DE MARKETING: OPINII ŞI ATITUDINI ALE CLIENŢILOR CU PRIVIRE LA EFICIENŢA STRATEGIILOR DE MARKETING ALE FIRMEI S.C. ROMTRANS S.A. 29
  16. 3.1 DEFINIREA OBIECTIVELOR ŞI IPOTEZELOR CERCETĂRII 29
  17. 3.1.1 Formularea ipotezelor generale şi ipotezelor statistice 29
  18. 3.1.2 Stabilirea obiectivelor cercetării 30
  19. 3.2 CONSIDERAŢII METODOLOGICE PRIVIND EŞANTIONAREA ŞI COLECTAREA DATELOR 32
  20. 3.2.1 Populaţia cercetată şi mărimea acesteia 32
  21. 3.2.2 Stabilirea mărimii eşantionului 32
  22. 3.2.3 Metodologia propusă pentru culegerea datelor 34
  23. 3.3 ANALIZA DATELOR CULESE 34
  24. 3.5 PROGRAM DE MARKETING ÎN VEDEREA ELABORĂRII UNEI STRATEGII DE PROMOVARE NAŢIONALĂ A SERVICIILOR OFERITE PENTRU TRANSPORT ŞCOLAR 52
  25. 3.5.1 Program de marketing pentru promovarea serviciului de transport şcolar 52
  26. 3.5.2 Organizarea campaniei publicitare în cadrul pieţei pe care activează firma 53
  27. 3.5.3 Metoda Drumului critic, analiza activiăţilor cuprinse în program 54
  28. 3.5.4 Bugetul 55
  29. 3.5.5 Revizie şi control 56
  30. 3.5.6 Promovarea produsului 57
  31. CAP.4 CONCLUZII ŞI PROPUNERI 60
  32. BIBLIOGRAFIE 63

Extras din disertație

INTRODUCERE

De-a lungul anilor, firma S.C. Romtrans S.A a bombardat piaţa efectivă şi cea potenţială prin diferitele tehnici promoţionale care au avut success sau din contră au fost eşecuri.

Acest lucru m-a determinat sa fac o certcetare de marketing, chestionând diferiţi subiecţi pentru a afla care este atitudinea lor faţă de promovarea utilizată care i-a atras sau nu pe viitorii clienţi, deoarece fiecare individ în parte are concepţiile proprii, interpretarea proprie, stilul de viaţă, personalitatea şi nu în ultimul rând atitudinea faţă de aceste produse.

Alt aspect care vreau să îl urmăresc ar fi tehnicile utilizate de către firme diversitatea acestora, complexitatea lor, suporturile publicitare şi impactul acestora asupra clientului.

Influenţa cererii determină în cea mai mare parte formarea produselor dar şi promovarea acestora. De aceea, în urma efectuării chestionarului vom afla cum firma S.C. ROMTRANS S.A. îşi formează atât produsele cât şi tehnicile de promovare în funcţie de cererile pieţei.

Având în vederea criza economică care a avut un impact puternic asupra produselor firmei, în urma chestionarului vom afla şi atitudinea clienţilor în aceste momente dificile, faţă de produsele oferite de către firmă, influenţa asupra puterii de cumpărare a produselor şi tehnicile folosite de S.C. Romtrans S.A în momentele de criză pentru atragerea clienţilor cât şi ce rezultate au avut aceste proiecte ale instituţiei pe timp de criză.

Concluzia finală ne va arăta în ce măsură clienţii potenţiali sau efectivi ale produselor firmei Romtrans, sunt influenţaţi de promovarea utilizată de firmă, care sunt dorinţele lor pentru o comunicare mai eficientă din partea firmei utilizând diferitele tehnici de promovare, dacă mesajul transmis prin publicitate a fost sau nu clar, şi în ce măsură promovarea de către firmă pe timp de criză a determinat pierderea, păstrarea sau câştigarea unor noi clienţi.

CAP. 1 ASPECTE CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE PRIVIND STRATEGIILE DE MARKETING

Marketingul în sectorul terţiar este un domeniu relativ nou dar în continuă dezvoltare, ce s-a evidenţiat începând cu anii 70 datorită unui proces concurenţial accelerat. În prezent reprezintă cel mai dinamic domeniu de marketing.

Serviciile au adus noi provocări dar principiul fundamental al focalizării pe consumator rămâne acelaşi. Întrucât particularităţile serviciilor sunt deosebite, acest domeniu a necesitat operări în problematica sa, adaptate la faptul că producătorii şi beneficiarii sunt în permanent contact în timpul procesului de prestare a serviciilor.

Companiile de succes din sectorul serviciilor au o strategie precisă, clară, competitivă. Ele au o "raţiune de a fi" care impulsionează firma şi care defineşte în ultimă instanţă serviciul prestat. Cu o strategie bine conturată, managerii au mai uşor posibilitatea de a accepta sau refuza anumite iniţiative; cu o strategie bine conturată, prestatorii ştiu mai bine cum să deservească consumatorii. Strategia va fi ghidul firmei, manualele de proceduri, mai mult sau mai puţin voluminoase, nefiind suficiente.

Strategia unui serviciu este un obiectiv, o direcţie, o chemare. Strategia unui serviciu poate fi exprimată, în cele mai multe cazuri, în fraze sau cuvinte puţine; cuvintele îşi ating scopul numai dacă exprimă esenţa valorilor firmei, dacă impulsionează dorinţa de realizare. Dacă angajaţii trebuie să caute strategia firmei într-un manual, atunci compania nu are o strategie.

Esenţa strategiei serviciului o reprezintă calitatea acestuia. Rolul decisiv al calităţii serviciului este reprezentat de elementele ei esenţiale: corectitudine în prestarea serviciului, promptitudine, politeţe şi amabilitatea în faţa consumatorilor. O firmă trebuie să dea viaţă strategiei sale. Mitul cuvintelor nu este suficient, criteriile de selecţie ale personalului, educarea şi perfecţionarea acestuia, sistemul de evaluare al performanţelor şi recompensarea pot contribui la succesul strategiei.

Strategia serviciului trebuie să contribuie la creşterea sistemului de valori a firmei. Dacă sistemul de valori contrazice strategia proiectată, atunci sistemul trebuie schimbat sau strategia va eşua.O strategie adevărată ajută fiecare angajat să-şi dezvolte cunoştinţele şi aptitudinile, să-şi ridice nivelul aspiraţiilor. O strategie excelentă impune creativitate şi asumarea riscurilor la nivelul întregii firme, nu numai al managementului. O strategie performantă presupune eforturi maxime; eforturile mici nu sunt suficiente.

Strategia serviciului trebuie să împingă organizaţia să presteze peste limitele mediocrităţii. Ea trebuie să o învingă; să lanseze firma. O asemenea strategie este posibil de aplicat numai în firmele a căror manageri cred în capacitatea oamenilor de a realiza servicii de excelenţă, oameni care se perfecţionează prin munca lor, care fructifică ocaziile favorabile.

Menţionăm că strategia serviciilor trebuie să se bazeze pe calitatea serviciilor, să ofere valoare consumatorilor, să fie în concordanţă cu practicile firmei şi să stimuleze creativitatea personalului. O firmă trebuie să identifice o asemenea strategia care să răspundă cerinţelor mai sus menţionate.

Preview document

Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 1
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 2
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 3
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 4
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 5
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 6
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 7
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 8
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 9
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 10
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 11
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 12
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 13
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 14
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 15
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 16
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 17
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 18
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 19
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 20
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 21
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 22
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 23
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 24
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 25
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 26
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 27
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 28
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 29
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 30
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 31
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 32
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 33
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 34
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 35
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 36
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 37
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 38
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 39
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 40
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 41
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 42
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 43
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 44
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 45
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 46
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 47
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 48
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 49
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 50
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 51
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 52
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 53
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 54
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 55
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 56
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 57
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 58
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 59
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 60
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 61
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 62
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 63
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 64
Strategiile de Marketing Abordate de o Companie - Pagina 65

Conținut arhivă zip

  • Strategiile de Marketing Abordate de o Companie.doc

Alții au mai descărcat și

Elaborarea strategiei de marketing a firmei York România

Climatul de afaceri in lumea contemporana se plaseaza sub semnul confruntarii unei multitudini de factori de influenta, a caror actiune devine tot...

Marketingul Electronic

Ce este Internetul? Internetul este o retea mondiala de zeci de mii de computere de mare capacitate, conectate intern ele. Persoane particulare si...

Strategia de marketing a firmei Bona Avis

ELABORAREA STRATEGIEI DE MARKETING. ASPECTE TEORETICE 1.1. Rolul strategiei de marketing pentru atingerea obiectivului Strategia de marketing are...

Program de Marketing de Promovare a Mobilierului din PAL în România

Introducere Prin continutul sau, lucrarea isi propune sa identifice, sa contureze si sa evidentieze cat mai clar aspectele cele mai importante ale...

Strategii de promovare - Studiu de caz SC Romaqua Group SA Borsec

INTRODUCERE Astăzi, când suntem martorii unor transformări extraordinare care au loc în societatea românească, este important pentru dezvoltarea...

Strategiile de Preț în Marketingul Internațional

Introducere Politica de marketing se realizează printr-o strategie globală ce conţine diferite strategii specifice mixului: : formularea...

Tendințe Actuale în Comerțul Electronic

1. Componentele comerţului electronic 1.1. Aspecte generale Termenul de „comerţ electronic” (e-comerţ) este din ce în ce mai mult discutat pe...

Analiza Activității de Marketing a Unei Firme

Introducere Marketingul semnifică o nouă imagine a orientării, organizării și desfășurării unei activități economice. Orice activitate economică...

Te-ar putea interesa și

Managementul dezvoltării companiei Mondconf SRL

Este cert faptul ca în ultima perioada se remarca o evolutie din ce în ce mai accelerata a economiei în ansamblul ei, evolutie sustinuta de...

Politică de distribuție a Coca Cola HBC SRL

Coca Cola a reusit sa-si faca simtita prezenta pe piata internationala printr-o serie de promovari masive ale bauturilor racoritoare carbogazoase;...

Elaborarea strategiei de marketing a firmei York România

Climatul de afaceri in lumea contemporana se plaseaza sub semnul confruntarii unei multitudini de factori de influenta, a caror actiune devine tot...

Managementul Valorii Clienților

INTRODUCERE Timp de treizeci de ani (din 1990), Internet-ul a fost o retea de calculatoare fara specific comercial, finantata de guvernul S.U.A....

Politică de produs, politică de marcă, marca și imaginea, lansarea de noi produse la Coca Cola

Introducere Cu ajutorul sistemului sau informational de marketing Intreprinderea percepe semnalele mediului sau ambiant concentrandu-se, prin...

Mixul de marketing la SC EUROSPORT DHS SA

CAPITOLUL I ABORDÃRI TEORETICE PRIVIND MIXUL DE MARKETING 1.1 No.iunea de mix marketing Apariția marketingului este strâns legată de existența...

Strategii de promovare a serviciilor de asigurări pe piața internațională

INTRODUCERE Piaţa internaţională a asigurărilor se află într-o continuă creştere, deşi în ultimele decenii, au apărut evenimente neprevăzute care...

Analiza particularităților marketingului pe piața unică europeană

Cap. 1. Rolul concurenţei asupra economiei de piaţă Unul dintre elementele fundamentale pe care o firmă trebuie să le aibă în vedere atunci când...

Ai nevoie de altceva?