Strategiile de Marketing Abordate de o Companie

Cuprins disertație Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAP. 1 ASPECTE CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE PRIVIND STRATEGIILE DE MARKETING 2
1.1 POLITICA DE PRODUS 5
1.2 POLITICA DE PREŢ 6
1.3 POLITICA DE DISTRIBUŢIE 8
1.4 POLITICA DE PROMOVARE 10
BIBLIOGRAFIA CAP. 1 13
CAP.2 SC ROMTRANS SA – IMPORTANT PRESTATOR DE SERVICII PE PIAŢA INTERNĂ ŞI INTERNAŢIONALĂ A TRANSPORTULUI DE MĂRFURI 14
2.1 CADRUL LEGAL DE FUNCŢIONARE ŞI OBIECTUL DE ACTIVITATE AL SOCIETĂŢII 14
2.2 RESURSELE S.C. ROMTRANS S.A. 16
2.3 AMPLOAREA ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢII SOCIETĂŢII – OFERTA DE SERVICII 17
2.4 CLIENŢII ŞI CONCURENŢII SOCIETĂŢII – PROMOVAREA ACTIVITĂŢII 22
2.6 ANALIZA SWOT 26
BIBLIOGRAFIA CAP.2 28
CAP.3 CERCETARE DE MARKETING: OPINII ŞI ATITUDINI ALE CLIENŢILOR CU PRIVIRE LA EFICIENŢA STRATEGIILOR DE MARKETING ALE FIRMEI S.C. ROMTRANS S.A. 29
3.1 DEFINIREA OBIECTIVELOR ŞI IPOTEZELOR CERCETĂRII 29
3.1.1 Formularea ipotezelor generale şi ipotezelor statistice 29
3.1.2 Stabilirea obiectivelor cercetării 30
3.2 CONSIDERAŢII METODOLOGICE PRIVIND EŞANTIONAREA ŞI COLECTAREA DATELOR 32
3.2.1 Populaţia cercetată şi mărimea acesteia 32
3.2.2 Stabilirea mărimii eşantionului 32
3.2.3 Metodologia propusă pentru culegerea datelor 34
3.3 ANALIZA DATELOR CULESE 34
3.5 PROGRAM DE MARKETING ÎN VEDEREA ELABORĂRII UNEI STRATEGII DE PROMOVARE NAŢIONALĂ A SERVICIILOR OFERITE PENTRU TRANSPORT ŞCOLAR 52
3.5.1 Program de marketing pentru promovarea serviciului de transport şcolar 52
3.5.2 Organizarea campaniei publicitare în cadrul pieţei pe care activează firma 53
3.5.3 Metoda Drumului critic, analiza activiăţilor cuprinse în program 54
3.5.4 Bugetul 55
3.5.5 Revizie şi control 56
3.5.6 Promovarea produsului 57
CAP.4 CONCLUZII ŞI PROPUNERI 60
BIBLIOGRAFIE 63


Extras din disertație Cum descarc?

INTRODUCERE
De-a lungul anilor, firma S.C. Romtrans S.A a bombardat piaţa efectivă şi cea potenţială prin diferitele tehnici promoţionale care au avut success sau din contră au fost eşecuri.
Acest lucru m-a determinat sa fac o certcetare de marketing, chestionând diferiţi subiecţi pentru a afla care este atitudinea lor faţă de promovarea utilizată care i-a atras sau nu pe viitorii clienţi, deoarece fiecare individ în parte are concepţiile proprii, interpretarea proprie, stilul de viaţă, personalitatea şi nu în ultimul rând atitudinea faţă de aceste produse.
Alt aspect care vreau să îl urmăresc ar fi tehnicile utilizate de către firme diversitatea acestora, complexitatea lor, suporturile publicitare şi impactul acestora asupra clientului.
Influenţa cererii determină în cea mai mare parte formarea produselor dar şi promovarea acestora. De aceea, în urma efectuării chestionarului vom afla cum firma S.C. ROMTRANS S.A. îşi formează atât produsele cât şi tehnicile de promovare în funcţie de cererile pieţei.
Având în vederea criza economică care a avut un impact puternic asupra produselor firmei, în urma chestionarului vom afla şi atitudinea clienţilor în aceste momente dificile, faţă de produsele oferite de către firmă, influenţa asupra puterii de cumpărare a produselor şi tehnicile folosite de S.C. Romtrans S.A în momentele de criză pentru atragerea clienţilor cât şi ce rezultate au avut aceste proiecte ale instituţiei pe timp de criză.
Concluzia finală ne va arăta în ce măsură clienţii potenţiali sau efectivi ale produselor firmei Romtrans, sunt influenţaţi de promovarea utilizată de firmă, care sunt dorinţele lor pentru o comunicare mai eficientă din partea firmei utilizând diferitele tehnici de promovare, dacă mesajul transmis prin publicitate a fost sau nu clar, şi în ce măsură promovarea de către firmă pe timp de criză a determinat pierderea, păstrarea sau câştigarea unor noi clienţi.
CAP. 1 ASPECTE CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE PRIVIND STRATEGIILE DE MARKETING
Marketingul în sectorul terţiar este un domeniu relativ nou dar în continuă dezvoltare, ce s-a evidenţiat începând cu anii 70 datorită unui proces concurenţial accelerat. În prezent reprezintă cel mai dinamic domeniu de marketing.
Serviciile au adus noi provocări dar principiul fundamental al focalizării pe consumator rămâne acelaşi. Întrucât particularităţile serviciilor sunt deosebite, acest domeniu a necesitat operări în problematica sa, adaptate la faptul că producătorii şi beneficiarii sunt în permanent contact în timpul procesului de prestare a serviciilor.
Companiile de succes din sectorul serviciilor au o strategie precisă, clară, competitivă. Ele au o "raţiune de a fi" care impulsionează firma şi care defineşte în ultimă instanţă serviciul prestat. Cu o strategie bine conturată, managerii au mai uşor posibilitatea de a accepta sau refuza anumite iniţiative; cu o strategie bine conturată, prestatorii ştiu mai bine cum să deservească consumatorii. Strategia va fi ghidul firmei, manualele de proceduri, mai mult sau mai puţin voluminoase, nefiind suficiente.
Strategia unui serviciu este un obiectiv, o direcţie, o chemare. Strategia unui serviciu poate fi exprimată, în cele mai multe cazuri, în fraze sau cuvinte puţine; cuvintele îşi ating scopul numai dacă exprimă esenţa valorilor firmei, dacă impulsionează dorinţa de realizare. Dacă angajaţii trebuie să caute strategia firmei într-un manual, atunci compania nu are o strategie. 
Esenţa strategiei serviciului o reprezintă calitatea acestuia. Rolul decisiv al calităţii serviciului este reprezentat de elementele ei esenţiale: corectitudine în prestarea serviciului, promptitudine, politeţe şi amabilitatea în faţa consumatorilor. O firmă trebuie să dea viaţă strategiei sale. Mitul cuvintelor nu este suficient, criteriile de selecţie ale personalului, educarea şi perfecţionarea acestuia, sistemul de evaluare al performanţelor şi recompensarea pot contribui la succesul strategiei.
Strategia serviciului trebuie să contribuie la creşterea sistemului de valori a firmei. Dacă sistemul de valori contrazice strategia proiectată, atunci sistemul trebuie schimbat sau strategia va eşua.O strategie adevărată ajută fiecare angajat să-şi dezvolte cunoştinţele şi aptitudinile, să-şi ridice nivelul aspiraţiilor. O strategie excelentă impune creativitate şi asumarea riscurilor la nivelul întregii firme, nu numai al managementului. O strategie performantă presupune eforturi maxime; eforturile mici nu sunt suficiente.
Strategia serviciului trebuie să împingă organizaţia să presteze peste limitele mediocrităţii. Ea trebuie să o învingă; să lanseze firma. O asemenea strategie este posibil de aplicat numai în firmele a căror manageri cred în capacitatea oamenilor de a realiza servicii de excelenţă, oameni care se perfecţionează prin munca lor, care fructifică ocaziile favorabile.
Menţionăm că strategia serviciilor trebuie să se bazeze pe calitatea serviciilor, să ofere valoare consumatorilor, să fie în concordanţă cu practicile firmei şi să stimuleze creativitatea personalului. O firmă trebuie să identifice o asemenea strategia care să răspundă cerinţelor mai sus menţionate.


Fisiere în arhivă (1):

  • Strategiile de Marketing Abordate de o Companie.doc

Imagini din acest disertație Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această disertație cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!