Strategiile de Marketing Abordate de o Companie

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAP. 1 ASPECTE CONCEPTUALE SI METODOLOGICE PRIVIND STRATEGIILE DE MARKETING 2
1.1 POLITICA DE PRODUS 5
1.2 POLITICA DE PRET 6
1.3 POLITICA DE DISTRIBUTIE 8
1.4 POLITICA DE PROMOVARE 10
BIBLIOGRAFIA CAP. 1 13
CAP.2 SC ROMTRANS SA - IMPORTANT PRESTATOR DE SERVICII PE PIATA INTERNA SI INTERNATIONALA A TRANSPORTULUI DE MARFURI 14
2.1 CADRUL LEGAL DE FUNCTIONARE SI OBIECTUL DE ACTIVITATE AL SOCIETATII 14
2.2 RESURSELE S.C. ROMTRANS S.A. 16
2.3 AMPLOAREA SI EFICIENTA ACTIVITATII SOCIETATII - OFERTA DE SERVICII 17
2.4 CLIENTII SI CONCURENTII SOCIETATII - PROMOVAREA ACTIVITATII 22
2.6 ANALIZA SWOT 26
BIBLIOGRAFIA CAP.2 28
CAP.3 CERCETARE DE MARKETING: OPINII SI ATITUDINI ALE CLIENTILOR CU PRIVIRE LA EFICIENTA STRATEGIILOR DE MARKETING ALE FIRMEI S.C. ROMTRANS S.A. 29
3.1 DEFINIREA OBIECTIVELOR SI IPOTEZELOR CERCETARII 29
3.1.1 Formularea ipotezelor generale si ipotezelor statistice 29
3.1.2 Stabilirea obiectivelor cercetarii 30
3.2 CONSIDERATII METODOLOGICE PRIVIND ESANTIONAREA SI COLECTAREA DATELOR 32
3.2.1 Populatia cercetata si marimea acesteia 32
3.2.2 Stabilirea marimii esantionului 32
3.2.3 Metodologia propusa pentru culegerea datelor 34
3.3 ANALIZA DATELOR CULESE 34
3.5 PROGRAM DE MARKETING IN VEDEREA ELABORARII UNEI STRATEGII DE PROMOVARE NATIONALA A SERVICIILOR OFERITE PENTRU TRANSPORT SCOLAR 52
3.5.1 Program de marketing pentru promovarea serviciului de transport scolar 52
3.5.2 Organizarea campaniei publicitare in cadrul pietei pe care activeaza firma 53
3.5.3 Metoda Drumului critic, analiza activiatilor cuprinse in program 54
3.5.4 Bugetul 55
3.5.5 Revizie si control 56
3.5.6 Promovarea produsului 57
CAP.4 CONCLUZII SI PROPUNERI 60
BIBLIOGRAFIE 63


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
De-a lungul anilor, firma S.C. Romtrans S.A a bombardat piata efectiva si cea potentiala prin diferitele tehnici promotionale care au avut success sau din contra au fost esecuri.
Acest lucru m-a determinat sa fac o certcetare de marketing, chestionand diferiti subiecti pentru a afla care este atitudinea lor fata de promovarea utilizata care i-a atras sau nu pe viitorii clienti, deoarece fiecare individ in parte are conceptiile proprii, interpretarea proprie, stilul de viata, personalitatea si nu in ultimul rand atitudinea fata de aceste produse.
Alt aspect care vreau sa il urmaresc ar fi tehnicile utilizate de catre firme diversitatea acestora, complexitatea lor, suporturile publicitare si impactul acestora asupra clientului.
Influenta cererii determina in cea mai mare parte formarea produselor dar si promovarea acestora. De aceea, in urma efectuarii chestionarului vom afla cum firma S.C. ROMTRANS S.A. isi formeaza atat produsele cat si tehnicile de promovare in functie de cererile pietei.
Avand in vederea criza economica care a avut un impact puternic asupra produselor firmei, in urma chestionarului vom afla si atitudinea clientilor in aceste momente dificile, fata de produsele oferite de catre firma, influenta asupra puterii de cumparare a produselor si tehnicile folosite de S.C. Romtrans S.A in momentele de criza pentru atragerea clientilor cat si ce rezultate au avut aceste proiecte ale institutiei pe timp de criza.
Concluzia finala ne va arata in ce masura clientii potentiali sau efectivi ale produselor firmei Romtrans, sunt influentati de promovarea utilizata de firma, care sunt dorintele lor pentru o comunicare mai eficienta din partea firmei utilizand diferitele tehnici de promovare, daca mesajul transmis prin publicitate a fost sau nu clar, si in ce masura promovarea de catre firma pe timp de criza a determinat pierderea, pastrarea sau castigarea unor noi clienti.
CAP. 1 ASPECTE CONCEPTUALE SI METODOLOGICE PRIVIND STRATEGIILE DE MARKETING
Marketingul in sectorul tertiar este un domeniu relativ nou dar in continua dezvoltare, ce s-a evidentiat incepand cu anii ??70 datorita unui proces concurential accelerat. In prezent reprezinta cel mai dinamic domeniu de marketing.
Serviciile au adus noi provocari dar principiul fundamental al focalizarii pe consumator ramane acelasi. Intrucat particularitatile serviciilor sunt deosebite, acest domeniu a necesitat operari in problematica sa, adaptate la faptul ca producatorii si beneficiarii sunt in permanent contact in timpul procesului de prestare a serviciilor.
Companiile de succes din sectorul serviciilor au o strategie precisa, clara, competitiva. Ele au o "ratiune de a fi" care impulsioneaza firma si care defineste in ultima instanta serviciul prestat. Cu o strategie bine conturata, managerii au mai usor posibilitatea de a accepta sau refuza anumite initiative; cu o strategie bine conturata, prestatorii stiu mai bine cum sa deserveasca consumatorii. Strategia va fi ghidul firmei, manualele de proceduri, mai mult sau mai putin voluminoase, nefiind suficiente.
Strategia unui serviciu este un obiectiv, o directie, o chemare. Strategia unui serviciu poate fi exprimata, in cele mai multe cazuri, in fraze sau cuvinte putine; cuvintele isi ating scopul numai daca exprima esenta valorilor firmei, daca impulsioneaza dorinta de realizare. Daca angajatii trebuie sa caute strategia firmei intr-un manual, atunci compania nu are o strategie. 
Esenta strategiei serviciului o reprezinta calitatea acestuia. Rolul decisiv al calitatii serviciului este reprezentat de elementele ei esentiale: corectitudine in prestarea serviciului, promptitudine, politete si amabilitatea in fata consumatorilor. O firma trebuie sa dea viata strategiei sale. Mitul cuvintelor nu este suficient, criteriile de selectie ale personalului, educarea si perfectionarea acestuia, sistemul de evaluare al performantelor si recompensarea pot contribui la succesul strategiei.
Strategia serviciului trebuie sa contribuie la cresterea sistemului de valori a firmei. Daca sistemul de valori contrazice strategia proiectata, atunci sistemul trebuie schimbat sau strategia va esua.O strategie adevarata ajuta fiecare angajat sa-si dezvolte cunostintele si aptitudinile, sa-si ridice nivelul aspiratiilor. O strategie excelenta impune creativitate si asumarea riscurilor la nivelul intregii firme, nu numai al managementului. O strategie performanta presupune eforturi maxime; eforturile mici nu sunt suficiente.
Strategia serviciului trebuie sa impinga organizatia sa presteze peste limitele mediocritatii. Ea trebuie sa o invinga; sa lanseze firma. O asemenea strategie este posibil de aplicat numai in firmele a caror manageri cred in capacitatea oamenilor de a realiza servicii de excelenta, oameni care se perfectioneaza prin munca lor, care fructifica ocaziile favorabile.
Mentionam ca strategia serviciilor trebuie sa se bazeze pe calitatea serviciilor, sa ofere valoare consumatorilor, sa fie in concordanta cu practicile firmei si sa stimuleze creativitatea personalului. O firma trebuie sa identifice o asemenea strategia care sa raspunda cerintelor mai sus mentionate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategiile de Marketing Abordate de o Companie.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!