Strategiile de Pret in Marketingul International

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere pag 4
CAPITOLUL I Politica de pret pag 5
1.1. Introducere in politica de pret pag 5
1.2. Obiectivele politicii de pret pag 7
1.3. Factorii de influenta ai pretului pag 7
1.4. Profitul si pragul de rentabilitate pag 9
1.5. Modalitati de determinare a pretului pag 10
1.6. Pretul in mediul concurential pag 12
1.7. Consumatorii si relatia lor cu pretul pag 13
CAPITOLUL II Strategiile de pret pag 16
2.1. Introducere in strategia de pret pag 16
2.2. Elaborarea strategiei de pret pag 16
2.3. Alegerea strategiei fundamentale de pret pag 17
2.4. Politica preturilor pag 24
2.5. Strategiile de pret si politica firmei pag 26
CAPITOLUL III Walt Disney: Date generale pag 28
3.1. Istoria companiei pag 28
3.2. Prezentarea companiei pag 37
3.3. Mickey Mouse - legenda asociata cu Walt Disney pag 40
3.4. Evolutia economica in timpul presedintelui, Robert Iger si analiza economica 
comparativa intre primele trimestre ale lui 2010 si 2011 pag 42
CAPITOLUL IV Marketingul la Walt Disney pag 44
4.1. Un departament de succes: Evolutia diviziei de marketing direct a Disney in 
perioada 1996 - 1998 pag 44
4.2. Marketingul marcii printeselor Disney pag 46
4.3. Reguli de marketing pentru Walt Disney World, aplicate in parcurile Disneyland pag 50
4.4. Cum mecanismul de marketing Disney genereaza miliarde pag 51
4.5. Disney Baby, cea mai noua divizie de marketing a companiei pag 54
Concluzii pag 56
Bibliografie pag 58


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Politica de marketing se realizeaza printr-o strategie globala ce contine diferite strategii specifice mixului: : formularea strategiei de produs, de pret, de distributie si de promovare.
Obiectivele politicii de pret sunt importante si trebuie avute in vedere cand se decide stabilirea pretului. Deciziile referitoare la politica preturilor se bazeaza in special pe strategia de pret aleasa si cota de piata ce se doreste a fi atinsa de firma, ele fiind decizii tactice. Strategia de pret este una din componentele strategiei de marketing aflata in stransa relatie cu strategia de piata si ea trebuie incadrata in strategia pe termen lung a intreprinderii si apoi detaliata prin strategiile pe termen scurt, ce se reflecta in tacticile de stabilire a preturilor. Pentru strategia de pret nu exista o determinare singulara si nu este obligatorie concretizarea intr-o varianta unica, de neinlocuit pentru activitatea practica.Imaginea unei companii este data de strategiile de marketing pe care le adopta. Impactul psihologic asupra consumatorului este semnificativ pentru succesul unei afaceri si astfel se pune problema ca o companie sa-si creeze imaginea dorita si prin intermediul diferitelor tipuri de strategii de preturi care sa ademeneasca consumatorii. Strategia preturilor adoptata de factorii decizionali influenteaza puternic determinarea pretului. Pentru realizarea cotei de piata fixata ca obiectiv de marketing pot fi folosite doua tipuri opuse: strategia pretului inalt si strategia pretului de penetrare.
Am ales ca studiu de caz compania Walt Disney, fondata de Walt si Roy Disney estimata astazi la 68 de miliarde de dolari deoarece ea a folosit ambele strategii in timp.
Primul ceas de mana marca Mickey Mouse produs in 1933 se vindea cu un pret modic de 3,75$, redus apoi la 2,75$, aplicandu-se initial strategia pretului de penetrare. 
Marca Disney a crescut si in ciuda unor perioade mai nefaste dupa moartea intemeietorilor Walt si Roy, s-a dezvoltat in vremea lui Michael Eisner si Frank Wells (1984-2004) fiind cotata ca si companie blue chip, componenta a indicelui bursier Dow Jones incepand cu data de 6 mai 1991. Dupa acest "prag" istoric pentru companie s-a aplicat strategia pretului inalt, Disney fiind deja un nume greu pentru clientii fideli, punandu-se accent pe renumele companiei (parcurile acestora fiind asociate adesea cu un tinut de basm) dar si calitatea exceptionala a produselor - Disney Store fiind mai bune calitativ decat orice alt produs vandut pe piata, ele fiind mai scumpe dar fiind totodata certificate printr-o sigla speciala "Disney Store Exclusive".
Criza financiara a afectat Disney in anul 2009 cand veniturile au scazut cu aproape 1700 milioane de dolari (de la 37843 in 2008 la 36149), compania revenind cu success pe calea ascendenta in 2010 cu venituri mai mari cu peste 1900 milioane in 2010.
1. Politica de pret
1.1. Introducere in politica de pret
Planificarea strategica de marketing este definita ca fiind un proces complex de stabilire si mentinere a relatiei cat mai eficiente intre obiectivele, pregatirea angajatilor si resursele unei intreprinderi, pe de o parte, si pe de alta parte, la mixul de marketing, raportat la conjunctura pietei.
Avantajele principale ale planificarii de marketing constau in :
- cresterea nivelului de motivatie manageriala si o cooperare interdepartamentala mai eficienta;
- stabilirea de obiective de marketing realiste si o probabilitate ridicata de realizare a obiectivelor generale ce deriva din misiunea firmei;
- o coordonare eficienta a activitatii intregului personal de-a lungul timpului, 
- probabilitatea ridicata de a identifica evolutiile ulterioare ale pietelor si produselor, 
- capacitatea ridicata de a face fata schimbarilor 
- comunicarea eficientizata intre indivizi, 
- alocarea eficientizata a resurselor organizatiei in functie de oportunitatile pietei, 
- asigurarea cadrului optim pentru verificarea si coordonarea permanenta a activitatilor desfasurate.
Adoptarea conceptului de marketing de catre o intreprindere presupune, intre altele, utilizarea unui sistem adecvat de conducere prin intermediul caruia se urmareste sincronizarea permanenta cu mediul in care isi desfasoara activitatea. Acest sistem trebuie sa permita intreprinderii incadrarea actiunilor sale intr-o anumita perspectiva, prin formularea unor strategii de dezvoltare care sa asigure mobilizarea fortelor ei umane, materiale si financiare, in vederea atingerii obiectivelor si scopurilor fixate. 
Politica de marketing se realizeaza printr-o strategie globala, care la randul ei contine diferite strategii specifice. Strategiile de marketing definesc metodele, mijloacele si caile necesare atingerii obiectivelor de marketing si pot fi de piata, produs, pret, distributie si promovare.
Mixul de marketing este acea combinatie produs-pret-distributie-promovare potrivita pentru pietele tinta selectate. Aceasta faza este extrem de complexa presupunand formularea strategiei de produs, strategiei de pret, strategiei de distributie si a strategiei de promovare:
1.1.1. Strategia de Piata
Strategia de piata reprezinta o componenta a strategiei generale de dezvoltare a intreprinderii. O strategie de piata adecvata este aceea conform careia intreprinderea face o selectie corecta a segmentelor spre care isi concentreaza eforturile de marketing, carora li se adreseaza cu produsul potrivit, pe care-l ofera in cel mai adecvat loc, la pretul ideal si insotit de o promovare corespunzatoare, urmarind sa-si realizeze astfel obiectivele stabilite pentru o anumita perioada. Formularea strategiei de piata reprezinta punctul central al programarii de marketing.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategiile de Pret in Marketingul International.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!