Structura Organizatorica a Directiei pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Teleorman

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 5
Cap.I-PREZENATAREA DIRECTIEI PENTRU AGRICULTURA SI DEZVOLATARE RURALA TELEORMAN
1.1 Date generale 7
Cap.II - PREZENTAREA STRUCTURII ORGANIZATORICE A DIRECTIEI PENTRU AGRICULTURA SI DEZVOLATARE RURALA TELEORMAN
2.1 Structura organizatorica a Directiei Agricole Teleorman 13
2.2 Prezentarea posturilor 24
Cap III- ANALIZA CRITICA
3.1 Analiza critica a structurii actuale 27
3.1.1 Etapele necesare elaborarii structurii 27
3.1.2 Principiile elaborarii structurii 30
3.1.3 Eficienta structurii 34
3.2 Concluziile analizei critice 36
Cap IV. - MASURI DE IMBUNATATIRE A STRUCTURII ORGANIZATORICE
4.1 Masuri propuse de elaboratorul lucrarii 39
4.2 Structura organizatorica propusa a Directiei Agricole 42
ANEXA 1 45
ANEXA 2 46
BIBLIOGRAFIE 47


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 
Am ales tema" Structura Organizatorica a Directiei Agricole pentru Dezvoltare Rurala " deoarece aceasta activitate are importanta deosebita pentru judetul Teleorman care este caracterizat in primul rand ,prin potentialul funciar agricol deosebit de valoros ,aceasta este si principala bogatie a judetului, 30% din populatia activa din mediul rural fiind ocupata cu agricultura 
Suprafata agricola a judetului Teleorman este de 495.8 mii hectare ,ceea ce reprezinta 3.4% din totalul suprafetei arabile a Romaniei, judetul ocupand locul 4 pe tara Circa 86% terenuri cu destinatie agricola in totalul suprafetei judetului atesta aspectul prioritar al functiei agricole in economia generala procentul mare de terenuri de calitatea I si a II-a ,adica terenuri arabile fara restrictii sau cu restrictii mici in exploatare si cu fertilitate naturala ridicata ,concura la sporirea ofertei teritoriului pentru activitatea agricola In ceea ce priveste gradul de mecanizare al lucrarilor agricole indicatorul relevant il constituie numarul utilajelor mecanice raportat la suptafata agricola 
Se constata ca judetul Teleorman prezinta o situatie relativ mai favorabila fata de media pe tara Suprafata forestiera este slab reprezentata in judet datorita potentialului forestier redus. Silvicultura se preocupa in deosebi cu intretinerea si protectia fondului forestier existent si mai putin cu exploatarea acestuia in scopuri economice. 
Cea mai importanta disfunctie in sectorul agricol consta in faptul ca activitatea agricola generala a judetului nu corespunde ofertei naturale a teritoriului care este cvasiomogena in toata aceasta zona In afara de aceasta disfunctiune mai putem aminti si alteleprecum:
- din punct de vedere al fondului funciar agricol se evidentiaza o scadere a acestuia an de an cu o puternica scadere a suprafetelor arabile, aparent in favoarea plantatiilor de vie. De asemenea , se constata o scadere accentuata a plantatiilor de pomi;
- din punct de vedere al productiei agricole se constata o mare instabilitate atat in structura de culturi cat si in productiile realizate 
- gradul de utilizare extrem de scazut a echiparilor pentru irigatii.
Agricultura este o activitate care se diferentiaza de celelalte activitati economice deoarece, pe de o parte activitatea agricola este conditionata de evolutiile biologice ale plantelor si animalelor cu implicatii directe asupra sistemelor de finantare, iar pe de alta parte ea asigura securitatea alimentara a populatiei, ceea ce obliga la o anumita abordare a finantarii acestei activitati din fonduri publice.
Cunoasterea programelor nationale si comunitare de finantare a agriculturii si dezvoltarii rurale, a avantajelor si constrangerilor Politicii Agricole Comune care se aplica unitar in intreaga Comunitate, a exigentelor noii reforme PAC in consens cu evolutiile pietei, sunt aspecte ce impun o ajustare permanenta a actiunilor manageriale, circumscrise scopului final al intregii activitati, si anume cresterea valorii exploatatiilor agricole si, implicit, a veniturilor fermierilor.
Stabilirea eficientei structurii organizatorice a unei intreprinderi constituie o problema complexa si destul de dificila ,deoarece comporta luarea in consideratie si rezolvare a unui numar mare de elemente, ca exemplu : 
-costul structurii !- respectiv ponderea acestor cheltuieli in totalul cheltuielilor de productie al intreprinderii , pentru ca numai costul absolut al structurii nu este suficient de concludent 
-simplitatea structurii - este caracterizata de numarul de niveluri ierarhice ale structurii , de economia de comunicare , de dimensiunile structurii , de numarul compartimentelor si al puntilor de legatura , de profilul si omogenitatea sarcinilor fiecarui compartiment , de modul de subordonare , de felul cum este solutionata delegarea si cum este controlata indeplinirea sarcinilor ,etc.
Structura organizatorica este considerata cadrul sau scheletul unei institutii ,de aceea consider ca o buna organizare si functionare a sectorului agricol ,va duce la simplificarea problemelor aduse de criza financiara mondiala si printr-o politica agricola si de dezvoltare rurala de calitate , vom purea depasi criza financiara 
CAPITOLUL 1
PREZENTAREA DIRECTIEI PENTRU AGRICULTURA SI DEZVOLTARE RURALA 
1.1 DATE GENERALE 
Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Teleorman este institutie publica subordonata Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale , fiind reprezentata acestuia in teritoriu si este condusa de un director executiv Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala raspunde de realizarea strategiilor si politicilor agroalimentare si de dezvoltare rurala ale Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale la nivel judetean ,de aplicarea pargiilor si mecanismelor specifice economiei de piata , in vederea stimularii productiei agricole, in concordanta cu cerintele de aprovizionare ale populatiei si de export, precum si de implementarea programelor de dezvoltare rurala 
D.A.D.R este serviciul public deconcentrat al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale prin care se asigura , la nivel judetean , aplicarea politicilor si strategiilor din domeniul de activitate al Ministerului Organizarea si functionarea D.A.D.R. sunt reglementate de prevederile Hotararii Guvernului nr.385/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale , ale Ordinului nr.460/2006 privind aprobarea structurii organizatorice. Directorul executiv al D.A.D.R. este ordonator secundar de credite si raspunde de realizaea bugetului de venituri si cheltuieli si de folosirea creditelor bugetare conform prevederilor legii nr.500/2002 privind finantele publice 
Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene ,intocmesc anual propuneri privind bugetul de venituri si cheltuieli ,structurat conform clasificatiei bugetare , pe care le transmit Ministerul Agriclturii si Dezvoltarii Rurale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Structura Organizatorica a Directiei pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Teleorman.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!