Studii Privind Managementul Gestionarii Deseurilor

Cuprins disertatie Cum descarc?

Capitolul I. Introducere 4
1.1 Scopul lucrarii de disertatie 4
1.2 Poluarea mediului prin deseuri si principii de valorificare 6
Capitolul 2. Legislatia Uniunii Europene in domeniul gestionarii deseurilor 10
2.1 Directii si reglementari ale CCE 10
2.1.2 Legislatia privind gestionarea deseurilor in Europa si in UE 10
2.2 Scopurile si directivele specifice domeniului 15
2.3 Dezvoltarea sistemelor de gestionare a deseurilor in spatiul Uniunii Europene 20
Capitolul 3. Situatia gestionarii deseurilor in Romania 25
3.1 Cadru legislativ al sistemului de gestionare a deseurilor 25
3.2 Procedura de aprobare si monitorizare 29
3.3 Clasificarea deseurilor 33
3.4 Baza de date pentru planificarea gestiunii deseurilor 34
3.5 Evitarea producerii deseurilor 37
Capitolul 4. Valorificarea deseurilor 41
4.1 Tratarea si evacuarea deseurilor reziduale 42
4.2 Valorificarea termica a deseurilor 45
4.3 Colectarea si transportul 48
Capitolul 5. Abordarea ecologica a gestionarii deseurilor 52
Capitolul 6. Aprecierea nivelului de implementare in Romania 56
Capitolul 7. Concluzii 60
Bibliografie 61


Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul I. Introducere
1.1 Scopul lucrarii de disertatie
Pentru dezvoltarea durabila, pe termen lung, a oricarei comunitati, este esential sa se armonizeze conditiile juridice, sociale si economice pentru fiecare membru in parte. Numai asa se poate evita potentialul conflictual si obtine egalitatea sanselor pentru dezvoltarea conditiilor de viata exterioare.
Uniunea Europeana leaga populatia statelor membre prin obiectivul comun, acela de aduce un trai in libertate, coexistenta pasnica, dreptate sociala si egalitate a sanselor. Pentru a indeplini aceste obiective, trebuie ca fundamentele de existenta din fiecare stat sa fie de aceeasi calitate. Aici ne referim la aprovizionarea cu bunuri de consum, dar si cu bunuri vazute ca mijloace si premise pentru diversificarea activitatii comerciale. Legat de acest lucru, mentionam necesitatea de a elimina din spatiul in care traim resturile de produse si rezultate din procesul de productie, pentru a mentine un mediu curat, igienic si sanatos. Efectele asupra costurilor de mentinere a calitatii vietii si costurilor de productie trebuie, in spiritul egalitatii sanselor in interiorul comunitatii, sa fie pe cat posibil echilibrate.
Romania vizeaza o aderare cat mai rapida la Uniunea Europeana. De aceea se fac
eforturi si in domeniul managementului deseurilor, in directia unei alinieri a situatiei existente la standardele juridice, organizatorice si tehnice din Europa centrala si de vest.
Legat de aceasta, competentele si metodele trebuie redefinite, astfel incat sa faciliteze manevrarea mai sigura a reziduurilor. De asemenea, trebuie ca bazele sectorului reciclarii sa fie reconstruite, pentru a putea institui pe termen cat mai scurt ciclul economic si ecologic vizat.
Grupurile - tinta sunt aici orasele si comunele care implementeaza principiile managementului deseurilor, ca si intreprinderile active in gestionarea deseurilor. Prin utilizarea ghidului de gestionare a deseurilor comunale se urmareste obtinerea unor efecte economice pozitive, concomitent cu sprijinirea comunitatii in vederea dezvoltarii si implementarii unor proiecte proprii si durabile de gestionare a deseurilor. Folosul economic tintit este de durata doar daca introducerea si mentinerea unor metode si tehnici noi se realizeaza cu o analiza amanuntita a situatiei economice si sociale a intregului sistem si a componentelor sale. Situatia economica problematica a sectorului serviciilor municipale din Romania poate fi astfel imbunatatita.
Alaturi de imbunatatirea conditiilor economice, managementul deseurilor isi propune sa identifice si sa inlature deficientele ecologice provocate de resturile periculoase. Pe deoparte, trebuie luate in considerare toate posibilitatile de reducere a deseurilor si anumitor substante periculoase, pe de alta parte, trebuie sa obtinem un avantaj ecologic in folosirea unor fractiuni de deseuri, prin reintroducerea lor in ciclul de productie (reciclare). Cantitatile de materii prime pot fi astfel protejate, iar consumul de energie si emisiile de radiatii reduse.
Din punctul de vedere al populatiei, aplicarea ghidului in comunitati va duce la majorarea taxelor, orientata insa conform dezvoltarii economice si sociale. Si in industrie vor aparea majorari de costuri prin necesitatea imbunatatirii instalatiilor de indepartare a reziduurilor. Acestea pot fi amortizate prin masuri interne de diminuare a cantitatilor generate si de refolosire a lor.
Obiectivele care au stat la baza realizarii lucrarii au fost urmatoarele:
- stimularea reducerii cantitatii de deseuri prin prezentarea efectelor nocive ale reziduurilor si a cheltuielilor provocate de acestea;
- prezentarea posibilitatilor de valorificare a deseurilor;
- prezentarea posibilitatilor de reducere a continutului de substante nocive al deseului, prin interventie directa in procesul de formare a lui. Supraincarcarea deseului cu substante nocive compromite deseori sansele de refolosire.
- prezentarea tehnicilor unei planificari generale a managementului deseurilor (concept de gospodarire a deseurilor). si expunerea procedeelor acceptate in cadrul implementarii masurilor de gestionare avute in vedere;
- prezentarea detaliata a posibilitatilor tehnice de colectare, tratare si depozitare pentru deseurile care nu pot fi evitate si nici revalorificate si, o data cu aceasta, crearea unui model european care sa corespunda cerintelor tehnice;
- armonizarea legilor romanesti cu legislatia europeana in domeniu, in cadrul procesului de adoptare a Aquis-ului comunitar.
La conceperea lucrarii de dizertatie, autorul a vizat producerea unei lucrari care sa cuprinda intregul proces de gospodarire a deseurilor municipale. La realizarea structurii s-a pus accentul in special pe durabilitate, pentru a asigura, pe termen cat mai lung, o utilizare cat mai judicioasa a resurselor.
Datele - cadru generale, nu de specialitate, despre implementarea masurilor de gospodarire a deseurilor in Romania se regasesc in legi nespecifice acestui sector. Legi diverse si alte recomandari contin implicit datele - cadru pentru dezvoltarea activitatilor necesare in gospodarirea deseurilor intr-un cadru organizat. Aceste reglementari si norme tehnice general valabile, contin dispozitii si interdictii legate de siguranta mediului inconjurator (de exemplu panza freatica, aerul, solul). Normele juridice generale reglementeaza relatia intre persoanele responsabile si prestatorii serviciilor publice:
- responsabilitatea autoritatii locale fata de organizarea si indeplinirea inlaturarii deseurilor rezulta din Legea administratiei publice locale nr. 215/2000, O.G. 87/2001 privind serviciile de salubrizare a localitatilor si O.G. 21/2002 privind gospodarirea localitatilor urbane si rurale.
- conditiile - cadru privind taxele, baza finantarii activitatilor de inlaturare a dese-urilor, sunt reglementate de Legea impozitelor si taxelor locale 27/1994, care a fost modificata si completata la 1 ianuarie 2003 de O.G. 36/2003.
- conform Legii protectiei mediului (nr. 137/1995, republicata in 2000 si modificata prin O.U.G. 91/2002), inlaturarea deseurilor trebuie realizata protejand mediul inconjurator. De aici rezulta dreptul inspectoratelor de mediu de a pretinde implementarea masurilor tehnice si de productie in vederea protejarii mediului inconjurator, in cadrul gospodaririi deseurilor. 
- legislatia privind apele (Legea apelor 107/1996) intereseaza acolo unde apa subterana si cea de suprafata sunt amenintate de emisii din reziduuri (de exemplu in preajma depozitelor de deseuri).
- prescriptiile generale despre siguranta si igiena muncii privesc si implementarea activitatilor de gospodarire a deseurilor (de exemplu in Ordonanta 89/1996. Norme specifice pentru gospodarire comunala si salubritate publica).
- la planificarea si evaluarea masurilor de gospodarire a deseurilor trebuie sa fie folosite normele generale relevante in domeniul fizico - tehnic (semne unitare si prescurtari tehnice, standarde privind materialele de constructii etc.).
- institutele nationale de normare din tarile membre ale Uniunii Europene s-au grupat (in scopul standardizarii regulilor tehnice), in jurul CEN (Comisia Europeana de Normare). CEN emite in statele membre UE norme tehnice de specialitate valabile.
- organizatia Internationala de Standardizare (ISO) este o asociatie mondiala a institutelor nationale de normare (corporatiile membre ISO). Aceste corporatii hotarasc prin vot publicarea normelor cu valabilitate internationala.
- pentru contractele publice trebuie luata in considerare Ordonanta de guvern nr. 118/1999.
- legea organizarii serviciilor publice de gospodarire comunala nr. 326/2001.


Fisiere in arhiva (2):

  • Prezentare.ppt
  • Studii Privind Managementul Gestionarii Deseurilor.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!