Studii privind serviciile la Hotel Intim

Cuprins disertatie Cum descarc?

Capitolul I: Turismul si perspectivele lui. .pag.3
1.1.Turismul, ramura a economiei nationale.pag.3
1.2.Situatia turismului balnear in Romania.pag.4
Capitolul II: Serviciile de cazare, componenta de baza a ofertei turistice.pag.7
2.1. Tipologia serviciilor turistice.pag.7
2.2. Serviciile de cazare hoteliera.pag.10
2.2.1. Importanta serviciului de cazare hoteliera.pag.10
2.2.2. Componentele serviciului de cazare hoteliera.pag.11
Capitolul III: Organizarea prestarii serviciilor de cazare hoteliera.pag.17
3.1. Compartimentele unui hotel.pag.17
3.1.1. Compartimentul de cazare.pag.17
3.1.2. Compartimentul de alimentatie.pag.18
3.1.3. Compartimentul tehnic.pag.19
3.1.4. Relatiile dintre compartimente.pag.19
3.1.4.1. Relatiile dintre compartimentul de cazare si compartimentul tehnic.pag.19
3.1.4.2. Relatiile dintre compartimentul de cazare si compartimentul de alimentatie.pag.19
3.1.4.3. Relatiile dintre compartimentul de etaj si compartimentul de receptie.pag.20
3.2. Obligatiile partilor privind utilizarea si prestarea serviciului de cazare.pag.20
3.3. Stabilirea preturilor in industria hoteliera.pag.22
3.4. Personalul din sectorul hotelier.pag.26
3.4.1. Personalul compartimentului de receptie.pag.26
3.4.2. Personalul din compartimentul de etaj.pag.31
3.4.3. Personalul salonului de servire.pag.33
3.5. Rezervarea spatiilor de cazare.pag.35
3.5.1. Rezervarea verbala. .pag.36
3.5.2. Rezervarea telefonica.pag.36
3.5.3. Rezervarea scrisa.pag.36
3.5.4. Rezervarea electronica.pag.37
3.6. Primirea si distribuirea corespondentei.pag.38
3.6.1. Sortarea.pag.38
3.6.2. Distribuirea.pag.38
3.6.3. Transmiterea de mesaje.pag.39
3.7. Serviciul in camerele hotelului.pag.39
3.7.1. Servirea preparatelor.pag.42
3.7.2. Serviciul prin mini-barul din camera.pag.43
3.8. Servicul la mese festive si actiuni de protocol.pag.44
3.9. Serviciile suplimentare ce pot fi prestate in cadrul hotelului.pag.45
Capitolul IV: Prestatiile hoteliere la complexul Intim.......pag.47
4.1. Potentialul turistic al Judetului Caras-Severin..............................................pag.47
4.2. Scurt istoric al complexului Intim .pag.48
4.2.1. Serviciile oferite in cadrul complexului .pag.49
4.2.2. Tarife si preturi....pag.49
4.2.3. Indicatori economici ai serviciilor de cazare ....pag.50
Capitolul V: Concluzii si propuneri.pag.51
5.1. Concluzii.pag.51
5.2. Propuneri.pag.51
ANEXE.pag.56
BIBLIOGRAFIE.pag.58


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I: TURISMUL SI PERSPECTIVELE LUI
1.1. Turismul, ramura a economiei nationale
Turismul este, in intelegerea multor profesionisti, cu precadere, o problema de piata si administratie empirica. In timp ce aceste activitati sunt importante, domeniul este si mai important. Planificarea, dezvoltarea si politica profiturilor depasesc aspectele practice si limitate ale tehnicilor de piata. In viitor, pregatirea profesionistilor in domeniul turismului va avea nevoie de stapanirea si folosirea stiintei acestui sector, singura alternativa pe care s-ar putea fundamenta dezvoltarea productiei si evaluarea corecta a industriei turistice. Turismul, ca forma populara de existenta umana in timpul liber, de asemenea, ofera oamenilor de stiinta din domeniul social o posibilitate apreciabila pentru o mai buna intelegere a anumitor forme de interactiune umana, si cum acestea afecteaza alti oameni si mediul in care ele apar.
Aceste posibilitati de studiu pot fi valorificate cel mai bine daca se incearca o recunoastere explicita ca turismul este un domeniu multilateral (cu mai multe fatete). In consecinta, el necesita o abordare din perspectiva mai multor stiinte sociale, precum si din aceea a diferitelor profesii. Sirul de probleme privind studiul si cercetarea in turism poate f iapreciat prin examinarea pe rand a naturii turismului in mai multe ipostaze: ca experienta umana, comportament social, ca fenomen geografic, ca afacere si sursa de venit, precum si ca industrie.
Factorii economici exteriori au facut ca in ultimii zece ani piata romaneasca a turismului sa se caracterizeze printr-o mare recesiune, fapt relevat si de ultimele sondaje de opinie in randul populatiei. Incepand cu anul 1989 turismul romanesc a suferit numeroase schimbari, astfel ca incepand cu acest an hotelurile au inceput sa fie din ce in ce mai putin populate, iar lucrurile au inceput sa mearga din ce in ce mai prost. La aceasta a contribuit scaderea nivelului de trai si al puterii de cumparare a celor mai multi romani.
In urmatorii cativa ani in care indicatorii economici au cotinuat sa scada si oamenii de rand sa o duca din ce in ce mai greu, a aparut totusi o clasa de mici intreprinzatori care prin desfasurarea unor activitati economice au inceput sa inregistreze profit, si deci sa-sipermita un concediu de odihna intr-o statiune. Cum Romania iesise de curand de sub unregim totalitar a existat dorinta de a "iesi afara",prin afara intelegand tariile din apropiere(Grecia, Turcia, Bulgaria, Ungaria), in afara de acest aspect a mai existat si o tendinta de continua scadere a numarului de turisti autohtoni din statiunile romane.
In aceste conditii turismul nu a mai adus profit fiind la un pas de a deveni o gaura neagra a bugetului. Statul care inca mai detinea majoritatea in consiliile de administratie a diverselor societati de turism nu a avut bani sa mai investeasca in modernizarea siintretinerea hotelurilor, vilelor si a statiunilor in general, astfel incat totul a intrat in stare deconservare si de cele mai multe ori conservarea a insemnat distrugere. Ca urmare 
lucrurileau mers din ce in ce mai prost si aproape nici un strain nu mai era atras de statiunile tarii,iar lucru cel mai grav era ca turistii romanii care de la an la anerau mai putini la numar,nu puteau sa-si mai permita un concediu.
Odata cu privatizarea statiunilor si concesionarea hotelurilor, lucrurile au inceput sa seschimbe in mai bine, dar standardele "noastre" erau net inferioare incomparatie cu celeinternationale. Totusi lumea continua sa mearga vara la mare hotelurile functionand lacapacitate de peste 40%.
Dupa 1992 pentru turismul national in formula sa clasica a aparut un mare competitor, agroturismul. Familiile de tarani care doreau un venit suplimentar s-au organizat intr-o asociatie care sa-i reprezinte si sa le asigure un venit mai mare. Turistii au fost deosebit de receptivi la aceasta noua oportunitate pentru ca le raspundea exact nevoilor; era oforma organizata de turism, cu o larga acoperire si cel mai important lapreturi nu deloc piperate. Astfel pe langa deschiderea granitelor, care i-a atras pe cei mai instariti dintre romani, cei mai nevoiasi aveau acum o alternativa. Fosta retea nationala de turism ce detinea monopolul a intrat intr-o mare criza, pentru ca acum existau alternative.Cu exceptia hotelurilor de la mare, nimeni nu mai era incantat de a petrece o vacanta intr-o statiune la hotel.
In aceste conditii a fost necesara privatizarea sau concesionarea spatiilor de cazare sau a unor statiuni intregi pentru a putea salva situatia, numai ca in cele mai multe cazuri cei care au cumparat aceste "perle ale turismului" au asteptat profitul fara a investi nimic inafara de suma initiala. Abia in ultimii doi ani hotelurile si vilele au fost reconditionate sau imbunatatite astfel incat sa ajunga la standardele Romaniei din 1989, care oricum erau inferioare celor vest europene sau chiar central europene.
Apreciem ca momentul scoaterii Romaniei de pe lista tarilor ce au nevoie de viza pentru spatiul Shengen, va marca in doua feluri turismul national. In primul rand pe termen scurt se va constata o crestere (de pana la 5 %) in randul turistilor care vor prefera strainatatea,iar in al doilea rand, pe termen lung, odata cu intrarea in UE, va creste numarul turistilor straini.
1.2. Situatia turismului balnear in Romania
Statiunile balneare au aparat in jurul factorilor naturali de cura. Romania dispune de un exceptional fond de factori naturali de cura bogat si variat, cum ar fi: apele minerale sarate, sulfuroase, carbogazoase, termale si termominerale, lacuri si namoluri terapeutice,clima etc. Varietatea mare a acestor factori se datoreaza asezarii geografice si structurii geologice complexe scoartei pamantului tarii noastre. Structura geologica complexa face carezerva de ape minerale si termale a Romaniei sa fie practic inepuizabila.
Apele minerale, sunt solutii complexe in compozitia carora se gasesc saruri minerale in concentratii diferite. Tara noastra dispune de toata gama de ape cunoscuta pe plan mondial. Prin continutul in saruri minerale si CO2, prin calitatile lor organoleptice, apele minerale din Romania sunt superioare celor de la Vichy, Contrexviile, Evian, Aqua Nepi,Claudia, Laurentia, Karlovy-Vary, Carsdorf, Hisaria, Miholewa, etc.
Apele termale si termominerale sunt dependente genetic de existenta acviferelor si drenurilor profunde, instaurate de-a lungul fracturilor majore ale scoartei terestre, in Romania ele sunt predominante in Campia Banato-Crisana.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studii privind serviciile la Hotel Intim.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Cosmescu I. - Turismul - Fenomen complex contemporan, Editura Economica,Bucuresti,1998.
2. Cristureanu Cristiana - Economia si politica turismului international, Casa Editoriala pentru turism si cultura, Abeona, Bucuresti, 1992.
3. Diaconu Mihaela - Management-Marketing in turism, Editura Independenta Economica, Braila, 1998.
4. Emilian R.(coord.) - Conducerea intreprinderii de alimentatie publica si Turism, Atelier poligrafic ASE, Bucuresti, 1981.
5. Istrate I., Bran Florina, Rosu Ana - Economia turismului si mediului inconjurator, Editura Economica, Bucuresti, 1996.
6. Jivan Al. - Turismul ca serviciu agregat, Editura Mirton, Timisoara, 1997.
7. Lupu N. - Hotelul - Economie si management, Editura All, Bucuresti, 1998.
8. Minciu Rodica, Baron P., Neacsu N. - Economia turismului, Universitatea Independenta Dimitrie Cantemir, Bucuresti, 1993.
9. Postelnicu G.- Introducere in teoria si practica turismului, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1997.
10. Snak O., Baron P., Neacsu N. - Economia turismului, Editura Expert, Bucuresti 2001.
11. Stanciulescu Gabriela, Stan S.V., Milcu M.- Tehnica operatiunilor de turism, Editura All, Bucuresti, 1995.
12. Stanciulescu Gabriela, Lupu N., Tigu Gabriela- Dictionar poliglot explicativ de termeni utilizati in turism, Editura All Educational, Bucuresti, 1998.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!