Studiu Comparativ Privind Cariera Functionarilor Publici in State ale Uniunii Europene

Cuprins disertatie Cum descarc?

Cap.I.Cariera profesionala in functia publica 1
I.1.Delimitari conceptuale privind functia si functionarul public 1
I.1.1 Functia publica 1
I.1.2. Functionarul public 8
I.2 Aspecte privind conceptul de cariera 11
I.3. Delimitari si interdependente intre pregatirea profesionala si dezvoltarea carierei functionarilor publici 14
I.4. Organizarea si desfasurarea carierei in functia publica 17
I.4.1 Stadiile carierei profesionale si gestiunea acesteia in Administratia Publica 18
I.4.2 Factori cu impact asupra eficientei carierei in functia publica 20
I.4.3 Cariera profesionala si evaluarea performantelor functionarilor publici 22
Cap.II Analiza comparativa privind statutul functionarului public in statele U.E 24
II.1. Notiunea de functie si functionar public - abordari conceptuale la nivel European 24
II.2. Conditii de acces la functia publica in statele membre ale Uniunii Europene 28
II.2.1.Statutul Functionarului Public in Marea Britanie 31
II.2.2Statutul functionarului public in Austria 38
II.2.3.Statutul Functionarului Public in Italia 44
II.2.4.Asemanari si deosebiri intre statutul functionarului public in Marea Britanie, Austria si Italia 49
Concluzii 51
Bibliografie 55


Extras din disertatie Cum descarc?

Cap.I.Cariera profesionala in functia publica
I.1.Delimitari conceptuale privind functia si functionarul public
I.1.1 Functia public
Administratia publica, privita dintr-un unghi ideal, ar trebui sa contina un sistem de norme, reguli, tehnici si proceduri de organizare si functionare, o ierarhie a functiilor insotite de o disciplina stricta si omogena si nu in ultimul rand, o functie publica permanenta, specializata, calificata, remunerata si dotata cu garantii de avansare.
In mod general Administratia Publica, reuneste totalitatea serviciilor care au drept obiectiv realizarea interesului colectiv, prin respectarea unor principii de baza, care fac referire la permanenta serviciilor oferite cetateanului, adaptabilitatea serviciului public la schimbarile si exigentele comunitatii si satisfacerea anumitor nevoi, in mod egal, fara diferenta sau discriminare. Astfel este esential pentru bunastarea oamenilor ca functia public sa fie compusa din profesionalisti si functionari de cariera care sa dea dovada de profesionalism, corectitudine, amabilitate si eficienta in munca prestata in folosul cetateanului.
Administratia publica, fiind un proces continuu, este supusa regulilor actualizarii functiilor, ca o garantie a adaptarii sale la conditiile permanent dinamice oferite de mediul social. De aceea, administratia publica nu trebuie sa constituie un scop in sine, ea trebuie sa serveasca realitatile sociale in dinamica lor. Se observa astfel ca administratia publica nu inseamna oriunde si oricand acelasi lucru. Fiecare popor trebuie sa-si construieasca o administratie proprie, iar limitele si caracterul acestei administratii vor depinde in mod necesar de regimul politic al statului .
Prin urmare, functiile publice, dupa cum prevede legislatia in vigoare, se stabilesc pentru fiecare autoritate si institutie publica in parte, de conducatorul acesteia ori prin hotarare a consiliului judetian sau, dupa caz, a consiliului local, si reprezinta "un ansamblu de atributii si responsabilitatii stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica de catre administratia publica centrala si locala" .
Notiunea de functie publica trebuie interpretata din dubla perspectiva: cea juridica, care ii delimiteaza sfera si limitele in care poate fi exercitata, si cea manageriala, abordata dintr-o perspectiva practica, care determina coordonatele necesare unei bune functionari a institutiei publice.
In doctrina juridica au fost formulate definitii care sa reflecte continutul conceptului de functie publica, aceasta fiind explicata ca fiind" O grupare de atributii, sarcini si competente, in scopul de a satisface unor anumite interese generale, pentru ca orice putere sociala se legitimeaza numai cu scopul sau de interes public ".
In acest context, pornind de la prevederile constitutionale, literatura de specialitate identifica doua notiuni diferite : functia publica si functia de demnitate publica deoarece potrivit doctrinei constitutionale functiile publice si demnitatile publice sunt intr-o incontestabila legatura fara insa a se confunda. Pentru functia publica este indicata acceptiunea "Functia publica reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor stabilite de institutia publica, in temeiul legii, in scopul realizarii competentelor sale, investirea in functie facandu-se in urma castigarii concursului sau promovarii examenului organizat pentru ocuparea functiei publice" iar pentru conceptul de demnitate publica" complexul de atributii si responsabilitati stabilite prin Constitutie, legi si alte acte normative, pe care si le asuma o persoana fizica prin investirea sa ca urmare a rezultatului procesului electoral direct, prin alegere, sau indirect, prin numire, potrivit legii."


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Comparativ Privind Cariera Functionarilor Publici in State ale Uniunii Europene.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!