ARGUMENT .pg.3 CAPITOLUL 1. TURISMUL MONTAN, CONCEPT SI DEZVOLTARE ..pg.4 1.1. Tendinte in dezvoltarea turismului montan .pg.4 1.2. Potentialul turismului montan in Romania ..pg.7 CAPITOLUL 2. OFERTA TURISTICA IN POIANA BRASOV SI BAD GASTEIN .pg.15 2.1. Oferta turistica in Poiana Brasov-Romania ...pg.15 2.2. Oferta turistica in Bad Gastein-Austria .pg.24 2.3. Circulatia turistica in cele doua statiuni pg.32 2.3.1.Circulatia turistica in Poiana Brasov ...pg.32 2.3.2.Circulatia turistica in Bad Gastein ..pg.34 2.4. Promovarea turistica ..pg.39 2.4.1.Promovarea turistica in Poiana Brasov .pg.39 2.4.2.Promovarea turistica in Bad Gastein pg.40 CAPITOLUL 3. PROPUNERI DE DEZVOLTARE A STATIUNII POIANA BRASOV PE MODELUL BAD GASTEIN pg.42 3.1.Analiza SWOT a Poianei Brasov ...pg.43 3.2.Comparatie intre imaginea statiunilor analizate prin intermediul aprecierilor turistilor pg.45 3.3.Propuneri pentru o mai buna imagine a statiunii Poiana Brasov ...pg.48 CONCLUZII pg.50 BIBLIOGRAFIE ..pg.52 ANEXE pg.54
Lucrarea de fata isi propune sa analizeze doua statiuni turistice montane renumite, una din Romania, Poiana Brasov si cealalta din Austria, statiunea Bad Gastein. Aceasta analiza s-a facut prin comparatie, evidentiind atat aspectele pozitive, cat si necesitatea unor modificari si imbunatatiri. Alegerea spre studiu a celor doua statiuni a necesitat foarte bune cunostinte din zonele respective, a componentelor mediului geografic, care este bine individualizat in cadul celor doua statiuni turistice. A fost deasemena necesara colectarea si analiza unor parametrii, a infrastructurii turistice, evidentierea unor obiective si a cadrului natural. Lucrarea a fost structurata in trei capitole, astfel: In capitolul 1 sunt prezentate generalitati despre turismul montan pe plan mondial si in tara noastra, noile tendinte ale turismului din ultimii ani, particularitati ale ofertelor turistice, noutati oferite de organizatori, imbunatatiri fata de anii trecuti. In partea a doua se trec in revista obiectivele turistice naturale si antropice din tara noastra, care constituie un potential insemnat al turismului montan din Romania. In capitolul al 2 lea se prezinta concret ofeta turistica din cele doua statiuni alese, elementele specifice, precum si parametrii legati de circulatia turistica actuala. Sunt analizate separat, Poiana Brasov din Romania si Bad Gastein din Austria. Se face si o prezentare ampla a modalitatilor de promovare ale celor doua statiuni. In capitolul al 3 lea sunt enumerate propuneri pentru dezvoltarea turismului in Poiana Brasov pe modelul statiunilor din Austria, respectiv pe modelul statiunii Bad Gastein prin metoda comparatiei. Se propune imbunatatirea ofertei turistice, avand ca baza de plecare punctele slabe ale turismului montan din Romania. Ultima parte este cea de concluzii. Sunt evidentiate aspectele importante care sunt rezulate ale studiului comparativ. Aceasta lucrare este un ghid informativ pentru amatorii de excursii montane sau pentru turistii care prefera un sejur destinat sporturilor de iarna. Este de asemenea un indemn pentru cei care inca nu s-au bucurat de frumusetea statiunilor prezentate si care pot planifica o vacanta de care sa ramana impresionati si cu multe amintiri frumoase. CAPITOLUL 1 TURISMUL MONTAN, CONCEPT SI DEZVOLTARE Daca ne referim la zona montana, aceasta se caracterizeaza in general printr-o concentrare densa de resurse turistice. Relieful este un suport al componentelor unui mediu geografic, dar reprezinta totdata un suport al activitatilor turistice. Relieful este considerat componenta principala a potentialului turistic dintr-o anumita zona. Turismul montan se dezvolta in timp datorita unor investitii majore, iar acestea se datoreaza in special cererii pentru locuri de cazare, conditii de cazare si posibilitatilor de practicare a diferitelor sporturi de iarna. Investitiile se concentreaza in zonele care imbina conditiile naturale cu conditiile economice si sociale. 1.1.Tendinte in dezvoltarea turismului montan Turismul montan a detinut intotdeauna un loc aparte pe plan mondial, pentru ca muntele a fost destintia preferata pentru odihna si refacere, pentru recreere, dar si pentru sporturi de iarna sau aventura. De aceea se poate spune ca aceasta forma de turism raspunde unei multitudini de nevoi umane. In zilele noastre, investitorii sau organizatorii de vacante sunt tot mai atrasi de zonele montane pentru gama diversa de oportunitati ale unor afaceri profitabile. Ofertele turistice sunt din ce in ce mai diversificate pentru a fi potrivite pentru toate gusturile si toate varstele si sunt din ce in ce mai complexe si atractive. Datorita fluxului mare de turisti au existat si efecte nedorite, cum ar fi degradarea cadrului natural, iar pana la constientizarea acestui fenomen a trecut destul de mult timp. O data ce s-a stabilit impactul ecologic datorat multimii turistilor si comportamentului lor si a lipsei de informare, au fost luate masuri drastice de protectie a zonelor montane. Unul din fenomenele ce caracterizeaza epoca contemporana este rapiditatea cu care se dezvolta turismul. Acest lucru se datoreaza modernizarii tuturor mijloacelor de comunicare, realizarilor tehnicii, dar si schimbarilor internationale la nivelul valorilor spirituale sau materiale. Majoritatea tarilor sunt preocupate de promovarea turismului local, de aceea, se fac eforturi pentru dezvoltarea bazei tehnico materiale, se diversifica serviciile turistice si se acorda din ce in ce mai multe facilitati clientilor potentiali. In paralel cu acestea creste si preocuparea pentru pregatirea cadrelor de specialitate care vor fi necesare in diferite sectoare. Turismul montan se adreseaza unor largi segmente sociale pentru ca raspunde nevoilor acestora pe deplin. Acest gen de turism este caracterizat prin dinamism inalt la nivel zonal si functional. Prestatiile turistice din statiuni includ activitati de mare diversitate, care raspund unei tendinte generale de crestere accentuata a cheltuielilor in conditiile in care creste si puterea de cumparare. Rezultatul va fi cresterea considerabila a venitului zonal si a resurselor valutare. Ansamblul de masuri ce se impun pentru valorificarea eficienta a potentialului turistic vor contribui in mod decisiv la afirmarea fiecarei statiuni, atat pe plan international cat si national. Planificarea masurilor se poate face numai dupa o riguroasa inventariere a posibilitatilor si valorilor care stau la baza turismului montan. Romania dispune de un potential turistic foarte bogat si variat si face parte dintre tarile cu o bogata experienta si traditie in turism.
1. Gabriela Tigu, Turismul montan, Editura Uranus, Bucuresti, 2001 2. Mioara Popica, Brasov, repere geografice si culturale, Editura Nomina, 2009 3. Radu Oltean, Cetati, castele si alte fortificatii din Romania, Editura Art Historia, Bucuresti, 2016 4. Ghidul turistic al Romaniei, Editura Publirom Advertising, Bucuresti, 2001 Articole ,,Site-ul zilei"- articol in ziarul Averea din data de 06.01.2006 ,,Interviu Emanuel Lehner Telic" - articol in revistabiz.ro din data de 18.02.2016 Surse de internet http//austria-forum.org www.austriatourism.com www.bizbrasov.ro/2018 www.discoverpoiana.ro www.ecotrekker.org www.facebook.com ww.felsentherme.co www.gasteinertal.com/ www.gastein.com https://www.green-report.ro www.hohetauern.at www.hotelscan www.insse.ro www.muntii-bucegi.ro http://www.romaniaturistica.ro www.tripadvisor.com www.statistik.at www.turistinfo.ro https://ro.wikipedia.org
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.