Studiu de Caz Privind Cheltuielile Publice in Romania

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 1
CAPITOLUL 1 : CHELTUIELILE PUBLICE 3
1.1.Caracterizarea generala a cheltuielilor publice 3
1.2 Clasificarea cheltuielilor publice 5
1.3. Nivelul,structura si dinamica cheltuielilor publice 17
1.3.1. Nivelul cheltuielilor publice 20
1.3.2 Structura cheltuielilor publice 21
1.3.3 Dinamica cheltuielilor publice 23
I. 4. Factorii care influenteaza cresterea cheltuielilor publice 25
1.5 Analiza teoretica a cresterii cheltuielilor publice 26
CAPITOLUL 2: ANALIZA EVOLUTIEI CHELTUIELILOR PUBLICE 28
2.1.Evolutia cheltuielilor publice pt actiuni social-culturale 28
2.2.1. Structura economica a cheltuielilor social-culturale 29
2.3. Ponderea cheltuielilor publice pentru actiuni social-culturale atat in structura cat si in total cheltuieli publice 37
2.3.1.. Cheltuielile publice pentru cultura, recreere si religie 39
2.3.2.. Cheltuielile publice pentru sanatate 40
2.3.3. Cheltuieli publice pentru asigurari si asistenta sociala 44
2.3.4.. Cheltuielile pentru ajutorul de somaj 46
2.3.5. Cheltuielile pentru asistenta sociala 47
CONCLUZII 49
BIBLIOGRAFIE 52


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Prin cheltuielile publice statul acorda necesitatile publice de bunuri si servicii considerate prioritare in fiecare perioada.
Componenta functiei de repartitie a finantelor publice, cheltuielile publice, reprezinta etapa urmatoare constituind: fondurile publice si se refera la distribuirea acestor resurse banesti catre diferite obiective sociale sau economice( reglementate de catre programe guvernamentale).
Tendinta generala a cheltuielilor publice este aceea de crestere de la un an la altul. 
Analizate in dinamica, cheltuielile publice ale tarilor cu economie de piata, manifesta o tendinta de crestere acelerata atat ca expresie relativa, cat si in marime absoluta.
Satisfacerea nevoilor cu caracter social reprezinta o componenta importanta a politicii sociale a statelor si presupune folosirea pe scara larga a resurselor financiare in scopul imbunatatirii conditiilor de viata ale populatiei.
Cheltuielile pentru actiuni social-culturale prezinta o importanta deosebita, in primul rand, din punct de vedere economic, iar in al doilea rand, prezinta un rol important rol educativ, deoarece actioneaza asupra factorului uman, ii dezvolta capacitatea intelectuala, de apreciere a adevaratei valori, considerandu-se ca indivizii instruiti sunt mai putin predispusi la comiterea de acte antisociale.
Cheltuielile publice destinate actiunilor de natura socio-culturala cuprind: invatamant, sanatate, cultura si sport, cultura, religie si actiuni cu activitate sportiva si de tineret, asistenta sociala, alocatii, pensii, ajutoare si indemnizatii, asigurari sociale de stat, ajutor de somaj. Din punct de vedere al rolului cheltuielilor publice in reproductia sociala pot fi: cheltuieli publice negative (reale) si cheltuieli publice pozitive (economice).
Actiunile finantate de stat in domeniul social-cultural cuprind, pe de o parte, investitiile privind asigurarea bayei materiale a institutiilor social-cultuale, iar pe de alta parte, cheltuielile pentru asigurarea functionarii curente a investitiilor respective, in structura carora sunt cuprinse cheltuielile materiale, salariile si indemnizatiile, cheltuielile administrativ-gospodaresti etc. 
Volumul si ponderea cheltuielilor privind finantarea diferitelor actiuni social-culturale din bugetul de stat difera de la o perioada la alta.
CAPITOLUL 1 : CHELTUIELILE PUBLICE
1.1.Caracterizarea generala a cheltuielilor publice
Notinea de cheltuiala publica este utilizata cu mai multe semnificatii, avand deci, mai multe sensuri.
Conform Legii 500 privind finantele publice, Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 597 din 13 august 2002, cheltuieli bugetare - sumele aprobate in bugetele prevazute la art. 1 alin. (2), in limitele si potrivit destinatiilor stabilite prin bugetele respective.
In abordarea si interpretarea cheltuielilor publice, se remarca doua tendinte ce se incadreaza in viziunea clasica, respectiv in cea moderna a finantelor.
In acceptiunea clasica, cheltuiala publica era definita si interpretata ca o consumatie de resurse si de produs national, identificand cheltuielile publice ca un consum definitive de produs intern brut.
Aceasta interpretare se bazeaza pe rolul atribuit statului de consummator de resurse nationale fata de produs national, chiar fata de societate.
In viziunea moderna, cheltuiala publica este definita prin prisma transferului de valori, considerandu-se a fi un process de redistribuire si orientare a resurselor spre asigurarea de utilitati sociale, spre dezvoltare economica si sociala etc.
Notiunea de cheltuiala publica semnifica platile legate de functionarea institutiilor, a intreprinderilor publice, vizand, de regula, satisfacerea necesitatilor unei colectivitati mare de oameni. 
Sistemul cheltuielilor publice cuprinde totalitatea cheltuielilor ce se efectueaza de la bugetul statului, din fondurile proprii ale agentilor economici cu capital de stat, instittiilor publice, etc. pentru actiunile social-culturale, dezvoltarea economico-sociala, organele statului, apararea nationala, ordinea publica, infaptuirea suveranitatii si independentei nationale, private in unitatea si interdependenta lor 
Cheltuielile publice reprezinta modalitatile de repartizare si utilizare a fondurilor banesti a prelevarilor (preluarilor) din veniturile societatii in vederea satisfacerii nevoilor generale, ale societatii. Cheltuielile bugetare sunt repartizate pentru satisfacerea nevoilor militare, intretinerea aparatului de stat, plata datoriei publice, acordarea de subventii, dezvoltarea sectorului economic de stat, acoperirea nevoilor social-culturale precum si a celor de cercetare dezvoltare (enumerarea cheltuielilor nu s-a facut in ordinea stricta prevazuta de Legea: bugetului anual).
Prin cheltuieli publice, statul acopera necesitatile publice de bunuri si servicii considerate prioritare in fiecare perioada.
Cheltuielile publice se materializeaza in plati efectuate de stat din resursele mobilizate pe diferite cai, pentru achizitii de bunuri sau prestari de servicii necesare pentru indeplinirea diferitelor obiective ale politicii statului: servicii publice generale, actiuni social-culturale, intretinerea armatei si a intregii activitati desfasurate in domeniul militar, actiuni economice, etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz Privind Cheltuielile Publice in Romania.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!