Introducere Parcul de autovehicule a cunoscut o creştere în fiecare stat, dar odată cu el a crescut şi longevitatea, deci s-au mărit numărul de şoferi consideraţi generic “de vârsta a III-a”. Evident, pe măsura înaintării în vârstă se atenuează firesc şi unele potenţe umane şi de aceea s-a emis ideea limitării vârstei maxime de deţinere a permisului de conducere sau s-a propus limitarea vitezei în funcţie de vârstă. Experienţa acumulată şi ultimele studii întreprinse au scos în evidenţă că aprecierea dreptului de a conduce numai în funcţie de criteriul vârstei nu corespunde realităţii întrucât comportamentul la volan este determinat în mai mică măsură de vârstă, comparativ cu personalitatea, starea nervoasă şi echilibrul întregului organism uman. La vârsta de peste 70 ani, rapiditatea în gândire, mobilitatea, percepţia pericolelor sunt compensate de experienţă în conducere, de prudenţă, de toleranţă faţă de ceilalţi participanţi la trafic, Avand in vederea cresterea semnificativa a parcului auto,circulatia vehiculelor in orase,devine,din ce in ce mai greoaie,fiind necesar un foarte bun plan pus la punct,pentru semaforizarea strazilor si intersectiilor.In cele ce urmeaza,am prezentat un astfel de exemplul,de calcul,al unei intersectii,prevazuta cu un punct comercial.Acest calcul necesita parcurgerea mai multor etape successive,dupa cum o sa se vada in continutul proiectului. Capitolul 1-Echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacitatii de circulatie Modul de echivalare a vehiculelor fizice in vehicule etalon, precum si calculul intensitatii orare a traficului sunt necesare la : -determinarea intensitatii traficului actual si de perspectiva,precum si examinarea dinamicii evolutiei in timp a circulatiei rutiere; -determinarea gradului de motorizare echivalent pentru ansamblul vehiculelor rutiere din localitati ; -incadrarea drumurilor publice in clase tehnice in functie de intensitatea circulatiei ; -efectuarea calculelor de capacitate de circulatie a drumului , precum si stabilirea numarului necesar de benzi de circulatie ale partii carosabile ; -proiectarea lucrarilor de drumuri , a intersectiilor , la acelasi nivel si la nivele diferite , a trecerilor si refugiilor pentru pietoni , a programului de functionare al semafoarelor ; -prevederea spatiilor necesare pentru dotari rutiere cum sunt : parcaje , platforme de stationare , statii de intretinere auto etc. ; Echivalarea traficului rutier se efectueaza in cadrul studiilor de circulatie pentru sistematizarea retelei de drumuri , precum si in cadrul proiectelor de investitii pentru drumuri , inclusive strazi . Prevederile standardului STAS 7348-86 cu referire la echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacitatii de circulatie , se aplica la toate categoriile si clasele tehnice de drumuri si strazi , stabilite in comformitate cu reglementarile legale in vigoare. Prevederile aceluiasi standard nu se aplica la echivalarea vehiculelor pentru dimensionarea grosimii structurii sistemelor rutiere. Coeficientul de echivalare reprezinta raportul dintre ocuparea dinamica a suprafetei carosabile a drumului de catre vehiculul fizic in corelare cu gradul sau de mobilitate comparative cu vehiculul etalon care este autoturismul notat cu Vt. Intensitatea orara de calcul a drumului reprezinta numarul de vehicule etalon care circula intr-un sens , respective in ambele sensuri , intr-o ora conventionala de varf si care in decursul unui an poate fi depasit intr-un numar limitat de ore . 1.1 Echivalarea vehiculelor Coeficientii pentru echivalarea vehiculelor fizice in vehicule etalon Vt ,cand drumurile (inclusive strazile) sunt in palier sau au declivitati mai mici sau egale cu 2% , sunt comform tabelului 1 . Tabel 1 Nr. crt. Categoria sau tipul de vehicule fizice Coeficientul de echivalare in vehicule etalon (Vt) Pe drumuri in afara localitatii Pe strazi in localitati 1 Bicicleta , motocicleta , scuter , motoreta , tricicleta 0,5 0,5 2 Autoturism cu sau fara remorca , motocicleta cu atas 1,0 1,0 3 Microbus , autofurgoneta , autocamioneta cu sarcina utila pana la 15 kN , cu sau fara remorca 1,0 1,2 4 Autocamion cu sarcina utila de 15…50 kN , tractor , vehicul special (agricol , utilaj de constructii etc.) 2,0 3,0 5 Autocamion cu sarcina utila peste 50 kN , autobuz 2,5 3,5 6 Autotractor cu sa si semiremorca tractor sau remorcher cu trailer 3,5 4 7 Vehicul agabaritic - 8 8 Remorca la autocamion si la tractor 1,5 1,5 9 Tramvai motor , troleibuz - 4,5 10 Remorca tractata ,sau articulata , la vehicule cu transport in comun - 2 Coeficientii de echivalare pentru autovehicule grele si de transport in comun , in cazul strazilor cu declivitati mai mari de 2% , sunt comform tabelului 2 Tabel 2 Nr. crt Categoria sau tipul de vehicule fizice Declivitate , % 3 4 5 6 si peste Coeficientii de echivalare 1 Autocamion cu sarcina utila peste 50 kN , autobuz 4 6 8 10 2 Autotractor cu sa si semiremorca tractor sau remorcher cu trailer 5 7 10 15 3 Vehicul agabaritic 10 12 15 25 4 Remorca la autocamion si la tractor 2 3 4 5 5 Tramvai motor , troleibuz 6 10 15 - 6 Remorca tractata ,sau articulata , la vehicule cu transport in comun 3 4 5 - Calculul de echivalare a vehiculelor fizice in vehicule etalon Vt se face cu relatia: in care: N = intensitatea traficului exprimata in vehicule etalon (Vt) , in unitatea de timp , ora sau zi ; Ni = numarul de vehicule fizice de categoria i , in unitatea de timp ,ora sau zi.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.