Studiu de Circulatie - Semaforizarea unei Intersectii Nedirijate

Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Parcul de autovehicule a cunoscut o crestere in fiecare stat, dar odata cu el a crescut si longevitatea, deci s-au marit numarul de soferi considerati generic "de varsta a III-a". Evident, pe masura inaintarii in varsta se atenueaza firesc si unele potente umane si de aceea s-a emis ideea limitarii varstei maxime de detinere a permisului de conducere sau s-a propus limitarea vitezei in functie de varsta. Experienta acumulata si ultimele studii intreprinse au scos in evidenta ca aprecierea dreptului de a conduce numai in functie de criteriul varstei nu corespunde realitatii intrucat comportamentul la volan este determinat in mai mica masura de varsta, comparativ cu personalitatea, starea nervoasa si echilibrul intregului organism uman. La varsta de peste 70 ani, rapiditatea in gandire, mobilitatea, perceptia pericolelor sunt compensate de experienta in conducere, de prudenta, de toleranta fata de ceilalti participanti la trafic,
Avand in vederea cresterea semnificativa a parcului auto,circulatia vehiculelor in orase,devine,din ce in ce mai greoaie,fiind necesar un foarte bun plan pus la punct,pentru semaforizarea strazilor si intersectiilor.In cele ce urmeaza,am prezentat un astfel de exemplul,de calcul,al unei intersectii,prevazuta cu un punct comercial.Acest calcul necesita parcurgerea mai multor etape successive,dupa cum o sa se vada in continutul proiectului. 
Capitolul 1-Echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacitatii de circulatie 
Modul de echivalare a vehiculelor fizice in vehicule etalon, precum si calculul intensitatii orare a traficului sunt necesare la :
-determinarea intensitatii traficului actual si de perspectiva,precum si examinarea dinamicii evolutiei in timp a circulatiei rutiere;
-determinarea gradului de motorizare echivalent pentru ansamblul vehiculelor rutiere din localitati ;
-incadrarea drumurilor publice in clase tehnice in functie de intensitatea circulatiei ;
-efectuarea calculelor de capacitate de circulatie a drumului , precum si stabilirea numarului necesar de benzi de circulatie ale partii carosabile ;
-proiectarea lucrarilor de drumuri , a intersectiilor , la acelasi nivel si la nivele diferite , a trecerilor si refugiilor pentru pietoni , a programului de functionare al semafoarelor ;
-prevederea spatiilor necesare pentru dotari rutiere cum sunt : parcaje , platforme de stationare , statii de intretinere auto etc. ;
Echivalarea traficului rutier se efectueaza in cadrul studiilor de circulatie pentru sistematizarea retelei de drumuri , precum si in cadrul proiectelor de investitii pentru drumuri , inclusive strazi . 
Prevederile standardului STAS 7348-86 cu referire la echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacitatii de circulatie , se aplica la toate categoriile si clasele tehnice de drumuri si strazi , stabilite in comformitate cu reglementarile legale in vigoare.
Prevederile aceluiasi standard nu se aplica la echivalarea vehiculelor pentru dimensionarea grosimii structurii sistemelor rutiere.
Coeficientul de echivalare reprezinta raportul dintre ocuparea dinamica a suprafetei carosabile a drumului de catre vehiculul fizic in corelare cu gradul sau de mobilitate comparative cu vehiculul etalon care este autoturismul notat cu Vt.
Intensitatea orara de calcul a drumului reprezinta numarul de vehicule etalon care circula intr-un sens , respective in ambele sensuri , intr-o ora conventionala de varf si care in decursul unui an poate fi depasit intr-un numar limitat de ore .
1.1 Echivalarea vehiculelor
Coeficientii pentru echivalarea vehiculelor fizice in vehicule etalon Vt ,cand drumurile (inclusive strazile) sunt in palier sau au declivitati mai mici sau egale cu 2% , sunt comform tabelului 1 .
Tabel 1
Nr.
crt. Categoria sau tipul de vehicule fizice Coeficientul de echivalare in vehicule etalon (Vt)
Pe drumuri in afara localitatii Pe strazi in localitati
1 Bicicleta , motocicleta , scuter , motoreta , tricicleta 0,5 0,5
2 Autoturism cu sau fara remorca , motocicleta cu atas 1,0 1,0
3 Microbus , autofurgoneta , autocamioneta cu sarcina utila pana la 15 kN , cu sau fara remorca 1,0 1,2
4 Autocamion cu sarcina utila de 15...50 kN , tractor , vehicul special (agricol , utilaj de constructii etc.) 2,0 3,0
5 Autocamion cu sarcina utila peste 50 kN , autobuz 2,5 3,5
6 Autotractor cu sa si semiremorca tractor sau remorcher cu trailer 3,5 4
7 Vehicul agabaritic - 8
8 Remorca la autocamion si la tractor 1,5 1,5
9 Tramvai motor , troleibuz - 4,5
10 Remorca tractata ,sau articulata , la vehicule cu transport in comun - 2
Coeficientii de echivalare pentru autovehicule grele si de transport in comun , in cazul strazilor cu declivitati mai mari de 2% , sunt comform tabelului 2
Tabel 2
Nr.
crt Categoria sau tipul de vehicule fizice Declivitate , %
3 4 5 6 si peste
Coeficientii de echivalare
1 Autocamion cu sarcina utila peste 50 kN , autobuz 4 6 8 10
2 Autotractor cu sa si semiremorca tractor sau remorcher cu trailer 5 7 10 15
3 Vehicul agabaritic 10 12 15 25
4 Remorca la autocamion si la tractor 2 3 4 5
5 Tramvai motor , troleibuz 6 10 15 -
6 Remorca tractata ,sau articulata , la vehicule cu transport in comun 3 4 5 -
Calculul de echivalare a vehiculelor fizice in vehicule etalon Vt se face cu relatia: 
in care:
N = intensitatea traficului exprimata in vehicule etalon (Vt) , in unitatea de timp , ora sau zi ;
Ni = numarul de vehicule fizice de categoria i , in unitatea de timp ,ora sau zi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Circulatie - Semaforizarea unei Intersectii Nedirijate.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!