CAP. I - Serviciile bancare si comportamentul bancar 3 1.1. Evolutia sistemului bancar si rolul serviciilor bancare 3 1.2. Oferta bancara in Romania pentru persoane fizice 6 1.3. Analiza comportamentului financiar al clientilor bancari in perioada 2004-2007 13 CAP. II - Tipuri de comportamente ale consumatorilor in procesul de luare a deciziei de cumparare a clientilor persoane fizice in cazul serviciilor bancare 26 2.1. Procesul de luare a deciziei de cumparare. 26 2.2. Clasificarea tipurilor de comportamente ale consumatorilor de servicii bancare - persoane fizice, pe baza factorilor de influenta 31 CAP. III - Studiu de piata privind comportamentul consumatorului de servicii bancare 37 3.1.Prezentarea chestionarului utilizat si a metodologiei de lucru 37 3.2. Analiza si interpretarea datelor 39 3.3. Analiza informatiilor de marketing in cadrul cercetarii 42 3.4. Analiza informatiilor de marketing in cadrul cercetarii 43 CONCLUZII 53 Concluziile studiului 53 Concluziile cercetarii 54 BIBLIOGRAFIE: 57
CAP. I - Serviciile bancare si comportamentul bancar Un rol determinant in cadrul economiei il are sistemul bancar, prin institutiile sale, prin oferta de produse si servicii puse la dispozitia clientilor sai. Pentru client este important sa cunoasca oferta bancara pentru a putea beneficia de aceasta in functie de nevoile sale reale. 1.1. Evolutia sistemului bancar si rolul serviciilor bancare Sistemul bancar indeplineste functia de atragere si concentrare de resurse banesti a persoanelor fizice si juridice si de canalizare a acestora printr-un proces reglementat de alocare catre activitati utile si profitabile. In Romania, in perioada 1990-2007 sistemul monetar-financiar este puternic dominat de sectorul bancar acesta reprezentand cel mai important intermediar financiar. In perioada mai sus amintita, sistemul bancar romanesc se caracterizeaza printr-un nivel scazut de monetizare si intermediere financiara. Pozitia dominanta a sectorului bancar in cadrul sistemului monetar financiar din Romania se explica printr-o serie de factori cum ar fi insuficienta dezvoltare a pietelor de capital, mostenirea economiei cu planificare centrala in care bancile erau acelea ce contabilizau activitatea intreprinderilor economice fara independenta financiara etc. Inainte de anul 1990 structura sistemului bancar romanesc era similara cu cel din celelalte economii centralizate. BNR combina functiile unei banci centrale cu unele din functiile unei banci comerciale. In ciuda denumirii, banca centrala nu este o banca in sensul bancii comerciale, ci o institutie guvernamentala, care nu se preocupa de maximizarea profitului, ci de anumite scopuri pentru intreaga economie . Existau patru banci specializate (Banca Romana de Comert Exterior pentru operatiunile de comert exterior; Banca de Investitii pentru operatiunile privind finantarea pe termen lung a economiei; Banca Agricola pentru operatiunile din domeniul agriculturii si industriei alimentare si Casa de Economii si Consemnatiuni pentru preluarea resurselor disponibile ale populatiei) care aveau conturi la BNR si primeau la nevoie credite pentru suplimentarea resurselor (exceptie facea CEC care redepunea banii populatiei la BNR, activitatea de creditare fiind redusa). Incepand cu anul 1991 are loc metamorfoza sistemului bancar romanesc. La baza transformarilor sta introducerea unui sistem organizat pe doua niveluri: Nivelul I - Banca Nationala a Romaniei; Nivelul II - bancile comerciale si cooperativele de credit. Pe structura fostei banci centrale si din structurile institutiilor financiare specializate s-au format retele incipiente preluate de institutiile care exista in prezent. Dupa sursa BNR, la sfarsitul anului 1990 functionau 12 banci dintre care 7 erau banci persoane juridice romane iar 5, sucursale ale bancilor straine; in 1995 existau 31 banci dintre care 24 erau societati bancare persoane juridice romane, iar 7 erau sucursale sau reprezentante ale bancilor straine; in 1998 existau 45 banci dintre care 36 erau societati bancare persoane juridice romane iar 9 erau sucursale sau reprezentante ale bancilor straine. La sfarsitul anului 2006 in Romania functionau un numar de 40 de institutii de credit, respectiv 39 de institutii care formeaza sistemul bancar romanesc - 37 banci cu capital integral sau majoritar privat, din care 7 sucursale de banci straine si 2 banci cu capital de stat, precum si Creditcoop. Dezvoltarea cantitativa a sistemului bancar romanesc este o caracteristica a acestei perioade de tranzitie dar, sistemul bancar se caracterizeaza printr-un grad relativ de concentrare si segmentare. Liberalizarea a multiplicat numarul celor ce intervin pe piata, cat si dispersia lor geografica, cea ce presupune o multiplicare a riscurilor. Procesul de consolidare a sistemului bancar a continuat in 2006. Principalele evenimente care au marcat mediul bancar in 2006 au reprezentat trecerea BCR in categoria bancilor cu capital majoritar privat ca urmare a definitivarii procesului de preluare a unui pachet de 25% din actiuni de catre BERD si IFC, achizitionarea intregului pachet de actiuni al RoBank de catre OTP, aparitia pe piata romaneasca a unor noi banci specializate, respectv Raiffaisen Banca pentru Locuinte, Porche Bank Romania, precum si fuzionarea bancilor Frankfurt - Bukarest Bank, Banque Franco Roumaine si Anglo Romanian Bank Limited, avand ca rezultat Anglo - Romanian Bank Limited Sucursala Bucuresti Dintre bancile cu o larga retea de acoperire teritoriala pot aminti BCR, BRD - Societe Generale, Raiffaisen Bank, Cec-ul, Banca Transilvania, etc. Banca Comerciala Romana isi inscrie numele pe lista bancilor comerciale nou create dupa 1989. Cu o retea vasta de sucursale, cu un numar impresionant de clienti, Banca Comerciala Romana a fost liderul sistemului bancar romanesc. In prezent banca face
1. Ariton, D. - Gestiunea Financiara A Intreprinderii - Studii De Caz - Galati, Editura Pax Aura Mundi, 1997 2. Balaure V. (coordonator), Marketing, Editia a II-a revazuta si adaugita, Ed. Uranus, Bucuresti, 2002; 3. Balasu Gh., Fundatura D., Management marketing, Ed. Diacon SRL, Bucuresti, 1993; 4. Dardac N., Basno C., Moneda, credit banci, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1995; 5. Dragomir G. - Moneda in structuri, comparatii si mecanisme, Ed. Academica, Galati, 2003; 6. Dragomir G. - Activitatea bancara si riscul in economie - coordonate in plan mondial si national, E.D.P., Bucuresti, 2003; 7. Dragomir G. - Repere ale managementului financiar bancar in epoca moderna, Ed. Fundatiei Academice "Danubius" Galati, 2002; 8. Dragomir G., Dragomir St. - Activitati manageriale in economia de piata, Ed. Academica, Galati, 2004; 9. Grigore, A. - Marketing general - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius, 2008 10. Ionescu L. (coordonator), Fundamentele profesiunii bancare. Bancile si operatiunile bancare, Ed. Economica, Bucuresti, 1996; 11. Legea 58/1998 privind activitatea bancara din Romania; 12. Lefter C., Cercetarea de marketing, teorie si practica, Editia a doua revazuta si adaugita, Ed. Lux Libris, Brasov, 1998; 13. Odobescu E., Marketing bancar national si international, Ed. Sigma Primex, Bucuresti, 1998; 14. Olteanu V., Marketing financiar bancar, ed. Ecomar, Bucuresti, 2003; 15. Olteanu A., Olteanu F.M. 'Management si elemente de marketing bancar', Editura Macarie, 2002 16. Pripoaie, R. - Finantele Si Gestiunea Financiara A Firmei, Buucresti, Editura Didactica Si Pedagogica, 2004 17. Pripoaie, R - ,, Analiza si prognoza statistica a riscului de faliment al firmei, E.D.P., Bucuresti, 2004 18. Puiu Al. - Management - analize si studii comparative, Ed. Independenta Economica, Pitesti 2004; 19. Puscaciu, V. / Puscaciu, F.D. - Preturi Si Concurenta - Braila, Editura Evrika, 2000 20. Roxin l. - Gestiunea riscurilor bancare, E.D.P., Bucuresti, 1997; 21. Somesan C., Cosma S., Bazele marketingului, Ed. Efes, Cluj Napoca, 2001; 22. Stoica M. - Management bancar, Ed. Economica, Bucuresti, 1999. 23. Tuchila R., - Servicii bancare prin Internet, Revista Market Watch IT&C, 2003; 24. Tureac, C., - Managementul serviciilor - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius, 2007 25. *** Banca Nationala a Romaniei 'Rezultatele sondajului privind evolutia sistemului bancar din Romania - Sinteza', 2007
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.