Studiu privind Cunoasterea si Autocunoasterea in Formarea Profesionala in Domeniul Educatie Fizica si Sport

Cuprins disertatie Cum descarc?

PLANUL LUCRARII
Capitolul I - Introducere in problematica cercetarii / 5
1.1. Actualitatea temei / 5
1.2. Motivarea alegerii temei / 7
Capitolul II - Fundamentarea stiintifica a lucrarii / 8
2.1. Perfectionarea profesionala masteranzilor / 8
2.1.1. Obiectivele pregatirii profesionale / 8
2.1.2. Identificarea cerintelor de pregatire profesionala / 8
2.1.3 Programe de pregatire profesionala / 8
2.1.4 Evaluarea pregatirii profesionale / 9
2.1.5 Abordarea si dezvoltarea individuala a carierei masteranzilor / 9
2.1.5.1 Concept si definitii ale carierei / 9
2.1.5.2 Factori ai evolutiei in cariera / 11
2.1.5.3 Alegerea unei profesii si adaptar ea continua la domeniul de activitate / 13
2.1.5.4 Liniile directoare in cariera / 16
2.1.5.5 Ancorele carierei / 17
2.1.6.6 Stadiile de dezvoltare si adaptare ale carierelor / 21
2.1.5.7 Tipuri de drumuri in cariera / 24
Capitolul III - Organizarea si desfasurarea cercetarii / 26
3.1 Obiectivele, sarcinile sietapele cercetari / 26
3.1.1. Obiectivele cercetarii / 26
3.1.2. Sarcinile cercetarii / 26
3.1.3. Etapele cercetarii / 26
3.2 Premisele si ipotezele cercetarii / 26
3.2.1. Premisele cercetarii / 26
3.2.2. Ipotezele cercetarii / 27
3.3 .Metode de cercetare / 27
3.4. Durata cercetarii / 27
3.5. Subiectii cercetarii / 27
3.6. Testele de evaluare / 27
Capitolul IV - Rezultatele cercetarii / 28
4.1. Prezentarea, analiza si prelucrarea datelor inregistrate de studentii 
de la programul KMS / 28
4.1.1. Prezentarea, analiza si prelucrarea datelor inregistrate de studentii 
de la programul KMS la testul de autocunoastere ,,ce meserie vi se potriveste / 28
4.1.2. Prezentarea, analiza si prelucrarea datelor inregistrate de studentii 
de la programul KMS la testul de autocunoastere ,,"credeti in ceea ce lucrati " / 31
4.1.3. Prezentarea, analiza si prelucrarea datelor inregistrate de studentii
de la programul kms la testul de autocunoastere ,,sunteti un colaborator" / 33
4.2. Prezentarea, analiza si prelucrarea datelor inregistrate de studentii de la programul 
EFS si SPM / 34
4.2.1. Prezentarea, analiza si prelucrarea datelor inregistrate de studentii
de la programul EFS SI SPM la testul de autocunoastere ,,ce meserie vi se 
potriveste / 34
4.2.2. Prezentarea, analiza si prelucrarea datelor inregistrate de studentii
de la programul EFS la testul de autocunoastere ,,"credeti in 
ceea ce lucrati" " / 37
4.2.3. Prezentarea, analiza si prelucrarea datelor inregistrate de studentii 
de la programul EFS la testul de autocunoastere ,,Sunteti un colaborator" / 38
Capitolul V -Concluzii / 40
Bibliografie / 41
Anexe / 43


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I
INTRODUCERE IN PROBLEMATICA CERCETARII
1.1. ACTUALITATEA TEMEI
Cunoasterea si autocunoastere este un proces ce implica dimensiunile personalitatii umane: cognitiva, sociala, fizica, emotionala, spirituala si afectiva date de eul actual, viitor si ideal. Intelegerea conceptului de cunoastere de sine, poate parea simplu la prima vedere. Sa te cunosti, in urma unei analize in care tu esti subiectul propriei subiectivitati este pentru marea majoritate a oamenilor un aspect ce poate reprezenta un imbold in dezvoltarea personalitatii. In istoria evolutiei umane metoda introspectiei, dezvoltata in psihologie reprezinta o cale de cunoastere a sinelui. Ideea ca omul are acces nemijlocit la cunoasterea propriului psihic, nu este o idee noua, si este privita ca o privire interioara, ca un act de autoreflectare asupra propriei personalitati. Cunoasterea de sine constituie in prezent baza de fundamentare a evolutiei fiecarui individ. 
A cunoaste omul cu care realizezi o activitate cu si a te cunoaste inseamna a merge in profunzime, a merge la momentul nasterii noastre, dar si la analiza evolutiei in ontogeneza. 
Pe parcursul formarii si dezvoltarii profesionale, specialistii din domeniul educatie fizica si sport au ,,utilizat si adaptat nevoilor proprii concepte si date din alte stiinte, fie din stiintele biologice, fie din cele umaniste sau tehnice, in masura in care acestea se ocupa de diferite fatete ale personalitatii umane" (M. Epuran, 2008, pagg 9). Formarea profesionala constituie in zilele noastre o directie de actionare ce permite asigurarea unei modalitati de evolutie a personalitatii umane si implicit a unui loc de munca. O conditie a atingerii unui nivel ridicat, daca nu a unui nivel maxim de evolutie personala, o reprezinta cunoasterea propriiilor disponibilitati si a propriilor inclinatii. Ori constientizarea studentilor in aceasta directie constituie nu numai punctul de inceput al formarii profesionale, ci si o obligativitate. Oamenii care sunt constienti de aptitudinile si de predispozitiile lor, sunt mai constienti in procesul formativ profesional. Planificarea, organizarea si desfasurarea procesului formativ presupune si actiuni de cunoastere a persoanelor. Orice activitate motrica este rezultatul activitatii psihice. Studierea si cunoasterea mecanismelor de manifestare a predispozitiilor, a trasaturilor comportamentale ale celor care participa la actul formativ, ca si intelegerea si formarea convingerii ca toate activitatile sunt rezultatul ereditatii, ,,deschide o noua fereastra pentru cunoasterea fintei umane" (M. Epuran, 2008, pag. 4) si noi posibilitati pentru dezvoltarea ei. Procesul formativ profesional are la baza teorii si metode de tip teoretic si practic aplicativ deosebit de importante pentru cariera didactica de tip scoala, performanta, recuperare sau recreere. Omul, ,,ca fiinta bio-psiho-socio-culturala este definit atat de elementele endogene, innascute, cat si de cele exogene, invatate, dobandite in cursul vietii" (M. Epuran, 2008, pagg 1), dezvoltandu-se in functie de acestea. Cunoasterea meseriei care se potriveste cel mai bine unui individ si pregatirea acestuia in directia respectiva constituie de fapt cheia succesului profesional. Reusita formarii profesionale este determinata de folosirea unor programe centrate pe student ,,care sprijina invatarea, incurajeaza dezvoltarea mentala, corporala, emotionala,... respecta diversitatea inteligentelor, abilitatilor, stilurilor de invatare, produce o extensie a reflectivitatii asupra lucrurilor esentiale din viata" (I. Neacsu , 2010, pag. 287). Zestrea ereditara are ,,un caracter polivalent, oferind o matrice de posibilitati pentru dezvoltarea psihica" (I. Nicola 1996, pag. 84) si motrica, ori cunoasterea acesteia poate usura si directiona munca profesorului. 
Pregatirea pentru o profesie ce poate sa ne asigure un anumit nivel de viata, pentru a fi eficienta trebuie planificata si supravegheata cu grija, intocmai ca o afacere profitabila. In afara unei abordarii sistematice a formarii profesionale, realizarea obiectivelor previzionate, formarea competentelor practice si cognitive, un obiectiv prioritar vizeaza formarea capacitatii de cunoastere si autocunoastere. De aceea, primul demers care trebuie initiat, in procesul de introducere a unui program de studiu, il constituie identificarea predispozitiilor, motivatiilor studentilor pentru profesia vizata. 
Convingerea, ca notiune ce reprezinta suportul care asigura victoria intr-o activitate, este explicata (de Paul Popescu Neveanu, 1978, pag 148), ca avand inteles de ,,orientare, actiune, idee dotata cu certitudinea subiectiva", sau ,,optiune subiectiva in situatii de alegere sau de conflict valoric" ce permite ,,asocierea unei idei cu o trebuinta"care ,,intra in alcatuirea sistemului de orientare al personalitatii". Abordarea unui astfel de studiu, privind credinta in posibilitatea dezvoltarii personalitatii profesionale pe baza cunoastereii si autocunoasterii, constituie o reflectie obiectiva a posibilitatilor de care dispunem. Argumentele obiective de cunoastere a perspectivelor prin intermediul testelor nu numai ca reprezinta un stadiu necesar, ci determina, in esenta, complexitatea evolutiei comportamentale ce sta la baza desfasurarii profesionale.
Invatarea imediata, de cunoasterea initiala a studentilor, reprezinta conditia esentiala a eficientei actului formativ. ,,Profesorii trebuie sa se preocupe, in primul rand de o buna cunoastere a elevilor" (Cojocariu V, 2010, pag. 98 ) intrucat performanta profesionala constituie limita superioara a posibilitatilor de evolutie ale unui individ in profesia pe care si-a ales-o si consta in invingerea directa a diverselor restrictii, a multiplelor dificultati. 
Formarea profesionala este influentata de convingerea si de credinta in propriile posibilitati. ,,Omul in ansamblul calitatilor sale innascute, invatate, combinate si compensate" este autorul propriei personalitati, a propriei munci (M. Epuran, 2008, pag. 419), a propriei stari existentiale. 
In Romania, ,,formarea si perfectionarea profesionala sunt percepute ca absolut necesare numai la nivel individual, de catre cei care isi doresc un loc de munca mai bun sau o cariera de succes" (Becker, Gary, S., Comportamentul uman -o abordare economica, editura All, 1994, p. 123). Efortul individual privind formarea profesionala de azi este urias si de cele mai multe ori grevat de frica nesiguranta unui loc de munca. Un program de pregatire profesionala, specific domeniului educatie fizica si sport, necesita predispozitii, perseverenta, suport financiar, timp. O analiza atenta a predispozitiilor tinerilor ce incep formarea profesionala pentru un program de studii, ar constitui un punct de plecare in obtinerea unor rezultate deosebite. Un manager al unei institutii de invatamant sau al unui club sportiv de performanta doreste ca angajatii lui sa nu ajunga in impas in procesul instructiv-educativ, sa fie creativi si performanti in activitate. Atitudinile creative, formate de-a lungul vietii permit valorificarea cunostintelor profesionale, eficienta sporita cu elevii. 
Personalitatea umana de tip profesional educativ se afla intr-o interactiune permanenta cu mediul social si cultural, si intr-o continua transformare. Creativitatea ca necesitate determinata de evolutia omului si mai ales de dorinta lui de afirmare si confort necesita un anumit demers, un anumit timp si o anumita preocupare. Acest lucru se obtine in procesul de perfectionarea profesionala, prin "ansamblul proceselor prin intermediul carora masteranzii isi imbogatesc, in urma parcurgerii unor programe special organizate ..., cunostinte, aptitudini, deprinderi, comportamente si tehnici de lucru in care au deja o calificare de baza, in vederea realizarii la un nivel superior a obiectivelor si sarcinilor ce le revin" (Coates, Charles, 1997, pp. 89-91). Pregatirea profesionala, din ce in ce mai mult este privita ca o punte de lansare, ca o investitie personala ce poate asigura un anumit viitor. 
Nivelul cerut de pregatirea pentru viitor, cunostintele si competentele masteranzilor sunt produsul aplicarii continutului programelor de studiu si a disciplinelor abordate. Formarea profesionala pentru cariera didactica, ca proces organizat, dirijat si desfasurat presupune munca permanenta si creatie in directia formarii de personalitati intuitive, creative si educabile in timp. 
Cunoasterea predispozitiilor aptitudinale creative manifestate la persoanele ce s-au inscris intr-o formare vocationala de tip sportiv, constituie o conditie a evolutie a performantei sportive, mai ales in sporturile de tip colectiv ce se desfasoara pe echipe. Asimilarea cunostintelor, a deprinderilor motrice, formarea priceperilor motrice si folosirea acestora in mod creativ este o conditie prioritara in sportul de performanta.
Subliniind importanta, in procesul de formare sportiva, a activitatii practico-cognitive, Ioan Cerghit (2006 pag. 243) considera ca achizitiile principale ale actului pedagogic produc: 
- ,,usurinta de a gandi ce se dezvolta prin exercitiu repetat de rezolvare a problemelor diverse.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Cunoasterea si Autocunoasterea in Formarea Profesionala in Domeniul Educatie Fizica si Sport.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!