Studiu privind destinatia turistica Baile Herculane

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I - CREAREA SI DEZVOLTAREA DESTINATIEI TURISTICE 6
1.1 Resursele turistice - locul si rolul lor in dezvoltarea destinatiei turistice 6
1.2 Aspecte fundamentale privind conceptul destinatiei turistice 17
1.3 Impactul dezvoltarii destinatiei turistice asupra comunitatii gazda 33
CAPITOLUL II - DESTINATIA TURISTICA BAILE HERCULANE 38
2.1 - Prezentare generala 38
2.2 - Atractiile turistice 42
2.3 - Baza tehnico- materiala specifica 57
CAPITOLUL III - PRODUSUL TURISTIC BAILE HERCULANE 67
3.1 Determinarea gradului de atractivitate al destinatiei 67
3.2 Analiza SWOT a destinatiei 70
3.3 Propuneri de imbunatatire a imaginii destinatiei 72
Concluzii 74
Anexe 
Bibliografie 76


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Potentialul turistic al unei zone este un ansamblu de elemente naturale, economice si cultural-istorice de interes turistic, care confera unui teritoriu dat o anumita functionalitate turistica si care reprezinta premise pentru dezvoltarea activitatii de turism. Poate fi deci considerat o oferta turistica potentiala .
Trebuie facuta insa distinctia intre notiunea de "potential turistic" si cea de "patrimoniu turistic", definit ca un ansamblu de elemente ce stau la baza desfasurarii activitatii de turism pe un teritoriu dat; sunt incluse: potentialul turistic natural si antropic, echipamentele de turism, infrastructura generala sau turistica.
Potentialul turistic al unei zone este dat de ansamblul resurselor care se regasesc in zona respectiva, fie ele naturale, antropice, culturale sau economice.
In capitolul I al lucrarii voi vorbi despre crearea si dezvoltarea destinatiei turistice.
In capitolul II voi prezenta detaliat destinatia turistica Baile Herculane.
In capitolul III voi prezenta produsul turistic Baile Herculane.
Cuvinte cheie: turism, produs turistic, destinatie turistica, Baile Herculane, 
CAPITOLUL I
CREAREA SI DEZVOLTAREA DESTINATIEI TURISTICE
1.1. RESURSELE TURISTICE. LOCUL SI ROLUL LOR IN DEZVOLTAREA DESTINATIEI TURISTICE
Resursele turistice pot fi definite in sens restrans ca un ansamblu de elemente naturale si antropice care prezinta interes turistic si care pot fi valorificate in actiunea de turism; spre deosebire de "atractiile turistice", acestea sunt privite mai mult ca "materii prime" ale unei activitati economice, respectiv ale productiei turistice. In sens vast, sunt incluse, pe langa elementele atractive naturale si antropice si alte categorii de resurse care stau la baza desfasurarii activitatii de turism, ca actiune economica: munca (forta de munca) si capitalul.
Nu este resurse turistice in sine, ci resurse exploatabile si folosibile in conditii tehnologice si economice date. In domeniul turismului, resursele se pot clasifica astfel:
Resurse naturale: climat favorabil, topografie;
Resurse socio-culturale: manifestarile artistice, festivalurile de muzica, concertele internationale, expozitiile, reuniunile literare, manifestarile sportive, tehnice si stiintifice, locuri cu importanta istorica si arheologica;
Resurse cu caracter economic, dar si conditiile economice specifice zonei.
Utilizarea acestor resurse pune in evidenta caracteristicile lor. Un ansamblu de resurse nu prezinta interes decat in conditiile in care exercita o oarecare atractie asupra turistului. Este vorba in primul rand de o atractie sociala, acesta fiind situatieul marilor orase; se poate referi fie la raritatea, fie la originalitatea lor, monumente si castele de mare valoare, manifestari cu caracter exceptional. Trebuie subliniat si fenomenul ca parcurile si rezervatiile naturale devin atractii din ce in ce mai cautate de turisti.
Organizatia Mondiala a Turismului grupeaza resursele dupa cum urmeaza:
Patrimoniul natural: elemente geologice, elemente de climat (temperaturi, precipitatii, puritatea aerului, fauna si flora);


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind destinatia turistica Baile Herculane.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

BIBLIOGRAFIE
1. Baltaretu A., Neacsu N. - Economia turismului, Editura Uranus, Bucuresti, 2008
2. Bran F., Simion T., Nistoreanu P. - Ecoturism, Bucuresti, Editura Economica, 2000
3. Jivan A. - Economia turismului: economia de ramura, Timisoara, Editura Nero-G, 1999
4. Bran F., Simion T., Nistoreanu P. - Turismul rural: modelul european, Bucuresti, Editura Economica, 1997;
5. Cosmescu I.- TURISMUL- Fenomen complex contemporan, Bucuresti, Editura Economica, 1998, pagina 46
6. Cristescu I. - Managementul turistic zonal, Editura Hercules, Baile Herculane 1999
7. Cristescu I. - Marketingul serviciilor turistice, Editura Hercules, Baile Herculane 1999;
8. E. Nicolaescu, Marketing in turism, Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1975, p. 280-281;
9. Lupu N. - Hotelul: economie si management, Bucuresti, Editura All, 1998;
10. Ghinea D., Enciclopedia geografica a Romaniei, Editura Enciclopedica, Bucuresti, 2002
11. Ghid de legislasie turistica - vol. I, vol. II, Bucuresti, Editura Lumina Lex, 2003
12. Glavan Vasile, Resurse turistice pe Terra, Editura Economica Bucuresti 2000;
13. Ionescu I., Turismul-Fenomen social-economic si cultural, Bucuresti, Editura Oscaprint, 2000 , pag 36;
14. Lupu N. - Strategia de concentrare a intreprinderilor de turism, Bucuresti, Editura Economica, 2003
15. Minciu R. - Amenajarea turistica a teritoriului, Bucuresti, Universitatea Crestina ''Dimitrie Cantemir"' , 1995
16. Neacsu Nicolae, et.al, Resurse si destinatii turistice interne si internationale, Ed. Universitara, Bucuresti 2010
17. Stanciulescu Gabriela, Tgu G. Tehnica operasiunilor de turism.Studii de caz.Probleme si intrebari de examen, Bucuresti, Editura All Beck, 1999
18. Stanciulescu, Gabriela, "Dictionar poliglot explicativ de termeni folositi in turism", Editura ALL Educational, Bucuresti, 1998
19. Turismul - relementarea activitasii, Edisie actualizata la 2003, Bucuresti, Editura Best Publishing, 2003
20. Zaharia V. - Economia si organizarea serviciilor hoteliere si de alimentasie, Bucuresti, Editura Lumina Lex, 2002
21. Stanciulescu G., Emilian R., Tigu G. - Managementul turismului durabil in sarile riverane Marii Negre, Bucuresti, Editura All Beck, 2000
22. Olteanu V. - Economia intreprinderii turistice si comerciale, Bucuresti, Universitatea Dimitrie Cantemir, 1993


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!