Studiu privind Implementarea Managementului prin Bugete

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL 1. FUNDAMENTE TEORETICE ALE MANAGEMENTULUI PRIN BUGETE 6
1.1. Definirea, etapele si caracteristicile managementului prin bugete 6
1.2. Necesitatea, rolul si importanta bugetelor 8
1.3. Continutul si structura bugetului de venituri si cheltuieli 10
1.4. Tipologia bugetelor de venituri si cheltuieli 14
1.5. Dimensionarea veniturilor si cheltuielilor bugetate 16
CAPITOLUL 2. PREZENTAREA GENERALA A S.C. ARGIS ELECTROARGES S.A. 23
2.1. Caracterizarea firmei 23
2.2. Descrierea activitatii societatii 24
2.2. Informatii financiar - contabile 32
CAPITOLUL 3. POSIBILITATI DE APLICARE A SISTEMULUI DE MANAGEMENT PRIN BUGETE LA S.C. ARGIS ELECTROARGES S.A. 41
3.1. Delimitarea centrelor de gestiune la societate 41
3.2. Realizarea bugetelor si criteriilor de bugetare 47
3.3. Conceperea sistemului informational necesar implementarii managementului prin bugete 49
CONCLUZII 53
BIBLIOGRAFIE 55


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Perioada de tranzitie inseamna revenire, dupa aproape o jumatate de secol , de la o economie in exclusivitate centralizata, la o economie libera, concurentiala, in care piata se regleaza dupa cerere si oferta. Este o perioada de schimbare in toate planurile vietii sociale, economice, culturale si politice, in care persista incertitudinile. In aceste conditii, factorul economic este cel mai afectat de aceste schimbari. 
Atat la nivel macro cat si microeconomic, rolul managerului performant este esential in dezvoltarea firmelor pe toate planurile. El poate raspunde multor intrebari si poate face fata problemelor complexe cu care se confrunta firmele. 
In toate tarile dezvoltate, managementul este situat pe acelasi plan cu tehnica noua care, oricat de performanta ar fi, eficienta ei nu poate fi valorificata decat printr-un management corespunzator. Astfel managementul este un complex global care, desi este sustinut de stiinta, tehnologie, cultura, inteligenta, ratiune si spirit, realitatea este prea compexa pentru a putea fi tratat cu rigoare si precizie stiintifica. 
Caracteristic economiei de piata este situatia agentilor economici in prim planul activitatii economice, pornind de la premisa ca daca acestia sunt rentabili toti cei implicati sunt afectati pozitiv, inclusiv economia nationala. 
Potentialul si calitatea rezultatelor unei economii nationale, depinde in mare masura de capacitatea de a determina crearea si functionarea unui numar cat mai mare de firme, care sa furnizeze produse si servicii de buna calitate la costuri si preturi reduse si in cantitatile cerute de piata interna si externa. Inaintea reprezentarii rolului si functiilor firmei este necesara o prezentare a continutului conceptului de firma. Prin firma sau intreprindere desemnam un grup de persoane, organizate potrivit anumitor cerinte juridice, economice si tehnologice care desfasoara si concep un complex de procese de munca, folosind cel mai adesea si anumite mijloace de munca care se concretizeaza in produse si servicii, in vederea obtineri unui venit net sau profit, de regula, cat mai mare. Firmele se angreneaza in toate domeniile de activitate: industrie, agricultura, constructii, transporturi, avand drept obiectiv obtinerea de profit de catre cei care le-au infiintat. Asadar, firma sau interprinderea are o sfera de cuprindere mult mai larga. Ea nu se rezuma numai la domeniul economic, obiectul sau de activitate putand sa fie in orice segment social, cu conditia sa se aiba in vedere obtinerea de catre intreprinzatori a unui venit net sau profit. Asupra continutului, modalitatilor si rezultatelor obtinute de catre firma sau intreprindere, isi pune o puternica amprenta natura proprietatii asupra patrimoniului respectivei firme. In determinarea rolului si locului firmei in cadrul economiei de piata o mare importanta o are calitatea si continutul managementului aplicat atat la nivel de agenti economici cat si la nivel national.
Astfel, se impune un nou tip de management, fundamentat pe sistemul de valori specifice economiei de piata, care, prin concepte, instrumente si mod de aplicare, sa determine remodelarea si functionarea competitiva a tuturor intreprinderilor.
Managementul prin bugete reprezinta unul dintre cele mai intens utilizate sisteme de management ale ultimelor decenii. Considerat de catre majoritatea specialistilor in domeniu a fi un instrument de management extrem de valoros, bugetul reprezinta expresia financiara a dimensionarii obiectivelor, veniturilor, cheltuielilor si rezultatelor unei organizatii, ce permite evaluarea eficientei economice prin compararea rezultatelor cu nivelul bugetat al acestora. 
Printre prioritatile unui management prin bugete eficient se poate remarca necesitatea parcurgerii pasilor necesari crearii unui buget controlabil al afacerii, in scopul preintampinarii situatiilor de criza manifestate in procesul de dezvoltare. 
Managementul prin bugete are un profund caracter economic, urmarind in detaliu contributia fiecaruia din compartimentele intreprinderii la cheltuielile, veniturile si profitul sau pierderile totale; in acest fel, contribuie la obtinerea unor rezultate superioare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Implementarea Managementului prin Bugete.DOC

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!