Studiul MEF al Motoarelor Asincrone de Tip Grosu in FLUX 2D

Cuprins disertatie Cum descarc?

Memoriu Justificativ.1
1. Generalitati.2
2. Constructia masinii asincrone.4
2.1 Tipuri de infasurari de curent alternativ.7
3. Campurile magnetice din masinile de curent alternativ.10
3.1 Campuri magnetice pulsatorii.10
3.2 Campuri magnetice rotitoare.15
3.2.1 Camp magnetic invartitor circular .15
3.2.2 Cimpul magnetic invartitor eliptic.21
4. Masini de inductie cu rotorul masiv.25
4.1 Motorul Grosu.27
5. Studiul motorului Grosu prin metoda elementului finit folosind FLUX 2D.34
Anexa.43
Bibliografie.51


Extras din disertatie Cum descarc?

Memoriu Justificativ
Raspandirea sistemului trifazat a facut ca, in actionarile electrice de curent alternativ, masinile asincrone sa fie majoritare. O caracteristica a masinilor asincrone este faptul ca viteza de rotatie este mai mica decat viteza campului invartitor, de unde si numele de masini asincrone. Ele pot functiona in regim de generator (mai putin raspandit) sau de motor. Cea mai larga utilizare o au ca motoare electrice (in curent trifazat), fiind preferate fata de celelalte tipuri de motoare prin constructia mai simpla (deci si mai ieftina), extinderea retelelor de alimentare trifazate si prin siguranta in exploatare. Tehnologia motoarelor asincrone este in continua evolutie, o data cu dezvoltarea tehnicii si miniaturizarea sistemelor, ele ajungand sa ia locul motoarelor de curent continuu in unele sisteme care erau, pana nu demult, apanajul acestora din urma. Aceasta ramura a tehnicii este una de viitor, care promite o dezvoltare mare in viitor, in speta a sistemelor digitale. Folosirea automatelor programabile, precum si a senzorilor, permite realizarea unor aplicatii din ce in ce mai performante de pornire si reglare a motoarelor asincrone, precum si posibilitatea modificarii parametrilor de functionare a acestora. Deci, domeniul motoarelor electrice asincrone este un domeniu in dezvoltare, care promite mult si care se se foloseste mullt in tehnica actuala, in sistemele de mica putere, cat si in cele de mare putere.
1. Generalitati
Denumirea acestei masini ,,asincrona" este intalnita in literatura franceza, in special, unde ,,o masina asincrona este o masina de curent alternativ la care viteza in sarcina si frecventa retelei la care este conectata nu sunt intr-un raport constant". In literatura de specialitate anglo-saxona se foloseste termenul de masina ,,de inductie" (induction machine), definita astfel: ,,masina al carei circuit magnetic este asociat la doua sau mai multe circuite electrice, mobile unele in raport cu celelalte si in care energia este transferata de la partea fixa la cea mobila sau invers, prin inductie electromagnetica". Masina asincrona normala cuprinde doua armaturi, una fixa numita stator si alta mobila, concentrica cu prima, numita rotor. La masinile in constructie directa, statorul poseda o infasurare, de cele mai multe ori trifazata, conectata la o retea si indeplineste rolul de inductor. Rotorul poseda de asemenea, o infasurare trifazata sau polifazata (cel mai frecvent din bare scurtcircuitate la capete) si constituie indusul. Infasurarea inductoare, care produce campul magnetic invirtitor, poate fi si monofazata sau bifazata. Printr-o analogie cu transformatorul, circuitul inductor se mai numeste si circuit primar, iar circuitul indus - circuit secundar. De cele mai multe ori se accepta corespondentele: stator - primar si rotor - secundar, valabile pentru masinile in constructie directa, iar indicii folositi pentru distingerea acestor marimi vor fi 1, respectiv 2. Intre cele doua parti, aflate in functionare normala in miscare relativa una fata de alta, exista un intrefier a carui marime (distanta dintre varfurile dintilor celor doua armaturi, luata pe directie radiala) depinde de puterea si de domeniul de utilizare a masinii. La masinile de putere redusa, de cativa wati, intrefierul se situeaza in jur de 0,2 mm, iar la masinile cu puteri de 1MW, pentru conditii grele de lucru, acesta depaseste 2 mm. In general, marimea intrefierului se adopta cat mai mica, din considerente mecanice. Masina asincrona este cea mai raspandita masina electrica. Ea se intalneste pe scara larga in actionarile electrice din toate sectoarele industriale si sociale, indeosebi in regimul de motor trifazat, pentru actionarea masinilor unelte, a macaralelor electrice, a podurilor rulante, a aparaturii medicale, a aparaturii electrocasnice etc. Prima masina asincrona a aparut in 1885, fiind realizata de Galileo Ferraris, functionind pe principiul campului bifazat invartitor. In principiu, aceasta cuprindea 4 poli aparenti inductori statorici pe care erau plasate 4 bobine alimentate de la un sistem bifazat de curenti. Rotorul era sub forma unui cilindru din Cu. O alta varianta, construita de Nicolae Tesla cuprindea un inductor sub forma a 4 bobine infasurate pe un tor (in inel), fiecare ocupand cate un sfert din acesta (echidistante). Si in acest caz se alimentau bobinele de la un sistem bifazat de curenti. Rotorul era sub forma cilindrica, din material feromagnetic pe care se plasa o infasurare in scurtcircuit, monofazata.


Fisiere in arhiva (2):

  • Studiul MEF al Motoarelor Asincrone de Tip Grosu in FLUX 2D.docx
  • Universitatea Tehnica.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Simion Al. - Masini electrice, vol. III- Masina asincrona, Ed. PIM Iasi, 2012 
2. Gheorghiu I.S., Fransua A.S. - Tratat de masini electrice, Vol. al III-lea, Masini asincrone, Ed. Academiei, 1971.
3. Fireteanu V. - Analiza in element finit in studiul masinilor electrice, Ed. Printech, 2011.
4. Bichir N., Raduti C., Diculescu A-S. - Masini electrice, EDP, Bucuresti, 1979.
5. ***, Flux 2D, User's guide, 2006 
6. www.cernomazu.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=48 
7. Teza de doctorat - Negru Mihaela Brandusa - Contributii privind extinderea aplicatiilor ferofluidelor si a pulberilor feromagnetice in electrotehnica - SUCEAVA - 2012 
8. Cercetari privind motoarele asincrone cu poli ecranati - Facultatea de Inginerie Electica - Suceava 2012
9. www.mircea-gogu.ro/ Cursuri masini electrice - ,,Generalitati privind masinile electrice de curent alternativ"
10. http://images2.wikia.nocookie.net/ Aspecte gnenerale ale masinilor de curent alternativ


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!