Argument 5 I. Impactul progresului tehnologic a mediului social-virtual asupra orei de educație muzicală 7 I.1. Schimbările survenite în învățământ datorate progresului tehnologic 7 I.2. Efectele pandemiei cauzate de SARS-Cov-2 asupra orei de Educație Muzicală 10 II. E-learning, TIC sau Competență digitală 13 II. 1. Platforme și aplicații pentru exprimarea unor idei, sentimente, atitudini, prin interpretarea unor lucrări muzicale: 14 II. 2. Aplicații Android / iOS și platforme pentru operarea cu elemente de scris-citit și limbaj muzical: 15 II. 3. Aplicații Android / iOS și platforme pentru aprecierea lucrărilor muzicale, inclusiv a conținutului lor afectiv, atitudinal și ideatic: 15 III. Modele de școli din mediul internațional în care este folosită preponderent tehnologia IT 16 III. 1. “Steve Jobs School” - Europa, Țările de Jos - Olanda, Amsterdam 16 III. 2. “Radiophone” - Asia de Sud, India 18 III. 3. “New York City iZone” - America, Statele Unite ale Americii, New York 21 III. 4. Școala Smart Ciugud - Europa, România, jud. Alba, comuna Ciugud 24 IV. Sugestii metodice în folosirea mijloacelor TIC în ora de Educație Muzicală în ciclul gimnazial 27 IV. 1. Sugestii pentru clasa a V-a 27 IV. 1. 1. Cântul vocal. 27 IV. 1. 2. Melodia. 30 IV. 1. 3. Ritmul. 31 IV. 1. 4. Elemente de folclor 33 IV. 1. 5. Elemente de structură 34 IV. 1. 6. Tonalitate 35 IV. 1. 7. Elemente de dinamică a interpretării 36 IV. 1. 8. Elemente de timbralitate 38 IV. 2. Sugestii pentru clasa a VI-a 40 IV. 2. 1. Cântul vocal și instrumental. 40 IV. 2. 2. Elemente de limbaj muzical. 41 IV. 2. 3. Melodia. 43 IV. 2. 4. Elemente de folclor. 46 IV. 2. 5. Elemente de limbaj muzical. 47 IV. 2. 6. Forme muzicale. 48 IV. 2. 7. Genuri ale muzicii culte. 48 IV. 3. Sugestii pentru clasa a VII-a 49 IV. 3. 1. Sunetul muzical. 49 IV. 3. 2. Cântul vocal și instrumental. 50 IV. 3. 3. Alterații, cromatisme, consonanță - disonanță. 52 IV. 3. 4. Repertoriul ocazional și neocazional în folclor. 53 IV. 3. 5. Elemente de construcție a discursului muzical și forme muzicale. 54 IV. 3. 6. Evoluția unor genuri muzicale. 55 IV. 3. 7. Elemente descriptive în muzică. 56 IV. 4. Sugestii pentru clasa a VIII-a 57 IV. 4. 1. Cântarea vocală și cântarea instrumentală. 57 IV. 4. 2. Scări muzicale modale și tonale. 59 IV. 4. 3. Metrul muzical. 60 IV. 4. 4. Elemente de folclor. 62 IV. 4. 5. Elemente de structură muzicală. 62 IV. 4. 6. Aspecte ale muzicii în societatea de azi. 63 Concluzii 65 Bibliografie 66
Argument “Sugestii de integrare a tehnologiei informației și a comunicațiilor în predarea-învățarea educației muzicale” este o lucrare ce își propune să abordeze și să evidențieze importanța metodelor și mijloacelor TIC folosite în predarea disciplinei educație muzicală. În decursul ultimilor doi ani, situația generată de pandemia de SARS-Cov-2 a adus schimbări majore în întreaga societate. Aceste schimbări au survenit și în domeniul educației, implicit în domeniul educației muzicale. Astfel, sistemul educațional a trebuit să facă schimbări în ceea ce privește modul de predare și învățare. Acest aspect a fost unul greu de asimilat de către întreg personalul didactic, dar și de către elevi. Ca și cadru didactic în învățământul de stat, acești ani au reprezentat o provocare constantă în a preda materia eficient, respectând, în același timp, regulile sanitare impuse de pandemie. Ceea ce s-a evidențiat în această perioadă a fost folosirea metodelor și mijloacelor TIC pentru a putea preda în cele trei scenarii impuse de pandemie: fizic, hibrid și online. Astfel, tema abordată în această lucrare este una de mare interes național și internațional educațional, cât și în plan personal profesional. Pe parcursul primului capitol intitulat “Impactul progresului tehnologic a mediului social-virtual asupra orei de educație muzicală” am detaliat progresul tehnologic din învățământul românesc, dar și efectele produse de pandemie asupra orei de Educație Muzicală. Acest capitol este unul de referință pentru această lucrare și are un caracter istoric. În capitolul al doilea din această lucrare am abordat problematica tehnologizării educației prin prisma beneficiilor ce se găsesc în realitatea virtuală. De asemenea mijloacele TIC expuse în această lucrare sunt clasificate în cele trei competențe generale date de către programa școlară a ciclului gimnazial. Cele patru tipuri de școli descrise în capitolul al treilea “Modele de școli din mediul internațional în care este folosită preponderent tehnologia IT” mi-au atras atenția deoarece au reușit să construiască o educație de succes prin profesori și oameni cu viziune și dedicați, ce s-au folosit de tehnologie pentru a aduce îmbunătățiri sistemului educațional. Acești oameni ce stau în spatele acestor proiecte sunt modele pentru noi, cadrele didactice, în îndeplinirea scopului predării. Ultimul capitol abordat din această lucrare este intitulat “Sugestii metodice în folosirea mijloacelor TIC în ora de Educație Muzicală în ciclul gimnazial”. Acest capitol reprezintă sinteza programei școlare prin prisma metodelor și mijloacelor folosite în ora de Educație Muzicală. Fiecare subcapitol cuprinde toate unitățile de învățare pentru fiecare nivel de clasă. Aceste unități de învățare sunt detaliate prin metodele și mijloacele TIC și tradiționale folosite în timpul orelor de predare la clasă. Frânturi din contribuția personală se regăsesc în subcapitolul intitulat “Efectele pandemiei cauzate de SARS-Cov-2 asupra orei de Educație Muzicală”. În acest capitol am relatat modul în care a fost afectată activitatea didactică din cadrul orelor de Educație Muzicală, și modul în care am putut găsi soluții de a putea continua procesul învățării în ciuda circumstanțelor anevoioase din perioada de început a pandemiei. De asemenea, mijloacele TIC pe care le folosesc ca și cadru didactic, le-am putut expune în capitolul al doilea. Ele sunt unelte prețioase în mâna cadrului didactic, dar pentru a putea fi folosite în procesul didactic școala trebuie să dispună de echipamentul tehnic, și anume: laptop / calculator, videoproiector, tablă smart. Descrierea sugestiilor metodice pentru fiecare unitate de învățare din ciclul gimnazial reprezintă parte din viziunea mea asupra modului de parcurgere a orelor de Educație Muzicală. Acestea cuprind: modalități de predare a conținutului, detalierea folosirii mijloacelor TIC și a celor tradiționale, și sugestii repertoriale. Acestea toate la un loc reprezintă în final doar o imagine neclară a modului de parcurgere a unui an școlar, deoarece un profesor dedicat se pliază constant pe nevoile elevului, pe cerințele școlii, și pe valorificarea și îndrumarea celor ce reprezintă talent în domeniul muzical. Astfel, planificarea lecțiilor și creativitatea profesorului, vor reprezenta întotdeauna cheia pentru un învățământ de succes. Aș dori să mulțumesc pe această cale coordonatorului, prof. univ. dr. Mădălina Dana RUCSANDA, care m-a ajutat în pregătirea și susținerea acestei lucrări și de asemenea reprezentând un model profesional în anii studiilor universitare.
DINU, Maria Mădălina Studiu privind impactul formei de învățământ în mediul online al studenților UMF Craiova, Centrul de Consiliere și Orientare Profesională, Craiova, 2021 HÎNCU, Ionela ACHIRI, Ion Tehnologii digitale în activitățile de Educație Muzicală: aspecte didactice, Universitatea de Stat din Moldova, 2016 HUȚAN, Constantin BUZATU, Carmen Îndrumător metodic pentru predarea educației muzicale Editura EMIA, Deva, 2006 MORUȚAN, Mariana Cântecele copilăriei Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, Casa Corpului Didactic, 1995 NEAGU, Gelu Resurse T.I.C. în educația muzicală, București, Editura Grafoart, 2012 NEICU, Costel TIC în educație - Inovație și performanță în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din mediul urban, București, 2011 PÂNIȘOARĂ, Ion-Ovidiu Profesorul de succes - 59 de principii pedagogie practică, Iași: Polirom, 2009 VASILE, Vasile Metodica educației muzicale, Editura Muzicală, București, 2004 VÂRLAN, Petre-Marcel Didactica disciplinei educație muzicală - note de curs, Brașov, 2014 Linkuri: - Elearning, “Proiectul Economia bazată pe cunoaștere” https://www.elearning.ro/proiectul-economia-bazat-pe-cunoatere - Emil Onea, “Despre noi”, https://www.didactic.ro/despre-noi - Raluca Pantazi, “Manualul unic dispare”, Edupedu, https://www.edupedu.ro/breaking-manualul-unic-dispare-ministerul-educatiei-revine-l a-cumpararea-de-manuale-prin-licitatie/ - Mariana Norel, Petru Bucurenciu, Mihaela Dragu “Limba și literatura română” https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20VII-a/Limba%20si%20literatura%20r omana/U0MgQVJBTUlTIFBSSU5U/ - Note în catalog, “Catalogul școlar online”, https://noteincatalog.ro/#text1 - Ministerul Educației Naționale, “Programa școlară pentru disciplina Educație Muzicală”, București, p. 3, http://programe.ise.ro/Portals/1/Curriculum/2017-progr/63-Educatie%20muzicala.pdf - Ana Maria Rusu, “Umorul artelor”, Edupedu, Focșani, https://www.edupedu.ro/ana-maria-rusu-profesoara-de-educatie-muzicala-amorul-arte lor-sau-cum-sunt-avantajati-cei-care-mint-mai-mult/ - InnoveEdu, “Steve Jobs School”, http://www.innoveedu.org/en/steve-jobs-school - NovakDjokovicfoundation, “Steve Jobs Schools: Swapping Books for iPads”, https://novakdjokovicfoundation.org/steve-jobs-schools-swapping-books-for-ipads/ 66 - Wikipedia, “Lista țărilor după populație”, https://ro.wikipedia.org/wiki/Lista_țărilor_după_populație - InnoveEdu, “Radiophone”, http://www.innoveedu.org/en/radiophone - InnoveEdu, “Radiophone”, http://www.innoveedu.org/en/radiophone - Comminit, “Galli Galli Sim Sim Radiophone Project” https://www.comminit.com/sesame_workshop/content/galli-galli-sim-sim-radiophone -project - The better India, “Sesame Workshop India” https://www.thebetterindia.com/12851/sesame-workshop-india-galligallisimsim-radio phone-project-educating-children/ - Qualcomm, “Play ‘n’ learn”, https://www.qualcomm.com/media/documents/files/india-play-n-learn.pdf - Centre for public impact, “Case Study New York City Innovation Zone” https://www.centreforpublicimpact.org/case-study/new-york-city-innovation-zone - Innoveedu, “New York City Izone”, http://www.innoveedu.org/en/new-york-city-izone - Centre for public impact, “Case Study New York City Innovation Zone” https://www.centreforpublicimpact.org/case-study/new-york-city-innovation-zone - Patrick Wall, “With Changes in leadership”, Chalkbeat, https://ny.chalkbeat.org/2014/10/9/21093073/with-changes-in-leadership-and-funding -the-splashy-izone-reaches-a-crossroads - Robin Lake, Bethany Gross, “New York City iZone”, Seattle, p. 4 https://www.crpe.org/sites/default/files/wp_crpe_NYCiZone_Jan11_0.pdf - Molly Osborne, “Lessons from an Innovation Zone in Memphis”, NCCPPR, https://nccppr.org/lessons-innovation-zone-memphis/ - Alexandra Chivu, “Prima școală smart din România”, Playtech IMPACT, https://playtech.ro/stiri/prima-scoala-smart-din-romania-facilitati-ca-n-filme-intr-o-loc alitate-din-tara-192671 - Europa FM, “Școala din Ciugud”, https://www.europafm.ro/scoala-din-ciugud-locul-unde-copiii-nu-mai-scriu-cu-creta-l a-tabla-si-sunt-asteptati-de-un-robot-video/ - Agerpres, “Școala din Comuna Ciugud - prima de tip smart în mediul rural din România” https://www.agerpres.ro/educatie-stiinta/2020/03/10/reportaj-alba-scoala-din-comunaciugud- prima-de-tip-smart-in-mediul-rural-din-romania--463436 - Primăria Comunei Ciugud, “Smart School” https://www.primariaciugud.ro/news/smart-school-elevii-din-ciugud-invata-in-prima-s coala-smart-din-mediul-rural-din-romania - Digi24, “Aproape incredibil pentru România. Cum se face școală „la țară”, în Ciugud” https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/aproape-incredibil-pentru-romania-cu m-se-face-scoala-la-tara-in-ciugud-1366819
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.